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市場調査レポート
商品コード
1624200
米国の補聴器市場規模・予測、地域シェア、動向、成長機会分析レポート:タイプ別、製品タイプ別、技術別、難聴タイプ別、患者タイプ別、流通チャネル別US Hearing Aids Market Size and Forecast, Country Share, Trend, and Growth Opportunity Analysis Report Coverage: By Type, Product Type, Technology, Type of Hearing Loss, Patient Type, and Distribution Channel |
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米国の補聴器市場規模・予測、地域シェア、動向、成長機会分析レポート:タイプ別、製品タイプ別、技術別、難聴タイプ別、患者タイプ別、流通チャネル別 |
出版日: 2024年12月05日
発行: The Insight Partners
ページ情報: 英文 113 Pages
納期: 即納可能
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補聴器市場規模は2023年に96億6,000万米ドルと評価され、2031年には146億6,000万米ドルに達すると予測されています。2022年から2030年までのCAGRは5.3%を記録すると推定されています。補聴器市場の成長は、主に米国人口の難聴罹患率の増加と、市場参入企業による戦略的イニシアチブの急増によってもたらされます。
企業による戦略的イニシアチブの高まり
補聴器市場で事業を展開する企業は、提携、拡大、合意、パートナーシップ、製品発売などの戦略的開拓に常に注力しています。これらは、売上の向上、地理的範囲の拡大、既存顧客よりも多くの顧客層に対応するための能力強化に役立っています。補聴器市場における各社の注目すべき開発のいくつかを以下に紹介する:
2023年6月、Sonova Holding AGは米国でゼンハイザー・オールデイクリアを発売しました。ゼンハイザー・オールデイクリア・ファミリーのイントロダクションは、予防から状況支援まで、早期難聴者への同社ブランドのソリューションを拡大します。同国の聴覚ケア専門家の既存顧客と見込み顧客の両方が、ゼンハイザー・オールデイクリアの機器やその他のソリューションにアクセスできるようになり、より早い段階で聴覚ケア専門家とのつながりを築くことが可能になります。
補聴器メーカーのJIUYEEは2023年4月、難聴者の生活を変える画期的な新型補聴器「JIUYEE Real Pro Bluetoothインテリジェント補聴器」を発表しました。この最新の補聴器は、クリアで自然な音質を実現する最先端技術など、従来の補聴器とは一線を画す高度な機能を備えており、同時に洗練された快適なデザインにより、日常生活にシームレスに溶け込むことができます。
2022年12月、難聴者の生活の質の向上を目指す医療機器メーカーであるEargo, Inc.と、医療保険制度向けの補足給付、フレックスカード、会員エンゲージメント・ソリューションの主要プロバイダーであるNationsBenefits社は、戦略的パートナーシップを締結しました。この提携により、NationsBenefitsの医療プラン加入者は、プランの特典を利用してEargo補聴器を購入することができます。両社はこの提携により、難聴者のための道筋の形成に注力し、高品質で技術的に進んだ補聴器へのアクセス向上を提供する計画です。
2022年10月、レキシーヒアリングはボーズ社製の補聴器Lexie B2を発売し、同社のオーディオロジスト品質の補聴器製品に第3の補聴器モデルを追加しました。この第2世代補聴器はボーズ社との提携により開発されました。レキシーB2補聴器は、レキシーアプリと組み合わせた世界初のセルフチューニングシステムを搭載し、より自然でクリアな音をユーザーに提供するカナル型補聴器です。レキシーアプリに対応した初の完全充電式補聴器です。
2022年10月、ソニー・エレクトロニクスは米国市場で初の市販補聴器を発表しました。同社は、革新性、アクセシビリティ、パーソナライゼーションに重点を置き、補聴器分野を再構築しています。このユニークな製品はWS Audiology社との提携により開発されました。このパートナーシップから最初に発表された2つの製品は、CRE-C10とCRE-E10のセルフフィッティングOTC補聴器です。これらの補聴器でソニーが目指すのは、軽度から中等度の難聴者が直面する障壁を取り除くことです。
2022年9月、シグニアは2つの新しい拡張体験(AX)プラットフォーム機能(My WellBeingとCallControl)を搭載した新しい補聴器、スタイレットAXを発売しました。これらの新機能は、飛躍的に強化された聴力と総合的なウェルネスを通じて、ユーザーがより健康的なライフスタイルを送れるようサポートします。スタイレットは、スリムでスタイリッシュなデザインを採用した世界初のカナル型スリムレシーバーシステム(SLIM-RIC)補聴器です。
2022年9月、ソニー株式会社とWS Audiology Denmark社は、米国を皮切りに、一般用補聴器市場における新製品およびサービスの開発・提供に関するパートナーシップ契約を締結しました。このパートナーシップにより、両社は技術的・医療的専門知識を結集し、新分野を形成するソリューションを創出する計画です。
2022年7月、ボーズ・コーポレーションは米国の直販補聴器会社であるレキシーヒアリング社と提携し、レキシーヒアリング社の製品ポートフォリオにボーズのセルフフィッティング補聴器を導入しました。新しいLexie B1補聴器は、医師の診察や聴力検査、処方箋を必要とせず、ユーザーが補聴器のフィッティング、プログラム、コントロールをシームレスに行うことができます。これらの補聴器は、臨床的に証明されたオーディオロジストグレードの結果を提供します。
2022年1月、Soundwave Hearing LLCは新しい補聴器と携帯アプリを発売し、自己適合補聴器技術に革命をもたらしました。ソントロ補聴器(AIモデル)は、軽度から中等度の聴覚障害を持つ18歳以上の人々のために開発された、ワイヤレスで自己プログラミングが可能な補聴器です。最先端のソントロ補聴器は、Bluetooth技術を使ってotoTuneに接続します。otoTuneは、臨床に基づいたアプリで、ユーザーの聴力閾値と必要な聴力を測定する聴力検査を行う。
2021年8月、スターキーは新しい補聴器プラットフォームであるEvolv AIを発表しました。Evolv AIは、スターキーの研究と科学に基づくアルゴリズムを改良することで生まれた画期的な技術であるスターキーサウンドをベースに開発され、人間の聴覚システムをモデルにした忠実度の高い音声を実現します。スターキーはまた、Evolv AI補聴器ラインの一部として、業界最小の2.4GHz完全カナル型補聴器を発売しました。
2021年5月、医療用聴覚ソリューションの世界的プロバイダーであるソノヴァは、ゼンハイザー・コンシューマー・ビジネスを買収しました。ゼンハイザー・コンシューマー事業の買収により、同社は補聴器、人工内耳、その他の聴覚ソリューションを含む聴覚ケア・ポートフォリオにヘッドホンとサウンドバーを加えました。ソノヴァは、ゼンハイザーのコンシューマー向け事業を買収することで、両社の補完的な専門知識を活用し、将来的に事業分野を強化・拡大します。
このように、市場における競争力を維持するための革新的な製品のイントロダクション、事業拡大、企業買収などの戦略的な取り組みが補聴器市場の成長を後押ししています。
製品タイプ別の洞察
補聴器市場は、製品タイプ別に補聴器デバイスとインプラントに二分されます。2023年の補聴器市場シェアは補聴器デバイス分野が大きく、予測期間中はより高いCAGRを記録すると予測されています。
タイプ別の洞察
補聴器市場はタイプ別に、処方箋補聴器とOTC補聴器に二分されます。2023年には、処方箋補聴器分野が市場で大きなシェアを占めています。しかし、OTC補聴器セグメントは予測期間中に市場でより高いCAGRを記録すると予測されています。
技術別の洞察
補聴器市場は、技術別に感音性難聴と伝音性難聴に区分されます。感音性難聴分野は2023年に市場で大きなシェアを占め、予測期間中により高いCAGRを記録すると予測されます。
難聴タイプ別の洞察
補聴器市場は難聴タイプ別に、従来型補聴器とデジタル補聴器に区分されます。2023年の市場シェアは従来型補聴器が大きいです。しかし、デジタル補聴器分野は予測期間中により高いCAGRを記録すると予測されます。
患者タイプ別の洞察
補聴器市場は、患者タイプ別に成人と小児に区分されます。成人は2022年に大きな市場シェアを占め、予測期間中により高いCAGRを記録すると予測されます。
流通チャネル別の洞察
補聴器市場は、流通チャネル別に薬局、小売店、オンラインに区分されます。2023年には薬局セグメントが最大の市場シェアを占めています。しかし、小売店セグメントは予測期間中に最も高いCAGRを記録すると予測されています。
補聴器市場に関するレポート作成時に参照した主な一次情報源および二次情報源は、世界保健機関(WHO)、米国疾病予防管理センター(CDC)、米国老化評議会(The National Council on Aging)、米国国立聴覚障害研究所(In National Institute on Deafness and Other Communication Disorders)などです。
The hearing aids market size was valued at US$ 9.66 billion in 2023 and is expected to reach US$ 14.66 billion by 2031; it is estimated to record a CAGR of 5.3% from 2022 to 2030. The hearing aids market growth is primarily driven by the increasing incidence of hearing loss among US population and surge in strategic initiatives by the market players.
Growing Strategic Initiatives by the Companies
Companies operating in the hearing aids market constantly focus on strategic developments such as collaboration, expansion, agreements, partnerships, and product launches. These help them improve their sales, expand their geographic reach, and enhance their capacities to cater to a greater than existing customer base. A few of the noteworthy developments in the hearing aids market by companies are mentioned below:
In June 2023, Sonova Holding AG launched Sennheiser All-Day Clear in the US. The introduction of the Sennheiser All-Day Clear family expands the company's branded solutions to people with early-stage hearing loss, ranging from prevention to situational assistance. Both current and prospective customers of hearing care professionals in the country can gain access to Sennheiser All-Day Clear devices and other solutions, enabling them to establish connections with hearing care professionals at an earlier stage.
In April 2023, JIUYEE, a manufacturer of hearing aids, introduced a revolutionary new hearing aid, JIUYEE Real Pro Bluetooth intelligent hearing aids, to change how people with hearing loss live their lives. The latest hearing aid displays advanced features, such as its cutting-edge technology, owing to which users can experience clear and natural sound quality, that set it apart from traditional hearing aids; at the same time, its sleek and comfortable design provides seamless integration into daily life.
In December 2022, Eargo, Inc., a medical device company aiming to improve the quality of life for people with hearing loss, and NationsBenefits, a foremost provider of supplemental benefits, flex cards, and member engagement solutions for health plans, entered into a strategic partnership. The partnership allows NationsBenefits health plan members to use the plan benefits to purchase Eargo hearing aids. Both companies, via this partnership, plan to focus on forming a pathway for people with hearing loss and offer increased access to high-quality, technology-advanced hearing aids.
In October 2022, Lexie Hearing launched the Lexie B2 hearing aids, powered by Bose, adjoining a third hearing aid model to its audiologist-quality hearing aid products. The second-generation device has been developed in partnership with Bose. Lexie B2 hearing aids are receiver-in-canal hearing aids that provide a more natural and clear sound experience to the user, featuring the world's first self-tuning system that combines with the Lexie app. The device is the first fully rechargeable hearing aid compatible with the Lexie app.
In October 2022, Sony Electronics introduced its first over-the-counter hearing aids in the US market. The company is re-imagining the hearing device space, focusing on innovation, accessibility, and personalization. The unique products were developed in partnership with WS Audiology. The first two products to debut from the partnership included the CRE-C10 and the CRE-E10 self-fitting OTC hearing aids. Sony's goal with these devices is to break down the barriers faced by individuals with signs of mild to moderate hearing loss.
In September 2022, Signia launched Styletto AX, a new hearing aid with two new Augmented Xperience (AX) platform capabilities-My WellBeing and CallControl. These new features help users to live healthier lifestyles through dramatically enhanced hearing and overall wellness. Styletto is the world's first Slim Receiver-in-Canal (SLIM-RIC) hearing aid with a slim and stylish design.
In September 2022, Sony Corporation and WS Audiology Denmark entered into a partnership agreement to develop and supply new products and services in the over-the-counter (OTC) self-fitting hearing aid market, commencing with the US. Through the partnership, both companies plan to combine their technological and medical expertise to create solutions to shape the new field.
In July 2022, Bose Corporation partnered with Lexie Hearing, a direct-to-consumer hearing aid company in the US, to bring self-fitting Bose hearing aids to Lexie Hearing's product portfolio. The new Lexie B1 hearing aids allow users to seamlessly fit, program, and control their hearing devices without needing a doctor's visit, a hearing test, or a prescription. These hearing aids deliver clinically proven audiologist-grade results.
In January 2022, Soundwave Hearing LLC launched a new hearing aid and mobile app, revolutionizing self-fitting hearing aid technology. The Sontro Hearing Aids (Model AI) are wireless, self-programming hearing aids developed to amplify sound for people aged 18 or above with mild to moderate hearing impairment. The state-of-the-art Sontro hearing aids use Bluetooth technology to connect to otoTune, which is a clinically based app that performs a hearing test to determine the user's hearing threshold and listening requirements.
In August 2021, Starkey introduced Evolv AI-a new hearing aid platform. Evolv AI is developed on Starkey Sound, a ground-breaking technology created by refining Starkey's research and science-based algorithms to power high-fidelity audio modeled after the human auditory system. Starkey also launched the industry's smallest 2.4 GHz completely-in-canal hearing aid as part of the Evolv AI line of hearing aids.
In May 2021, Sonova, a global provider of medical hearing solutions, acquired Sennheiser Consumer Business. With the takeover of the Sennheiser Consumer business, the company added headphones and soundbars to its hearing care portfolio, which includes hearing aids, cochlear implants, and other hearing solutions. By acquiring Sennheiser's consumer business, Sonova leverages the complementary expertise of both companies to strengthen and expand its business areas in the future.
Thus, strategic initiatives such as the introduction of innovative products, expansion, and acquisitions by the companies to remain competitive in the market drive the hearing aids market growth.
Product Type-Based Insights
The hearing aids market, by product type, is bifurcated into hearing aid devices and hearing implants. The hearing aid devices segment held a larger hearing aids market share in 2023 and is anticipated to register a higher CAGR during the forecast period.
Type-Based Insights
The hearing aids market, by type, is bifurcated into prescription hearing aids and OTC hearing aids. The prescription hearing aids segment held a larger share of the market in 2023. However, the OTC hearing aids segment is anticipated to register a higher CAGR in the market during the forecast period.
Technology-Based Insights
The hearing aids market, by technology, is segment into sensorineural hearing loss and conductive hearing loss. The sensorineural hearing loss segment held a larger share of the market in 2023 and is anticipated to register a higher CAGR during the forecast period.
Type of Hearing Loss-Based Insights
The hearing aids market, by type of hearing loss, is segment into conventional hearing aids and digital hearing aids. The conventional hearing aids segment held a larger market share in 2023. However, the digital hearing aids segment is anticipated to register a higher CAGR during the forecast period.
Patient Type-Based Insights
The hearing aids market, by patient type, is segment into adults and pediatrics. The adults segment held a larger market share in 2022 and is anticipated to register a higher CAGR during the forecast period.
Distribution Channel-Based Insights
The hearing aids market, by distribution channel, is segment into pharmacies, retail stores, and online. The pharmacies segment held the largest market share in 2023. However, the retail stores segment is projected to register the highest CAGR during the forecast period.
A few of the major primary and secondary sources referred to while preparing the report on the hearing aids market are the World Health Organization (WHO), Centers for Disease Control and Prevention (CDC), The National Council on Aging, In National Institute on Deafness and Other Communication Disorders.