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市場調査レポート
商品コード
1597163
アジア太平洋のスマートエレベーター市場:2031年までの予測 - 地域別分析 - セットアップ別、運搬別、用途別Asia Pacific Smart Elevator Market Forecast to 2031 - Regional Analysis - by Setup (Modernization, Maintenance, and New Deployments), Carriage (Passenger and Freight), and Application (Residential, Commercial, and Industrial) |
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アジア太平洋のスマートエレベーター市場:2031年までの予測 - 地域別分析 - セットアップ別、運搬別、用途別 |
出版日: 2024年10月17日
発行: The Insight Partners
ページ情報: 英文 99 Pages
納期: 即納可能
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アジア太平洋のスマートエレベーター市場は、2023年に40億8,095万米ドルとなり、2031年までには104億9,683万米ドルに達すると予測され、2023年から2031年までのCAGRは12.5%と推定されます。
従来型エレベーターに対するスマートエレベーターの技術的優位性がアジア太平洋のスマートエレベーター市場を押し上げる
従来のエレベーターの基本的な演算能力では、利用者の待ち時間を短縮することはできません。さらに、最新のエレベーターに比べてエネルギー効率が悪く、エレベーター・システムのリアルタイム監視もできません。しかし、スマートエレベーターは技術的に先進的であり、様々な機能を備えているため、建築請負業者による選好が高まっています。これらのエレベーターに自律システムを採用することで、エレベーターの動作を最適化することができ、ひいては待ち時間の短縮につながり、最終的には混雑時の効率的な乗客輸送につながります。
タッチスクリーン・インターフェイス、音声コマンド、ジェスチャー・コントロール、モバイル・アプリの操作性といったスマートエレベーターの特徴は、エレベーターをより使いやすくし、乗客の快適性を高めます。スマートエレベーターは、運転データをリアルタイムでクラウドに送信し、認定を受けた従業員がいつでもアクセスできるため、あらゆる問題のタイムリーな解決が容易になります。従来のエレベーターとは対照的に、スマートエレベーターは、顔認証、生体認証、その他の技術など、不正アクセスを避けるための先進的なセキュリティ対策を採用しています。さらに、これらのエレベーターは、過度の振動や電気系統の故障など、エレベーターの不規則な挙動を継続的に監視するセンサーやその他のシステムを統合しています。
さらに、絶えず変化する技術情勢の結果、顧客はエレベーター・システムに革新的でより最先端の機能を求めています。エネルギー効率、省スペース、時間効率、長寿命、手頃な価格、低メンテナンス、安全性などはすべて、最新のエレベーターのメリットです。上記のような利点があるため、従来のエレベーターよりもスマートエレベーターの需要が高まっています。
アジア太平洋のスマートエレベーター市場概要
アジア太平洋の市場は、予測期間中に最も速いCAGRで成長すると予想されます。この成長の背景には、都市化の進展、政府の支援策、インフラプロジェクトへの投資の増加が考えられます。例えば、中国政府は2021年3月、今後半世紀の壮大な戦略的青写真である中国の第14次5ヵ年計画(FYP)(2021年~2025年)と2035年までの長期目標を承認しました。政府は、2025年までに中国の都市化率を人口の65%にまで引き上げ、2035年までに先進国並みの75%を達成するとしています。より多くの人々が農村部から都市部へ移動するにつれて、インフラ建設への投資がより重視されるようになります。
Insight Partnerの分析によると、世界人口の約60%がアジア太平洋に住んでおり、中でも中国とインドが最も人口の多い国です。20億人以上が都市部に住んでいます。このため、新築ビルや古いビルを高層住宅に改築する需要が急増しています。また、同地域のいくつかの都市はハイテク産業の中心地となっており、同地域に進出する企業の数が増加しているため、新しい商業ビルの建設や古いビルの改築が進んでいます。こうした理由から、住宅や商業ビルでエレベーターを利用する人々や従業員の数は非常に増加しており、既存のエレベーターを技術的に優れた、より安全で、より大きく、より高速なものに近代化することにつながっています。そのため、アジア太平洋では予測期間中にスマートエレベーターの需要が増加すると予想されます。
アジア太平洋のスマートエレベーター市場の収益と2031年までの予測(金額)
アジア太平洋のスマートエレベーター市場のセグメンテーション
アジア太平洋のスマートエレベーター市場は、運搬、セットアップ、用途、国に基づいてセグメント化されます。
運搬別では、アジア太平洋のスマートエレベーター市場は旅客と貨物に二分されます。2023年には旅客セグメントがより大きなシェアを占めています。
セットアップに基づくと、アジア太平洋のスマートエレベーター市場は近代化、メンテナンス、新規導入に区分されます。新規導入セグメントが2023年に最大のシェアを占めました。
用途別では、アジア太平洋のスマートエレベーター市場は、住宅、商業、工業に区分されます。2023年には商業セグメントが最大のシェアを占めました。
国別では、アジア太平洋のスマートエレベーター市場は、オーストラリア、中国、インド、日本、韓国、その他アジア太平洋に分類されます。中国が2023年のアジア太平洋のスマートエレベーター市場を独占しました。
Fujitec Co Ltd、Otis Worldwide Corp、Kone Corp、Hyundai Elevator Co Ltd、Thyssen Krupp AG、Schindler Holding AG、Mitsubishi Electric Corp、Hitachi Ltd、Toshiba Elevator and Building Systems Corporation、Smart Plus Elevator Pvt. Ltd.は、アジア太平洋のスマートエレベーター市場で事業を展開している主要企業です。
The Asia Pacific smart elevator market was valued at US$ 4,080.95 million in 2023 and is expected to reach US$ 10,496.83 million by 2031; it is estimated to register at a CAGR of 12.5% from 2023 to 2031.
Technological Advantages of Smart Elevators over Conventional Elevators Boost Asia Pacific Smart Elevator Market
Basic computing power of conventional elevators cannot reduce users' waiting time. Furthermore, they are not energy efficient compared to modern elevators and do not include real-time monitoring of the elevator system. However, smart elevators are technically advanced and have various functions that contribute to their rising preference by building contractors. The usage of autonomous systems in these elevators aids in optimizing elevator actions, which, in turn, helps lessen wait time, eventually leading to more effective passenger transportation during busy hours.
Features of smart elevators such as touch screen interface, voice commands, gesture control, and mobile app controllability make them more user-friendly and enhance the comfort of passengers. Smart elevators send operational data to the cloud in real time, where certified employees can access it anytime and facilitate the timely resolution of any problem. In contrast to traditional elevators, smart elevators use progressive security measures such as facial recognition, biometrics, and other technologies to avoid unauthorized access. Furthermore, these elevators integrate sensors and other systems that continually monitor the irregular behavior of elevators, which includes excessive vibration, electrical faults, and others.
Further, customers demand innovative and more cutting-edge features from elevator systems as a result of the continuously changing technological landscape. Energy efficiency, space saving, time efficiency, long lasting, affordability, low maintenance, and safety are all benefits for modern elevators. Owing to all the benefits mentioned above, the demand for smart elevators over conventional elevators is increasing.
Asia Pacific Smart Elevator Market Overview
The market in Asia Pacific is expected to grow at the fastest CAGR during the forecast period. This growth may be attributed to the growing urbanization, supportive government initiatives, and increasing investment in infrastructural projects. For instance, in March 2021, the government of China approved China's 14th Five-Year Plan (FYP) (2021-2025), the grand strategic blueprint for the next half-decade, and longer-term goals for 2035. The government anticipated to achieve China's urbanization rate round 65% of the population by 2025 and 75% that of an advanced economy by 2035. As more individuals move from rural to urban areas, the focus is more on investment in building infrastructure.
According to The Insight Partner analysis, ~60% of the world's population lives in Asia Pacific, with China and India being the most highly populated countries. More than 2 billion people live in urban areas. This surges the demand for new buildings as well as renovations of older buildings to high-rise residential towers. Also, several cities across the region are tech hubs, which increases the number of companies expanding to the region, leading to new commercial buildings and the reconstruction of older buildings into larger space areas. Owing to these reasons, the number of people and employees using the elevators in residential and commercial buildings is highly increasing, leading to the modernization of the existing elevators into technologically better, safer, larger, and speedier ones. Therefore, the demand for smart elevators is expected to increase in Asia Pacific during the forecast period.
Asia Pacific Smart Elevator Market Revenue and Forecast to 2031 (US$ Million)
Asia Pacific Smart Elevator Market Segmentation
The Asia Pacific smart elevator market is segmented based on carriage, setup, application, and country.
In terms of carriage, the Asia Pacific smart elevator market is bifurcated into passenger and freight. The passenger segment held a larger share in 2023.
Based on setup, the Asia Pacific smart elevator market is segmented into modernization, maintenance, and new deployments. The new deployments segment held the largest share in 2023.
By application, the Asia Pacific smart elevator market is segmented into residential, commercial, and industrial. The commercial segment held the largest share in 2023.
Based on country, the Asia Pacific smart elevator market is categorized into Australia, China, India, Japan, South Korea, and the Rest of Asia Pacific. China dominated the Asia Pacific smart elevator market in 2023.
Fujitec Co Ltd, Otis Worldwide Corp, Kone Corp, Hyundai Elevator Co Ltd, Thyssen Krupp AG, Schindler Holding AG, Mitsubishi Electric Corp, Hitachi Ltd, Toshiba Elevator and Building Systems Corporation, and Smart Plus Elevator Pvt. Ltd. are some of the leading companies operating in the Asia Pacific smart elevator market.