|
市場調査レポート
商品コード
1463707
北米の代替データ市場の2030年予測- 地域別分析- データタイプ別、産業別North America Alternative Data Market Forecast to 2030 - Regional Analysis - by Data Type and Industry (Automotive, BFSI, Energy Industrial, IT and Telecommunications, Media and Entertainment, and Others) |
||||||
北米の代替データ市場の2030年予測- 地域別分析- データタイプ別、産業別 |
出版日: 2024年02月07日
発行: The Insight Partners
ページ情報: 英文 81 Pages
納期: 即納可能
|
北米の代替データ市場は、2022年に25億2,266万米ドルと評価され、2030年には642億5,767万米ドルに達すると予測され、2022年から2030年までのCAGRは49.9%で成長すると予測されています。
eコマース産業の成長が北米の代替データ市場を牽引
消費者の可処分所得の増加、ライフスタイルや購買パターンの変化が、オンライン・プラットフォームからの商品や製品の購買増加に寄与しています。消費者はオンライン・ショッピングを好むが、それは幅広い商品を提供し、実店舗に比べて時間と費用を節約できるからです。加えて、インターネットやスマートフォンの普及が進んでいることも、顧客のオンライン・ショッピングへの嗜好を高め、eコマース業界の成長を後押ししています。消費者は主に、オンライン・レビューを通じて商品に関する意見を述べる。このような場合、ウェブスクレイピングは、大量のデータを抽出し、専門的な分析ツールを使用して重要な洞察を抽出することにより、代替データプロバイダーが大量のレビューを分析するのに役立ちます。このように、勃興するeコマース産業は膨大な量のデータを生成するため、eコマース市場の企業は消費者行動を効率的に分析するために代替データの需要を生み出し、代替データ市場の成長に貢献しています。
北米の代替データ市場概要
北米は世界中でデジタル技術をいち早く導入した地域です。2012年5月には、この地域全体にデジタル革命をもたらし、経済成長と技術進歩の面で先駆者となるための「デジタル政府戦略」が開始されました。2020年5月、米国国際開発庁(USAID)は、急速に進化する世界のデジタル環境における開発と人道支援のためのデジタル戦略を発表しました。このデジタル戦略は、様々な産業を強化し、地域の経済成長に貢献するために構築されました。さらに2018年には、カナダのデジタル経済を強化するため、カナダ初のデジタル政府担当大臣が首相によって任命されました。2021年、カナダ政府はデジタル業務の調整、ITシステムの近代化、技術導入の促進、サービス提供の改善を目的とした初のデジタル政府戦略を発表しました。このように、デジタル化の進展は、同地域全体におけるデジタルソリューションの採用を促進し、市場における競争優位性を獲得するための企業による代替データへの需要をさらに促進しています。
北米の代替データ市場の収益と2030年までの予測(US$Mn)
北米の代替データ市場セグメンテーション
北米の代替データ市場は、データタイプ、産業、国に区分されます。
データタイプ別に見ると、北米の代替データ市場は、クレジットカード・デビットカード取引、電子メール受信、ジオロケーション(足跡)記録、モバイルアプリケーション利用、衛星・気象データ、その他に区分されます。2022年には、クレジットカードおよびデビットカード取引セグメントが最大の市場シェアを占めました。
産業別に見ると、北米の代替データ市場は自動車、BFSI、エネルギー産業、IT・通信、メディア・娯楽、その他に区分されます。BFSIセグメントが2022年に最大の市場シェアを占めました。
国別に見ると、北米の代替データ市場は米国、カナダ、メキシコに区分されます。2022年の北米の代替データ市場シェアは米国が独占しました。
Dataminr Inc、Eagle Alpha Ltd、FactSet Research Systems Inc、Moody's Analytics Inc、Preqin Ltd、RavenPack International SL、Refinitiv Ltd、Retailstat LLC、Visible Alpha LLC、Yipit LLCは、北米の代替データ市場で事業を展開している大手企業です。
目次
The North America alternative data market was valued at US$ 2,522.66 million in 2022 and is expected to reach US$ 64,257.67 million by 2030; it is estimated to grow at a CAGR of 49.9% from 2022 to 2030.
Rising E-Commerce Industry Fuel the North America Alternative Data Market
The growth in consumer disposable income and changes in their lifestyle and purchasing patterns are contributing to the increased purchasing of goods and products from online platforms. Consumers prefer shopping online as it offers a wide range of products and saves time and money compared to brick-and-mortar stores. In addition, the increasing penetration of the internet and smartphones is boosting customers' preference for online shopping, fueling the growth of the e-commerce industry. Consumers are majorly making their opinions regarding the products via online reviews. In such cases, web scraping helps alternative data providers analyze large volumes of reviews by extracting large amounts of data and using specialized analytic tools to extract critical insights. Thus, the rising e-commerce industry generates huge amounts of data, which creates the demand for alternative data by the e-commerce market players to efficiently analyze consumer behavior, contributing to the growth of the alternative data market.
North America Alternative Data Market Overview
North America is the early adopter of digital technology across the globe. In May 2012, the Digital Government Strategy was launched to bring the digital revolution across the region to be the pioneer in terms of economic growth and technological advancement. In May 2020, the United States Agency for International Development (USAID) released Digital Strategy for development and humanitarian assistance in the world's rapidly evolving digital landscape. This digital strategy was built to strengthen various industries, contributing to the region's economic growth. In addition, in 2018, Canada's first minister for digital government was appointed by the Prime Minister to strengthen the digital economy of the country. In 2021, the government of Canada announced its first digital-government strategy aimed at coordinating digital operations, modernizing its IT systems, advancing technology adoption, and improving service delivery. Thus, the rising digitalization fuels the adoption of digital solutions across the region, which further foster the demand for alternative data by the players to gain a competitive advantage in the market.
North America Alternative Data Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Mn)
North America Alternative Data Market Segmentation
The North America alternative data market is segmented into data type, industry, and country.
Based on data type, the North America alternative data market is segmented credit and debit card transactions, email receipts, geo-location (foot traffic) records, mobile application usage, satellite and weather data, and others. The credit and debit card transactions segment held the largest market share in 2022.
Based on industry, the North America alternative data market is segmented into automotive, BFSI, energy industrial, IT and telecommunications, media & entertainment, and others. The BFSI segment held the largest market share in 2022.
Based on country, the North America alternative data market is segmented to the US, Canada, and Mexico. The US dominated the North America alternative data market share in 2022.
Dataminr Inc, Eagle Alpha Ltd, FactSet Research Systems Inc, Moody's Analytics Inc, Preqin Ltd, RavenPack International SL, Refinitiv Ltd, Retailstat LLC, Visible Alpha LLC, and Yipit LLC are some of the leading companies operating in the North America alternative data market.
Table of Content