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市場調査レポート
商品コード
1389689
ディーラー管理システムの市場規模・動向、世界・地域シェア、動向、成長機会分析レポート対象範囲:展開・設備タイプ別Dealer Management System Market Size and Forecasts, Global and Regional Share, Trends, and Growth Opportunity Analysis Report Coverage: By Deployment and Equipment Type |
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ディーラー管理システムの市場規模・動向、世界・地域シェア、動向、成長機会分析レポート対象範囲:展開・設備タイプ別 |
出版日: 2023年10月31日
発行: The Insight Partners
ページ情報: 英文 159 Pages
納期: 即納可能
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ディーラー管理システム市場は、2022年の79億2,000万米ドルから2030年には182億米ドルに成長すると予測されています。ディーラー管理システム市場は、2022年から2030年にかけてCAGR 11.0%を記録すると推定されます。
自動車業界ではディーラー管理システムのニーズが高まっており、ユーザーはディーラーのネットワークを効率的に管理することができます。このシステムは、自動車ディーラーが業務機能を最大化することによってコストを削減するのに役立つ豊富な機能で構成されています。ディーラー管理は、自動車ディーラーがモデル、価格、モデルの在庫状況、仕様を含む車両在庫を追跡するのに役立ち、ディーラーが効率的に在庫を管理し、車種の補充や販売に関連する適切な決定を下すことを可能にします。自動車産業の拡大により、予測期間中にディーラー間でのディーラー管理システムの採用が増加します。IEAによると、2022年には電気自動車(EV)の販売台数が1,000万台増加します。中国はEVの最重要市場であり、世界のEV総販売台数の60%を占める。同国は2025年までにEV販売を倍増させる計画です。世界中でEVの販売が加速していることが、自動車ディーラーのディーラー管理システムの導入を後押ししています。このシステムは、自動車ディーラーが顧客データを管理し、リードを追跡し、販売プロセスを自動化するのをサポートします。
さらに、BMW、Tesla、Ford、Hyundai、Toyota、Nissan、Mercedes-Benzなどの多くの自動車メーカーが、ディーラー管理システムを使用して、業務を合理化しています。これらの企業は、部品やアクセサリーの在庫を管理し、修理やカスタマイズのために適切な部品を確実に入手できるようにするために、ディーラー管理システムを事業運営に統合しています。このような要因は、ディーラー管理システム市場の成長にプラスの影響を与えます。
さらに、輸送と物流の拡大と進歩の増大は、自動車ディーラーの間でクラウドベースのディーラー管理システムの需要を増加させる。輸送・物流業界は、会計、請求書発行、車両販売やサービスに関連する金融取引など、数多くの業務を管理・処理するためにディーラー管理システムを使用しています。しかし、自動車業界は過去数十年の間に、人工知能(AI)、モノのインターネット(IoT)、クラウドコンピューティングなどの採用を含む、数多くの技術的進歩を経てきました。これらの新しいテクノロジーは、この分野にポジティブな変化をもたらしています。ディーラー管理システムは、スペアパーツの在庫や作業指示を処理する必要がある自動車ディーラーにとって理想的なソリューションです。このシステムは、顧客関係管理(CRM)とビジネスインテリジェンス技術を統合し、メーカーと顧客の関係を追跡します。いくつかの自動車ディーラーは、在庫と売上を追跡するためにディーラー管理システムに大きく依存しています。このような要因は、ディーラー管理システム市場全体の成長を促進することで、クラウドベースのディーラー管理システムの採用を世界的に促進しています。
欧州は、ドイツ、英国、フランス、スペイン、イタリア、ロシアで先進技術の採用率が高いため、技術的に進んでいます。欧州では、ドイツのディーラー管理システム市場は、企業による多額の投資と、効果的な事業運営の管理と維持の必要性によって牽引されています。ディーラー管理システムは、販売プロセスを合理化し、在庫を適切に管理するために使用されます。このシステムは、販売チームが顧客情報を容易に管理し、リードを追跡し、顧客の全体的な体験を向上させることをサポートします。ドイツは世界最速の電気自動車販売国であり、2020年の販売台数は19万4,000台を超え、2019年には6万3,000台増加し、2030年には走行中のEVが1,000万台に達すると予想されています。環境に対する関心の高まりは、消費者の間でEVの需要と採用を増加させています。EV産業の拡大により、EV納入プロセス全体を管理するディーラー管理システムの需要がEVメーカーに生まれています。ドイツの自動車メーカーとディーラーは、手作業をなくし、全体的な効率を向上させるためにシステムを採用しています。同国で事業を展開する企業は、顧客との関係強化、在庫の管理と維持、販売動向の分析、事業運営の戦略化などを目的に、ディーラー管理システムに投資しています。これらの要因がディーラー管理システム市場を促進すると予想されます。
英国では、企業が新興市場のローカル・ニーズをサポートし、国際的なディーラー・ネットワークの統合ビューを提供するソリューションを求めています。英国では、消費者の間でEVに対する需要が高まっており、ディーラー管理システム市場を後押ししています。自動車工業会(SMMT)によると、2023年7月のプラグインハイブリッド車(PHEV)とバッテリー電気自動車(BHV)の登録台数は34,712台でした。消費者の間でEVに対する需要が高まっていることが、ディーラー管理システム市場を牽引しています。このシステムは、EVディーラーの業務効率の向上、在庫管理、ひいては顧客体験の向上を支援します。自動車ディーラー管理ソフトウェアは、OEM、ディーラー、ディストリビューター、自動車会社、顧客を1つのプラットフォームで結びつけ、ユーザーにシームレスで効率的な業務体験を提供します。したがって、ディーラー管理システムは、企業のビジネス戦略を推進し、合理化するために特別に設計されています。ベンダーは、単一のプラットフォームで複数の通貨と言語をサポートするディーラー管理システムを開発しています。英国では、OEMディーラーがオフラインとオンラインを混在させたオムニチャネルの試験販売を開始しており、オムニチャネルのビジネス戦略を効果的に管理できる包括的なシステムに対する大きなニーズが生まれています。これはディーラー管理システム市場の成長にプラスの影響を与えています。
フランスのディーラー管理システム市場を牽引しているのは、レガシーソフトウェアから先進的なクラウドベースのソリューションに移行する企業の増加です。さらに、多くの中小企業が、スプレッドシートによる手作業でのデータ管理からディーラー管理システムへの移行を進めています。この大きな変化は、ディーラー管理システム市場にチャンスをもたらしています。フランス政府は、業務を合理化する新技術を開発する新興企業への投資を促進しています。例えば、2023年6月、機関投資家であるフランスのエマニュエル・マクロン大統領は、フランスの新興企業およびスケールアップ企業への6.3米ドルの投資を開始しました。この投資は、同国のテクノロジー部門を発展させるために行われます。新興・新技術への投資の開拓は、主要企業が既存のディーラー管理システムを開発したり、クラウド/AIベースのディーラー管理システムを採用したりすることを促し、ディーラー管理システム市場に機会を生み出しています。
e-Emphasys Technologies Inc.、ANNATA Ehf、DealerBox SAS、Hitachi Solutions Ltd、Irium Software SAS、CDK Global、Constellation Software、DealerTrack Inc、Tekion Corp、およびXAPT Software Consulting LLCは、本レポートでプロファイリングされた主要なディーラー管理システム市場プレーヤーの1つです。この市場調査研究では、市場とそのエコシステムの全体像を把握するために、他のいくつかの主要なディーラー管理システム市場プレイヤーを調査・分析しています。ディーラー管理システム市場レポートは詳細な市場洞察を提供し、主要企業の成長戦略を支援します。
The dealer management system market is expected to grow from US$ 7.92 billion in 2022 to US$ 18.20 billion by 2030. The dealer management system market is estimated to register a CAGR of 11.0% during 2022-2030.
Growing need for dealer management systems in the automotive allows users to manage a network of dealers effectively. The system consists of a wealth of features that help automotive dealers to reduce costs by maximizing the functionality of business operations. Dealer management helps automotive dealers track their vehicle inventory including model, pricing, availability of model, and specification, which allows the dealer to efficiently manage their stock and take corrective decisions related to restocking or selling of vehicle models. The expansion of the automotive industry increases the adoption of dealer management systems among dealers during the forecast period. According to IEA, in 2022, electric vehicle (EV) sales increased by 10 million. China is the foremost market for EVs, accounting for 60% of the world's total EV sales. The country is planning to double the sale of EVs by 2025. Accelerating sales of EVs across the globe supports the adoption of dealer management systems among automobile dealers. The system supports automobile dealers in managing customer data, tracking leads, and automating the sales process, which increases its demand and drives dealer management system market.
Moreover, many automobile manufacturers such as BMW, Tesla, Ford, Hyundai, Toyota, Nissan, and Mercedes-Benz are using dealer management systems to streamline their business operations. These companies integrate dealer management systems in their business operations to manage their parts & accessory inventories and ensure the right components are available for repairs and customization. Such factors positively impact dealer management system market growth.
Additionally, the expansion and growing advancement in transportation & logistics increase the demand for cloud-based dealer management systems among auto dealers. The transportation & logistics industry uses a dealer management system for managing and handling numerous business operations such as accounting, invoicing, and financial transactions related to vehicle sales and services. However, the automotive industry has gone through numerous technological advancements, including the adoption of artificial intelligence (AI), the Internet of Things (IoT), cloud computing, and others during the last few decades. These new technologies have positively transformed the sector. The dealer management system is an ideal solution for car dealerships that need to handle spare parts inventory and work orders. The system integrates customer relationship management (CRM) and business intelligence technologies to track manufacturer and customer relationships, which is boosting the dealer management system market. Several car dealerships rely heavily on the dealer management system to keep track of their inventory and sales. Such factors collectively promote the adoption of cloud-based dealer management systems globally by driving the overall dealer management system market growth.
Europe is technologically advanced, owing to the high adoption rate of advanced technologies in Germany, the UK, France, Spain, Italy, and Russia. In Europe, the dealer management system market in Germany is driven by significant investment by enterprises and the need to manage and maintain business operations effectively. The dealer management system is used to streamline the sales process and properly manage the inventory. The system supports the sales team to easily manage customer information, track leads, and enhance customer's overall experience. Germany is the world's fastest electric car seller, with sales of over 194,000 cars in 2020, increased by 63,000 in 2019, and expected to reach 10 million EVs on the road by 2030. Rising environmental concerns increase the demand and adoption of EVs among consumers. The expansion of the EV industry is creating demand for dealer management systems among EV manufacturers to manage the overall EV delivery process. Car manufacturers and dealers in Germany adopt the system to eliminate manual tasks and improve overall efficiency. Enterprises operating in this country are investing in dealer management systems to strengthen customer relationships, manage and maintain stock, analyze sales trends, and strategize their business operation, among others. These factors are anticipated to propel the dealer management system market.
In the UK, Enterprises are looking for solutions that support local needs in emerging markets and also provide a consolidated view of their international dealer networks. The growing demand for EVs among consumers in the UK is fueling the dealer management system market. According to the Society of Motor Manufacturers and Traders (SMMT), the registration of plug-in hybrid electric vehicle (PHEV) and battery electric vehicles (BHV) stood at 34,712 in July 2023. The growing demand for EVs among consumers is driving the dealer management system market. The system supports EV dealers in improving operational efficiency, managing inventory, and ultimately enhancing customer experience. Automotive dealer management software connects OEMs, dealers, distributors, automobile companies, and customers on one platform and provides a seamless and efficient operational experience to the user. The dealer management system is, therefore, specially designed to drive and streamline enterprise business strategies. Vendors are developing a dealer management system that supports multiple currencies and languages via a single platform. In the UK, OEM dealers are launching omnichannel pilots of mixed offline and online sales, thereby creating a significant need for a comprehensive system that can effectively manage omnichannel business strategy. This is positively impacting the dealer management system market growth.
The France dealer management system market is driven by the growing number of enterprises shifting from legacy software to advanced cloud-based solutions. Additionally, a number of small and medium enterprises are shifting from maintaining data manually over spreadsheets to dealer management systems. This significant shift has created an opportunity for the dealer management system market. The Government of France is promoting and making investments in start-ups to develop new technologies that streamline business operations. For instance, in June 2023, French President Emmanuel Macron, an institutional investor, initiated an investment of US$ 6.3 in French start-ups and scale-up companies. This investment is made to advance the technology sector in the country. Growing investment in new and emerging technologies encourage key player to develop existing or adopt cloud/AI-based dealer management systems, are creating opportunities in the dealer management system market.
e-Emphasys Technologies Inc., ANNATA Ehf, DealerBox SAS, Hitachi Solutions Ltd, Irium Software SAS, CDK Global, Constellation Software, DealerTrack Inc, Tekion Corp, and XAPT Software Consulting LLC are among the key dealer management system market players profiled in the report. Several other major dealer management system market players were studied and analyzed during this market research study to get a holistic view of the market and its ecosystem. The dealer management system market report provides detailed market insights, which helps the key players strategize their growth.