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市場調査レポート
商品コード
1452535
北米の女性用衛生用品:2030年までの市場予測 - 地域別分析 - 製品タイプ別、流通チャネル別North America Feminine Hygiene Products Market Forecast to 2030 - Regional Analysis - by Product Type ; and Distribution Channel (Supermarkets and Hypermarkets, Drug Stores and Pharmacies, Health and Beauty Stores, Online Retail, and Others) |
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北米の女性用衛生用品:2030年までの市場予測 - 地域別分析 - 製品タイプ別、流通チャネル別 |
出版日: 2023年12月22日
発行: The Insight Partners
ページ情報: 英文 84 Pages
納期: 即納可能
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北米の女性用衛生用品市場は、2022年の55億5,786万米ドルから2030年には84億4,098万米ドルに成長すると予測されています。2022年から2030年までのCAGRは5.4%と推定されます。
月経衛生に対する意識の高まりが北米の女性用衛生用品市場を後押し
近年、世界的に女性の生理衛生に対する意識が高まっており、特に労働者階級の間で顕著です。2012年以降、いくつかの公衆衛生団体が月経衛生管理(MHM)に力を入れ始めています。草の根活動家や社会起業家、国連機関もこの崇高な大義に貢献しています。たとえば2013年5月、WASHユナイテッドは月経とMHMに関する意識を高めるため、ツイッターで「5月#MENSTRAVAGANZA」という28日間のソーシャルメディアキャンペーンを実施しました。さらに2014年5月28日には、展示会、集会、映画上映、スピーチ、ワークショップなどで、多くの人々が初めて月経衛生日を祝った。この日は、月経衛生に関する意識を高めるために、毎年世界中で祝われています。
ソーシャルメディアは、月経問題について議論し、月経衛生の重要性についてあらゆる階層の女性を教育する場となっています。このように、月経衛生に関する意識の高まりは、女性用衛生製品に対するかなりの需要を生み出し、市場の成長を促進しています。
北米の女性用衛生用品市場の概要
北米の女性用衛生用品市場は、米国、カナダ、メキシコに区分されます。同地域の市場成長は、生活水準の向上、衛生習慣の改善、女性の所得水準の向上に起因しています。女性用衛生用品市場は、顧客のさまざまなニーズや嗜好に対応するため、企業が絶えず新製品や改良品を発表しているため、継続的な技術革新が見られます。例えば、2021年8月、女性用衛生用品は、汚れをなくすように設計されたタンポンとライナーのシステムであるデュエットの発売を発表しました。
さらに北米では、年間200億個もの生理用ナプキン、タンポン、アプリケーターが埋立地に送られています。北米の温暖化の原因となっているプラスチックの使用量の増加など、環境問題に対する顧客の関心は高まっており、このため女性たちは持続可能で環境に優しい製品を選ぶようになっています。月経カップや布ナプキンなどの製品は、費用対効果が高く環境への影響が少ないことから人気を博しています。このように、持続可能で環境に優しい女性用衛生製品に対する需要の高まりは、製品革新と市場における新製品の発売をもたらしました。例えば、2022年12月、Trace Femcare社はClimate Beneficial Cottonと再生ヘンプ繊維タンポンの発売を発表しました。同製品は、使い捨てでないタンポンなどプラスチックの使用量増加による地球温暖化問題に対処しました。したがって、上記のすべての要因は、予測期間中に北米全域の女性用衛生製品の需要に影響を与えると予想されます。
北米の女性用衛生用品市場の収益と2030年までの予測(金額)
北米の女性用衛生用品市場のセグメンテーション
北米の女性用衛生用品市場は、製品タイプ、流通チャネル、国別に区分されます。
製品タイプに基づき、北米の女性用衛生用品市場は月経ケア用品、洗浄・消臭用品、女性用衛生下着に区分されます。月経ケア用品セグメントは2022年に北米の女性用衛生用品市場で最大のシェアを記録しました。
流通チャネルに基づき、北米の女性用衛生用品市場はスーパーマーケットとハイパーマーケット、ドラッグストアと薬局、健康と美容の店、オンライン小売、その他に区分されます。スーパーマーケットとハイパーマーケットのセグメントが2022年に最大の市場シェアを占めました。
国別に見ると、北米の女性用衛生用品市場は米国、カナダ、メキシコに分類されます。2022年の北米の女性用衛生用品市場は米国が支配的でした。
Edgewell Personal Care Co、Kimberly-Clark Corp、Lune Group Oy Ltd、Mooncup Ltd、Ontex BV、Essity AB、The Procter &Gamble Coは、この地域の女性用衛生製品市場で事業を展開している大手企業の一部です。
The North America feminine hygiene products market is expected to grow from US$ 5,557.86 million in 2022 to US$ 8,440.98 million by 2030. It is estimated to grow at a CAGR of 5.4% from 2022 to 2030.
Rising Awareness of Menstrual Hygiene Fuels North America Feminine Hygiene Products Market
In recent times, the women population in globally has become more aware of menstrual hygiene, particularly among the working class. Since 2012, several public health organizations have started focusing on menstruation hygiene management (MHM). Grassroots workers, social entrepreneurs, and United Nations agencies are also contributing to this noble cause. For example, in May 2013, WASH United conducted a 28-day social media campaign called "May #MENSTRAVAGANZA" on Twitter to generate awareness about menstruation and MHM. Additionally, on May 28, 2014, many people celebrated Menstrual Hygiene Day for the first time with exhibitions, rallies, movie screenings, speeches, and workshops. This day is celebrated annually across the globe to create awareness about menstrual hygiene.
Social media has become a forum to discuss menstrual issues and educate females from all walks of life about the importance of menstrual hygiene. Thus, the growing awareness about menstrual hygiene creates a considerable demand for feminine hygiene products, propelling the market growth.
North America Feminine Hygiene Products Market Overview
The North America feminine hygiene products market is segmented into the US, Canada, and Mexico. The market growth in the region is attributed to a higher standard of living, better sanitation practices, and greater income levels for women. The market has witnessed continuous innovation in feminine hygiene products as companies constantly introduce new and improved products to cater to the different needs and preferences of customers. For instance, in August 2021, feminine hygiene products announced the launch of duets - a tampon and liner system designed to end stains.
Moreover, in North America, ~20 billion sanitary napkins, tampons, and applicators are sent to landfills annually. There is a growing concern among customers for environmental issues, such as the increased usage of plastic that causes North America warming; this has encouraged women to opt for sustainable and eco-friendly products. The products such as menstrual cups and cloth pads have gained popularity owing to their cost-effectiveness and reduced environmental impact. Thus, the growing demand for sustainable and eco-friendly feminine hygiene products has resulted in product innovation and the launch of new products in the market. For instance, in December 2022, Trace Femcare announced the launch of Climate Beneficial Cotton and regenerative hemp fiber tampon. The product addressed the global warming issues caused by increased usage of plastic such as non-disposable tampons. Thus, all the above factors are anticipated to influence the demand for feminine hygiene products across North America during the forecast period.
North America Feminine Hygiene Products Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
North America Feminine Hygiene Products Market Segmentation
The North America feminine hygiene products market is segmented into product type, distribution channel, and country.
Based on product type, the North America feminine hygiene products market is segmented into menstrual care products, cleaning and deodorizing products, and feminine hygiene underwear. The menstrual care products segment registered the largest North America feminine hygiene products market share in 2022.
Based on distribution channel, the North America feminine hygiene products market is segmented into supermarkets and hypermarkets, drug stores and pharmacies, health and beauty stores, online retail, and others. The supermarkets and hypermarkets segment held the largest market share in 2022.
Based on country, the North America feminine hygiene products market has been categorized into the US, Canada, and Mexico. The US dominated North America feminine hygiene products market in 2022.
Edgewell Personal Care Co, Kimberly-Clark Corp, Lune Group Oy Ltd, Mooncup Ltd, Ontex BV, Essity AB, and The Procter & Gamble Co are some of the leading companies operating in the feminine hygiene products market in the region.