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市場調査レポート
商品コード
1452523
アジア太平洋のウェルビーイングプラットフォーム市場の2030年までの予測- 地域別分析- サービス、プロバイダー、提供モデル、エンドユーザー別Asia Pacific Well-Being Platform Market Forecast to 2030 - Regional Analysis - by Service, Provider, Delivery Model, and End User |
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アジア太平洋のウェルビーイングプラットフォーム市場の2030年までの予測- 地域別分析- サービス、プロバイダー、提供モデル、エンドユーザー別 |
出版日: 2023年12月22日
発行: The Insight Partners
ページ情報: 英文 91 Pages
納期: 即納可能
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アジア太平洋のウェルビーイングプラットフォーム市場は、2022年には736億2,546万米ドルとなり、2030年には1,275億5,472万米ドルに達すると予測され、2022年から2030年までのCAGRは7.1%で成長すると予測されています。
医療コストの削減がアジア太平洋ウェルビーイングプラットフォーム市場を活性化
米国疾病予防管理センター(CDC)の報告書によると、従業員の健康に投資することで、医療や保険請求のコストを削減できる可能性があります。肥満、喫煙、糖尿病を患う従業員は、医療保険会社にとって、高額な医療費請求が頻繁に発生するため、大きな負担となっています。健康的な職場プログラムは、職場全体の健康に焦点を当て、不健康な従業員を対象とするため、従業員と雇用者の両方を低リスクのカテゴリーに保つ可能性があり、最終的には健康保険費全体を削減します。RAND Corporationの報告書によると、ライフスタイルと疾病管理プログラムは、雇用主が加入者1人当たり月平均30米ドル(PMPM)の医療コストを削減するのに役立ちます。さらに、疾病管理プログラムに参加した従業員は、入院が30%減少し、毎月136米ドルを節約することができました。ランド研究所のウェルネスプログラム研究では、生活習慣の管理によって、喫煙、肥満、運動不足などの健康関連リスクを減らすことができると主張しています。従って、効果的な職場ウェルネスプログラムは、個人の入院請求を減少させ、臨床予防サービスを選択するよう促すことができます。Johnson & Johnsonのヘルス&ウェルネスプログラムでは、高血圧やコレステロールなどの健康リスクに対処するための政策、環境、教育の要素を通じて、参加した従業員1人当たり年間225米ドルの医療費削減を達成しています。
アジア太平洋ウェルビーイングプラットフォーム市場概要
アジア太平洋のウェルビーイングプラットフォーム市場は、中国、日本、インド、オーストラリア、韓国、その他のアジア太平洋に区分されます。アジア太平洋はウェルビーイングプラットフォームの急成長市場です。アジア太平洋の組織は、長時間労働や仕事関連のストレスが原因で職場の生産性が低下し、従業員の全体的な健康と幸福に悪影響を及ぼしています。そのため、雇用主は感情的・経済的ウェルビーイングを重視するようになってきています。世界のプロフェッショナルサービス企業であるエーオンが実施したGlobal Wellbeing Survey 2022~2023によると、アジア太平洋の組織の85%がウェルビーイング戦略を導入しており、77%がウェルビーイング戦略を全体的なビジネス戦略や人材戦略に組み込んでいます。さらに同調査によると、アジア太平洋の組織の49%がウェルビーイングイニシアチブへの投資を増やしていると回答しています。2022年、ディアジオ社の従業員ウェルネスプログラムは、東南アジア全域の500人以上の従業員を対象とした人材重視の取り組みが評価され、FMCGアジア賞で表彰されました。ウェルネスプラットフォームの利点に関する人気と認知度の高まりが企業の投資を促し、アジア太平洋のウェルビーイングプラットフォーム市場の成長を後押ししています。
アジア太平洋ウェルビーイングプラットフォーム市場の収益と2030年までの予測(10億米ドル)
アジア太平洋のウェルビーイングプラットフォーム市場のセグメンテーション
アジア太平洋のウェルビーイングプラットフォーム市場は、サービス、プロバイダー、提供モデル、エンドユーザー、国に区分されます。
サービスに基づき、アジア太平洋ウェルビーイングプラットフォーム市場は、健康リスク評価、フィットネス、禁煙、健康診断、栄養・体重管理、ストレス管理、包括的ウェルビーイング、その他に分けられます。包括的ウェルビーイングセグメントは2022年に最大の市場シェアを占めました。
プロバイダー別では、アジア太平洋ウェルビーイングプラットフォーム市場は、フィットネス&栄養コンサルタント、心理セラピスト、組織/雇用者に区分されます。2022年には、組織/雇用者セグメントが最大の市場シェアを占めました。
提供モデルに基づいて、アジア太平洋のウェルビーイングプラットフォーム市場はオンサイトとオフサイトに二分されます。オンサイトセグメントが2022年に大きな市場シェアを占めました。
エンドユーザーに基づくと、アジア太平洋のウェルビーイングプラットフォーム市場は小規模組織、中規模組織、大規模組織、在宅医療に区分されます。在宅医療セグメントが2022年に最大の市場シェアを占めました。
国別に見ると、アジア太平洋のウェルビーイングプラットフォーム市場は、中国、日本、インド、オーストラリア、韓国、その他のアジア太平洋に区分されます。中国が2022年のアジア太平洋ウェルビーイングプラットフォーム市場シェアを独占しました。
Fitbit LLC、Limeade Inc、Optum Inc、Virgin Pulse Incは、アジア太平洋のウェルビーイングプラットフォーム市場で事業を展開している大手企業です。
The Asia Pacific well-being platform market was valued at US$ 73,625.46 million in 2022 and is expected to reach US$ 1,27,554.72 million by 2030; it is estimated to grow at a CAGR of 7.1% from 2022 to 2030.
Reduction in Healthcare Costs fuels the Asia Pacific Well-Being Platform Market
According to a Centers for Disease Control and Prevention (CDC) report, investing in employees' health may lower the costs of healthcare and insurance claims. Employees suffering from obesity, smoking, and diabetes, pose a heavy burden on medical insurance companies to settle frequent and often high-cost healthcare-related claims. A healthy workplace program has the potential to keep both employees and employers in a low-risk category as it focuses on the overall health at workplaces and targets unhealthy employees, ultimately reducing overall health insurance costs. According to the RAND Corporation report, a lifestyle and disease management program helps employers reduce average healthcare costs by US$ 30 per member per month (PMPM). In addition, employees participating in the disease management program managed to save ~US$ 136 PMPM with a 30% reduction in hospital admissions. The RAND Wellness Program Study claims that lifestyle management can reduce health-associated risks such as smoking, obesity, and lack of physical activity. Thus, an effective workplace wellness program can lower an individual's hospital admission claims and encourage them to opt for clinical preventative services. Johnson & Johnson's Health and Wellness Program revealed that medical costs decreased annually by ~US$ 225 per participating employee through its policy, environmental, and educational components for addressing health risks, such as high blood pressure and cholesterol.
Asia Pacific Well-Being Platform Market Overview
The Asia Pacific well-being platform market is segmented into China, Japan, India, Australia, South Korea, and the Rest of Asia Pacific. Asia Pacific is the fastest-growing market for wellbeing platforms. Organizations across Asia Pacific are experiencing losses in workplace productivity due to long working hours and work-related stress, causing a damaging effect on employees' overall health and well-being. Thus, employers are increasingly focusing on emotional and financial well-being. According to Global Wellbeing Survey 2022-2023 conducted by Aon, a global professional services firm, 85% of organizations in Asia Pacific now have a well-being strategy in place, and 77% have integrated it into their overall business and talent strategy. The same source further stated that 49% of organizations in the region reported increasing their investments in well-being initiatives compared to 43% globally. In 2022, Diageo's employee wellness program was recognized in FMCG Asia awards for the people-focused initiatives for its 500+ employees across Southeast Asia. The increasing popularity and awareness regarding the benefits of wellness platforms have prompted companies to invest in them, thereby positively fueling the Asia Pacific wellbeing platform market growth.
Asia Pacific Well-Being Platform Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Bn)
Asia Pacific Well-Being Platform Market Segmentation
The Asia Pacific well-being platform market is segmented into service, provider, delivery model, end user, and country.
Based on service, the Asia Pacific well-being platform market is divided into health risk assessment, fitness, smoking cessation, health screening, nutrition & weight management, stress management, comprehensive wellbeing, and others. The comprehensive wellbeing segment held the largest market share in 2022.
By provider, the Asia Pacific well-being platform market is segmented into fitness & nutrition consultant, psychological therapists, and organizations/employers. The organizations/employers segment held the largest market share in 2022.
Based on delivery model, the Asia Pacific well-being platform market is bifurcated into Onsite and Offsite. The onsite segment held a larger market share in 2022.
Based on end user, the Asia Pacific well-being platform market is segmented into small scale organizations, medium scale organizations, large scale organizations, and home use. The home use segment held the largest market share in 2022.
Based on country, the Asia Pacific well-being platform market is segmented into China, Japan, India, Australia, South Korea, and the Rest of Asia Pacific. China dominated the Asia Pacific well-being platform market share in 2022.
Fitbit LLC, Limeade Inc, Optum Inc, and Virgin Pulse Inc are some of the leading companies operating in the Asia Pacific well-being platform market.