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市場調査レポート
商品コード
1562433
アジア太平洋の床下暖房:2030年までの市場予測 - 地域分析 - タイプ別、設置別、用途別Asia Pacific Underfloor Heating Market Forecast to 2030 - Regional Analysis - by Type (Hydronic System Components and Electric System Components), Installation (Retrofit and New), and Application (Residential and Commercial) |
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アジア太平洋の床下暖房:2030年までの市場予測 - 地域分析 - タイプ別、設置別、用途別 |
出版日: 2024年07月04日
発行: The Insight Partners
ページ情報: 英文 118 Pages
納期: 即納可能
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アジア太平洋の床下暖房市場は、2022年に9億5,871万米ドルと評価され、2030年には15億7,460万米ドルに達すると予測され、2022年から2030年までのCAGRは6.4%と推定されます。
エネルギー効率の高い床下暖房システムの利用拡大がアジア太平洋の床下暖房市場を押し上げます。
床下暖房は、床を暖めることでその上の物体が室内に熱を放射する仕組みです。このため、温度がさらに一定になり、部屋を暖かく保つのに必要なエネルギーが少なくて済みます。実際、床下暖房は従来の暖房システムよりも最大25%も効率的で、その結果、エネルギー代が安くなり、環境にやさしい家になります。従来のラジエーターは、部屋を効率よく暖めるために高温(摂氏65度から75度)にする必要がありました。一方、床下暖房は、床の仕上げにもよりますが、29℃以下の温度で部屋を暖めることができます。温度が低ければエネルギー消費量も少なく、光熱費の節約にもつながります。
水ベースの床下暖房システムは、低い水温を使用し、電気システムよりも運転コストが60%程度低くなります。また、ラピッド・レスポンス・システムは床仕上げの下に設置できるため、最適な制御が可能で、改修や新築プロジェクトに適しています。水式床下暖房システムを採用する大きなメリットのひとつは、水素、ガスボイラー、ヒートポンプを問わず、水式床下暖房は常に最もエネルギー効率の高いソリューションであり続け、エネルギー使用量が最も少なく、経費節減と快適性の実現に貢献することです。従って、エネルギー効率の高い暖房システムの使用が増えれば、床下暖房市場にビジネスチャンスが生まれる可能性が高いです。
アジア太平洋の床下暖房市場概要
アジア太平洋の気温は、最も暑い季節から最も寒い季節まで様々です。都市化により、特に中国、インド、日本、オーストラリアなどの国々では、新しい建造物の建設や古い建造物の改修といった開発活動も盛んです。そのため、暖房システムは、ビル、オフィス、ビジネスビル、スポーツホール、オープンエリア、工業用ビルなど、それぞれの用途に合わせて設計されています。最先端かつ現代的なシステムソリューションといえば、建物の設計者や所有者は床下暖房システムを好む傾向が定着しています。床下暖房システムの設置は、スマート・ソリューション、贅沢なライフスタイル、利便性を求める動向の結果として増加しており、これらのシステムの運転は、日常的な消費パターンや接続された機器によって制御されています。
国際エネルギー機関の報告書によると、中国はヒートポンプを設置する最大の労働力を有し、ヒートポンプの製造において最大の市場シェアを占めています。中国におけるクリーン暖房は、中国北部のクリーン冬季暖房計画や、石炭焚き暖房を電気暖房に置き換えることを義務付ける電気暖房政策など、技術的な義務付けを実施する政策の活用によって推進されてきました。こうした努力は、ヒートポンプの導入を支援する北京のような地方の財政的インセンティブによって後押しされています。中国は空気熱源ヒートポンプの世界最大の市場であり、販売台数は~7%成長し、2021年には1,250万台に達します。このため、クリーンな冬のような政策は、この地域での床下暖房システムの採用を促進すると思われます。
アジア太平洋のいくつかの国は、エネルギーの節約とエネルギー効率の高い技術の使用に傾斜しています。例えば、2015年7月現在、経済産業省(METI)は、2030年までに日本のエネルギー・ミックスを変えることを視野に入れ、日本のエネルギー・ミックスを審議するため、長年のエネルギー需給見通しに関する小委員会を設置しました。小委員会の設立は、家庭部門による省エネルギーとより良いエネルギー管理を促進することが期待されています。そのために日本政府は、家庭部門の省エネに貢献できるスマートハウス技術を導入しました。スマートハウスはエネルギー消費を促進し、情報技術(IT)の応用によって最適化されます。これは、互いに通信可能な暖房や空調などのエネルギー生成機器を制御するものです。したがって、日本におけるスマートホーム技術の採用は、アジア太平洋の床下暖房市場の成長を促進すると思われます。
アジア太平洋の床下暖房市場の収益と2030年までの予測(金額)
アジア太平洋の床下暖房市場セグメンテーション
アジア太平洋の床下暖房市場は、タイプ、設置、用途、国によって区分されます。タイプ別では、アジア太平洋の床下暖房市場は、水熱システム部品と電気システム部品に二分されます。2022年には、ハイドロニックシステムコンポーネントサービスがより大きな市場シェアを占める。ハイドロニックシステムコンポーネントは、ウェットハイドロニックヒーティングとドライハイドロニックヒーティングに細分化されます。さらに、電気システム部品はヒーティングマットとヒーティングケーブルに二分されます。
設置に関しては、アジア太平洋の床下暖房市場は後付けと新設に二分されます。2022年の市場シェアは後付けが大きいです。
用途別では、アジア太平洋の床下暖房市場は住宅用と商業用に二分されます。2022年の市場シェアは住宅用が大きいです。
国別では、アジア太平洋の床下暖房市場は日本、韓国、中国、オーストラリア、インド、その他アジア太平洋に区分されます。2022年のアジア太平洋の床下暖房市場シェアは日本が独占。
Danfoss AS、Emerson Electric Co、nVent Electric Plc、Watts Water Technologies Inc、Robert Bosch GmbH、Resideo Technologies Inc、Uponor Corp、REHAU Ltd、Schneider Electric SEは、アジア太平洋の床下暖房市場で事業を展開する主要企業です。
The Asia Pacific underfloor heating market was valued at US$ 958.71 million in 2022 and is expected to reach US$ 1,574.60 million by 2030; it is estimated to register a CAGR of 6.4% from 2022 to 2030.
Growing Use of Energy-Efficient Underfloor Heating System Boosts Asia Pacific Underfloor Heating Market.
Underfloor heating works by heating the floor and the objects on it radiate heat into the room. This creates an even more consistent temperature, meaning less energy is required to keep the room warm. In fact, underfloor heating can be up to 25% more efficient than traditional heating systems, resulting in lower energy bills and an eco-friendlier home. Traditional radiators should be heated to a high temperature (between 65 and 75 degrees Celsius) in order to heat a room efficiently. In contrast, floor heating requires just a temperature of 29 degrees Celsius or less, depending on the floor finish, to warm the room. Lower temperatures use less energy and can help to save money on energy costs.
Water-based underfloor heating systems use low water temperatures and cost ~60% less to operate than electric systems. Rapid response systems can also be installed beneath the floor finish, providing optimum control and making them suitable for retrofit or newbuild projects. One big benefit of using a water-based underfloor heating system is that hydrogen, gas boiler, or heat pump, water-based underfloor heating will always remain the most energy-efficient solution, use the least energy, and will assist in saving money, and delivering comfort. Thus, the growing use of energy-efficient heating systems will most likely create opportunities for the underfloor heating market.
Asia Pacific Underfloor Heating Market Overview
The temperature in the Asia Pacific varies from the hottest to the coldest season. Due to urbanization, there are also significant development activities, such as the building of new structures and the renovation of old ones, especially in countries such as China, India, Japan, and Australia. Therefore, heating systems are designed for each particular building, office and business construction, sports hall, open areas, and industrial buildings. When it comes to cutting-edge and contemporary system solutions, building planners and owners have established their preferences for underfloor heating systems. Underfloor heating system installations have increased as a result of the trend toward smart solutions, luxury lifestyles, and convenience, in which the operation of these systems is regulated by routine consumption patterns and connected devices.
According to a report from the International Energy Agency, China has the largest workforce installing heat pumps and the largest market share in manufacturing heat pumps. Clean heating in China has been driven by the country's use of policies enforcing technology mandates, such as its clean winter heat plan in northern China and its electric heating policy, which requires the substitution of coal-fired heating with electric heating. These efforts have been bolstered by local financial incentives, such as in Beijing, that support heat pump deployment. China is the world's largest market for air-source heat pumps, and sales grew ~7% to reach 12.5 million units in 2021. Thus, policies such as clean winter will propel the adoption of underfloor heating systems in the region.
Several countries in Asia Pacific are inclined toward the conservation of energy and the use of energy-efficient technologies. For example, as of July 2015, the Ministry of Economy, Trade and Industry (METI) established a subcommittee on the long-longstanding energy supply and demand outlook to deliberate the energy mix for Japan with a view to change Japan's energy mix by 2030. The establishment of the subcommittee is expected to boost energy conservation and better energy management by the household sector. For that, the government of Japan introduced smart home technology to conserve energy, which can contribute to household sector savings. The smart house favors energy consumption and is optimized by the application of information technology (IT). It controls energy-generating equipment, such as heating and air conditioning, that are capable of communicating with one another. Thus, the adoption of smart home technology in Japan will propel the growth of the Asia Pacific underfloor heating market.
Asia Pacific Underfloor Heating Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
Asia Pacific Underfloor Heating Market Segmentation
The Asia Pacific underfloor heating market is segmented based on type, installations, application, and country. Based on type, the Asia Pacific underfloor heating market is bifurcated into hydronic system components and electric system components. The hydronic system components services held a larger market share in 2022. The hydronic system components is sub segmented into wet hydronic heating and dry hydronic heating. Furthermore, electric system components is bifurcated into heating mats and heating cables.
In terms of installation, the Asia Pacific underfloor heating market is bifurcated into retrofit and new. The retrofit held a larger market share in 2022.
By application, the Asia Pacific underfloor heating market is bifurcated into residential & commercial. The residential held a larger market share in 2022.
Based on country, the Asia Pacific underfloor heating market is segmented into Japan, South Korea, China, Australia, India, and the Rest of Asia Pacific. Japan dominated the Asia Pacific underfloor heating market share in 2022.
Danfoss AS, Emerson Electric Co, nVent Electric Plc, Watts Water Technologies Inc, Robert Bosch GmbH, Resideo Technologies Inc, Uponor Corp, REHAU Ltd, and Schneider Electric SE are some of the leading companies operating in the Asia Pacific underfloor heating market.