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市場調査レポート
商品コード
1402749
アジア太平洋地域の蚊取り器市場の2030年までの予測-地域別分析:製品タイプ別、カテゴリー別、流通チャネル別Asia Pacific Mosquito Traps Market Forecast to 2030 - Regional Analysis - by Product Type (Electric Shock Mosquito Killer, Photocatalytic Mosquito Killer, and Sticky Trap Mosquito Killer), Category (Outdoor and Indoor), and Distribution Channel |
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アジア太平洋地域の蚊取り器市場の2030年までの予測-地域別分析:製品タイプ別、カテゴリー別、流通チャネル別 |
出版日: 2023年11月20日
発行: The Insight Partners
ページ情報: 英文 71 Pages
納期: 即納可能
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アジア太平洋地域の蚊取り器市場は、2022年の1億3,618万米ドルから2030年には2億3,842万米ドルに成長すると予測されています。2022年から2030年までのCAGRは7.3%で成長すると推定されます。
蚊取り器市場における戦略的製品発表とイノベーションがアジア太平洋地域の蚊取り器市場を牽引
世界中のメーカーや研究者は、効果的で環境に優しく、ユーザーフレンドリーで効率的な蚊の駆除ソリューションの開発に努めています。蚊取り器市場における技術革新は、性能の向上、蚊の捕獲率の向上、ユーザーエクスペリエンスの向上を目指しています。2021年、Rentokil PCIはLEDライトを利用した環境に優しい蚊取り器、Mosclean IG1を発売しました。2022年、マレーシアのTATIユニバーシティ・カレッジの研究者は、大気質モニター付きのソーラー式蚊取り器を開発しました。このソーラー式蚊取り器は、ファンで蚊を吸い込み、内蔵されたLEDでおびき寄せることで蚊を捕獲する仕組みになっています。この製品には、周囲の温度や二酸化炭素の変化を検知する空気環境モニターが搭載されました。このように、絶え間ない戦略的製品の発売とイノベーションが、アジア太平洋地域の蚊取り器市場を押し上げると期待されています。
アジア太平洋地域の蚊取り器市場の概要
アジア太平洋地域の蚊取り器市場は、オーストラリア、中国、インド、日本、韓国、その他アジア太平洋地域に区分されます。アジア太平洋地域の蚊取り器市場は、蚊が媒介する疾病の増加や、健康に対する人々の関心の高まりなどの要因によって牽引されています。WHOが実施したデング熱の流行に関する調査では、39億人がデングウイルスに感染するリスクがあり、その70%がアジアに居住していると推定されています。保健・家族福祉省の国務大臣が発表したデータによると、インドでは2022年に233,251人近くのデング熱患者が報告されました。NCVBDC(National Center for Vector Borne Diseases Control)がまとめたデータによると、2022年にインドで死亡したデング熱患者は303人でした。蚊が媒介する疾病の制御と予防の重要な側面は、ウイルスを媒介する蚊を減らすことです。蚊取り器は、蚊を媒介するウイルスの密度を減らし、蚊が媒介する病気の蔓延を抑えるのに役立ちます。従って、この地域における蚊媒介性疾患の増加は、蚊取り器の需要を促進します。アジア太平洋地域の蚊取り器市場で事業を展開するINZECTOやWoodstream Corporationなどの主要企業は、研究開発活動への投資や新製品の発売など、さまざまな戦略を採用しています。
アジア太平洋地域の蚊取り器市場の収益と2030年までの予測(金額)
アジア太平洋地域の蚊取り器市場のセグメンテーション
アジア太平洋地域の蚊取り器市場は、製品タイプ、カテゴリー、流通チャネル、国別に区分されます。
製品タイプ別では、アジア太平洋地域の蚊取り器市場は、電気ショック蚊取り器、光触媒蚊取り器、粘着トラップ蚊取り器に区分されます。2022年には、電気ショック蚊取り器セグメントがアジア太平洋地域の蚊取り器市場で最大のシェアを記録しました。
カテゴリーに基づくと、アジア太平洋地域の蚊取り器市場は屋外と屋内に二分されます。2022年、アジア太平洋地域の蚊取り器市場では、屋内セグメントがより大きなシェアを記録しました。
流通チャネルでは、アジア太平洋地域の蚊取り器市場は直接販売と小売販売に二分されます。2022年には、小売販売セグメントがアジア太平洋地域の蚊取り器市場でより大きなシェアを記録しました。直販セグメントはさらにオフライン直販とオンライン直販に区分されます。小売販売セグメントはさらにスーパーマーケット・ハイパーマーケット、専門店、オンライン小売、その他に区分されます。
国別では、アジア太平洋蚊取り市場は、オーストラリア、中国、インド、日本、韓国、その他アジア太平洋地域に区分されます。2022年には、その他アジア太平洋地域がアジア太平洋地域の蚊取り器市場で最大のシェアを記録しました。
The Asia Pacific mosquito traps market is expected to grow from US$ 136.18 million in 2022 to US$ 238.42 million by 2030. It is estimated to grow at a CAGR of 7.3% from 2022 to 2030.
Strategic Product Launches and Innovations in Mosquito Traps Market Drives Asia Pacific Mosquito Traps Market
Manufacturers and researchers across the globe strive to develop effective, eco-friendly, user-friendly, and efficient mosquito control solutions. The innovations in the mosquito trap market aim to improve performance, increase mosquito capture rate, and enhance user experience. In 2021, Rentokil PCI launched Mosclean IG1, an eco-friendly mosquito trap based on LED light. Mosclean IG1 is water resistant mosquito control solution for outdoor applications with a coverage area of up to one acre. The product is a nontoxic mosquito control solution and works on a photocatalytic reaction that releases carbon dioxide, thereby killing mosquitoes particularly responsible for Zika virus transmission. In 2022, researchers from TATI University College, Malaysia, developed a solar-powered mosquito trap with an air-quality monitor. The solar-powered mosquito trap mechanism is designed to capture mosquitoes by sucking them in with a fan and luring them in with an integrated LED. The product was equipped with an air quality monitor to detect variations in temperature and carbon dioxide in the surroundings. Thus, constant strategic product launches and innovations are expected to boost the Asia Pacific mosquito traps market .
Asia Pacific Mosquito Traps Market Overview
The Asia Pacific mosquito traps market is segmented into Australia, China, India, Japan, South Korea, and the Rest of Asia Pacific. The Asia Pacific mosquito traps market is driven by factors such as the rising number of mosquito-borne diseases and growing concern among people regarding their health. A study on the prevalence of dengue conducted by the WHO estimates that 3.9 billion people are at risk of infection with dengue viruses, with 70% residing in Asia. According to the data released by ReliefWeb, a humanitarian information portal, in July 2023, children are at high risk due to increased dengue fever across Asia Pacific. The situation is expected to worsen in the coming weeks as floods, heatwaves, and potential impacts of the El Nino weather event create perfect breeding grounds for mosquitoes. Countries such as Malaysia and Cambodia are also witnessing a surge in dengue cases and reporting much higher case numbers than in 2022. According to the data presented by the Minister of State for the Ministry of Health and family welfare, nearly 233,251 dengue cases were reported in India in 2022. According to data compiled by the National Center for Vector Borne Diseases Control (NCVBDC), 303 dengue patients died in India in 2022. An important aspect of controlling and preventing mosquito-borne diseases is to reduce mosquitoes that carry viruses. Mosquito traps help reduce the density of mosquito vectors and the spread of mosquito-borne diseases. Thus, the rising number of mosquito-borne diseases in the region drives the demand for mosquito traps. Key Players such as INZECTO and Woodstream Corporation operating in the Asia Pacific mosquito traps market are adopting various strategies, such as investment in research and development activities and new product launches. In August 2021, Rentokil PCI, a pest control service provider in India, unveiled an innovative product-based solution-Mosclean IG1-to address the rising threat of mosquito-borne illnesses. This solution is environment-friendly, with the potential to cover a wide area. In addition, Mosclean IG1 is an eco-friendly mosquito trap that attracts mosquitoes using LED lights. The trap is scientifically proven to catch and kill mosquitoes, particularly those transmitting the Zika virus.
Asia Pacific Mosquito Traps Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
Asia Pacific Mosquito Traps Market Segmentation
The Asia Pacific mosquito traps market is segmented into product type, category, distribution channel, and country.
Based on product type, the Asia Pacific mosquito traps market is segmented into electric shock mosquito killer, photocatalytic mosquito killer, and sticky trap mosquito killer. In 2022, the electric shock mosquito killer segment registered the largest share in the Asia Pacific mosquito traps market.
Based on category, the Asia Pacific mosquito traps market is bifurcated into outdoor and indoor. In 2022, the indoor segment registered a larger share in the Asia Pacific mosquito traps market.
Based on distribution channel, the Asia Pacific mosquito traps market is bifurcated into direct sales and retail sales. In 2022, the retail sales segment registered a larger share in the Asia Pacific mosquito traps market. The direct sales segment is further segmented into direct offline sales and direct online sales. The retail sales segment is further segmented into supermarkets & hypermarkets, specialty stores, online retail, and others.
Based on country, the Asia Pacific mosquito traps market is segmented into Australia, China, India, Japan, South Korea, and the Rest of Asia Pacific. In 2022, the Rest of Asia Pacific registered the largest share in the Asia Pacific mosquito traps market.
Biogents AG, Inzecto Corp, Shenzhen Tesenni Industrial Co Ltd, Woodstream Corp are some of the leading companies operating in the Asia Pacific mosquito traps market.