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市場調査レポート
商品コード
1494348
アジア太平洋の本人確認市場 - 2030年までの予測、地域別分析:コンポーネント別、展開別、組織規模別、タイプ別、業界別Asia Pacific Identity Verification Market Forecast to 2030 - Regional Analysis - Component, Deployment, Organization Size, Type, and Industry Vertical |
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アジア太平洋の本人確認市場 - 2030年までの予測、地域別分析:コンポーネント別、展開別、組織規模別、タイプ別、業界別 |
出版日: 2024年03月14日
発行: The Insight Partners
ページ情報: 英文 104 Pages
納期: 即納可能
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アジア太平洋の本人確認市場は2022年に23億3,320万米ドルと評価され、2030年には90億8,761万米ドルに達し、2022年から2030年までのCAGRは18.5%と予測されます。
中小企業におけるデジタル化ニーズの高まりがアジア太平洋の本人確認市場を押し上げる
中小企業は世界中の企業の大半(約90%)を占めており、経済成長に大きく貢献しています。しかし、財政的な制約から中小企業の成長は鈍化しています。そのため、政府部門や組織は常に中小企業の事業拡大を支援しており、これが各国の経済成長にさらに貢献しています。
例えば、世界銀行グループは、中小企業の資金へのアクセスを改善し、さまざまな資金源を開放するための革新的な解決策を得ることに注力しています。また、中小企業が革新的なソリューションを採用できるよう、中小企業金融のアドバイザリーや政策支援も行っています。Capterra India Surveyによると、2023年8月、回答者の40%がデジタル化のための政府資金援助を少なくとも1回、20%が複数回受けています。さらに、RAMPプログラム、MSMEイノベーティブスキーム、ASPIREスキームなどのインド政府のイニシアティブは、中小企業のデジタル化を促進することに重点を置いています。現在、本人確認プロバイダーの顧客の大半は大企業です。これは主に、大規模な事業運営と、これらの事業におけるデジタルおよび技術的進歩の採用が迅速であるためです。世界中の大企業は既存のプロセスを改善するためにデジタルトランスフォーメーションの最前線にいるが、中小企業はまだ最新の技術動向に適応する過程にあります。その主な理由は、リソースの制約や、デジタルトランスフォーメーションの潜在的なメリットに関する知識や認識の不足などです。したがって、中小企業や、本人確認のためにまだ自分でできる方法に従っている組織は、本人確認市場で活動する企業にとって巨大な戦略的価値と成長機会を提供します。この潜在的なセグメントを開拓するために、企業はマーケティング活動に投資して認知度を広め、小規模事業者の関心を喚起しています。本人確認市場で事業を展開する企業は現在、さまざまな低価格の小規模プランを提供しています。また、本人確認プロバイダーは、組み込み型ソリューションを顧客に提供するために、小規模企業をターゲットにしている他のビジネスアプリケーションプロバイダと協力しています。業務のワークフローを改善し、急速に変化するマーケットに適応するために、中小企業でデジタル化のニーズが高まっていることから、先進国と新興国の両方の市場企業に大きな成長機会がもたらされると予想されます。
アジア太平洋の本人確認市場の概要
アジア太平洋の本人確認市場は、オーストラリア、中国、日本、インド、韓国、その他アジア太平洋に区分されます。本人確認市場で事業を展開するさまざまな企業が、商業分野における顧客確認に関連するハードルを排除するために、アジアでのプレゼンスを拡大しています。例えば、業界で最も高い変換率を誇る検証プラットフォームであるSumsubは、2023年7月、フルサイクルの本人確認ソリューションに対する需要の高まりに対応するため、本社をシンガポールに移し、この地域全体にプレゼンスを拡大しました。サムサブは、不正行為の潜在的な脅威の成長により、アジア太平洋における商機に没頭しています。サムスンは、本人確認に関連するハードルを排除することで、企業やユーザーのシステムに負担をかける悪質な行為者を抑制するのに役立つ、文書チェックや検証ソリューションに至るまで、その完全なポートフォリオを提供しています。このような様々な企業の進出は、この地域における本人確認技術の採用を加速させるのに役立っています。
アジア太平洋の本人確認市場の収益と2030年までの予測
アジア太平洋の本人確認市場のセグメンテーション
アジア太平洋の本人確認市場は、コンポーネント、展開、組織規模、タイプ、業界別、国別に区分されます。コンポーネント別では、ソリューションとサービスに二分されます。2022年の市場シェアはソリューションセグメントが大きいです。
展開別では、クラウドとオンプレミスに二分されます。2022年にはクラウドセグメントがより大きな市場シェアを占めています。
組織規模別では、大企業と中小企業に二分されます。2022年には大企業セグメントがより大きな市場シェアを占めました。
タイプ別では、バイオメトリクス認証、オンライン認証、知識ベース認証、その他に区分されます。バイオメトリクス認証セグメントは2022年に最大の市場シェアを占めました。
業界別では、BFSI、政府・防衛、ヘルスケア、IT・通信、小売、その他に区分されます。BFSIセグメントが2022年に最大の市場シェアを占めました。
国別では、中国、日本、韓国、インド、オーストラリア、その他アジア太平洋に区分されます。中国が2022年のアジア太平洋 本人確認市場シェアを独占しました。
Trulioo、Onfido、Mitek Systems, Inc、IDology、Experian Plc、Thales SA、IDEMIA、Jumio Corporation、LexisNexis Risk Solutions Groupは、アジア太平洋の本人確認市場で事業を展開している大手企業の一部です。
The Asia Pacific identity verification market was valued at US$ 2,333.20 million in 2022 and is expected to reach US$ 9,087.61 million by 2030; it is estimated to grow at a CAGR of 18.5% from 2022 to 2030.
Rising Need for Digitization in Small and Medium Enterprises Boost Asia Pacific Identity Verification Market
SMEs are major contributors to economic growth as they account for the majority of businesses (~90%) worldwide. However, due to financial constraints, the growth of SMEs slows down. Thus, the government sector and organizations are constantly supporting SMEs to expand their business, which further contributes to the economic growth of any country.
For instance, World Bank Group is focused on improving SMEs' access to finances and obtaining innovative solutions to unlock various sources of capital. It also provides advisory and policy support for SME finance that helps them adopt innovative solutions. According to the Capterra India Survey, in August 2023, ~40 percent of respondents received government funding for digitalization at least once, and ~20 percent received it multiple times. In addition, Indian government initiatives such as RAMP programme, MSME Innovative Scheme, and ASPIRE scheme are focused on boosting SMEs' digitalization. Presently, most of the customers of identity verification providers are large enterprises, mainly due to large-scale operations and faster adoption of digital and technological advancements in these businesses. Large companies worldwide are in the front of digital transformation to improve existing processes; however, small and medium-sized enterprises are still in the process of adapting to the latest technology trends. Primary reasons for this include resource constraints and the lack of knowledge and awareness about the potential benefits of digital transformation. Hence, small and medium-sized enterprises, as well as organizations that are still following do-it-yourself methods for identity verification, present huge strategic value and growth opportunities for players operating in the identity verification market. In order to tap this potential segment, companies are investing in marketing activities to spread awareness and generate interest in small-scale businesses. The players operating in the identity verification market are now offering various low-priced, smaller plans. The identity verification providers are also working with other business application providers who target small businesses in order to offer an embedded solution to their customers. The increasing need for digitization in small and medium enterprises to improve operational workflow and to adapt to the fast-changing marketplace is anticipated to offer massive growth opportunities for market players in both developed and emerging nations.
Asia Pacific Identity Verification Market Overview
The Asia Pacific identity verification market is segmented into Australia, China, Japan, India, South Korea, and the Rest of Asia Pacific. Various companies operating in the identity verification market are expanding their presence in Asia to eliminate hurdles related to customer verification in commercial sectors. For instance, in July 2023, Sumsub, a verification platform with the highest conversion rate in the industry, expanded its presence across the region, shifting its headquarters to Singapore to address the growing demand for full-cycle identity verification solutions. Sumsub has immersed its operations in commercial opportunities in Asia Pacific due to the growth of threat potential in the fraud landscape. Samsung is offering its full portfolio, ranging from document checks and verification solutions, which helps to suppress bad actors burdening company and user systems by eliminating hurdles related to identity verification. Such expansion of various companies helps accelerate the adoption of identity verification technology in the region.
Asia Pacific Identity Verification Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
Asia Pacific Identity Verification Market Segmentation
The Asia Pacific identity verification market is segmented based on component, deployment, organization size, type, industry vertical, and country. Based on component, the Asia Pacific identity verification market is bifurcated into solution and services. The solution segment held a larger market share in 2022.
In terms of deployment, the Asia Pacific identity verification market is bifurcated into cloud and on-premise. The cloud segment held a larger market share in 2022.
By organization size, the Asia Pacific identity verification market is bifurcated into large enterprises and SMEs. The large enterprises segment held a larger market share in 2022.
Based on type, the Asia Pacific identity verification market is segmented into biometric verification, online verification, knowledge-based authentication, and others. The biometric verification segment held the largest market share in 2022.
In terms of industry vertical, the Asia Pacific identity verification market is segmented into BFSI, government & defense, healthcare, IT & telecom, retail, and others. The BFSI segment held the largest market share in 2022.
Based on country, the Asia Pacific identity verification market is segmented into China, Japan, South Korea, India, Australia, and the Rest of Asia Pacific. China dominated the Asia Pacific identity verification market share in 2022.
Trulioo, Onfido, Mitek Systems, Inc, IDology, Experian Plc, Thales SA, IDEMIA, Jumio Corporation, and LexisNexis Risk Solutions Group are some of the leading companies operating in the Asia Pacific identity verification market.