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市場調査レポート
商品コード
1280750
欧州のハイブリッド電車・蓄電池駆動電車の2028年までの市場予測 - 推進タイプ別(ハイブリッド、蓄電池駆動、燃料電池)、充電システムタイプ別(パンタグラフ、補助ディーゼルエンジン、ドックイン)の地域分析Europe Hybrid and Battery-Powered Train Market Forecast to 2028 - Regional Analysis By Propulsion Type (Hybrid, Battery-Powered, and Fuel Cell) and Charging System Type (Pantograph, Auxiliary Diesel Engine, and Dock-In) |
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欧州のハイブリッド電車・蓄電池駆動電車の2028年までの市場予測 - 推進タイプ別(ハイブリッド、蓄電池駆動、燃料電池)、充電システムタイプ別(パンタグラフ、補助ディーゼルエンジン、ドックイン)の地域分析 |
出版日: 2023年05月03日
発行: The Insight Partners
ページ情報: 英文 162 Pages
納期: 即納可能
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欧州のハイブリッド電車・蓄電池駆動電車市場は、2023年から2028年にかけてCAGR8.6%で成長し、2028年には71億7,671万米ドルに達すると予測されています。
エネルギー効率の高い輸送手段に対する需要の高まりが、ハイブリッド電車・蓄電池駆動電車市場を牽引しています。欧州各国の政府は、二酸化炭素排出量を削減するための取り組みを行っています。欧州連合(EU)は、持続可能な開発のための国連(UN)2030アジェンダと、気候変動に関するパリ協定を採択しています。さらに、欧州グリーンディールは、国連2030アジェンダと持続可能な開発目標(SDGs)を実施するための欧州委員会の戦略の一部となっています。EUは、2050年までに気候中立を達成するために、これらの計画や政策を実施しています。このグリーンディールを通じて、欧州委員会は2050年までに交通機関の排出量を90%削減することを目標としています。二酸化炭素排出量の削減という目標を達成するために、欧州各国の政府は燃費の良い電車を採用しており、欧州のハイブリッド電車・蓄電池駆動電車市場の成長を牽引しています。
パンタグラフ充電システムは、電車の屋根に設置され、電車に電力を供給するために必要な電力を集めるのに役立ちます。パンタグラフは架空送電線に直接接触して電気を得る仕組みになっています。このシステムにより、幅広い電力レベルで急速充電が可能となり、電車内の電力供給が途絶えることはありません。市場参入企業のパンタグラフ式蓄電池駆動電車は、予測期間中にこのセグメントの成長を促進し、欧州のハイブリッド電車・蓄電池駆動電車市場全体の成長を促進することになるでしょう。
ハイブリッド電車は、従来のディーゼル駆動システムと電気駆動システムを組み合わせた省エネシステムです。この電車は、燃焼機関を備えた発電機、対応するパワーエレクトロニクスを備えた1つまたは複数の電気モーター、およびバッテリーで構成されています。ハイブリッド電車は、環境中の温室効果ガスやその他の排気ガスの排出を削減するのに役立つため、市場での需要が高まっています。また、ハイブリッド電車の発電機として内燃機関を使用することで、内燃機関の稼働時間を最大化し、システム全体の効率を最大で30%向上させることができます。ハイブリッド・トレインの上記のような利点が、市場での採用率を飛躍的に高めています。蓄電池駆動の電車は、最もクリーンなゼロ・エミッションのソリューションの一つです。この電車を採用することで、都市部や非電化駅の空気の質を向上させ、気候変動目標の達成に貢献します。また、蓄電池駆動の電車は、電化された路線を超えて移動することができ、シームレスな旅と統合された乗客体験を提供し、運行会社と環境の両方に利益をもたらします。以上のようなバッテリー式鉄道の利点により、同地域ではその需要が高まっており、欧州のハイブリッドおよびバッテリー式鉄道市場のプレーヤーは革新的な製品を開発するよう求められています。
欧州のハイブリッド電車・蓄電池駆動電車市場は、推進タイプ、充電システムタイプ、地域によって区分されます。推進タイプに基づくと、欧州のハイブリッド電車・蓄電池駆動電車市場は、ハイブリッド、蓄電池駆動、燃料電池に区分されます。充電システムタイプに基づくと、欧州のハイブリッド電車・蓄電池駆動電車市場は、パンタグラフ、補助ディーゼルエンジン、ドックインにセグメント化されます。地域別では、欧州のハイブリッド電車・蓄電池駆動電車市場は、ドイツ、フランス、イタリア、スペイン、英国、ポーランド、オーストリア、スロベニア、ブルガリア、ハンガリー、ルーマニア、ギリシャ、セルビア、スカンジナビア、クロアチア、その他欧州に分類されます。
Alstom SA、Westinghouse Air Brake Technologies Corp、Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles SA、Koncar Electrical Industry Inc、Hitachi Rail STS SpA、Hyundai Rotem Co、Siemens Mobility GmbH、CRRC Corp Ltd、東芝インフラシステム&ソリューション株式会社、Stadler Rail AGなどが欧州ハイブリッドおよびバッテリ搭載電車市場の主要プレーヤーとして市場で活動し本調査でプロファイルされています。
欧州のハイブリッド電車・蓄電池駆動電車市場全体の規模は、一次情報と二次情報の両方を用いて算出されています。欧州のハイブリッド電車・蓄電池駆動電車市場に関連する質的および量的な情報を得るために、社内外の情報源を用いて徹底的な二次調査を実施しました。このプロセスは、すべての市場セグメントに関する市場の概要と予測を得るのにも役立ちます。また、データの検証や分析的な洞察を得るために、業界関係者に複数の一次インタビューを実施しています。このプロセスには、副社長、市場開拓マネージャー、マーケットインテリジェンスマネージャー、国内セールスマネージャーなどの業界専門家と、欧州のハイブリッド電車・蓄電池駆動電車市場を専門とする評価専門家、研究アナリスト、キーオピニオンリーダーなどの外部コンサルタントが参加しています。
The Europe hybrid and battery-powered train market is projected to reach US$ 7,176.71 million by 2028, growing at a CAGR of 8.6% from 2023 to 2028.
The increasing demand for energy-efficient transportation is driving the hybrid and battery-powered train market. Governments of various European countries are taking initiatives to reduce carbon emissions. The European Union (EU) has adopted the United Nations (UN) 2030 agenda for sustainable development and the Paris Agreement on climate change. Furthermore, the European Green Deal is a part of the European Commission's strategy to implement the UN 2030 agenda and the Sustainable Development Goals (SDGs). EU is implementing these plans and policies to achieve climate neutrality by 2050. Through this Green Deal, the European Commission is aiming to reduce transport emissions by 90% by 2050. To achieve the goal of reducing carbon emissions, governments of various European countries are adopting fuel-efficient trains, driving the Europe hybrid and battery-powered train market growth.
The pantograph charging system is located on the roof of the train; it helps collect the electricity needed to power the train. Pantographs make direct contact with the overhead power lines in order to obtain electricity. The system provides fast charging with a wide range of power levels, thus, providing an uninterrupted power supply in the train. Pantograph based battery trains from the market players will fuel the segment's growth during the forecast period, promoting the overall Europe hybrid and battery-powered train market growth.
A hybrid train is an energy-saving system that is a combination of a conventional diesel and electric drive system. The train comprises a generator with a combustion engine, one or more electric motors with corresponding power electronics, and a battery. As the hybrid train helps reduce greenhouse gases and other exhaust gas emissions in the environment, its demand in the market is increasing. In addition, the use of a combustion engine as a generator in the hybrid train can help maximize the working time of a combustion engine, thus, improving the efficiency of the entire system by up to 30%. All the above advantages of hybrid trains are increasing their adoption in the market tremendously. Battery-powered trains are one of the cleanest zero-emission solutions. Adopting these trains will help achieve climate change targets by improving air quality in cities and non-electrified stations. Battery-powered trains will also allow traveling beyond electrified routes, providing a seamless journey and an integrated passenger experience that benefits both operators and the environment. Due to all the above benefits of battery-powered trains, their demand is increasing in the region, pushing Europe hybrid and battery-powered train market players to develop innovative products.
The Europe hybrid and battery-powered train market is segmented based on propulsion type, charging system type, and geography. Based on propulsion type, the Europe hybrid and battery-powered train market is segmented into hybrid, battery-powered, and fuel cell. Based on charging system type, the Europe hybrid and battery-powered train market is segmented into pantograph, auxiliary diesel engine, and dock-in. By geography, the Europe hybrid and battery-powered train market is segmented into Germany, France, Italy, Spain, the UK, Poland, Austria, Slovenia, Bulgaria, Hungary, Romania, Greece, Serbia, Scandinavia, Croatia, and the Rest of Europe.
Alstom SA, Westinghouse Air Brake Technologies Corp, Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles SA, Koncar Electrical Industry Inc, Hitachi Rail STS SpA, Hyundai Rotem Co, Siemens Mobility GmbH, CRRC Corp Ltd, Toshiba Infrastructure Systems and Solutions Corporation, and Stadler Rail AG are among the key Europe hybrid and battery-powered train market players operating in the market and profiled in this study.
The overall Europe hybrid and battery-powered train market size has been derived using both primary and secondary sources. Exhaustive secondary research has been conducted using internal and external sources to obtain qualitative and quantitative information related to the Europe hybrid and battery-powered train market. The process also helps obtain an overview and forecast of the market with respect to all the market segments. Also, multiple primary interviews have been conducted with industry participants to validate the data and gain analytical insights. This process includes industry experts such as VPs, business development managers, market intelligence managers, and national sales managers, along with external consultants such as valuation experts, research analysts, and key opinion leaders, specializing in the Europe hybrid and battery-powered train market.