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市場調査レポート
商品コード
1562313
欧州のワークウェア市場の2030年予測-地域別分析-製品タイプ、カテゴリー、流通チャネル、最終用途別Europe Workwear Market Forecast to 2030 - Regional Analysis - by Product Type, Category, Distribution Channel, and End Use |
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欧州のワークウェア市場の2030年予測-地域別分析-製品タイプ、カテゴリー、流通チャネル、最終用途別 |
出版日: 2024年07月04日
発行: The Insight Partners
ページ情報: 英文 134 Pages
納期: 即納可能
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欧州のワークウェア市場は、2022年に94億9,852万米ドルと評価され、2030年には159億329万米ドルに達すると予測され、2022~2030年のCAGRは6.7%と推定されます。
eコマース流通チャンネルの採用が欧州のワークウェア市場を牽引
組織小売部門は最近、大きな変貌を遂げています。eコマースの出現は、人々の買い物やお金の使い方に大きな変化をもたらしました。スマートフォンとインターネットの普及率の上昇、新興技術への容易なアクセス、購買力の急上昇、いつでもどこでもオンライン小売ショッピング・プラットフォームが提供する利便性などが、eコマースの成長を後押しする主要要因です。
この地域の主要メーカーは、AmazonやAlibabaなどのオンライン小売業者と提携し、個人用保護具などのバルク工業製品を産業界や個人消費者に届けています。さらに、オンラインショッピングの浸透に伴い、メーカーは独自のオンライン小売サイトを立ち上げることで、高価なマーケティングや流通インフラに投資する必要性を排除し、顧客直接販売(D2C)流通チャンネルに耽っています。こうしたウェブサイトを通じて、メーカーは最終用途産業から大量注文を受け、顧客に製品を販売します。このように、消費者のeコマースサービスへの依存度の高まりと、メーカーによるDtoC戦略の採用は、ワークウェア市場の成長に有利な機会を今後数年間もたらすと予想されます。
欧州のワークウェア市場概要
欧州のワークウェア市場は、ドイツ、フランス、イタリア、英国、ロシア、その他の欧州に区分されます。これらの国々では、労働者の安全に対する支出が大幅に増加しています。また、これらの国々は先進的なビジネスインフラを有しており、これがさらに市場成長に寄与しています。この市場の最も重要な動向には、より汎用的で着用可能な衣料品の市場開拓、サステイナブル衣料品、新技術の組み込みなどがあります。欧州でCOVID-19が流行して以来、従業員に対する法律は絶えず進化しており、企業は従業員の安全衛生費用を負担しています。欧州における建設現場の増加とパンデミックの不確実性により、防護ワークウェアへのニーズがますます高まり、市場の成長を牽引しています。西欧のワークウェア市場を牽引しているのは、発達したサプライチェーンと高品質管理です。新興諸国輸入促進センター(CBI)の2021年報告書によると、ドイツ、フランス、オランダ、ベルギー、イタリア、ポーランドが2020年の欧州のワークウェア輸入市場の上位を占めています。この地域は持続可能性の動向、耐久性、高い企業・社会的説明責任に従っているため、ワークウェアの採用は予測期間中に増加すると予想されます。さらに、欧州における労働災害の増加は、医療と建設関連のワークウェア市場の需要を促進すると考えられます。Eurostatの2022年1月の報告によると、2019年中に欧州で発生した労働中の死亡事故は3,408件で、2018年と比較して76件増加しました。2019年には、欧州における死亡事故全体の5分の1以上が建設セクター内で確認されました。労働災害は欧州における主要な死因のひとつです。さらに、職業上の死亡事故や傷害の急増、高齢社会人の増加も市場成長に影響を与えています。欧州は、Alisco Group、Alexandra、Fristads Kansas Group、Hultafors Groupなど、ワークウェアの生産と消費を手がける大手企業の拠点です。メーカー、加工業者、輸入業者間の競争の激化が、ワークウェア市場の成長をさらに促進しています。また、コラボレーションやパートナーシップも同地域の市場成長を後押ししています。例えば、2021年4月、Alexandraは慈善団体ELITE Supported Employmentと提携し、NHSウェールズにPPEを供給しました。
欧州のワークウェア市場の収益と2030年までの予測(金額)
欧州のワークウェア市場のセグメンテーション
欧州のワークウェア市場は、製品タイプ、カテゴリー、流通チャンネル、最終用途、国別に区分されます。
製品タイプに基づき、欧州のワークウェア市場はトップウェア、ボトムウェア、カバーオールに二分されます。トップウェアセグメントは2022年に最大のシェアを占めました。
カテゴリー別では、欧州のワークウェア市場は男性、女性、ユニセックスに区分されます。男性セグメントが2022年に最大のシェアを占めました。
流通チャンネル別では、欧州のワークウェア市場は卸売業者、スーパーマーケットとハイパーマーケット、専門店、オンラインプラットフォームに区分されます。スーパーマーケットとハイパーマーケット部門が2022年に最大のシェアを占めました。
最終用途別では、欧州のワークウェア市場は建設、石油・ガス、化学、医療、その他に区分されます。その他セグメントが2022年に最大のシェアを占めました。
国別では、欧州のワークウェア市場はドイツ、英国、フランス、ロシア、スペイン、ポーランド、ラトビア、リトアニア、スウェーデン、ノルウェー、デンマーク、チェコ共和国、エストニア、オランダ、アイルランド、フィンランド、ポルトガル、その他の欧州に分類されます。2022年の欧州のワークウェア市場は英国が独占しています。
Carhattt, Inc.、ARAMARK、Alisco Group、Alexandra、3M、A. LAFONT SAS、Fristads Kansas Group、Honeywell International Inc.、Hultafors Group AB、Lakeland Industries Inc.などが欧州のワークウェア市場で事業を展開する主要企業です。
The Europe workwear market was valued at US$ 9,498.52 million in 2022 and is expected to reach US$ 15,903.29 million by 2030; it is estimated to register at a CAGR of 6.7% from 2022 to 2030.
Adoption of E-commerce Sales Channel Drives Europe Workwear Market
The organized retail sector has undergone a massive transformation recently. The emergence of e-commerce has resulted in considerable changes in how people shop and spend their money. A rise in penetration of smartphones and the internet, easy access to emerging technologies, a surge in purchasing power, and convenience provided by online retail shopping platforms from anywhere at any time are a few of the major factors bolstering the growth of e-commerce.
Key manufacturers in the region have partnered with online retailers such as Amazon and Alibaba to deliver bulk industrial products such as personal protective equipment to industries and individual consumers. Additionally, with the increasing penetration of online shopping, manufacturers are indulged in direct-to-customer (D2C) distribution channel, by launching their own online retail sites and eliminating the need to invest in expensive marketing and distribution infrastructure. Through these websites, manufacturers take bulk orders from end-use industries and sell products to customers. Thus, the consumers' increasing dependency on e-commerce services and the adoption of the D-to-C strategy by manufacturers are expected to open lucrative opportunities for the workwear market growth in the coming years.
Europe Workwear Market Overview
The Europe workwear market is segmented into Germany, France, Italy, the UK, Russia, and the Rest of Europe. The expenditure on workers' safety in these countries is rising considerably. Also, the countries have an advanced business infrastructure, which further contributes to market growth. Some of the most significant trends in this market include the development of more versatile and wearable pieces, sustainable clothing, and embedded new technologies. Since the COVID-19 pandemic in Europe, legislation for employees has constantly been evolving, and businesses cover their employees' safety and health expenses. The increasing number of construction sites in Europe and the uncertainty of the pandemic resulted in an increasingly intense need for protective workwear, driving the market's growth. The developed supply chain and high-quality control drive the Western European workwear market. According to the Centre for the Promotion of Imports from Developing Countries (CBI) 2021 report, Germany, France, the Netherlands, Belgium, Italy, and Poland were Europe's top workwear import markets in 2020. As the region follows sustainability trends, durability, and high corporate and social accountability, the adoption of workwear is expected to increase during the forecast period. Moreover, the rise in occupational accidents in Europe will likely fuel the demand for healthcare and the construction-related workwear market. According to Eurostat's January 2022 report, there were 3,408 fatal accidents at work in Europe during 2019, an increase of 76 deaths compared to 2018. In 2019, more than a fifth of all fatal accidents in the E.U. were witnessed within the construction sector. Occupational accidents are one of the leading causes of death in Europe. Further, a surge in occupational fatality and injuries and a growing number of senior working professionals are also influencing the market growth. Europe is a base for the leading players who deal with producing and consuming workwear, such as Alisco Group, Alexandra, Fristads Kansas Group, and Hultafors Group. The increasing competition among manufacturers, processors, and importers is further driving the growth of the workwear market. Also, collaboration and partnerships are propelling the market growth in the region. For instance, in April 2021, Alexandra partnered with the charity ELITE Supported Employment to supply PPE for NHS Wales.
Europe Workwear Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
Europe Workwear Market Segmentation
The Europe workwear market is segmented based on product type , category , distribution channel, end use , and country.
Based on product type, the Europe workwear market is bifurcated into topwear, bottomwear, and coveralls. The topwear segment held the largest share in 2022.
In terms of category, the Europe workwear market is segmented into men, women, and unisex. The men segment held the largest share in 2022.
Based on distribution channel, the Europe workwear market is segmented into wholesalers, supermarkets and hypermarkets, specialty stores, and online platforms. The supermarkets and hypermarkets segment held the largest share in 2022.
By end use, the Europe workwear market is segmented into construction, oil and gas, chemicals, healthcare, and others. The others segment held the largest share in 2022.
Based on country, the Europe workwear market is categorized into Germany, the UK, France, Russia, Spain, Poland, Latvia, Lithuania, Sweden, Norway, Denmark, Czech Republic, Estonia, the Netherlands, Ireland, Finland, Portugal, and the Rest of Europe. The UK dominated the Europe workwear market in 2022.
Carhattt, Inc.; ARAMARK; Alisco Group; Alexandra; 3M; A. LAFONT SAS; Fristads Kansas Group; Honeywell International Inc.; Hultafors Group AB; and Lakeland Industries Inc are some of the leading companies operating in the Europe workwear market.