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市場調査レポート
商品コード
1402750
北米の蚊取り器市場の2030年までの予測-地域別分析:製品タイプ別、カテゴリー別、流通チャネル別North America Mosquito Traps Market Forecast to 2030 - Regional Analysis - by Product Type (Electric Shock Mosquito Killer, Photocatalytic Mosquito Killer, and Sticky Trap Mosquito Killer), Category (Outdoor and Indoor), and Distribution Channel |
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北米の蚊取り器市場の2030年までの予測-地域別分析:製品タイプ別、カテゴリー別、流通チャネル別 |
出版日: 2023年11月20日
発行: The Insight Partners
ページ情報: 英文 74 Pages
納期: 即納可能
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北米の蚊取り器市場は、2022年の5,777万米ドルから2030年には8,891万米ドルに成長すると予測されています。2022年から2030年までのCAGRは5.5%と推定されています。
環境に優しい蚊の駆除方法への嗜好の高まりが北米の蚊取り器市場を牽引
世界保健機関(WHO)によると、2020年3月時点でマラリア、デング熱、住血吸虫症、ヒトアフリカトリパノソーマ症、リーシュマニア症、シャーガス病、黄熱病、日本脳炎、オンコセルカ症など、一般に蚊によって媒介される病気により、世界で70万人以上が死亡しています。蚊が媒介する疾患の流行は、気候変動、公衆衛生への介入、媒介蚊の防除努力により、地域によって異なります。蚊の侵入に関連する健康への懸念に関する意識の高まりは、蚊の駆除方法の使用にプラスの影響を与えています。蚊の駆除方法には、幼虫駆除剤、昆虫忌避剤、蚊取り器の使用などがあります。しかし、殺虫剤は土壌や水域などの環境を汚染します。蚊取り器は、薬剤流出のリスクをなくし、生態系の汚染を軽減します。蚊取り器は、無害で化学薬品を使わない蚊の捕獲方法です。さらに、蚊取り器は特定の蚊の種を誘引し、捕獲するように設計することができます。2021年、フロリダ大学は米国軍向けに非化学的なインゼクト蚊取り器を開発しました。2019年、国立衛生研究所は、ウイルスを媒介する種を識別し、潜在的な高リスク地域を決定することができる新しいスマート蚊トラップを設計しました。2022年、オレンジ郡はオレンジ郡の蚊の侵入を最小限に抑えるため、9,000個の蚊取り器を配布する計画を発表しました。このように、環境に優しい蚊の駆除方法、特に蚊取り器への嗜好の高まりは、市場の成長にプラスの影響を与えています。
北米の蚊取り器市場概要
北米の蚊取り器市場は、米国、カナダ、メキシコに区分されます。北米の蚊取り器市場の成長を促進する主な要因は、チクングニア、デング熱、マラリアなどの蚊に関連する病気の発生率の増加、健康と衛生に関する意識の高まりです。デング熱は、米国領のアメリカ領サモア、プエルトリコ、米領バージン諸島でよく見られ、デング熱を媒介する蚊はこれらの地域でよく見られるからです。カナダ政府によると、同国では年間平均488件のマラリアが蔓延しています。蚊が媒介する病気を防いだり減らしたりするために、この地域の人々は蚊取り器を使っています。蚊取り器は、蚊の数を効果的にコントロールし、蚊が媒介する病気を減らすことが証明されています。北米の蚊取り器市場で活動するプレーヤーは、高品質で革新的な製品の開発に注力し、顧客の要求を満たすためにさまざまな戦略を採用しています。
北米の蚊取り器市場の収益と2030年までの予測(金額)
北米の蚊取り器市場のセグメンテーション
北米の蚊取り器市場は、製品タイプ、カテゴリー、流通チャンネル、国別に細分化されます。
製品タイプ別では、北米の蚊取り器市場は、電気ショック蚊取り器、光触媒蚊取り器、粘着トラップ蚊取り器に区分されます。2022年には、電気ショック蚊取り器セグメントが北米の蚊取り器市場で最大のシェアを記録しました。
カテゴリーに基づくと、北米の蚊取り器市場は屋外と屋内に二分されます。2022年には、北米の蚊取り器市場では屋内セグメントが大きなシェアを記録しました。
流通チャネルに基づいて、北米の蚊取り器市場は直接販売と小売販売に二分されます。2022年には、小売販売セグメントが北米の蚊取り器市場でより大きなシェアを記録しました。直販セグメントはさらにオフライン直販とオンライン直販に区分されます。小売販売セグメントは、スーパーマーケット・ハイパーマーケット、専門店、オンライン小売、その他にさらにセグメント化されます。
国別では、北米の蚊取り器市場は米国、カナダ、メキシコに区分されます。2022年、米国は北米の蚊取り器市場で最大のシェアを記録しました。
The North America mosquito traps market is expected to grow from US$ 57.77 million in 2022 to US$ 88.91 million by 2030. It is estimated to grow at a CAGR of 5.5% from 2022 to 2030.
Rising Preference for Environment-Friendly Mosquito Control Method Drive North America Mosquito Traps Market
According to the World Health Organization, over 700 thousand deaths were recorded worldwide as of March 2020 due to diseases such as malaria, dengue, schistosomiasis, human African trypanosomiasis, leishmaniasis, Chagas disease, yellow fever, Japanese encephalitis, and onchocerciasis, generally spread by mosquitoes. The prevalence of mosquito-borne diseases differs as per the geographic location due to climate change, public health interventions, and vector control efforts. The rising awareness regarding health concerns associated with mosquito infestation has positively influenced the use of mosquito control methods. A few mosquito control methods include the use of larvicides, insect repellents, mosquito repellents, and mosquito traps. However, insecticides contaminate the environment, including soil and water bodies. Mosquito traps eliminate the risk of chemical runoff and reduce ecosystem pollution. Mosquito traps are a nontoxic and chemical-free solution to capture mosquitoes. Further, mosquito traps can be designed to attract and capture specific mosquito species. In 2021, the University of Florida developed a nonchemical INZECTO mosquito trap for the US military. In 2019, National Health Research Institutes designed a new smart mosquito trap capable of identifying virus-carrying species and determining the potential areas of high risk. In 2022, Orange County announced its plans to distribute 9,000 mosquito traps to minimize mosquito infestation in Orange County. Thus, a rising preference for eco-friendly mosquito control methods, specifically mosquito traps, positively influences the market growth.
North America Mosquito Traps Market Overview
The North America mosquito traps market is segmented into the US, Canada, and Mexico. The major factors driving the growth of the North America mosquito traps market in the region are an increase in the incidence of mosquito-related diseases, such as chikungunya, dengue, and malaria, and rising awareness regarding health and hygiene. Dengue is common in the US territories of American Samoa, Puerto Rico, and the US Virgin Islands, as mosquitoes that spread dengue are commonly found in these areas. According to the Government of Canada, the country sees an average of 488 malaria cases spread annually across the country. To control or reduce mosquito-borne diseases, people in the region use mosquito traps. Mosquito traps have proven to control the number of mosquitoes effectively and reduce mosquito-borne diseases. Players operating in the North America mosquito traps market focus on developing high-quality and innovative products and adopting different strategies to fulfill customer requirements. For instance, in March 2021, AP&G, home of the Catchmaster brand, announced the launch of their new Ovi-Planter Mosquito Trap. The Ovi-Planter's design and technology is inspired by the Catchmaster Ovi-Catch Mosquito Trap developed by the Centers for Disease Control and Prevention (CDC). The attractive design of Ovi-Planter helps it fit discreetly into residential or commercial environments. The trap targets female mosquitoes, using their breeding habits against them. Thus, such developments by the players operating in the market help boost the North America mosquito traps market growth.
North America Mosquito Traps Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
North America Mosquito Traps Market Segmentation
The North America mosquito traps market is segmented into product type, category, distribution channel, and country.
Based on product type, the North America mosquito traps market is segmented into electric shock mosquito killer, photocatalytic mosquito killer, and sticky trap mosquito killer. In 2022, the electric shock mosquito killer segment registered the largest share in the North America mosquito traps market.
Based on category, the North America mosquito traps market is bifurcated into outdoor and indoor. In 2022, the indoor segment registered a larger share in the North America mosquito traps market.
Based on distribution channel, the North America mosquito traps market is bifurcated into direct sales and retail sales. In 2022, the retail sales segment registered a larger share in the North America mosquito traps market. The direct sales segment is further segmented into direct offline sales and direct online sales. The retail sales segment is further segmented into supermarkets & hypermarkets, specialty stores, online retail, and others.
Based on country, the North America mosquito traps market is segmented into the US, Canada, and Mexico. In 2022, the US registered the largest share in the North America mosquito traps market.
Armatron International Inc, Awoco, Biogents AG, Inzecto Corp, Kensizer Inc, Milo Enterprises Inc, Novelty Manufacturing Co, TNT Mosquito LLC, and Woodstream Corp are some of the leading companies operating in the North America mosquito traps market.
10.1.1 North America Mosquito Traps Market by Key Country -Revenue (2022) (US$ Million)