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市場調査レポート
商品コード
1420137
北米のRTDカクテル市場2030年予測- 地域別分析:ベースタイプ、パッケージタイプ、流通チャネル別North America RTD Cocktails Market Forecast to 2030 - Regional Analysis - by Base Type, Packaging Type, and Distribution Channel |
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北米のRTDカクテル市場2030年予測- 地域別分析:ベースタイプ、パッケージタイプ、流通チャネル別 |
出版日: 2023年12月04日
発行: The Insight Partners
ページ情報: 英文 75 Pages
納期: 即納可能
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北米のRTDカクテル市場は、2022年には97億2,473万米ドルとなり、2030年には191億2,371万米ドルに達すると予測され、2022年から2030年までのCAGRは8.8%で成長すると予測されています。
メーカーによる戦略的開発が北米のRTDカクテル市場を活性化
RTDカクテルメーカーは、多くの消費者を惹きつけ、市場での地位を高めるため、製品革新、M&A、事業拡大などの戦略的開拓に多額の投資を行っています。また、RTD製品は利便性が高いため、消費者の間で需要が高まっています。そのため、Beam Suntory Inc、Diageo plc、Constellation Brands Incなどのメーカーは、需要の増加に対応するため、さまざまなフレーバーや品種のRTDカクテルを発売しています。例えば、2021年3月、Diageo plcはウイスキーベースのカクテル愛好家向けに「クラウン・ロイヤル・レディ・トゥ・ドリンク・カクテル」を発売しました。アップル、クランベリー、コーラ、ピーチティーなど、クラウン・ロイヤルを代表するクラシックなフレーバーが用意されています。さらに、2020年8月、ディアジオ・ピーエルシーは米国で「ケテル・ワン」ブランドのフレーバー付き低カロリーRTDカクテルを発売しました。この製品は、ウォッカにボタニカル、天然フルーツ、スパークリングウォーターをブレンドしたものです。ピーチ&オレンジブロッサム、キュウリ&ミント、グレープフルーツ&ローズの3種類の強い風味があります。このような製品の革新は、企業が国内市場でリーチを広げ、国際市場で競争力を獲得するのに役立ちます。主要メーカーは、顧客により良いサービスを提供し、高まる需要を満たすために、買収、拡大、生産能力の拡大などの戦略を採用しています。2021年3月、ディアジオはイリノイ州プレインフィールドの新拠点でRTD事業の拡大に8,000万米ドルを投資しました。このプロジェクトには、年間2,500万ケース以上のRTDを生産する高速缶ライン2基の設置が含まれます。メーカーのこうした取り組みが北米のRTDカクテル市場を牽引しています。
北米のRTDカクテル市場の概要
北米のRTDカクテル市場は、米国、カナダ、メキシコに区分されます。北米は、RTDアルコール飲料の消費が急速に拡大していることから、市場成長が顕著な地域の一つです。多忙なライフスタイルが家庭での贅沢な体験へとますますシフトする中、RTDカクテルは、レストランやバーに行かなくても好みのアルコール飲料を楽しめる便利な方法を消費者に提供しています。同地域の消費者は、飲料の選択において、利便性、味、多様性、品質を優先する傾向が強まっています。スピリッツベースのRTDカクテルはこうした動向に合致しているため、同地域ではこうしたカクテルの需要が高まっています。アルコール飲料業界では近年、可処分所得の増加、消費者のライフスタイルの変化、若年層による低アルコール飲料への需要の高まりなどを背景に、レディ・トゥ・ドリンク・カクテル市場が拡大しています。カナダの酒販店の棚に並ぶRTDカクテルの最大手は、スミノフ・アイス、パーム・ベイ、マイクス・ハード・レモネードです。これらは、ティーンエイジャーや飲酒初心者の間で最も人気があった。しかし、政府当局はアルコール飲料の販売やアルコール度数についていくつかの規制を設けており、これが市場の成長をある程度制限しています。例えば、2019年5月現在、カナダは缶入りカクテルのアルコール度数に規制を設けています。以前は568mLの飲料に最大11.9%のABVを含むことができました。現在、473mLの缶入りカクテルには5.4%のアルコール度数が含まれているが、568mLの缶入りカクテルにはわずか4.5%のアルコール度数に制限されています。政府によるこのような不測の事態は、メーカーの円滑な業務遂行に支障をきたしています。
北米のRTDカクテル市場の収益と2030年までの予測(金額)
北米のRTDカクテル市場セグメンテーション
北米のRTDカクテル市場は、ベースタイプ、パッケージタイプ、流通チャネル、国別に区分されます。ベースタイプ別では、北米のRTDカクテル市場はモルトベース、テキーラベース、ウォッカベース、ウイスキーベース、その他に区分されます。2022年の市場シェアはモルトベースが最大でした。
パッケージングタイプに基づき、北米のRTDカクテル市場はボトル、缶、その他に区分されます。缶セグメントが2022年に最大の市場シェアを占めました。
流通チャネル別では、北米のRTDカクテル市場はスーパーマーケット・ハイパーマーケット、専門店、オンライン小売、その他に区分されます。専門店セグメントが2022年に最大の市場シェアを占めました。
国別では、北米のRTDカクテル市場は米国、カナダ、メキシコに区分されます。2022年の北米のRTDカクテル市場シェアは米国が独占しました。
Bacardi Limited、Beam Suntory Inc、Boulevard Brewing Co、Bully Boy Distillers LLC、Constellation Brands Inc、Cutwater Spirits LLC、Five Drinks Co、New Holland Brewing Co LLC、Post Meridiem Spirit Co、The Crown Royal Coは、北米のRTDカクテル市場で事業を展開する大手企業の一部です。
The North America RTD cocktails market was valued at US$ 9,724.73 million in 2022 and is expected to reach US$ 19,123.71 million by 2030; it is estimated to grow at a CAGR of 8.8% from 2022 to 2030.
Strategic Development Initiatives by Manufacturers fuel the North America RTD Cocktails Market
RTD cocktail manufacturers are investing significantly in strategic development initiatives such as product innovation, merger & acquisition, and expansion of their businesses to attract many consumers and enhance their market position. Moreover, the demand for RTD products is increasing among consumers owing to the convenience offered by such products. Thus, manufacturers such as Beam Suntory Inc, Diageo plc, and Constellation Brands Inc are launching various RTD cocktails in different flavors and varieties to cater to the increasing demand. For instance, in March 2021, Diageo plc launched "Crown Royal ready-to-drink cocktails" for whiskey-based cocktail enthusiasts. They are available in classic, signature Crown Royal flavors such as apple, cranberry, cola, and peach tea. Additionally, in August 2020, Diageo plc launched a range of flavored, low-calorie, RTD cocktails under its Ketel One brand in the US. The product is formulated with vodka blended with botanicals, natural fruits, and sparkling water. It comprises three strong flavors: peach & orange blossom, cucumber & mint, and grapefruit & rose. Such product innovations help companies extend their reach in domestic markets and gain a competitive edge in international markets. Major manufacturers are employing strategies such as acquisition, expansion, and production capacity scaleup to serve their customers better and satisfy their growing demands. In March 2021, Diageo invested US$ 80 million into expanding its RTD operations at its new Plainfield, Illinois, site. The project includes installing two high-speed can lines that produce over 25 million RTD cases per year. Such initiatives by manufacturers are driving the North America RTD cocktails market.
North America RTD Cocktails Market Overview
The North America RTD cocktails market is segmented into the US, Canada, and Mexico. North America is one of the prominent regions for the market growth owing to the rapidly increasing consumption of RTD alcoholic beverages across the region. As busy lifestyles increasingly shift toward indulgent experiences at home, RTD cocktails provide consumers with a convenient way to enjoy their choice of alcoholic beverages without visiting a restaurant or bar. Consumers in the region are increasingly prioritizing convenience, taste, variety, and quality in their choice of beverages. Spirit-based RTD cocktails fit squarely into this trend, thus, the demand for such cocktails is increasing across the region. The alcoholic beverage industry has witnessed the growth of the ready-to-drink cocktails market in recent years due to increasing disposable income, changing consumer lifestyles, and growing demand for low-alcoholic drinks from the younger population. The biggest names in RTD cocktails on Canadian liquor store shelves were Smirnoff Ice, Palm Bay, and Mike's Hard Lemonade. They were most popular among teenagers and novice drinkers. However, government authorities have set some regulations on selling of alcoholic beverages and their alcohol content which restricts the growth of the market to some extent. For instance, As of May 2019, Canada set in place restrictions on ABV in canned cocktails. Previously a 568 mL beverage could contain up to 11.9% ABV. Now, a 473 mL canned cocktail may contain 5.4% ABV, while a 568 mL can is limited to just 4.5% ABV. Such unforeseen situations created by the government creates a hurdle in the smooth functioning of the manufacturers.
North America RTD Cocktails Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
North America RTD Cocktails Market Segmentation
The North America RTD cocktails market is segmented based on base type, packaging type, distribution channel, and country. Based on base type, the North America RTD cocktails market is segmented into malt based, tequila based, vodka based, whiskey based, and others. The malt based segment held the largest market share in 2022.
Based on packaging type, the North America RTD cocktails market is segmented into bottles, cans, and others. The cans segment held the largest market share in 2022.
Based on distribution channel, the North America RTD cocktails market is segmented into supermarkets and hypermarkets, specialty stores, online retail, and others. The specialty stores segment held the largest market share in 2022.
Based on country, the North America RTD cocktails market is segmented into the US, Canada, and Mexico. The US dominated the North America RTD cocktails market share in 2022.
Bacardi Limited, Beam Suntory Inc, Boulevard Brewing Co, Bully Boy Distillers LLC, Constellation Brands Inc, Cutwater Spirits LLC, Five Drinks Co, New Holland Brewing Co LLC, Post Meridiem Spirit Co, and The Crown Royal Co are some of the leading players operating in the North America RTD cocktails market.