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市場調査レポート
商品コード
1722704
ハイブリッドトレイン市場レポート:推進タイプ、運転速度、用途、地域別、2025年~2033年Hybrid Train Market Report by Propulsion Type (Electro-Diesel, Battery Operated, Hydrogen Powered, Gas Powered, Solar Powered), Operating Speed (Below 100 Km/h, 100-200 Km/h, Above 200 Km/h), Application (Passenger, Freight), and Region 2025-2033 |
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カスタマイズ可能
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ハイブリッドトレイン市場レポート:推進タイプ、運転速度、用途、地域別、2025年~2033年 |
出版日: 2025年05月01日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 148 Pages
納期: 2~3営業日
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世界のハイブリッドトレインの市場規模は2024年に158億米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、市場は2033年までに234億米ドルに達し、2025年から2033年にかけて4.2%の成長率(CAGR)を示すと予測しています。環境規制の高まり、鉄道インフラの拡大、継続的な技術の進歩、騒音低減への注目の高まりが、主に市場の成長を後押ししています。
ハイブリッドトレインは、ディーゼルなどの他の燃料と組み合わせて、車載充電式エネルギー貯蔵システム(RESS)を動力源とする機関車輸送媒体です。円滑な運行を促進するため、車輪と直結した動力源と牽引伝達システムの間に配置されます。さらに、スーパーキャパシタ、フライホイール、バッテリーなど、さまざまなエネルギー貯蔵装置を使用して、回生ブレーキから生成される追加エネルギーを維持します。従来の燃料列車に比べ、ハイブリッド列車は信頼性が高く、排ガスがなく、騒音がなく、コスト効率が高く、環境に優しいです。現在、ハイブリッド列車は、太陽光発電、圧縮天然ガス(CNG)、バッテリー駆動、電気ディーゼル推進の各タイプで市販されています。
費用対効果が高く、持続可能で信頼性の高い交通手段としてハイブリッドトレインが広く採用されている背景には、天然資源の不足と燃料価格の高騰があります。これが市場成長を牽引する主な要因です。さらに、グリーン輸送ソリューションの新たな動向と、必要な排出基準や効率基準を満たすハイブリッド列車などの代替燃料を動力とする列車の導入を促進するための各国政府による厳格な政策の導入が、市場の成長を後押ししています。従来の燃料を使用する列車は、二酸化窒素(NO)や二酸化炭素(CO2)を含む様々な有害ガスを発生させ、様々な生態学的・健康的問題を引き起こす原因となっています。これに伴い、貨物会社は頻繁にM&A(合併・買収)に参加するようになっており、ハイブリッド列車にまとめて投資することで、燃料やメンテナンスを含む運行コストの削減に役立てています。さらに、ハイブリッド列車にリチウムイオン電池を搭載することで、消費電力の最小化、電圧容量の向上、充電保持時間の延長を実現していることも、市場の成長に寄与しています。その他の要因としては、急速な都市化、交通インフラ強化のための建設活動の拡大、鉄道接続性の向上などが挙げられ、市場成長を積極的に刺激しています。
The global hybrid train market size reached USD 15.8 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 23.4 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 4.2% during 2025-2033. The rising environmental regulations, expanding railway infrastructure, ongoing technological advancements, and the increasing focus on noise reduction are primarily driving the market's growth.
Hybrid train is a locomotive transportation medium that is powered by an on-board rechargeable energy storage system (RESS), in combination with other fuel, such as diesel. They are located between power source and traction transmission system that are directly connected with wheels to promote smooth operations. They further use various energy storing devices, including supercapacitors, flywheels, and batteries, to sustain additional energy produced from regenerative braking. As compared to conventional fuel trains, hybrid trains are more reliable, emission-free, noise-free, cost-effective, and eco-friendly. At present, hybrid trains are commercially available in solar-powered, compressed natural gas (CNG), battery-operated, and electro-diesel propulsion types.
The widespread adoption of the hybrid train as a cost-effective, sustainable, and reliable mode of transportation can be attributed to the increasing scarcity of natural resources and the hiking fuel prices. This represents the key factor primarily driving the market growth. Furthermore, the emerging trend of green transportation solutions, along with the introduction of stringency policies by governments of various nations to promote the uptake of alternative fuel-powered trains, such as hybrid trains that meet the required emission and efficiency standards, are propelling the market growth. Conventional fuel-powered trains generate various hazardous gases, including nitrogen dioxide (NO) and carbon dioxide (CO2), which is responsible for causing various ecological and health issues. In line with this, freight companies are increasingly participating in frequent mergers and acquisitions (M&A) to collectively invest in hybrid trains, thus helping them in cutting down operating costs, including fuel and maintenance. Moreover, the incorporation of lithium-ion batteries in hybrid trains to ensure minimal power consumption, improved voltage capacity, longer charge retention is contributing to the market growth. Other factors, such as rapid urbanization, expansion in construction activities to strengthen transportation infrastructure, and increasing railway connectivity, are positively stimulating the market growth.
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Alstom SA, Ballard Power Systems Inc., Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles, CRRC Corporation Limited, Hitachi Ltd., Rolls-Royce Holdings plc, Siemens AG, Stadler Rail AG, The Kinki Sharyo Co. Ltd., Toshiba Infrastructure Systems & Solutions Corporation and Vivarail Ltd.