|
市場調査レポート
商品コード
1510628
アジア太平洋地域のSOC as a Service(SOCaaS):2030年市場予測と地域別分析- サービスタイプ別、企業規模別、アプリケーション別、産業別Asia Pacific SOC as a Service Market Forecast to 2030 - Regional Analysis - by Service Type, Enterprise Size, Application, and Industry |
||||||
|
アジア太平洋地域のSOC as a Service(SOCaaS):2030年市場予測と地域別分析- サービスタイプ別、企業規模別、アプリケーション別、産業別 |
出版日: 2024年05月07日
発行: The Insight Partners
ページ情報: 英文 107 Pages
納期: 即納可能
![]() |
アジア太平洋地域のSOC as a Service(SOCaaS)市場は、2022年の15億1,937万米ドルから2030年には38億3,566万米ドルに成長すると予測されています。2022年から2030年までのCAGRは12.3%と推定されます。
中小企業におけるSOCaaSの採用拡大がアジア太平洋地域のSOC as a Service市場を後押し
近年、世界中のさまざまな中小企業がサイバー攻撃の増加に直面しています。アクセンチュアのサイバー犯罪調査によると、中小企業は年間サイバー攻撃総件数の43%を記録しており、そのうち46%は従業員数1,000人以下の中小企業で発生しています。その結果、中小企業はサイバー攻撃により平均2万5,000米ドルを失っています。さらに2020年には、中小企業は70万件以上の攻撃に直面し、合計28億米ドルの損害を被った。また、世界経済フォーラム(World Economic Forum)によると、これらの攻撃の~95%は人為的ミスに起因しています。また、チェックポイント社によると、故意か否かを問わず、すべてのケースを考慮すると、データ漏洩の43%は内部関係者または企業の従業員によって引き起こされています。このようなデータ侵害行為の増加により、さまざまな中小企業でリピーターの激減が見られました。IBMは、中小企業の51%以上が8~24時間自社のウェブサイトにアクセスできなかったとして、中小企業の~50%が攻撃からの回復に24時間以上を要すると発表しました。したがって、これらの憂慮すべき統計は、中小企業がサイバーセキュリティサービスを導入し、ビジネスの安全を確保する必要性を高めています。
ベライゾンの2021年中小企業データ侵害統計によると、中小企業はサイバーセキュリティ対策に826~65万3,587米ドルを費やしています。同レポートによると、サイバー犯罪は15%増加し、そのコストは2025年までに10兆5,000億米ドルに達すると推定されています。そのため、さまざまな中小企業が、増え続ける規制や法的要件に対応するため、SOCaaSなどのマネージド・セキュリティ・サービスに投資しています。また、SOCaaSは、ネットワークトラフィックの監視・分析、セキュリティチームへのリアルタイムアラートの提供、セキュリティ脅威の特定を担う仮想セキュリティオペレーションセンター(SOC)へのアクセスを中小企業に提供できるため、中小企業での採用が増加し、SOC as a Service市場の成長に向けた将来の機会が生まれると期待されています。
アジア太平洋地域のSOC as a Service市場概要
アジア太平洋地域のSOC as a Service市場は、中国、インド、日本、オーストラリア、韓国、アジア太平洋地域のその他諸国に分類されます。予測期間中、アジア太平洋地域の市場は、脅威の検知と予防のオペレーションを単一のソリューションに統合するニーズの高まりにより、大きく成長すると予測されます。これにより、企業はシステムの脆弱性と脅威の暴露を保護することに重点を置くようになり、企業の間でSOC as a Serviceに対する需要が高まっています。中国、日本、インド、オーストラリア、韓国、シンガポール、ニュージーランドでは、AIやIoTなどの新技術の採用が増加しており、市場を牽引しています。AIやIoT技術はサイバー攻撃に対して非常に脆弱であるため、データや情報を保護するためのSOC as a Serviceに対する顧客の需要が高まっています。例えば、IDCアジア太平洋地域によると、IoTへの支出は2023年末までに2,775億米ドルに達し、2027年には4,350億米ドルに達すると予測されています。IoT支出の増加は、IoTに接続されたスマートフォン、タブレット、ノートパソコン、ルーター、スマートウォッチ、ウェブカメラ、自動車、家電製品、製造装置、医療機器、ホームセキュリティシステムなど、複数のデバイスに対するサイバー攻撃のリスクを増大させる。これらのデバイスには機密情報や機密情報が含まれており、消費者の日常的な活動に大いに利用されています。コネクテッド・デバイスは消費者にとって便利であり、多くの企業がビジネスプロセスを合理化するために大量の洞察に満ちたデータを収集することで、コスト削減のために利用しています。コネクテッドデバイスの利用が拡大すると、サイバー攻撃のリスクが高まり、IoTネットワークがサイバー感染や侵入に対してより脆弱になります。例えば、IoT機器がハッキングされた場合、ハッカーはこれらの機器を使って大混乱を引き起こしたり、ネットワークに過負荷をかけたり、金銭的利益を得るために必要不可欠な機器をロックダウンしたりすることができます。
産業界にセキュリティソリューションを提供するための政府の取り組みが活発化していることが、市場に拍車をかけています。例えば、国際貿易庁によると、2022年にシンガポールのサイバーセキュリティ庁(CSA)はサイバーセキュリティサービスプロバイダー(CSP)向けのライセンシングを開始しました。ライセンシングの枠組みは、顧客とCSP間の「情報の不均衡」に対処することで、顧客の安全性を高めることを目的としています。ライセンシングの枠組みは、ペネトレーションテストとマネージドセキュリティオペレーションの2つのサービスのみに適用されます。これら2つのサービスは顧客の機密情報を有しており、悪用から保護するために政府によって優先されています。さらに、中国、日本、インドでは、巧妙なサイバー攻撃やデータ漏洩が増加しており、サイバー攻撃からデータを保護するための消費者向けサービスとしてSOCの需要が高まっています。例えば、AAGのレポートによると、2022年第2四半期と第3四半期に、中国と日本では14,157,775件と1,246,373件の情報漏えいが観測され、インドでは2022年第1四半期と第2四半期の間に15.3%のサイバー犯罪が増加しました。
アジア太平洋地域のSOC as a Service市場の収益と2030年までの予測(金額)
アジア太平洋地域のSOC as a Service市場のセグメンテーション
アジア太平洋地域のSOC as a Service市場は、サービスタイプ、企業規模、アプリケーション、産業、国に区分されます。
サービスタイプに基づき、アジア太平洋地域のSOC as a Service市場は、予防サービス、検知サービス、インシデント対応サービスに区分されます。2022年のアジア太平洋地域SOC as a Service市場では、予防サービス分野が最大のシェアを占めています。
企業規模では、アジア太平洋地域のSOC as a Service市場は大企業と中小企業に二分されます。2022年のアジア太平洋地域のSOC as a Service市場では、大企業セグメントがより大きなシェアを占めています。
アプリケーション別に見ると、アジア太平洋地域のSOC as a Service市場は、ネットワークセキュリティ、エンドポイントセキュリティ、アプリケーションセキュリティ、クラウドセキュリティに区分されます。2022年のアジア太平洋地域のSOC as a Service市場では、エンドポイントセキュリティ分野が最大のシェアを占めています。
産業別に見ると、アジア太平洋地域のSOC as a Service市場は、BFSI、IT・通信、製造、小売、政府・公共機関、ヘルスケア、その他に分類されます。BFSIセグメントが2022年のアジア太平洋地域のSOC as a Service市場で最大のシェアを占めています。
国別に見ると、アジア太平洋地域のSOC as a Service市場は、オーストラリア、中国、インド、日本、韓国、その他アジア太平洋地域に区分されます。2022年のアジア太平洋地域SOC市場は中国が独占。
AT&T Inc、Atos SE、Cloudflare Inc、ConnectWise LLC、ESDS Software Solution Ltd、Fortinet Inc、NTT Data Corp、Thales SA、Verizon Communications Incは、アジア太平洋地域のSOC as a Service市場で事業を展開している大手企業です。
目次
The Asia Pacific SOC as a service market is expected to grow from US$ 1,519.37 million in 2022 to US$ 3,835.66 million by 2030. It is estimated to register a CAGR of 12.3% from 2022 to 2030.
Growing Adoption of SOCaaS in SMEs Boosts Asia Pacific SOC as a Service Market
Various SMEs worldwide have been facing a rise in cyberattacks in recent years. According to Accenture's Cybercrime study, small enterprises record 43% of total cyberattacks annually, of which 46% occurred in small businesses with 1,000 or fewer employees. As a result, on average, SMEs lose US$ 25,000 due to cyberattacks. In addition, in 2020, small enterprises faced over 700,000 attacks, which caused a total of US$ 2.8 billion in damages. Also, as per the World Economic Forum, ~95% of these attacks can be attributed to human error. Also, according to the Check Point, 43% of data breaches are caused by insiders or company employees, considering all cases, whether on purpose or not. Due to such increasing data breach activities, various SMEs witnessed a sharp decline in repeat customers. IBM unveiled that ~50% of small businesses require more than 24 hours to recover from an attack, as over 51% of all small businesses could not access their website for 8-24 hours. Hence, these alarming statistics raise the need for SMEs to implement cybersecurity services to help secure their businesses.
Verizon's 2021 SMB Data Breach Statistics show that SMEs spend between US$ 826 and US$ 653,587 on cybersecurity incidents. According to the same report, cybercrime is also expected to increase by 15%, with costs estimated to reach US$ 10.5 trillion by 2025. Hence, various SMEs are investing in managed security services such as SOCaaS to meet the ever-increasing regulatory and legal requirements. Also, as SOCaaS can provide SMEs with access to a virtual security operations center (SOC), which is responsible for monitoring as well as analyzing network traffic, providing real-time alerts to security teams, and identifying security threats, its adoption is expected to increase in SMEs, creating future opportunities for the growth of the SOC as a service market.
Asia Pacific SOC as a Service Market Overview
The APAC SOC as a service market is categorized into China, India, Japan, Australia, South Korea, and the Rest of APAC. During the forecast period, the market in APAC is anticipated to grow significantly due to the growing need to combine threat detection and prevention operations in a single solution. This shifted enterprises' focus to protect their systems' vulnerability and threat exposures, increasing the demand for SOC as a service among enterprises. The rising adoption of new technologies such as AI and IoT in China, Japan, India, Australia, South Korea, Singapore, and New Zealand is driving the market. AI and IoT technologies are highly vulnerable to cyberattacks, thereby increasing customer demand for SOC as a service to protect data and information. For instance, according to IDC Asia Pacific, spending on IoT is expected to reach US$ 277.5 billion by the end of 2023 and is anticipated to account for US$ 435 billion by 2027. Growing IoT spending increases the risk of cyberattacks on several devices, including smartphones, tablets, laptops, routers, smart watches, webcams, automobiles, household appliances, manufacturing equipment, medical devices, and home security systems connected to the IoT. These devices include sensitive & confidential information and are highly used by consumers in their daily activities. Connected devices are convenient for consumers, and many companies are using them to save money by collecting large amounts of insightful data to streamline their business processes. The growing use of connected devices increases the risk of cyberattacks, making IoT networks more vulnerable to cyber infections and invasions. For instance, if IoT devices get hacked, hackers can use these devices to create havoc, overload networks, or lock down essential equipment for financial gain.
Rising government initiatives for providing security solution to industries is fueling the market. For instance, according to the International Trade Administration, in 2022, Singapore's Cyber Security Agency (CSA) issued licensing for cybersecurity service providers (CSPs). The licensing framework aims to provide greater customer safety by addressing the information imbalance' between customers and CSPs. The licensing framework applies to only two services: penetration testing and managed security operations. These two services have client's sensitive information and are prioritized by the government to protect them from misuse. Moreover, increasing sophisticated cyberattacks and data breaches in China, Japan, and India increase the demand for SOC as a consumer service for protecting data against cyberattacks. For instance, according to AAG report, in Q2 and Q3 2022, China and Japan observed 14,157,775 and 1,246,373 breached accounts and India reached an increase of 15.3% cybercrimes between Q1 and Q2 in 2022, which increases the demand for SOC Services among consumers, thus fueling the market growth in the region.
Asia Pacific SOC as a Service Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
Asia Pacific SOC as a Service Market Segmentation
The Asia Pacific SOC as a service market is segmented into service type, enterprise size, application, industry, and country.
Based on service type, the Asia Pacific SOC as a service market is segmented into prevention service, detection service, and incident response service. The prevention service segment held the largest share of the Asia Pacific SOC as a service market in 2022.
In terms of enterprise size, the Asia Pacific SOC as a service market is bifurcated into large enterprises and SMEs. The large enterprises segment held a larger share of the Asia Pacific SOC as a service market in 2022.
By application, the Asia Pacific SOC as a service market is segmented into network security, endpoint security, application security, and cloud security. The endpoint security segment held the largest share of the Asia Pacific SOC as a service market in 2022.
Based on industry, the Asia Pacific SOC as a service market is categorized into BFSI, IT and telecom, manufacturing, retail, government and public sector, healthcare, and others. The BFSI segment held the largest share of the Asia Pacific SOC as a service market in 2022.
Based on country, the Asia Pacific SOC as a service market is segmented into Australia, China, India, Japan, South Korea, and the Rest of Asia Pacific. China dominated the Asia Pacific SOC as a service market in 2022.
AT&T Inc, Atos SE, Cloudflare Inc, ConnectWise LLC, ESDS Software Solution Ltd, Fortinet Inc, NTT Data Corp, Thales SA, and Verizon Communications Inc are some of the leading companies operating in the Asia Pacific SOC as a service market.
Table of Content