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市場調査レポート
商品コード
1402489
北米の冷凍スイートポテトハッシュブラウンおよびテイターショッツの2030年までの市場予測- 地域別分析- 製品タイプ別、最終用途別North America Frozen Sweet Potato Hash Brown and Tater Shots Market Forecast to 2030 - Regional Analysis - by Product Type (Hash Brown and Tater Shots) and End Use (Residential and Commercial) |
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北米の冷凍スイートポテトハッシュブラウンおよびテイターショッツの2030年までの市場予測- 地域別分析- 製品タイプ別、最終用途別 |
出版日: 2023年10月27日
発行: The Insight Partners
ページ情報: 英文 113 Pages
納期: 即納可能
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北米の冷凍スイートポテトハッシュブラウンおよびテイターショッツ市場は、2023年の4,109万米ドルから2030年には5,576万米ドルに成長すると予測されます。2023年から2030年までのCAGRは4.5%と推定されます。
eコマースによる冷凍スナックの販売拡大が北米の冷凍スイートポテトハッシュブラウンおよびテイターショッツ市場を牽引
eコマースの出現は、人々の買い物や食品の購入方法に大きな変化をもたらしました。スマートフォンやインターネットの普及拡大、新技術への迅速なアクセス、購買力の上昇、オンライン小売ショッピング・プラットフォームが提供する利便性などが、eコマースを強化する主な要因となっています。米国商務省小売指標部門によると、米国のeコマース売上高は2021年に8,700億米ドルに達し、2020年から14.2%増加しました。さらに、食料品のオンライン売上は2021年に前年比170%増となり、米国の食料品売上全体の9.6%を占めました。
冷凍食品の購入にオンライン小売プラットフォームを好む人が増えています。米国冷凍食品協会によると、冷凍スナックを含む冷凍食品のオンライン販売は2020年に75%増加しました。飲食品のオンライン販売は、実店舗の閉鎖と世界各国の政府によるいくつかの社会的規制の発動により、COVID-19の発生時に大幅に増加しました。複数の地域でeコマースの普及が進む中、コナグラ・ブランズ社などの冷凍食品メーカーも、アマゾン、テスコ、ウォルマートなどの有名なeコマース・プラットフォームを通じて製品を販売することで、オンラインでの存在感を高めています。eコマース・プラットフォームの採用拡大により、オフラインの小売店への依存が解消されつつあります。このように、eコマース・プラットフォームを通じた冷凍スナックの販売増加が北米の冷凍スイートポテトハッシュブラウンおよびテイターショッツ市場の成長に寄与しています。
北米の冷凍スイートポテトハッシュブラウンおよびテイターショッツ市場概要
北米ではポテト料理が主食であるため、冷凍ポテト製品は広く消費されている食品の一つです。多忙なライフスタイルや簡便食品への消費者行動の変化により、栄養価が高くすぐに食べられる製品に対する需要が高まっているため、サツマイモのハッシュブラウンやテーターショットのような冷凍製品に対する需要が高いです。米国冷凍食品協会(AFFI)が2021年に発表した報告書によると、朝食用食品、ノベルティ、前菜、ポテトなど冷凍食品のいくつかのカテゴリーは2020年に売上高が伸び、2021年も引き続き伸びた。さらに、AFFIが2023年に発表した報告書によると、小売における冷凍食品の売上高は2018年の528億米ドルから2023年には722億米ドルに増加しました。オンライン・アウトレットを通じた冷凍食品の販売による収益は、2019年の0.9%から2023年には2.9%に増加しています。さらに、消費者の29%が、COVID-19パンデミックの発生以降、冷凍庫の容量を拡大したと報告しています。北米には、Lamb Weston Holdings Inc、J R Simplot Company、Handy Food Innovation Ltd、Dr. Praeger's Sensible Foods LLC、B&G Foods Inc、Conagra Brands Incなどの冷凍サツマイモのハッシュブラウンやタターショットの製造業者が存在します。したがって、朝食の選択肢からなる冷凍食品への嗜好の高まり、健康的な食品への消費者の嗜好のシフト、北米で確立された冷凍食品製造インフラは、冷凍スイートポテトハッシュブラウンおよびテイターショッツ市場の需要を後押しする主な要因のいくつかです。
北米の冷凍スイートポテトハッシュブラウンおよびテイターショッツ市場の収益と2030年までの予測(金額)
北米の冷凍スイートポテトハッシュブラウンおよびテイターショッツ市場細分化
北米の冷凍スイートポテトハッシュブラウンおよびテイターショッツ市場は、製品タイプ、エンドユース、国別に区分されます。
製品タイプに基づいて、北米の冷凍スイートポテトハッシュブラウンおよびテイターショッツ市場はハッシュブラウンとテーターショットに二分されます。2023年には、北米の冷凍スイートポテトハッシュブラウンおよびテイターショッツ市場では、テーターショットセグメントがより大きなシェアを記録しました。
最終用途に基づいて、北米の冷凍スイートポテトハッシュブラウンおよびテイターショッツ市場は、住宅と商業に二分されます。2023年には、北米の冷凍スイートポテトハッシュブラウンおよびテイターショッツ市場では、商業用のより大きなシェアを記録しました。
国別に見ると、北米の冷凍スイートポテトハッシュブラウンおよびテイターショッツ市場は米国、カナダ、メキシコに区分されます。2023年には、米国セグメントが北米の冷凍スイートポテトハッシュブラウンおよびテイターショッツ市場で最大のシェアを記録しました。
Lamb Weston Holdings Inc、J.R. Simplot Company、Handy Food Innovation Ltd、Dr. Praeger's Sensible Foods LLC、B&G Foods Inc、Conagra Brands Incは、北米の冷凍スイートポテトハッシュブラウンおよびテイターショッツ市場で事業展開している大手企業の一部です。
The North America frozen sweet potato hash brown and tater shots market is expected to grow from US$ 41.09 million in 2023 to US$ 55.76 million by 2030. It is estimated to grow at a CAGR of 4.5% from 2023 to 2030.
Escalating Sales of Frozen Snacks via E-Commerce Platforms Drive North America Frozen Sweet Potato Hash Brown and Tater Shots Market
The emergence of e-commerce has resulted in considerable changes in the way people shop and purchase food products. The growing penetration of smartphones and the internet, quick access to emerging technologies, rising purchasing power, and convenience provided by online retail shopping platforms are among the key factors bolstering e-commerce. According to the US Department of Commerce Retail Indicator Division, e-commerce sales in the US reached US$ 870 billion in 2021, up by 14.2% from 2020. Furthermore, online sales for groceries grew by 170% in 2021 compared to the previous year, accounting for 9.6% of total grocery sales in the US.
People increasingly prefer online retail platforms for purchasing frozen foods. According to American Frozen Food Institute, online sales of frozen food products, including frozen snacks, increased by 75% in 2020. The online sales of food and beverages grew significantly during the COVID-19 outbreak due to the shutdown of brick-and-mortar stores and the imposition of several social restrictions by governments of various countries across the globe. With the rising penetration of e-commerce across multiple geographies, the manufacturers of frozen foods such as Conagra Brands Inc are also enhancing their online presence by selling products through Amazon, Tesco, Walmart, and other well-known e-commerce platforms. The growing adoption of e-commerce platforms is eliminating the dependency on offline retail stores. Thus, the rising sales of frozen snacks via e-commerce platforms are contributing to the growth of the North America frozen sweet potato hash brown and tater shots market.
North America Frozen Sweet Potato Hash Brown and Tater Shots Market Overview
Frozen potato products are among the widely consumed food in North America, as potato dishes are a staple food in the region. There is a high demand for frozen products such as sweet potato hash brown and tater shots due to the rising demand for nutritious and ready-to-eat products, owing to the busy lifestyle and shift in consumer behavior toward convenience food. According to a report published by the American Frozen Food Institute (AFFI) in 2021, several categories of frozen food such as breakfast foods, novelties, appetizers, and potatoes, witnessed growth in sales in 2020, which continued to rise in 2021. Additionally, a report released by AFFI in 2023 revealed that the sales of frozen food at retail increased from US$ 52.8 billion in 2018 to US$ 72.2 billion in 2023. The revenue generated from sales of frozen food through online outlets has grown from 0.9% in 2019 to 2.9% in 2023. Moreover, 29% of consumers have reported expanding their freezer capacity since the onset of the COVID-19 pandemic. North America marks the presence of several frozen sweet potato hash brown and tater shots manufacturers such as Lamb Weston Holdings Inc, J R Simplot Company, Handy Food Innovation Ltd, Dr. Praeger's Sensible Foods LLC, B&G Foods Inc, and Conagra Brands Inc. Therefore, rising preference for frozen food consisting of breakfast options, shift in consumer preferences toward healthy food, and well-established frozen food manufacturing infrastructure in North America are a few of the key factors boosting the demand for frozen sweet potato hash brown and tater shots market.
North America Frozen Sweet Potato Hash Brown and Tater Shots Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
North America Frozen Sweet Potato Hash Brown and Tater Shots Market Segmentation
The North America frozen sweet potato hash brown and tater shots market is segmented into product type, end use, and country.
Based on product type, the North America frozen sweet potato hash brown and tater shots market is bifurcated into hash brown and tater shots. In 2023, the tater shots segment registered a larger share in the North America frozen sweet potato hash brown and tater shots market.
Based on end use, the North America frozen sweet potato hash brown and tater shots market is bifurcated into residential and commercial. In 2023, the commercial registered a larger share in the North America frozen sweet potato hash brown and tater shots market.
Based on country, the North America frozen sweet potato hash brown and tater shots market is segmented into the US, Canada, Mexico. In 2023, the US segment registered a largest share in the North America frozen sweet potato hash brown and tater shots market.
Lamb Weston Holdings Inc, J.R. Simplot Company, Handy Food Innovation Ltd, Dr. Praeger's Sensible Foods LLC, B&G Foods Inc, and Conagra Brands Inc are some of the leading companies operating in the North America frozen sweet potato hash brown and tater shots market.