|
市場調査レポート
商品コード
1362461
米国の薬局管理システム市場規模および予測、地域シェア、動向、成長機会分析レポート対象範囲:コンポーネント別、展開別、薬局規模別、エンドユーザー別US Pharmacy Management System Market Size and Forecasts, Regional Share, Trends, and Growth Opportunity Analysis Report Coverage: By Component, Deployment, Size of Pharmacies, End User |
||||||
|
米国の薬局管理システム市場規模および予測、地域シェア、動向、成長機会分析レポート対象範囲:コンポーネント別、展開別、薬局規模別、エンドユーザー別 |
出版日: 2023年09月21日
発行: The Insight Partners
ページ情報: 英文 78 Pages
納期: 即納可能
![]() |
弊社の最新調査レポート「米国の薬局管理システム市場予測(2020年-2030年)、国別シェア、動向、成長機会分析- コンポーネント別、展開別、薬局規模別、エンドユーザー別」によると、2022年の市場規模は210億1,759万米ドルで、2030年には531億3,959万米ドルに達すると予測されています。2022~2030年のCAGRは12.29%と推定されます。
薬局管理ソフトウェアとは、ワークフローの自動化を支援する薬局で使用されるシステムのことです。医薬品の注文や在庫の管理、医師の注文の確認や医薬品の準備、保険や請求の処理、不適合の特定、カウンセリングの提供などが含まれ、法的プロトコルやコンプライアンスに従う。薬局業務の複雑化に伴う自動化プロセスへの傾斜や、薬局管理に注力する独立系薬局の増加が、処置用トレイ市場の成長を後押ししています。また、小売薬局の多様化は、今後数年間の薬局管理システム市場の成長を促進すると予想されます。
米国では、小売薬局は顧客の信頼と責任を担っており、ヘルスケア分野における重要な小売事業です。革新的なPOSシステムである小売薬局ソフトウェアは、在庫を最適化し、顧客ロイヤルティプログラムを管理し、正確なレポートを提供することができます。データが小売薬局の最も重要な部分になりつつあり、顧客の行動をマッピングすることにますます注目が集まっているため、この高度なテクノロジーは、今後数年間で、従来の手作業による薬局の手法のほとんどを置き換えると思われます。また、小売薬局向けソフトウェアは、エンドユーザーがより良い臨床、財務、業務上の意思決定を行えるよう、的確な洞察と評価を組み合わせて提供する可能性が高いです。
支払者、医療提供者、バイオ医薬品企業は、健康格差に対処するためのイニシアチブを導入しています。小売薬局は地域に密着しているため、より公平なケアを提供しやすいです。ハリス・ポールの協力により実施された調査で、ZSは、米国では健康保険に加入していない患者がプライマリ・ケアのために薬局を選ぶ可能性が最も高いことを明らかにしました。また、米国の小売薬局業界は、eコマースの導入で他国に遅れをとっています。とはいえ、COVID-19の大流行時には、在宅薬局ケアに対する消費者の嗜好が急増し、この動向は今後も続くと思われます。例えば、米国ではアマゾンが、現金や保険を使って処方箋薬をオンラインで購入できるようにしています。このように、小売薬局の進化は、今後数年間の米国薬局管理システム市場の新たな動向につながると思われます。
デプロイメント別、米国薬局管理システム市場ベースの洞察
デプロイメントに基づき、米国の薬局管理システム市場はクラウドベースとオンプレミスに区分されます。クラウドベースのセグメントは2022年に大きな市場シェアを占め、同セグメントは2022-2030年に13.06%という高いCAGRを記録すると予測されています。クラウドベースの展開は、患者データを管理するためのより安全で標準化された情報システムを提供します。クラウドベースの薬局管理システムは、インターネットやウェブブラウザを介してコンピュータに接続できるため、いつでもどこでもさまざまなデバイスからデータにアクセスできます。これらのシステムは、サンプル検査、機器使用、自動化、およびレポート作成から生成される検査室データを管理するための標準化された方法を、商業および学術機関に提供します。さらに、管理が簡単で、薬剤在庫、管理スタッフ、医師の処方箋、医療在庫の補充などに関するリアルタイム情報へのアクセスを支援します。
薬局の規模別、薬局管理システム市場の洞察
薬局の規模により、米国の薬局管理システム市場は中小規模薬局と大規模薬局に区分されます。2022年の市場シェアは大規模薬局が大きく、2022-2030年のCAGRは中小薬局が13.22%と予測されます。ヘルスケアシステムと消費者行動の急速な変化により、薬局は小規模な調剤薬局からウェルビーイングセンターへと進化しています。デジタル化は手作業の排除に大きな役割を果たし、薬局は顧客と医薬品供給者に利益をもたらす革新的な戦略を取り入れることで、事業の改善に資源を投入できるようになっています。顧客管理システムは、中小規模の薬局ビジネスにおいて不可欠なソリューションであることが証明されています。魅力的でユーザーフレンドリーなインターフェースを備えています。また、ナビゲーションも簡単で、自動的に患者リストを更新します。さらに、薬剤師が指先で情報にアクセスし、多数の患者プロファイルを管理することができます。
世界保健機関(WHO)、全国処方薬プログラム協議会(National Council for Prescription Drugs Programs)、疾病対策予防センター(Centers for Disease Control and Prevention:CDC)などは、米国の薬局管理システム市場に関するレポートを作成する際に参照した主な一次情報および二次情報の一部です。
According to our new research study on " US Pharmacy Management System Market Forecasts (2020 - 2030), Country Share, Trends, and Growth Opportunity Analysis - by Component, Deployment, Size of Pharmacies, and End User," the market was valued at US$ 21,017.59 million in 2022 and is expected to reach US$ 53,139.59 million by 2030. It is estimated to register a CAGR of 12.29% during 2022-2030.
A pharmacy management software is any system used in a pharmacy that helps to automate the workflow. It includes making drug orders and controlling the inventory, reviewing physician orders and preparing medications, handling insurance and billing, identifying incompatibilities, providing counseling, and others while following the legal protocols and compliances. An inclination toward automated processes with surging complexity of pharmacy operations and the rising number of independent pharmacies focused on pharmacy management drive the growth of the procedure trays market. Also, diversification of retail pharmacies is expected to fuel pharmacy management system market growth in the coming years.
In the US, retail pharmacies are important retail businesses in the healthcare sector as they hold the trust and responsibility of customers. Retail pharmacy software, an innovative POS system, can optimize inventory, manage customer loyalty programs, and provide accurate reporting. With data becoming the most important part of retail pharmacy and increasing focus on mapping customers' behavior, this advanced technology would replace most traditional manual pharmacy methods in the coming years. Retail pharmacy software is also likely to provide a combination of precise insights and assessments, which would help end users make better clinical, financial, and operational decisions.
Payers, providers, and biopharma companies are introducing initiatives to address health disparities. Retail pharmacies are closer to communities, making it easy for them to provide more equitable care. In a study conducted in cooperation with the Harris Poll, ZS found that patients without health insurance are most likely to choose a pharmacy for primary care in the US. Also, the US retail pharmacy industry lags behind other countries in terms of the adoption of e-commerce. Nevertheless, it experienced a surge in consumer preference for in-home pharmacy care during the COVID-19 pandemic, and the trend is likely to continue in the coming years. For instance, in the US, Amazon allows customers to buy prescription medications online using cash or insurance coverage. Thus, evolving retail pharmacy would lead to new trends in the US pharmacy management system market in the coming years.
By Deployment, US Pharmacy Management System Market-Based Insights
Based on deployment, the US pharmacy management system market is segmented into cloud-based and on-premise. The cloud-based segment held a larger market share in 2022, and the same segment is anticipated to register a higher CAGR of 13.06% during 2022-2030. Cloud-based deployment offers a safer and more standardized information system to manage patient data. Cloud-based pharmacy management systems can be connected to computers via the internet and web browser, which enables access to the data anytime and anywhere, on different devices. These systems offer a standardized way to help commercial and academic institutions manage laboratory data generated from sample testing, instrument usage, automation, and report generation. Moreover, they are easy to manage and helps users access real-time information regarding drug inventory, administrative staff, doctor's prescriptions, medical stock refills, etc.
By Size of Pharmacies, Pharmacy Management System Market -Based Insights
Based on the size of pharmacies, the US pharmacy management system market is segmented into small- and medium-sized pharmacies, and large pharmacies. The large pharmacies segment held a larger market share in 2022, and the small- and medium-sized pharmacies segment is anticipated to register a higher CAGR of 13.22% during 2022-2030. Rapid changes in healthcare systems and consumer behavior propel pharmacies to evolve from small medical dispensaries to well-being centers. Digitalization has played a major role in eliminating manual tasks, allowing pharmacies to invest resources into improving their businesses by incorporating innovative strategies that benefit customers and drug suppliers. A customer management system has proven to be a vital solution in small and medium-sized pharmacy businesses. It has an attractive, user-friendly interface. The system also provides easy navigation and automatically refreshes the patient's list. Additionally, it allows pharmacists to access information and manage numerous patient profiles at their fingertips.
The World Health Organization (WHO), National Council for Prescription Drug Programs, Centers for Disease Control and Prevention (CDC) are a few of the major primary and secondary sources referred to while preparing the report on the US pharmacy management system market.