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市場調査レポート
商品コード
1715176
アジア太平洋のITMaaS(サービスとしてのIT管理)市場の予測 (2031年まで) - 地域別分析 (用途別、企業規模別、エンドユーザー別)Asia Pacific IT Management as a Service Market Forecast to 2031 - Regional Analysis - by Application, Enterprise Size, and End User |
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アジア太平洋のITMaaS(サービスとしてのIT管理)市場の予測 (2031年まで) - 地域別分析 (用途別、企業規模別、エンドユーザー別) |
出版日: 2025年02月11日
発行: The Insight Partners
ページ情報: 英文 144 Pages
納期: 即納可能
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アジア太平洋のITMaaS(サービスとしてのIT管理)市場は、2023年に27億9,255万米ドルと評価され、2031年には106億4,986万米ドルに達すると予測され、2023年から2031年までのCAGRは18.2%と推定されます。
医療業界におけるITMaaS採用の増加がアジア太平洋のITMaaS(サービスとしてのIT管理)市場を後押し
医療用ITはかつてないほど複雑になっています。医療企業の経営幹部の大半は、DX (デジタルトランスフォーメーション) を最優先したいと考えていますが、何百ものシステムを管理する技術スタッフを雇うにはますますコストがかかるようになっています。このような背景から、医療企業はITMaaS(IT Management as a Service)を採用しています。これらのITMaaSサービスプロバイダーは、医療企業が患者の治療に専念し、医療へのアクセスを向上させるのに役立ちます。これらのサービスプロバイダーは、ITオペレーション、Eメール、ヘルプデスク、データ・セキュリティ、クラウド・ホスティングで医療企業を支援することができます。さらに、継続的なITサービスの管理も可能で、イノベーション、拡張、変革を促進します。
医療企業の大半は、ITインフラの維持・監督に加え、大規模な社内ITスタッフのオーバーヘッドをカバーするのに必要な資金やリソースが不足しています。その結果、医療企業はITMaaSに傾倒しています。ITMaaSは、はるかに大規模な組織のITリソースに低コストでアクセスする方法を提供するからです。これらのITMaaSサービス・プロバイダーは、包括的なITリスク保護と予防を提供します。さらに、24時間365日のサポートを提供することで、IT災害はいつでも起こりうるため、企業が常に脅威に対応できる体制を保証し、壊滅的なシステムダウンを回避できるよう支援します。さらに、サービスプロバイダーは、事業継続計画で組織を支援し、稼働時間の増加とリソースの最適配分を実現します。したがって、医療組織におけるITMaaSの採用が増加しており、予測期間中にITMaaS(サービスとしてのIT管理)市場の成長機会を生み出すと期待されています。
アジア太平洋のITMaaS(サービスとしてのIT管理)市場の概要
アジア太平洋のITMaaS(サービスとしてのIT管理)市場は、オーストラリア、中国、インド、日本、韓国、アジア太平洋のその他諸国に区分されます。アジア太平洋では新技術の採用が増加しています。同地域には、複数のハイテク企業やハイテク・グループが進出しています。長期的な競争力を維持するため、同地域ではデジタル機能が常に開発されています。さらに、各国政府はデジタル化のための戦略的措置を講じています。例えば、2023年2月、中国政府は「デジタル・チャイナ」開発のための全体配置計画を発表しました。この計画は、経済、政治、文化、社会、環境の各分野でデジタル技術の利用を奨励するものです。同計画によると、中国はデジタル・チャイナの目標を達成するため、2025年までに国家規模のシステムを確立します。2035年までに、中国はデジタル化レベルにおいて世界トップクラスの国になることを目指しています。したがって、デジタル技術の採用が拡大しており、同地域のITMaaS(サービスとしてのIT管理)市場の成長に拍車がかかると予想されます。
同地域では、医療分野でもデジタル化が進んでいます。インド政府は、アユシュマン・バラット・デジタル・ミッション、Aarogya Setu、e-Sanjeevani、CoWIN App、e-Hospitalなど、国内の医療施設やサービスの範囲を拡大するためのさまざまなイニシアチブを打ち出しています。インド政府によるこれらのイニシアチブは、デジタルハイウェイを通じて、医療エコシステムのさまざまな利害関係者間のギャップを埋めることが期待されています。同様に、オーストラリア政府は2022年3月、オーストラリアの医療システムを近代化するために7,491万米国ドル(1億720万豪ドル)を投資すると発表しました。このように、医療分野のデジタル化に向けた取り組みの増加は、アジア太平洋におけるITMaaS(サービスとしてのIT管理)市場の成長を促進すると予想されます。
アジア太平洋のITMaaS(サービスとしてのIT管理)市場の収益と2031年までの予測(金額)
アジア太平洋のITMaaS(サービスとしてのIT管理)市場のセグメンテーション
アジア太平洋のITMaaS(サービスとしてのIT管理)市場は、用途、企業規模、エンドユーザー、国別に分類されます。
用途別に見ると、アジア太平洋のITMaaS(サービスとしてのIT管理)市場は、システム・ネットワーク監視、コンプライアンス・セキュリティ管理、資産管理、インフラパフォーマンス管理、構成・変更管理、その他に分類されます。2023年のアジア太平洋地域におけるITMaaS(サービスとしてのIT管理)市場シェアは、システム・ネットワーク監視分野が最大です。
企業規模別では、アジア太平洋のITMaaS(サービスとしてのIT管理)市場は大企業と中小企業に二分されます。2023年のアジア太平洋地域におけるITMaaS(サービスとしてのIT管理)市場シェアは、大企業セグメントで大きくなっています。
エンドユーザー別では、アジア太平洋のITMaaS(サービスとしてのIT管理)市場は、IT・通信、BFSI、医療・ライフサイエンス、製造業、高等教育、小売業、エネルギー・ユーティリティ、非営利団体、その他に分けられます。2023年のアジア太平洋地域におけるITMaaS(サービスとしてのIT管理)市場シェアは、IT・通信分野が最大でした。
アジア太平洋のITMaaS(サービスとしてのIT管理)市場は国別に、中国、日本、インド、韓国、オーストラリア、その他アジア太平洋地域に区分されます。2023年のアジア太平洋のITMaaS(サービスとしてのIT管理)市場シェアは中国が独占しています。
Cisco Systems Inc、Cognizant Technology Solutions Corp、Wipro Ltd、Amazon Web Services Inc、International Business Machines Corp、Fujitsu Ltd、Persistent Systems Ltd、BMC Software Inc、HCL Technologies Ltd、Hewlett Packard Enterprise Co、Capgemini SE、Atos SE、Kyndryl Holdings Inc、Avanade Inc、Thrive Operations LLC、Rimini Street Inc、Neudesic, LLCは、アジア太平洋のITMaaS(サービスとしてのIT管理)市場で事業を展開している主要企業です。
The Asia Pacific IT management as a service market was valued at US$ 2,792.55 million in 2023 and is expected to reach US$ 10,649.86 million by 2031; it is estimated to register a CAGR of 18.2% from 2023 to 2031.
Rising Adoption of ITMaaS in Healthcare Industry Boosts Asia Pacific IT Management as a Service Market
IT for healthcare is more complicated than ever. The majority of healthcare executives wish to give digital transformation top priority; however, it is becoming more and more expensive to hire technical staff to manage hundreds of systems. Because of this healthcare firms are adopting IT management as a service (ITMaaS) as these service providers can help companies to handle their IT operations. These ITMaaS service provider can help healthcare companies to return to treating patients in and increasing access to care. These service providers can assist healthcare firms with IT operations, email, help desk, data security, and cloud hosting. Additionally, they are capable of managing continuous IT services, which facilitate innovation, expansion, and transformation.
The majority of healthcare companies lack the funding and resources necessary to cover the overhead of a sizable internal IT staff, along with maintaining and overseeing their IT infrastructure. As a result, healthcare organizations are more inclined to ITMaaS, as it offers a low-cost way to gain access to a much larger organization's IT resources. These ITMaaS service providers provide comprehensive IT risk protection and prevention. In addition, they offer 24/7/365 support to guarantee that the firm is always ready to respond to threats, as IT disasters can happen at any time, thus assisting organizations in averting catastrophic system breakdowns. Moreover, service providers assist organizations with business continuity planning, resulting in increased uptime and optimal allocation of resources. Hence, the rising adoption of ITMaaS among healthcare organizations is expected to create an opportunity for the growth of the IT management as a service market during the forecast period.
Asia Pacific IT Management as a Service Market Overview
The APAC IT management as a service market is segmented into Australia, China, India, Japan, South Korea, and the Rest of APAC. APAC is witnessing an increase in the adoption of new technologies. The region is home to several tech and high-tech groups. To maintain long-term competitiveness, digital capabilities are constantly being developed in the region. Furthermore, governments of various countries are taking strategic steps for digitalization. For instance, in February 2023, the government of China published the Overall Layout Plan for the development of a Digital China. The plan is to encourage the use of digital technology in economic, political, cultural, social, and environmental sectors. According to the plan, China will establish a statewide system by 2025 in order to accomplish its Digital China aim. By 2035, China aims to be among the world's top countries in terms of digitalization level. Hence, the growing adoption of digital technologies is expected to fuel the growth of IT management as a service market in the region.
The region is also witnessing growing digitization in its healthcare sector. The Indian government has come up with various initiatives, such as Ayushman Bharat Digital Mission, Aarogya Setu, e-Sanjeevani, CoWIN App, and e-Hospital, to expand the reach of healthcare facilities and services in the country. These initiatives by the Indian government are expected to bridge the gap among different stakeholders of the healthcare ecosystem through digital highways. Similarly, in March 2022, the Australian Government announced an investment of US$ 74.91 million (AUD 107.2 million) to modernize the Australian healthcare system. Thus, the growing number of initiatives for the digitization of the healthcare sector is expected to fuel the growth of IT management as a service market in APAC.
Asia Pacific IT Management as a Service Market Revenue and Forecast to 2031 (US$ Million)
Asia Pacific IT Management as a Service Market Segmentation
The Asia Pacific IT management as a service market is categorized into application, enterprise size, end user, and country.
Based on application, the Asia Pacific IT management as a service market is segmented into system and network monitoring, compliance and security management, asset management, infrastructure performance management, configuration and change management, and others. The system and network monitoring segment held the largest Asia Pacific IT management as a service market share in 2023.
In terms of enterprise size, the Asia Pacific IT management as a service market is bifurcated into large enterprises and SMEs. The large enterprises segment held a larger Asia Pacific IT management as a service market share in 2023.
By end user, the Asia Pacific IT management as a service market is divided into IT and telecom, BFSI, healthcare and life sciences, manufacturing, higher education, retail, energy and utilities, non profit, and others. The IT and telecom segment held the largest Asia Pacific IT management as a service market share in 2023.
By country, the Asia Pacific IT management as a service market is segmented into China, Japan, India, South Korea, Australia, and the Rest of Asia Pacific. China dominated the Asia Pacific IT management as a service market share in 2023.
Cisco Systems Inc, Cognizant Technology Solutions Corp, Wipro Ltd, Amazon Web Services Inc, International Business Machines Corp, Fujitsu Ltd, Persistent Systems Ltd, BMC Software Inc, HCL Technologies Ltd, Hewlett Packard Enterprise Co, Capgemini SE, Atos SE, Kyndryl Holdings Inc, Avanade Inc, Thrive Operations LLC, Rimini Street Inc, and Neudesic, LLC are some of the leading companies operating in the Asia Pacific IT management as a service market.