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市場調査レポート
商品コード
1489381
ハイブリッド列車市場の2030年までの予測: コンポーネント別、推進タイプ別、技術別、用途別、エンドユーザー別、地域別の世界分析Hybrid Train Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Component (Energy Storage System, Traction Motors, Engine Generator, Control System and Other Components), Propulsion Type, Technology, Application, End User and By Geography |
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カスタマイズ可能
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ハイブリッド列車市場の2030年までの予測: コンポーネント別、推進タイプ別、技術別、用途別、エンドユーザー別、地域別の世界分析 |
出版日: 2024年06月06日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 200+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、世界のハイブリッド列車市場は2023年に176億3,000万米ドルを占め、予測期間中のCAGRは7.4%で2030年には290億6,000万米ドルに達すると予測されています。
ハイブリッド列車とは、推進力に2つ以上の動力源を利用する機関車のことで、通常は内燃エンジンと電気モーター、または水素燃料電池やバッテリーなどの他の代替エネルギー源を組み合わせる。この設計により、従来のディーゼルのみの列車に比べて効率を高め、排出ガスを削減することができます。ハイブリッド列車は多くの場合、減速時にエネルギーを回収・蓄積する回生ブレーキシステムを採用しており、エネルギー効率をさらに高めています。
Worldwiderailによると、ディーゼル機関車の価格は約0.5~200万米ドルで、電気機関車の価格は600万米ドル以上です。
汚染と気候変動への懸念の高まり
排出ガスとカーボンフットプリントの削減に重点を置くハイブリッド列車は、従来のディーゼル機関車に代わる持続可能な選択肢を提供します。電気推進システムを統合できるハイブリッド車両は、温室効果ガスの排出を大幅に削減し、都市部の空気の質を改善します。各国政府や環境団体は、環境に優しい輸送ソリューションの採用を奨励しており、ハイブリッド列車は、効率的で持続可能なモビリティ・ソリューションに対する需要の高まりに応えながら、環境への影響を緩和する重要な役割を担っています。
インフラの課題
ハイブリッド列車におけるインフラの課題には、特に遠隔地や開発が遅れている地域では、電化された線路や充電ステーションを利用できる場所が限られていることが挙げられます。このようなインフラの不足は、ハイブリッド列車の普及の妨げとなります。運行会社は、路線全体で信頼性の高い運行を確保する上で困難に直面する可能性があるからです。十分なインフラがなければ、排出ガスの削減や燃料効率の向上といったハイブリッド列車の潜在的なメリットを十分に享受することができず、市場の成長と普及が鈍化します。
都市化の進展と人口増加
都市が混雑するにつれ、交通渋滞を緩和し公害を減らすために、信頼性が高く環境に優しい交通手段の必要性が高まっています。ハイブリッド列車は、電気推進力と従来のシステムを組み合わせることで実行可能なソリューションを提供し、都市部の通勤客に効率的で環境に優しい大量輸送手段を提供します。人口密度の高い都市部からのこのような需要の高まりが、現代の輸送ニーズに対する実行可能なソリューションとして、ハイブリッド列車の市場成長を後押ししています。
メンテナンスの複雑さ
ハイブリッド列車のメンテナンスが複雑なのは、電気エンジンや従来型エンジンを含む複数の推進システムと、車載エネルギー貯蔵コンポーネントが統合されているためです。この複雑さによってメンテナンスの必要性が増し、コスト増とダウンタイムの可能性が生じる。その結果、メンテナンスがより複雑であるという認識が市場成長の妨げとなり、事業者はより従来型のメンテナンスが容易な鉄道技術を選択する可能性があります。
COVID-19の影響
COVID-19の大流行は、旅客需要の減少やサプライチェーンの混乱により、当初はハイブリッド鉄道市場の成長を鈍化させました。しかし、経済が回復するにつれて、持続可能な輸送と将来の危機に対する回復力に再び注目が集まっています。各国政府は景気刺激策の一環としてハイブリッド列車への投資を優先し、市場の成長を加速させました。さらに、公衆衛生や環境問題に対する意識の高まりが、よりクリーンで安全な輸送手段としてのハイブリッド列車の採用をさらに促進する可能性があります。
予測期間中はバッテリー電気式セグメントが最大になる見込み
バッテリー・エレクトリック・セグメントは有利な成長を遂げると推定されます。バッテリー・エレクトリック・ハイブリッド列車は、バッテリー技術と電気推進力を統合し、従来のディーゼル列車に代わる持続可能な代替手段を提供します。これらの列車はバッテリーを使用してエネルギーを貯蔵・供給し、排出ガスと燃料消費を削減します。非電化区間ではバッテリーを利用しながら、電化された線路で運行することができ、柔軟性と環境面のメリットを提供します。鉄道輸送の脱炭素化に貢献し、旅客と貨物の両方にとってクリーンで効率的な輸送手段としてますます支持されています。
予測期間中、CAGRが最も高くなると予想されるのは公共交通機関部門です。
公共交通機関セグメントは、その多用途性と環境面での利点から、予測期間中に最も高いCAGR成長が見込まれます。ハイブリッド列車は、都市および地域の輸送ネットワークに持続可能なソリューションを提供し、排出ガスと運行コストを削減します。ハイブリッド列車は、サービスの信頼性を向上させ、大気汚染を減らし、持続可能性の目標を達成するために利用されています。ハイブリッド列車は、電化された線路でも電化されていない線路でも運行できるため、さまざまな路線に適しており、公共交通システムの効率を高めています。
予測期間中、アジア太平洋地域が最大の市場シェアを占めると予測されます。急速な都市化、人口増加、排出量削減を目的とした政府の取り組みが、持続可能な輸送ソリューションへの需要を後押ししています。中国、日本、インドなどの国々は、鉄道システムを近代化しエネルギー効率を向上させるため、ハイブリッド列車技術に投資しています。さらに、ハイブリッド推進システムの進歩と支援政策が市場拡大に寄与しています。アジア太平洋地域は、環境の持続可能性を促進しながら、同地域の増大する輸送ニーズに対応するハイブリッド列車の主要市場になる見通しです。
北米は、環境問題への関心と技術の進歩により、予測期間中のCAGRが最も高くなると予測されます。持続可能な輸送ソリューションを推進する政府の取り組みは、市場拡大をさらに後押しします。ボンバルディア・トランスポーテーションやワブテック・コーポレーションなどの大手企業が市場を独占し、同地域の鉄道インフラに合わせたハイブリッド機関車を提供しています。環境に優しい輸送手段への注目の高まりと継続的な技術革新により、北米のハイブリッド列車市場は今後数年間、継続的な進歩と採用が見込まれています。
Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.
According to Stratistics MRC, the Global Hybrid Train Market is accounted for $17.63 billion in 2023 and is expected to reach $29.06 billion by 2030 growing at a CAGR of 7.4% during the forecast period. A hybrid train is a locomotive that utilizes two or more power sources for propulsion, typically combining an internal combustion engine with an electric motor or other alternative energy sources such as hydrogen fuel cells or batteries. This design allows for increased efficiency and reduced emissions compared to traditional diesel-only trains. Hybrid trains often employ regenerative braking systems to capture and store energy during deceleration, further enhancing their energy efficiency.
According to Worldwiderail, diesel locomotives cost around USD 0.5-USD 2 million, and an electric locomotive costs more than USD 6 million.
Growing concerns over pollution and climate change
With a focus on reducing emissions and carbon footprints, hybrid trains offer a sustainable alternative to conventional diesel-powered locomotives. Their ability to integrate electric propulsion systems significantly decreases greenhouse gas emissions and improves air quality in urban areas. Governments and environmental organizations are incentivizing the adoption of eco-friendly transportation solutions, positioning hybrid trains as a key player in mitigating environmental impact while meeting the increasing demand for efficient and sustainable mobility solutions.
Infrastructure challenges
Infrastructure challenges in hybrid trains include limited availability of electrified tracks and charging stations, especially in remote or less-developed areas. This lack of infrastructure hampers the widespread adoption of hybrid trains, as operators may face difficulties in ensuring reliable operations across their routes. Without adequate infrastructure, the potential benefits of hybrid trains, such as reduced emissions and improved fuel efficiency, cannot be fully realized, slowing down market growth and adoption.
Increasing urbanization and population growth
As cities become more crowded, there's a greater need for reliable and eco-friendly modes of transit to alleviate traffic congestion and reduce pollution. Hybrid trains offer a viable solution by combining electric propulsion with conventional systems, providing efficient and environmentally friendly mass transit options for urban commuters. This growing demand from densely populated urban areas fuels the market growth for hybrid trains as a viable solution for modern transit needs.
Maintenance complexities
Maintenance complexities in hybrid trains arise from the integration of multiple propulsion systems, including electric and conventional engines, along with onboard energy storage components. This complexity increases maintenance requirements, leading to higher costs and potential downtimes. Consequently, the perception of higher maintenance complexities can hinder market growth as operators may opt for more conventional and easier-to-maintain rail technologies.
Covid-19 Impact
The covid-19 pandemic initially slowed the hybrid train market due to reduced passenger demand and disrupted supply chains. However, as economies recover, there's a renewed focus on sustainable transportation and resilience against future crises. Governments prioritized investments in hybrid trains as part of stimulus packages, accelerating market growth. Additionally, heightened awareness of public health and environmental concerns could further drive the adoption of hybrid trains as a cleaner and safer mode of transportation.
The battery-electric segment is expected to be the largest during the forecast period
The battery-electric segment is estimated to have a lucrative growth. Battery-electric hybrid trains integrate battery technology with electric propulsion, offering a sustainable alternative to traditional diesel trains. These trains use batteries to store and supply energy, reducing emissions and fuel consumption. They can operate on electrified tracks while utilizing batteries for non-electrified sections, providing flexibility and environmental benefits. They contribute to the decarbonization of rail transport and are increasingly favoured as a clean and efficient mode of transportation for both passengers and freight.
The public transportation authorities segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period
The public transportation authorities segment is anticipated to witness the highest CAGR growth during the forecast period, due to their versatility and environmental benefits. They offer a sustainable solution for urban and regional transit networks, reducing emissions and operating costs. They utilize hybrid trains to improve service reliability, decrease air pollution, and meet sustainability goals. The ability of hybrid trains to operate on both electrified and non-electrified tracks makes them suitable for various routes, enhancing the efficiency of public transit systems.
Asia Pacific is projected to hold the largest market share during the forecast period. Rapid urbanization, increasing population, and governmental initiatives aimed at reducing emissions propel the demand for sustainable transportation solutions. Countries like China, Japan, and India are investing in hybrid train technology to modernize their railway systems and improve energy efficiency. Moreover, advancements in hybrid propulsion systems and supportive policies contribute to market expansion. The Asia-Pacific region is poised to become a key market for hybrid trains, addressing the region's growing transportation needs while promoting environmental sustainability.
North America is projected to have the highest CAGR over the forecast period, owing to environmental concerns and advancements in technology. Government initiatives promoting sustainable transportation solutions further propel market expansion. Major players like Bombardier Transportation and Wabtec Corporation dominate the market, providing hybrid locomotives tailored to the region's rail infrastructure. With increasing focus on eco-friendly transit options and ongoing innovation, the North American hybrid train market is poised for continued advancement and adoption in the coming years.
Key players in the market
Some of the key players profiled in the Hybrid Train Market include Mitsubishi Heavy Industries, Siemens Mobility, ABB Limited, CRRC Corporation Limited, Hyundai Rotem Company, Kawasaki Heavy Industries, Stadler Rail, Hitachi Rail, General Electric Transportation, Skoda Transportation, Greenbrier Companies, CIMIC Group, Alstom, Toshiba Corporation, Bharat Heavy Electricals Limited (BHEL), Knorr-Bremse AG and Bombardier Transportation.
In August 2023, Alstom and the Verkehrsverbund Mittelsachsen (VMS) of Central Saxony unveiled a new battery-powered train in Chemnitz, Germany. VMS has ordered a total of eleven Coradia Continental battery-electric trains. These trains will begin service on the Chemnitz-Leipzig route in 2024.
In May 2023, Siemens Mobility and Niederbarnimer Eisenbahn (NEB) unveiled the final design of the Mireo Plus, which will enter operation on the Heidekrautbahn and East Brandenburg train networks in December 2024.