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市場調査レポート
商品コード
1571393
北米のプロバイオティクス食品市場規模・予測、世界・地域別シェア、動向、成長機会分析レポート:タイプ別、流通チャネル別、国別North America Probiotic Food Products Market Size and Forecast, Regional Share, Trend, and Growth Opportunity Analysis Report Coverage: By Type, Distribution Channel, and Country |
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北米のプロバイオティクス食品市場規模・予測、世界・地域別シェア、動向、成長機会分析レポート:タイプ別、流通チャネル別、国別 |
出版日: 2024年10月01日
発行: The Insight Partners
ページ情報: 英文 84 Pages
納期: 即納可能
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北米のプロバイオティクス食品市場規模は、2023年の120億4,000万米ドルから2031年には196億9,000万米ドルに成長すると予測されており、2023~2031年のCAGRは6.3%と予測されています。
消費者は、健康的な食生活を維持し、腸の健康を適切に保つことで、全体的な健康をサポートしようという意識が高まっています。多くの科学的研究が、免疫、消化、メンタルヘルスにおける腸内細菌叢の重要性を強調しています。国際食品情報評議会(IFIC)が2022年に実施した調査によると、米国人の66%が消化器系の健康に懸念を抱いており、その多くが腸の健康を改善する食品を求めています。COVID-19の大流行中、人々が健康を優先し、生活習慣病を予防するために健康的な代替食品やフィットネス活動を積極的に探すようになったため、機能性食品や栄養補助食品の人気が急上昇しています。さらに、予防的健康には、北米でますます流行している糖尿病や心血管疾患などの慢性疾患の管理と予防も含まれます。そのため消費者は、プロバイオティクスを含む機能性食品をますます購入するようになっています。プロバイオティクス食品の人気の高まりに対応するため、複数の企業が幅広い製品を発売しています。例えば、北米ダノンは2022年5月、腸の健康のための生きた活性プロバイオティクスと免疫系サポートのためのビタミンC、D、亜鉛を含むActivia+Multi-Benefitプロバイオティクスヨーグルトドリンクを発売しました。
さらに、北米の消費者は合成成分や加工食品に懐疑的になり、全体的な健康とウェルネスを向上させるための自然な代替品を求めるようになっています。オーガニックや植物由来の製品に対する需要の高まりに対応するため、多くの企業が植物由来のプロバイオティクス食品の導入や既存製品の拡充に注力しています。例えば、ピラーズ・ヨーグルトは2021年8月、オーガニック・ココナッツ・プロバイオティクス・ヨーグルト「ピラーズ・プラント」を発売し、ウェグマンズとセントラル・マーケットで販売しています。全体として、消費者が腸の健康を維持し、慢性疾患やその他の疾病を予防することの利点についてより多くの情報を得るようになり、また植物由来やオーガニックのプロバイオティクス食品の動向も高まるにつれて、プロバイオティクス食品の需要は増加の一途をたどっています。このように、消費者の間で予防衛生に関する意識が高まっていることが、北米のプロバイオティクス食品市場の成長を後押ししています。
市場はタイプ別に、ヨーグルト、コンブチャ、ケフィア、チーズ、乳児用調製粉乳、その他に区分されます。ケフィア分野は予測期間中に最も高いCAGRを記録すると予想されています。ケフィアは、微生物の多様性と健康上の利点という点で、幅広いプロバイオティクス菌株を提供しています。ケフィアは、伝統的な乳製品をベースにしたものや、乳糖不耐症や菜食主義の消費者に対応するためにココナッツミルク、アーモンドミルク、オートミールミルクから作られた非乳製品代替品など、様々なフレーバーや形態で入手可能です。ケフィアは、消化器系の健康、免疫サポート、総合的な健康に対する効能が謳われており、消費者の健康志向の高まりと機能性食品の需要に伴い、プロバイオティクス食品として人気の選択肢となっています。
市場は流通チャネル別に、スーパーマーケットおよびハイパーマーケット、専門店、オンライン小売、その他に区分されます。スーパーマーケットおよびハイパーマーケット部門が2023年に大きなシェアを占めました。これらの店舗は、快適な顧客体験や複数の支払いオプションの利点とともに、魅力的な割引を提供しています。スーパーマーケットとハイパーマーケットは、利益を高めるために商品の売上を最大化することに注力しています。北米のプロバイオティクス食品市場で事業を展開する主要企業は、これらの小売チャネルにおいて、人通りの多い場所での製品の視認性や、より多くの来店客から利益を得ています。
Danone SA、Lifeway Foods Inc.、KeVita, Inc.、Health-Ade LLC、Alexandre Family Farm、Suja Life, LLC.、Karma Culture LLC、Springfield Creamery Inc.、Nature's Garden、Sunsweet Growers Inc.などが北米プロバイオティクス食品市場で事業を展開する主要企業です。
北米のプロバイオティクス食品市場全体の規模は、一次情報および二次情報を用いて算出しました。調査プロセスを開始するにあたり、市場に関する質的・量的情報を入手するため、社内外の情報源を用いて徹底的な二次調査を実施しました。また、データを検証し、トピックに関するより分析的な洞察を得るために、業界関係者に複数の一次インタビューを実施しました。このプロセスの参入企業には、北米のプロバイオティクス食品市場を専門とする副社長、市場開発マネージャー、マーケットインテリジェンスマネージャー、国内営業マネージャーなどの業界専門家、評価専門家、研究アナリスト、キーオピニオンリーダーなどの外部コンサルタントが含まれます。
The North America probiotic food products market size is projected to grow from US$ 12.04 billion in 2023 to US$ 19.69 billion by 2031; the market is expected to register a CAGR of 6.3% during 2023-2031.
Consumers are increasingly becoming aware of maintaining a healthy diet and proper gut health to support overall well-being. Many scientific studies highlight the importance of gut microbiota in immunity, digestion, and mental health. According to a survey conducted by the International Food Information Council (IFIC) in 2022, 66% of Americans were concerned about digestive health, with many seeking foods that can improve gut health. During the COVID-19 pandemic, there has been a sharp rise in the popularity of functional foods and dietary supplements, as people have been prioritizing their health and actively searching for healthy alternatives and fitness activities to prevent lifestyle-related illnesses. Moreover, preventive health also encompasses the management and prevention of chronic diseases such as diabetes and cardiovascular diseases, which are increasingly prevalent in North America. Therefore, consumers are increasingly purchasing functional foods, including probiotics, as they help mitigate the risks associated with these conditions. To keep up with the growing popularity of probiotic food products, several companies are launching a wide range of products. For instance, in May 2022, Danone North America introduced Activia+ Multi-Benefit probiotic yogurt drinks, containing live and active probiotics for gut health and vitamins C and D and zinc for immune system support.
Moreover, consumers in North America are increasingly skeptical of synthetic ingredients and processed foods, seeking natural alternatives for improving overall health and wellness. To meet the growing demand for organic and plant-based products, many companies are focused on introducing plant-based probiotic food products and expanding their existing product ranges. For instance, in August 2021, Pillars Yogurt launched Pillars Plant, an organic coconut probiotic yogurt, which is available in Wegmans and Central Market. Overall, as consumers become more informed about the benefits of maintaining gut health and preventing chronic and other diseases, as well as the increasing trend of plant-based and organic probiotic food products, the demand for probiotic food products continues to rise. Thus, rising awareness regarding preventive health among consumers fuels the North America probiotic food products market growth.
By type, the market is segmented into yogurt, kombucha, kefir, cheese, infant formula, and others. The kefir segment is expected to register the highest CAGR during the forecast period. Kefir offers a wide range of probiotic strains in terms of microbial diversity and health benefits. It is available in various flavors and forms, including traditional dairy-based and nondairy alternatives made from coconut, almond, and oat milk to cater to lactose-intolerant and vegan consumers. With its claimed benefits for digestive health, immune support, and overall well-being, kefir has become a popular choice as a probiotic food product, with consumers becoming more health-conscious and seeking functional foods.
Based on distribution channel, the market is segmented into supermarkets and hypermarkets, specialty stores, online retail, and others. Supermarkets and hypermarkets segment held a significant share in 2023. These stores offer attractive discounts, along with a pleasant customer experience and the advantage of multiple payment options. Supermarkets and hypermarkets focus on maximizing product sales to boost their profits. Key players operating in the North America probiotic food products market benefit from product visibility in higher-traffic areas and heavier footfall in these retail channels.
Danone SA; Lifeway Foods Inc.; KeVita, Inc.; Health-Ade LLC; Alexandre Family Farm; Suja Life, LLC.; Karma Culture LLC; Springfield Creamery Inc; Nature's Garden; and Sunsweet Growers Inc., are among the key players operating in the North America probiotic food products market.
The overall North America probiotic food products market size has been derived using primary and secondary sources. To begin the research process, exhaustive secondary research has been conducted using internal and external sources to obtain qualitative and quantitative information related to the market. Also, multiple primary interviews have been conducted with industry participants to validate the data and gain more analytical insights into the topic. The participants of this process include industry experts such as VPs; business development managers; market intelligence managers; national sales managers; and external consultants, including valuation experts, research analysts, and key opinion leaders, specializing in the North America probiotic food products market.