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市場調査レポート
商品コード
1452498
アジア太平洋の女性用衛生用品:2030年までの市場予測 - 地域別分析 - 製品タイプ別、流通チャネル別Asia Pacific Feminine Hygiene Products Market Forecast to 2030 - Regional Analysis - by Product Type ; and Distribution Channel (Supermarkets and Hypermarkets, Drug Stores and Pharmacies, Health and Beauty Stores, Online Retail, and Others) |
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アジア太平洋の女性用衛生用品:2030年までの市場予測 - 地域別分析 - 製品タイプ別、流通チャネル別 |
出版日: 2023年12月19日
発行: The Insight Partners
ページ情報: 英文 97 Pages
納期: 即納可能
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アジア太平洋の女性用衛生用品市場は、2022年の116億8,247万米ドルから2030年には150億4,491万米ドルに成長すると予測されています。2022年から2030年までのCAGRは3.2%と推定されます。
政府・団体による取り組みがアジア太平洋の女性用衛生用品市場を活性化
女性用衛生用品の価格が増税のために上昇しているため、消費者は女性用衛生用品の購入を控えています。そのため、消費者は健康を損なう可能性のある代替品を探しています。しかし、女性用衛生製品に対する意識が高まるにつれ、世界各地の政府は女性用衛生製品に対する税金を引き下げたり、無料で配布したりするなど、さまざまな取り組みを行っています。例えば、インド政府は生理用ナプキンの販売に0%の税率を課すことで、GSTから生理用ナプキンを完全に免除しました。また、2018年にはマハラシュトラ州農村開発局(インド)が「アスミタ・ヨジャナ」を開始しました。このプログラムの一環として、セルフヘルプグループ(SHG)がベンダーから生理用ナプキンを購入し、モバイルアプリケーションに登録し、そのパックをアスミタカード保持者(主に学校に通う10代の女性)に激安価格で提供します。
さらに2016年、ソウル特別市(SMG)は、生理用品が基本的な必要条件であり、人権に関わる問題であると認識した後、低所得家庭の10代女性に生理用ナプキンの供給を開始しました。SMGはマスタープランを作成し、2018年の試験運用を経て、2019年に公的生理用ナプキン支援プログラムを開始しました。このように、政府機関や組織によるイニシアチブは、市場に有利な成長機会をさらに生み出しています。
アジア太平洋の女性用衛生用品市場の概要
アジア太平洋の女性用衛生用品市場は、オーストラリア、中国、インド、日本、韓国、その他アジア太平洋地域に区分されます。市場の成長は、インドや中国などの国々で女性人口が増加していること、可処分所得が増加していること、女性の個人衛生維持志向が高まっていることに起因しています。加えて、女性の健康を促進するための様々な政府や組織による取り組みが、この地域における女性用衛生用品の需要を増加させています。2021年1月、ライガル(インド、チャッティースガル州)政府は、地域社会に根ざした独自の月経衛生プログラム「Pavna」の開始を発表しました。このプログラムは、3つの原則に基づく土着の戦略を通じて、普遍的な月経衛生を確保することを目的としている:女性用衛生用品の行動と使用パターンに革命を起こすために、「アクセス」、「認識」、「受容」の3原則に基づく土着的な戦略によって、普遍的な月経衛生を確保することを目的としています。ライガルの女性・児童開発局が実施した調査によると、プログラム開始前は生理用ナプキンを使用する女性は40%だったが、パブナ実施後の2022年3月には75%に増加しました。また、インド政府は生理用ナプキンの販売にかかるGSTを完全に免除しています。
アジア太平洋の女性用衛生用品市場の収益と2030年までの予測(金額)
アジア太平洋の女性用衛生用品市場のセグメンテーション
アジア太平洋の女性用衛生用品市場は、製品タイプ、流通チャネル、国に区分されます。
製品タイプに基づき、アジア太平洋の女性用衛生用品市場は月経ケア用品、洗浄・消臭用品、女性用衛生下着に区分されます。月経ケア用品セグメントは2022年にアジア太平洋の女性用衛生用品市場で最大のシェアを記録しました。
流通チャネルに基づき、アジア太平洋の女性用衛生用品市場はスーパーマーケットとハイパーマーケット、ドラッグストアと薬局、健康と美容の店、オンライン小売、その他に区分されます。スーパーマーケットとハイパーマーケットのセグメントが2022年に最大の市場シェアを占めました。
国別に見ると、アジア太平洋の女性用衛生用品市場はオーストラリア、中国、インド、日本、韓国、その他アジア太平洋地域に分類されます。その他アジア太平洋地域は、2022年のアジア太平洋の女性用衛生用品市場を独占しました。
Edgewell Personal Care Co、Essity AB、Kimberly-Clark Corp、Lune Group Oy Ltd、Mooncup Ltd、Ontex BV、The Procter &Gamble Coは、この地域の女性用衛生製品市場で事業を展開している大手企業の一部です。
The Asia Pacific feminine hygiene products market is expected to grow from US$ 11,682.47 million in 2022 to US$ 15,044.91 million by 2030. It is estimated to grow at a CAGR of 3.2% from 2022 to 2030.
Initiatives by Governments and Organizations Fuels Asia Pacific Feminine Hygiene Products Market
The increasing prices of feminine hygiene products owing to higher taxes prevent consumers from buying them. Thus, they search for alternatives, which can hamper their health. However, with increasing awareness about feminine hygiene, various governments globally are taking various initiatives, such as reducing taxes on feminine hygiene products and distributing them free of cost. For instance, the government of India has completely exempted sanitary pads from GST by charging a 0% tax rate on the sale of sanitary pads. Also, in 2018, Maharashtra's Department of Rural Development (India) launched the Asmita Yojana. As part of this program, Self-Help Groups (SHGs) purchase sanitary napkins from vendors, register on a mobile application and then provide the packs to Asmita cardholders, mostly teenage females in school, at a very low price.
Further, in 2016, the Seoul Metropolitan Government (SMG) began supplying sanitary pads to teenagers from low-income families after realizing that these products are a basic requirement and a human rights concern. The SMG created a master plan and launched its public sanitary pad support program in 2019, following a pilot operation in 2018. Thus, initiatives taken by government bodies and organizations further create lucrative growth opportunities for the market.
Asia Pacific Feminine Hygiene Products Market Overview
The Asia Pacific feminine hygiene products market is segmented into Australia, China, India, Japan, South Korea, and the Rest of Asia Pacific. The market growth is attributed to the growing women population in countries such as India and China, increasing disposable income, and the increasing inclination of females toward maintaining personal hygiene. In addition, the initiatives taken by various governments and organizations to promote females' health have increased the demand for feminine hygiene products in the region. In January 2021, the government of Raigarh (Chhattisgarh, India) announced the launch of "Pavna," a unique community-based menstrual hygiene program. This program aims to ensure universal menstrual hygiene through indigenous strategies based on three principles: Access, Awareness, and Acceptance to revolutionize the behavior and usage patterns of feminine hygiene products. According to a study conducted by the Women and Child Development Department of Raigarh, before the program's launch, 40% of women used sanitary pads, which after the implementation of Pavna increased to 75% in March 2022. Also, the government of India has completely exempted GST on the sale of sanitary pads.
Asia Pacific Feminine Hygiene Products Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
Asia Pacific Feminine Hygiene Products Market Segmentation
The Asia Pacific feminine hygiene products market is segmented into product type, distribution channel, and country.
Based on product type, the Asia Pacific feminine hygiene products market is segmented into menstrual care products, cleaning and deodorizing products, and feminine hygiene underwear. The menstrual care products segment registered the largest Asia Pacific feminine hygiene products market share in 2022.
Based on distribution channel, the Asia Pacific feminine hygiene products market is segmented into supermarkets and hypermarkets, drug stores and pharmacies, health and beauty stores, online retail, and others. The supermarkets and hypermarkets segment held the largest market share in 2022.
Based on country, the Asia Pacific feminine hygiene products market has been categorized into Australia, China, India, Japan, South Korea, and the Rest of Asia Pacific. The Rest of Asia Pacific dominated Asia Pacific feminine hygiene products market in 2022.
Edgewell Personal Care Co, Essity AB, Kimberly-Clark Corp, Lune Group Oy Ltd, Mooncup Ltd, Ontex BV, and The Procter & Gamble Co are some of the leading companies operating in the feminine hygiene products market in the region.