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市場調査レポート
商品コード
1375073
アジア太平洋のレジスタンスバンド市場の2028年までの予測-地域別分析-タイプ別、流通チャネル別Asia Pacific Resistance Band Market Forecast to 2028 - COVID-19 Impact and Regional Analysis - by Type, Distribution Channel |
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アジア太平洋のレジスタンスバンド市場の2028年までの予測-地域別分析-タイプ別、流通チャネル別 |
出版日: 2023年08月21日
発行: The Insight Partners
ページ情報: 英文 85 Pages
納期: 即納可能
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アジア太平洋のレジスタンスバンド市場は、2022年の1億7,405万米ドルから2028年には2億3,715万米ドルに成長すると予測されています。2022年から2028年までのCAGRは5.3%で成長すると推定されています。
フィットネス活動におけるソーシャルメディアの影響力の増大がアジア太平洋抵抗バンド市場を後押し
ソーシャルメディアのインフルエンサーは、消費者の身体活動や食事に関連する行動にリーチし、影響を与え、変化させる強力な媒体の1つです。フィットネスに対する意識の高まりとともに、フィットネスアプリの普及も進んでいます。Google PlayやAppleのApp Storeで最もダウンロードされているフィットネス・アプリを集計すると、COVID-19の流行開始後、顧客の関心が驚くほど高まっていることがわかる。
さらに、バーチャル・プラットフォーム上でのフィットネス・エクササイズは、ガイド付きの対面クラスでは達成できないような特定のフィットネス目標を達成するのに役立ちます。デジタルプラットフォームを通じて行われるフィットネスクラスは、多くのフィットネス愛好家にとってより便利です。オンライン・フィットネス・クラスの最も大きな利点は、フィットネス愛好家が24時間365日いつでも利用できることです。ジムに通う時間を確保することは、忙しい人にとっては本当に難しいことですが、自宅でエクササイズをすることは、フィットネス愛好家がエクササイズをするスペースとオンライン・クラスへのアクセスさえあれば、うまくいくのです。このように、オンライン・フィットネス教室の普及率の上昇は、今後数年間で、レジスタンス・バンドの需要を増加させると予想されます。
近年、フィットネス産業の成長は、ソーシャルメディア・フィットネス・インフルエンサーという職業の出現によって成し遂げられました。フィットネス・インフルエンサーが使用するフィットネス製品や実施する身体活動は、人口の大部分に影響を与えます。レジスタンスバンドは、筋力トレーニングに適した家庭用フィットネス器具であり、他の器具に比べて費用対効果が高いため、フィットネス・インフルエンサーによって宣伝されています。さらに、市場で事業を展開するさまざまなブランドが、より多くの消費者層にリーチするために、ソーシャルメディア上のフィットネスインフルエンサーとパートナーシップやコラボレーションを結んでいます。このように、フィットネス活動に対するソーシャルメディアの影響力の増加は、抵抗バンド市場にプラスの影響を与えると予想されます。
アジア太平洋抵抗バンド市場概要
アジア太平洋のレジスタンスバンド市場は、オーストラリア、中国、インド、日本、韓国、その他のアジア太平洋に区分されます。アジア太平洋はフィットネス機器の重要な市場です。世界保健機関(WHO)の東南アジアによると、この地域の国々は、不健康な食生活と身体活動の不足のために、ライフスタイルの変化につながっています。ライフスタイルの変化は、特にCOVID-19パンデミックの発症後、個人の食生活に影響を及ぼし、肥満やその他の疾患の発生率を高めています。したがって、適切なフィットネスレジメンを実践する必要があり、今後数年間はフィットネス産業の成長に有利な機会が生まれると予想されます。したがって、このような機会は、おそらく予測期間中に抵抗バンドなどの物理的なトレーニング機器の販売を増加させるでしょう。
アジア太平洋のレジスタンスバンド市場の収益と2028年までの予測(100万米ドル)
アジア太平洋のレジスタンスバンド市場のセグメンテーション
アジア太平洋のレジスタンスバンド市場は、タイプ、流通チャネル、および国にセグメント化されます。
タイプ別では、アジア太平洋のレジスタンスバンド市場は、プルアップバンド、チューブバンド、セラピーバンド、その他にセグメント化されます。プルアップバンドセグメントは、2022年にアジア太平洋のレジスタンスバンド市場で最大のシェアを記録しました。
流通チャネルに基づいて、アジア太平洋抵抗バンド市場は、スーパーマーケットやハイパーマーケット、専門店、オンライン小売、およびその他にセグメント化されます。専門店セグメントは、2022年にアジア太平洋抵抗バンド市場最大のシェアを占めました。
国別では、アジア太平洋のレジスタンスバンド市場は、中国、日本、インド、オーストラリア、韓国、その他のアジア太平洋に分類されています。その他のアジア太平洋は、2022年にアジア太平洋抵抗バンド市場シェアを支配しました。
Decathlon SA、Flexible Sports GmbH、Optibelt GmbH、Perform Better、and Serious Steel, LLCは、この地域のレジスタンスバンド市場で事業を展開している主要企業です。
The Asia Pacific resistance band market is expected to grow from US$ 174.05 million in 2022 to US$ 237.15 million by 2028. It is estimated to grow at a CAGR of 5.3% from 2022 to 2028.
Increasing Influence of Social Media on Fitness Activities Fuels Asia Pacific Resistance Band Market
Social media influencers are one of the powerful mediums to reach, influence, and change the physical activity and diet-related behavior of consumers. With growing awareness about fitness, the penetration of fitness apps is also increasing. A compilation of the most-downloaded fitness apps on Google Play and Apple's App Store reveals an astonishing rise in customer interest after the onset of the COVID-19 pandemic.
Moreover, Fitness exercises on virtual platforms can help people target particular fitness goals they might not be able to achieve in a guided in-person class. Fitness classes conducted through digital platforms are more convenient for many fitness enthusiasts. The most significant benefit of online fitness classes is that these fitness enthusiasts are always available 24/7. Finding time to get to the gym can be a real challenge for busy people but exercising at home, works if fitness enthusiasts have a space to exercise and access to online classes. Thus, the rising penetration of online fitness classes is expected to increase the demand for resistance bands in the coming years.
In recent years, the growth of the fitness industry has been accomplished by the emergence of an occupation as a social media fitness influencer. The fitness products used by the fitness influencers and physical activities performed influence a large group of the population. Resistance bands are being promoted by fitness influencers as they are better at-home fitness equipment for strength training and are cost-effective compared to other equipment. In addition, various brands operating in the market are entering into partnerships and collaborations with fitness influencers on social media in order to reach a larger consumer base. Thus, the increasing influence of social media on fitness activities is expected to positively impact the resistance band market.
Asia Pacific Resistance Band Market Overview
The resistance bands market in Asia Pacific is segmented into Australia, China, India, Japan, South Korea, and the Rest of Asia Pacific. Asia Pacific is a significant market for fitness equipment. According to the World Health Organization (WHO) South-East Asia, countries in the region led to lifestyle changes, due to unhealthy diets and lack of physical activity. Lifestyle changes, especially after the onset of the COVID-19 pandemic, have influenced the diet of individuals, which is increasing the incidence of obesity and other disorders. Hence, the need to follow proper fitness regimes is expected to create lucrative opportunities for the growth of the fitness industry in the coming years. Thus, such opportunities will likely increase the sales of physical training equipment, such as resistance bands, during the forecast period.
Asia Pacific Resistance Band Market Revenue and Forecast to 2028 (US$ Million)
Asia Pacific Resistance Band Market Segmentation
The Asia Pacific resistance band market is segmented into type, distribution channel, and country.
Based on type, the Asia Pacific resistance band market is segmented into pull-up bands, tube bands, therapy bands, and others. The pull-up bands segment held registered the largest Asia Pacific resistance band market share in 2022.
Based on distribution channel, the Asia Pacific resistance band market is segmented into supermarkets and hypermarkets, specialty stores, online retail, and others. The specialty stores segment held the largest Asia Pacific resistance band market share in 2022.
Based on country, the Asia Pacific resistance band market has been categorized into China, Japan, India, Australia, South Korea and the Rest of Asia Pacific. The Rest of Asia Pacific dominated the Asia Pacific resistance band market share in 2022.
Decathlon SA; Flexible Sports GmbH; Optibelt GmbH; Perform Better; and Serious Steel, LLC are the leading companies operating in the resistance band market in the region.