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市場調査レポート
商品コード
1533033
アジア太平洋地域の緊急通報システム:2030年市場予測- 地域別分析- 用途、エンドユーザー、テ技術、提供、タイプ別Asia Pacific Emergency Call Systems Market Forecast to 2030 - Regional Analysis - by Application, End User, Technology, Offerings, and Type |
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アジア太平洋地域の緊急通報システム:2030年市場予測- 地域別分析- 用途、エンドユーザー、テ技術、提供、タイプ別 |
出版日: 2024年06月04日
発行: The Insight Partners
ページ情報: 英文 101 Pages
納期: 即納可能
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アジア太平洋地域の緊急通報システム市場は、2022年に6億6,045万米ドルと評価され、2030年には15億6,976万米ドルに達すると予測され、2022年から2030年までのCAGRは11.4%と推定されます。
ヘルスケアにおけるデジタルソリューションの採用がアジア太平洋の緊急通報システム市場を後押し
デジタルソリューションは、医療従事者ががん、糖尿病、メンタルヘルス問題などの病気を特定し、治療する方法を変革しています。誰もがデジタルヘルスを利用できるようにするため、各国はデジタルヘルスプラットフォームと技術に投資する必要があります。デジタルヘルスアプリケーション(アプリ)は、患者に力を与え、ヘルスケア従事者との関係を強化するために使用することができます。最良のシナリオでは、デジタル化が共同ケアへの一般的な文化的シフトに貢献するため、従来のケア間の共同意思決定が新たな標準になる可能性があります。その結果、患者は、迅速な医療支援を得るために、簡単かつ快適にそれらを利用することができます。大手プロバイダーは、ナースコールシステムのモビリティに対するニーズの高まりから、より統合されたナースコールシステムの提供に注力しました。2021年1月、Austcoは、400床のジュロンコミュニティ病院と700床のン・テン・フォン総合病院(NTFGH)(JCH)に導入されたTaceraナースコールプラットフォームを更新する130万豪ドル相当の契約を獲得しました。JurongHealthのコードブループラットフォームとのインターフェースにより、すべてのベッドにタセラ技術が導入され、シンガポールのどの病院よりも速いコードブルーの迅速な対応が可能になります。病院は主に予防、疾病管理、適切な臨床介入に重点を置いています。専門的なサービスでは、さまざまな希少疾患や複雑な症状に苦しむ人々をサポートしています。遺伝性疾患、希少がん、複雑な内科的・外科的疾患を持つ患者の治療が含まれることが多いです。眼科疾患や整形外科疾患、神経疾患など、特定疾患や加齢に関連する疾患は、特別な注意や特別なケアを必要とします。そのため、専門病院ではナースコールシステムの必要性が高くなります。このように、デジタルヘルスケアの採用と専門的治療への嗜好の高まりは、緊急コールシステム市場にいくつかの成長機会をもたらしています。
アジア太平洋地域の緊急通報システム市場概要
National Aged Population Officeが発表した「Future Trends of Population Aging in China」の調査によると、中国では2021年までに約2億4,800万人の高齢者が記録され、全人口の17.17%を占める。また、80歳以上の高齢者は3,060万人となり、中国の高齢者人口全体の12.37%を占めることになります。他の先進国と比べて世界最大の高齢者人口を抱える中国では、高齢化社会のユニークな特徴を目の当たりにしました。
中国では、アルツハイマーは病気ではなく、避けられない自然な老化の一部とみなされています。South China Morning Post Publishers Ltd.に掲載されたデータによると、中国では毎年約100万人がアルツハイマー病と診断されており、2050年までに中国のアルツハイマー病患者数は4,500万人、すなわち全世界の総人口のほぼ半分に達すると予測されています。したがって、上記の要因から、緊急通報システム市場は予測期間中に著しい成長を遂げる可能性が高いです。
アジア太平洋地域の緊急通報システム市場の収益と2030年までの予測
アジア太平洋地域の緊急通報システム市場セグメンテーション
アジア太平洋地域の緊急通報システム市場は、用途、エンドユーザー、技術、提供、タイプ、国に分類されます。
用途別に、アジア太平洋の緊急通報システム市場は、転倒防止と検知、ワークフローの最適化、患者ケアリマインダー、アラームとコミュニケーション管理、ワンダーマネジメント、レポートと分析、リアルタイムスタッフロケーティング、その他に区分されます。アラーム・コミュニケーション管理分野が2022年に最大の市場シェアを占めました。
技術面では、アジア太平洋の緊急通報システム市場は有線と無線に二分されます。2022年には有線セグメントがより大きな市場シェアを占めています。
提供別では、アジア太平洋の緊急通報システム市場はハードウェア、ソフトウェア、サービスに区分されます。2022年の市場シェアはハードウェアセグメントが最も大きいです。
タイプ別では、アジア太平洋地域の緊急通報システム市場は、ナースコールシステム、コールボックスシステム、緊急スタンション、インターホンシステム、その他に区分されます。2022年にはナースコールシステムセグメントが最大の市場シェアを占めました。
エンドユーザー別では、アジア太平洋地域の緊急通報システム市場は、病院・診療所、福祉施設・独立生活施設、外来手術センター、その他に区分されます。病院・診療所セグメントが2022年に最大の市場シェアを占めました。
国別では、アジア太平洋地域の緊急通報システム市場は、中国、日本、インド、オーストラリア、韓国、その他アジア太平洋地域に区分されます。2022年のアジア太平洋地域の緊急通報システム市場シェアは中国が独占しました。
Hill-Rom Holdings Inc、GE HealthCare Technologies Inc、Mircom Technologies Ltd、Talius Group Ltd、Ascom Holding AGなどがアジア太平洋地域の緊急通報システム市場で事業を展開している大手企業です。
The Asia Pacific emergency call systems market was valued at US$ 660.45 million in 2022 and is expected to reach US$ 1,569.76 million by 2030; it is estimated to register a CAGR of 11.4% from 2022 to 2030.
Adoption of Digital Solutions in Healthcare Boosts Asia Pacific Emergency Call Systems Market
Digital solutions are transforming the way medical practitioners identify and treat illnesses such as cancer, diabetes, and mental health issues. To increase everyone's access to digital health, nations must now invest in digital health platforms and technology. Digital health applications (apps) can be used to empower patients and strengthen their relationships with healthcare practitioners, which specifically helps them in better self-management and reduces concerns during joint decision-making. In the best-case scenario, shared decision-making between conventional care can become the new standard due to digitalization contributing to a general cultural shift toward collaborative care. As a result, patients can use them easily and comfortably to get fast medical help. The leading providers focused on providing more integrated nurse call systems due to the growing need for nurse call systems' mobility. In January 2021, Austco was awarded a contract worth AUD 1.3 million to update the Tacera Nurse Call platform implemented at the 400-bed Jurong Community Hospital and the 700-bed Ng Teng Fong General Hospital (NTFGH) (JCH). With interfaces with JurongHealth's Code Blue Platform, all beds will have the Tacera technology, enabling the fastest Code Blue rapid response of any hospital in Singapore. Hospitals primarily focus on prevention, disease management, and appropriate clinical interventions. The specialized services support people suffering from a range of rare and complex conditions. They often involve treatments for patients with genetic disorders, rare cancers, or complex medical or surgical conditions. Specified or age-related conditions such as ophthalmic and orthopedic conditions, neurological disorders, and others require special attention and specified care. Hence, the need for nurse call systems is greater in specialty hospitals. Thus, the adoption of digital healthcare and rising preference for specialized treatments hold several growth opportunities in the emergency cell system market.
Asia Pacific Emergency Call Systems Market Overview
According to research published by the National Aged Population Office in the Future Trends of Population Aging in China, by 2021, the country recorded approximately 248 million older adults, accounting for 17.17% of the overall population. Also, people aged 80 years or above will account for 30.6 million, taking a share of 12.37% of the total aged population in China. The unique characteristics of the aging population were witnessed in China, which has the largest aged population in the world compared to other developed nations.
In China, Alzheimer's is seen as an unavoidable and natural part of aging instead of a disease. According to data published in South China Morning Post Publishers Ltd., approximately a million people in China are diagnosed every year with Alzheimer's, and by 2050, the number of Alzheimer's patients in China is projected to reach 45 million, i.e., almost half the total population across the globe. Thus, due to the abovementioned factors, the market for emergency call systems is likely to witness remarkable growth during the forecast period.
Asia Pacific Emergency Call Systems Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
Asia Pacific Emergency Call Systems Market Segmentation
The Asia Pacific emergency call systems market is categorized into application, end user, technology, offerings, type, and country.
Based on application, the Asia Pacific emergency call systems market is segmented fall prevention and detection, workflow optimization, patient care reminders, alarms and communication management, wander management, reporting and analytics, real-time staff locating, and others. The alarms and communication management segment held the largest market share in 2022.
In terms of technology, the Asia Pacific emergency call systems market is bifurcated into wired and wireless. The wired segment held a larger market share in 2022.
By offerings, the Asia Pacific emergency call systems market is segmented into hardware, software, and services. The hardware segment held the largest market share in 2022.
By type, the Asia Pacific emergency call systems market is segmented into nurse call systems, call box systems, emergency stanchions, intercom system, and others. The nurse call systems segment held the largest market share in 2022.
By end user, the Asia Pacific emergency call systems market is segmented into hospital and clinics, assisted living and independent living facilities, ambulatory surgical centers, and others. The hospital and clinics segment held the largest market share in 2022.
By country, the Asia Pacific emergency call systems market is segmented into China, Japan, India, Australia, South Korea, and the Rest of Asia Pacific. China dominated the Asia Pacific emergency call systems market share in 2022.
Hill-Rom Holdings Inc, GE HealthCare Technologies Inc, Mircom Technologies Ltd, Talius Group Ltd, and Ascom Holding AG are among the leading companies operating in the Asia Pacific emergency call systems market.