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市場調査レポート
商品コード
1702134
フレグランス原料市場レポート:タイプ、供給源、用途、地域別、2025年~2033年Fragrance Ingredients Market Report by Type (Natural Ingredients, Synthetic Ingredients), Source (Flower, Fruits, Vegetables, Plant Extracts), Application (Hair Care, Personal Care, Fabric Care, and Others), and Region 2025-2033 |
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カスタマイズ可能
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フレグランス原料市場レポート:タイプ、供給源、用途、地域別、2025年~2033年 |
出版日: 2025年04月01日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 140 Pages
納期: 2~3営業日
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フレグランス原料の世界市場規模は2024年に101億米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、市場は2033年までに159億米ドルに達し、2025年から2033年にかけて4.89%の成長率(CAGR)を示すと予測しています。
フレグランスとは、様々な合成・天然芳香成分のユニークで複雑な組み合わせを指し、心地よい香りを提供するために、様々な製品の主要成分としてブレンド・配合されます。これらの物質は花、果実、低木、ハーブから精密に抽出され、芳香化学物質や数種類のエッセンシャルオイルが調合されます。調製後、香料成分はスプレー香水、化粧品、石鹸、洗剤、お香、パーソナルケア、家庭用品を製造するための主要成分として添加されます。現在、フレグランス成分は、エッセンシャルオイルと芳香化学製品のバリエーションで市販されています。
化粧品業界の大幅な拡大、芳香剤やクリーム、シャンプー、トイレタリー製品、ミスト、香水など様々なパーソナルケア製品の需要増加が、現在の市場成長を牽引する主な要因となっています。これに伴い、化学物質入りのパーソナルケア製品を使用することによる悪影響に対する消費者の意識が高まり、植物、動物、果物から抽出された天然香料成分への傾斜が見られるようになりました。また、より安全で環境に優しく、皮膚科学的にテストされた製品の使用を促進するため、各国政府による研究開発(R&D)活動への投資が増加していることも、市場の成長を後押ししています。さらに、ストレスを軽減し、睡眠パターンを高め、気分を高揚させるなどの治療上の利点があるため、アロマセラピー用途での香料の利用が増加していることも、市場の成長にさらに寄与しています。さらに、主要企業間の頻繁な合併・買収(M&A)により、世界中に国際的なフレグランスブランドがいくつか導入されています。このような設立により、消費者は自分だけの香水をカスタムメイドしたり、オリエンタルノートの現代的な香りを体験できるようになり、市場の成長を支えています。継続的な製品革新やスマートなマーケティング戦略の広範な採用など、その他の要因も市場に明るい見通しをもたらしています。
The global fragrance ingredients market size reached USD 10.1 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 15.9 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 4.89% during 2025-2033.
Fragrance refers to a unique and intricate combination of various synthetic and natural aromatic ingredients, which are blended and incorporated as a key component in different products to provide them pleasant scent. These substances are precisely extracted from flowers, fruits, shrubs, and herbs for the formulation of aromatic chemicals and several essential oils. After preparation, fragrance ingredients are added as key components for manufacturing spray perfumes, cosmetics, soaps, detergents, incense, personal care, and household products. At present, fragrance ingredients are commercially available in essential oil and aromatic chemical product variants.
The significant expansion in the cosmetic industry, along with the increasing demand for air fresheners and various personal care products, such as creams, shampoos, toiletries, mists, perfumes represent the key factors currently driving the market growth. In line with this, the rising awareness amongst consumers regarding the ill-effects of using chemical-infused personal care products has resulted in a shifting inclination toward natural fragrance ingredients extracted from plants, animals, and fruits. This is also supported by rising investments in research and development (R&D) activities by governments of various nations to promote the use of safer, eco-friendly, and dermatologically tested goods, which, in turn, is propelling the market growth. Furthermore, the increasing utilization of fragrances in aromatherapy applications owing to their therapeutic benefits, such as reducing stress, enhancing sleep patterns, and uplifting mood are further contributing to the market growth. Moreover, the frequent mergers and acquisitions (M&A) amongst key players have led to the introduction of several international fragrance brands across the globe. These establishments have enabled consumers to custom-make their own perfumes and experience contemporary fragrances with oriental notes, which is supporting the market growth. Other factors, such as continuous product innovations and the widespread adoption of smart marketing strategies, are creating a positive outlook for the market.
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being BASF SE, Fine Fragrance Pvt. Ltd, Firmenich SA (Sentarom SA), Givaudan, International Flavors & Fragrances Inc., Kalpsutra Chemicals Pvt. Ltd., Mane SA, Robertet Group, S H Kelkar & Co. Limited, Symrise AG, T.Hasegawa Co. Ltd. , Takasago International Corporation and Treatt.