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市場調査レポート
商品コード
1592664
アジア太平洋の発酵フレーバー・フレグランス成分市場:2030年までの予測 - 地域別分析 - タイプ別、用途別Asia Pacific Fermented Flavor and Fragrance Ingredients Market Forecast to 2030 - Regional Analysis - By Type (Fruity, Floral, Woody, Blends, and Others) and Application (Food and Beverages, Personal Care Products, Cosmetics, and Others) |
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アジア太平洋の発酵フレーバー・フレグランス成分市場:2030年までの予測 - 地域別分析 - タイプ別、用途別 |
出版日: 2024年09月16日
発行: The Insight Partners
ページ情報: 英文 89 Pages
納期: 即納可能
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アジア太平洋の発酵フレーバー・フレグランス成分市場は、2022年に3億2,069万米ドルとなり、2030年までには6億8,584万米ドルに達すると予測され、2022年から2030年までのCAGRは10.0%を記録すると推定されます。
技術の進歩がアジア太平洋の発酵フレーバー・フレグランス成分市場を後押し
伝統的発酵とバイオマス発酵は、古くから発酵に用いられてきた伝統的な方法です。しかし、精密発酵は、フレーバーとフレグランスを生産するために使用される発酵の高度なタイプと考えられています。精密発酵のプロセスには、目的とする成分、すなわちフレーバーやフレグランスを得るために使用される微生物宿主が含まれます。これは、外来DNAを導入することによって宿主のDNAに影響を与える遺伝子組み換えによって行われます。精密発酵では、バクテリア、藻類、酵母、カビなどが宿主として使用されます。この高度な発酵技術には、宿主の遺伝子改変と最適化から、原料の選択と調製、下流工程の設計に至るまで、集中的な研究開発が必要であり、その結果、最終成分の水準が高くなります。この発酵技術はより持続可能です。このように、養うべき世界人口の増加、深刻な気候変動、食料を栽培するための肥沃な土地の減少に伴い、より効率的で持続可能な、耕地を必要としない食品原料生産技術が求められています。このように、環境フットプリントの少ない技術へのニーズの高まりが、予測期間中の発酵フレーバー・フレグランス成分市場の成長を後押しすると予想されます。
主要市場プレーヤーは、精密発酵技術を用いて天然香料を上市しています。例えば、Insempraは精密発酵によって開発されたスミレとラズベリーのフレグランスを最近発売しました。このように、精密発酵のような発酵技術の進歩は、予測期間中、発酵フレーバー・フレグランス成分市場に有利な機会を創出すると予想されます。
アジア太平洋の発酵フレーバー・フレグランス成分市場概要
アジア太平洋では、天然素材に対する消費者の選好が著しく高まっています。多くの消費者は、天然成分の方が合成成分よりも健康的で安全、環境にも良いと考えています。合成香料、着色料、甘味料などの人工的または化学的に加工された成分を含まない製品への需要が高まっています。食品・飲料、化粧品、パーソナルケア、ホームケア、パーソナルケア製品業界の間で天然成分に対する消費者の選好が高まっていることが、発酵香料需要を押し上げています。
日本、中国、韓国、オーストラリア、インドなどの新興国や発展途上国では、中産階級人口の増加と相まって都市化が進んでおり、消費者がクリーンラベル製品により高い価格を支払うことを望んでいるため、市場開拓者にいくつかの機会を提供しています。同地域では、天然由来の製品に対する需要の増加と持続可能性への関心の高まりが、微生物ベースの香料に対する需要を高めています。
さらに、アジア太平洋の美容産業は急成長していますが、持続可能性への懸念も高まっています。業界はこうした懸念に特別な注意を払い始めており、多くの企業が製品の性能を向上させ環境への影響を軽減するため、持続可能な調達や製造方法を採用しています。同時に、消費者はより持続可能な実践を求め、企業はより環境に優しい製品を提供し、倫理的な実践を推進することでこれに応えています。こうした要因がこの地域の市場成長を促進すると予想されます。
アジア太平洋の発酵フレーバー・フレグランス成分市場の収益と2030年までの予測(金額)
アジア太平洋の発酵フレーバー・フレグランス成分市場のセグメンテーション
アジア太平洋の発酵フレーバー・フレグランス成分市場は、タイプ、用途、国に分類されます。
タイプ別では、アジア太平洋の発酵フレーバー・フレグランス成分市場は、フルーティー、フローラル、ウッディー、ブレンド、その他に分けられます。2022年のアジア太平洋の発酵フレーバー・フレグランス成分市場シェアは、フルーティセグメントが最大でした。
用途別では、アジア太平洋の発酵フレーバー・フレグランス成分市場は、食品・飲料、パーソナルケア製品、化粧品、その他に分類されます。その他セグメントが2022年のアジア太平洋の発酵フレーバー・フレグランス成分市場で最大のシェアを占めました。
国別では、アジア太平洋の発酵フレーバー・フレグランス成分市場は、中国、日本、インド、オーストラリア、韓国、その他アジア太平洋に区分されます。その他アジア太平洋は、2022年のアジア太平洋の発酵フレーバー・フレグランス成分市場シェアを独占しました。
Dohler GmbH、Takasago International Corp、Givaudan SA、BASF SE、Firmenich International SAは、アジア太平洋の発酵フレーバー・フレグランス成分市場で事業を展開する主要企業です。
The Asia Pacific fermented flavor and fragrance ingredients market was valued at US$ 320.69 million in 2022 and is expected to reach US$ 685.84 million by 2030; it is estimated to register a CAGR of 10.0% from 2022 to 2030.
Technological Advancements Boost Asia Pacific Fermented Flavor and Fragrance Ingredients Market
Traditional and biomass fermentation are traditional methods used for fermentation for ages. However, precision fermentation is considered an advanced type of fermentation used to produce flavors and fragrances. The process of precision fermentation includes a microbial host that is used to obtain a target ingredient, i.e., flavors and fragrances. This is done by genetic modifications affecting the host's DNA by introducing foreign DNA. Bacteria, algae, yeast, and mold are used as a host in precision fermentation. This advanced fermentation technology requires intensive R&D, from the genetic altering and optimization of the host to feedstock selection and preparation and downstream process design, which will result in high standards of the final ingredient. This fermentation technique is more sustainable. Thus, with a growing world population to feed, severe climate changes, and the reduction of fertile lands to grow food, the demand for more efficient, sustainable, and arable land-free technologies that produce food ingredients is required. Thus, the increasing need for technologies with a lower environmental footprint is expected to boost the fermented flavor and fragrance ingredients market growth during the forecast period.
The key market players use precision fermentation technology to launch natural flavors and fragrances. For instance, Insempra recently launched a violet and raspberry fragrance developed through precision fermentation. Thus, the advancement in fermentation technology such as precision fermentation, is expected to create lucrative opportunities for the fermented flavor and fragrance ingredients market during the forecast period.
Asia Pacific Fermented Flavor and Fragrance Ingredients Market Overview
In Asia Pacific, consumer preference for natural ingredients is significantly growing. Many consumers believe natural ingredients are healthier, safer, and better for the environment than their synthetic counterparts. The demand for products free of artificial or chemically processed ingredients, including synthetic flavors, fragrances, colors, and sweeteners, is growing. The growing consumer preference for natural ingredients among food & beverages, cosmetics, personal care, home care, and personal care product industries is boosting the demand for fermented flavors and fragrances.
Developed and developing countries such as Japan, China, South Korea, Australia, and India witness growth in urbanization, coupled with the rising middle-class population, offering several opportunities for the market players, as consumers are willing to pay higher prices for clean-label products. The region reports increased demand for naturally derived products and rising sustainability concerns are upsurging the demand for microbial-based flavors and fragrances.
Moreover, the beauty industry in Asia Pacific has been growing rapidly, but concerns about sustainability have also surged. The industry has started to pay extra attention to these concerns, with many companies adopting sustainable sourcing and manufacturing practices to improve their products' performance and lessen their environmental impact. Simultaneously, consumers demand more sustainable practices, and companies respond by providing greener products and promoting ethical practices. These factors are expected to drive the market growth in the region.
Asia Pacific Fermented Flavor and Fragrance Ingredients Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
Asia Pacific Fermented Flavor and Fragrance Ingredients Market Segmentation
The Asia Pacific fermented flavor and fragrance ingredients market is categorized into type, application, and country.
Based on type, the Asia Pacific fermented flavor and fragrance ingredients market is divided into fruity, floral, woody, blends, and others. The fruity segment held the largest Asia Pacific fermented flavor and fragrance ingredients market share in 2022.
In terms of application, the Asia Pacific fermented flavor and fragrance ingredients market is categorized into food and beverages, personal care products, cosmetics, and others. The others segment held the largest Asia Pacific fermented flavor and fragrance ingredients market share in 2022.
By country, the Asia Pacific fermented flavor and fragrance ingredients market is segmented into China, Japan, India, Australia, South Korea, and the Rest of Asia Pacific. The Rest of Asia Pacific dominated the Asia Pacific fermented flavor and fragrance ingredients market share in 2022.
Dohler GmbH, Takasago International Corp, Givaudan SA, BASF SE, and Firmenich International SA are some of the leading companies operating in the Asia Pacific fermented flavor and fragrance ingredients market.