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市場調査レポート
商品コード
1402718
アジア太平洋のヘアウィッグ市場の2030年予測:地域別分析 - タイプ、エンドユーザー、流通チャネルAsia Pacific Hair Wig Market Forecast to 2030 - Regional Analysis - Type (Human Hair and Synthetic Hair), End User (Men and Women), and Distribution Channel (Specialty Stores, Online Retail, and Others) |
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アジア太平洋のヘアウィッグ市場の2030年予測:地域別分析 - タイプ、エンドユーザー、流通チャネル |
出版日: 2023年11月01日
発行: The Insight Partners
ページ情報: 英文 74 Pages
納期: 即納可能
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アジア太平洋のヘアウィッグ市場は、2022年の9億2,250万米ドルから2030年には14億1,105万米ドルに成長すると予測されています。2022年から2030年までのCAGRは5.5%と推定されます。
ソーシャルメディアにおけるヘアウィッグのプロモーションの増加がアジア太平洋のヘアウィッグ市場に拍車をかける
ソーシャルメディア・プラットフォームにはショッピング機能が統合されており、複数のインフルエンサーやヘアスタイリストがオンラインでヘアウィッグを宣伝・販売できるようになっています。消費者はソーシャル・メディア・プラットフォーム上で、自分の外見を向上させるためにヘアウィッグや皮膚関連製品を購入する傾向があります。さらに、特に中国やインドなどの新興国において、有名なハリウッドセレブやソーシャルメディアセレブによるヘアウィッグの採用が拡大しており、視聴者はこれらのセレブにインスパイアされたルックを作るためにウィッグを使用するようになっています。いくつかのヘアウィッグ会社は、Instagram、Facebook、Pinterest、YouTubeなどのソーシャルメディア・プラットフォームを好んで利用し、自社のブランドや作品を推奨しています。そのような企業は、顧客の最高の変身ビデオを録画し、ソーシャルメディアプラットフォームにアップロードすることで、彼らの仕事を紹介し、ターゲットとなる消費者にリーチします。シークレットヘアーは、そのような企業の1つであり、ソーシャルメディアを通じて成長しました。Instagramは、ヘアウィッグを販売するために最も使用されているソーシャルメディアのプラットフォームの一つです。ヘアウィッグは、ビデオや写真のチュートリアルでヘアウィッグを展示する消費者生成コンテンツで披露するのが最適です。そのため、ヘアウィッグの販売促進のためのソーシャルメディア・プラットフォームの利用が増加しており、今後数年間、アジア太平洋のヘアウィッグ市場が活性化すると予想されます。
アジア太平洋のヘアウィッグ市場の概要
アジア太平洋のヘアウィッグ市場は中国、インド、日本、韓国、オーストラリアに区分されます。インド、中国、日本では、ストレス、自己免疫疾患(脱毛症)、公害、真菌感染、がん、ホルモンバランスの乱れ、多嚢胞性卵巣症候群(POS)などが原因で脱毛に直面する人が増加しており、外見向上のための解決策としてヘアウィッグの需要を促進しています。ヘアウィッグの製造技術と材料の進歩は、より高品質でリアルなヘアウィッグを生み出し、消費者がヘアウィッグを選ぶようになった。Evergreen Products Group Ltd、Henan Ruimei Products Co Ltd、Artnature Co Ltd、Lordhair Co Ltdなどがアジア太平洋のヘアウィッグ市場を独占する主要メーカーです。さらに、この地域のこれらの大手メーカーは、市場での存在感を拡大することを継続的に期待しています。
アジア太平洋のヘアウィッグ市場の収益と2030年までの予測(金額)
アジア太平洋のヘアウィッグ市場のセグメンテーション
アジア太平洋のヘアウィッグ市場は、タイプ、エンドユーザー、流通チャネル、国別に区分されます。
タイプ別に見ると、アジア太平洋のヘアウィッグ市場は毛髪と合成毛髪に二分されます。2022年のアジア太平洋のヘアウィッグ市場では、合成毛髪分野がより大きなシェアを占めています。
エンドユーザー別に見ると、アジア太平洋のヘアウィッグ市場は男性と女性に二分されます。2022年のアジア太平洋のヘアウィッグ市場は女性セグメントがより大きなシェアを占めました。
流通チャネル別では、アジア太平洋の専門店、オンライン小売、その他です。2022年のアジア太平洋のヘアウィッグ市場は専門店セグメントが最大のシェアを占めました。
国別では、アジア太平洋のヘアウィッグ市場はオーストラリア、中国、インド、日本、韓国、アジア太平洋以外に区分されます。残りのアジア太平洋は2022年にアジア太平洋のヘアウィッグ市場を独占しました。
Evergreen Products Group Ltd、HairUWear Inc、Henan Ruimei Products Co Ltd、Artnature Co Ltd、Lordhair Co Ltd、Papillon Hair World、UniWigs Inc、Indique Hair LLCはアジア太平洋のヘアウィッグ市場で事業を展開している大手企業です。
The Asia Pacific hair wig market is expected to grow from US$ 922.50 million in 2022 to US$ 1,411.05 million by 2030. It is estimated to grow at a CAGR of 5.5% from 2022 to 2030.
Increased Promotion of Hair Wigs on Social Media Fuel Asia Pacific Hair wig market
Social media platforms have integrated shopping facilities, which allow several influencers and hairstylists to promote and sell hair wigs online. Consumers tend to purchase hair wigs and skin-related products to enhance their appearance on social media platforms. Moreover, the growing adoption of hair wigs by famous Hollywood and social media celebrities, especially in emerging countries such as China and India, influences viewers to use wigs to create looks inspired by these celebrities. Several hair wig companies prefer Instagram, Facebook, Pinterest, YouTube, and other social media platforms to endorse their brand and work. Such organizations record clients' best hair transformation videos and upload them on social media platforms to showcase their work and reach target consumers. Secret Hair is one such company that has grown through social media by showcasing its work and using appropriate hashtags to reach the desired consumers. Instagram is among the most used social media platforms to sell hair wigs. Hair wigs are best shown off in consumer-generated content, where they exhibit their hair wig in video and picture tutorials. Therefore, the rising use of social media platforms to promote hair wigs is expected to bolster the Asia Pacific hair wig market in the coming years.
Asia Pacific Hair Wig Market Overview
The Asia Pacific hair wig market is segmented into China, India, Japan, South Korea, and Australia. An increasing number of people facing hair loss in India, China, and Japan due to stress, auto-immune diseases (Alopecia), pollution, fungal infections, cancer, hormonal imbalance, and Polycystic Ovary Syndrome (POS) is propelling the demand for hair wig as a solution for an appearance enhancement. Advancements in wig manufacturing techniques and materials have resulted in better quality, realistic-looking wigs, attracting consumers to opt for them. Evergreen Products Group Ltd, Henan Ruimei Products Co Ltd, Artnature Co Ltd, and Lordhair Co Ltd are among the key manufacturers that dominate the Asia Pacific hair wig market. Further, these leading manufacturers in the region are continuously looking forward to expanding their presence in the market.
Asia Pacific Hair Wig Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
Asia Pacific Hair Wig Market Segmentation
The Asia Pacific hair wig market is segmented into type, end user, distribution channel and country.
Based on type, the Asia Pacific hair wig market is bifurcated into hair and synthetic hair. The synthetic hair segment held a larger share of the Asia Pacific hair wig market in 2022.
Based on end user, the Asia Pacific hair wig market is bifurcated into men and women. The women segment held a larger share of the Asia Pacific hair wig market in 2022.
Based on distribution channel, the Asia Pacific specialty stores, online retail, and others. The specialty stores segment held the largest share of the Asia Pacific hair wig market in 2022.
Based on country, the Asia Pacific hair wig market is segmented into the Australia, China, India, Japan, South Korea, and the Rest of Asia Pacific. The Rest of Asia Pacific dominated the Asia Pacific hair wig market in 2022.
Evergreen Products Group Ltd, HairUWear Inc, Henan Ruimei Products Co Ltd, Artnature Co Ltd, Lordhair Co Ltd, Papillon Hair World, UniWigs Inc, and Indique Hair LLC are some of the leading companies operating in the Asia Pacific hair wig market.