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市場調査レポート
商品コード
1187282
FBO(運航支援事業者)の世界市場:2028年までの予測 - 提供サービス別(格納庫、燃料補給、飛行訓練、航空機整備、航空機レンタル)、用途別(ビジネス航空、レジャー航空)Fixed-Base Operator Market Forecast to 2028 - COVID-19 Impact and Global Analysis By Services Offered (Hangaring, Fuelling, Flight Training, Aircraft Maintenance, and Aircraft Rental) and Application (Business Aviation and Leisure Aviation) |
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FBO(運航支援事業者)の世界市場:2028年までの予測 - 提供サービス別(格納庫、燃料補給、飛行訓練、航空機整備、航空機レンタル)、用途別(ビジネス航空、レジャー航空) |
出版日: 2022年12月26日
発行: The Insight Partners
ページ情報: 英文 151 Pages
納期: 1~5営業日
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世界のFBO(運航支援事業者)市場は、2022年の251億9455万米ドルから2028年には371億7746万米ドルに成長すると予測されており、2022年から2028年までのCAGRは6.7%と推定されています。
FBOは、ハンガーリング、燃料補給、飛行指示、航空機整備、航空機レンタルなど、多様なサービスを提供しています。これらのうち、燃料補給は、FBO市場で最も高い収益を生み出す分野です。世界中のFBOは、ピストンエンジン機にはAVGAS、タービンエンジン機にはジェット燃料の燃料補給サービスを提供しています。燃料補給サービスでは、飛行機の所有者に燃料を販売するとともに、飛行機を駐機する場所を提供します。過去数年間(COVID以前)、ビジネス航空部門は力強く成長しており、燃料補給サービスプロバイダーの需要も急増しています。さらに、現在のシナリオでは、いくつかのFBOは、一般的な航空ジェット機のオペレータの二酸化炭素排出量を削減するための戦略として、持続可能な航空燃料(SAF)を提供しています。FBO市場におけるSAFの配布は、サービスの向上と顧客の獲得を目的としています。シグネチャー・アビエーションとアトランティック・アビエーションは、顧客にSAFを提供する主要なFBOの一つです。FBOの間でSAFに対する魅力が高まっていることは、市場の将来を理解するために分析され、FBO市場の重要な促進要因の1つとなっています。
小型機から大型機まで含めたビジネスジェット機やプライベートジェット機の需要の高まりは、ハンガリングサービスプロバイダーの事業成長を促す重要な要因の1つとなっています。一般的な航空輸送量の着実な増加により、より高い座席数を持つ新しい一般的な航空機材に対するニーズが生まれました。また、航空機メーカー各社は、燃費が良く、大型で、騒音や二酸化炭素の排出量が少ない新世代の航空機の開発に注力しています。その結果、FBO市場における格納庫の需要は増加しています。航空機格納庫の設計も、航空機のサイズや技術の変化に合わせて大きく変化しており、最新の航空機格納庫には温度調節装置やセキュリティ装置が装備されています。大手航空会社であるジェットアビエーションは、航空機格納庫の新設・拡張の必要性をAPACで初めて認識し、シンガポールなど各国ですでに格納庫サービスの提供能力を拡大しています。また、その他の地域でも、航空機格納庫のキャパシティ不足から格納庫の大型化が進んでおり、格納庫に関する全米防火協会(NFPA)409の改正が発表されるのを心待ちにしているところもあるようです。このように、大型一般旅客機の増加に伴い、大型格納庫の建設が進んでいることは、近い将来、FBOの市場規模を拡大させる重要な動向と考えられます。
また、失業率の低さと相まって人手不足の問題が深刻化し、労働市場は逼迫しています。先進技術の調達に伴い、グランドハンドラーは、技術的にアップグレードされた航空機に対応できるよう、機器のアップグレードに注力しています。さらに、FBOは、そのようなハイテク機器を扱うことができるようにスタッフを訓練する必要があります。FBOのサービスを提供するために熟練した専門家の必要性は、熟練した人材の不足のために、業界の成長が阻害されている記念碑的なものです。さらに、トレーニングのコストは非常に高く、特に新興経済諸国やコストに敏感な経済諸国では、FBO市場の成長を阻害しています。このように、燃料やFBOが提供するメンテナンスサービスのコスト上昇や、十分な訓練を受けたスタッフの不足も、FBO市場の成長を抑制する要因となっています。
COVID-19のパンデミックによるFBO市場への影響
COVID-19パンデミックの影響により、2020年と2021年の燃料価格の上昇とフライト数の減少は、世界の市場に大きなマイナスの影響を与えました。このパンデミックによる世界の航空市場の一定の減少は、いくつかのFBOが彼らの運用コストを削減し、従業員をレイオフするようになりました。パンデミックを通じて維持するために、FBOサービスプロバイダーは、異なる地域への事業拡大や他のFBOまたはグランドハンドリング会社との提携を含むイニシアティブの配列をとっています。これらの取り組みにより、FBO市場のプレーヤーが事業を継続することが容易になりました。
FBOの全体的な市場規模は、一次情報および二次情報の両方を使用して導き出されています。調査プロセスを開始するにあたり、市場に関する質的・量的情報を得るために、社内外の情報源を用いて徹底的な二次調査を実施しました。このプロセスは、すべてのセグメントに関する市場の概要と予測を得るという目的も兼ねています。また、北米、欧州、アジア太平洋、中東・アフリカ、南米の主要5地域に関して提供されたすべてのセグメンテーションに基づいて、世界のFBO市場の概要と予測を提供します。また、データの検証やテーマに関するより分析的な洞察を得るために、業界関係者やコメンテーターへの一次インタビューも実施しました。このプロセスの参加者には、副社長、事業開発マネージャー、市場情報マネージャー、国内営業マネージャーなどの業界エキスパートと、評価専門家、調査アナリスト、キーオピニオンリーダーなど、FBO市場を専門とする外部コンサルタントが含まれています。FBO市場で事業を展開している主な企業は、Avemex SA De CV、Deer Jet、dnata Corporation、Jet Aviation(General Dynamics Corporationの子会社)、Jetex、Luxaviation、Signature Aviation、Swissport International AG、ExecuJet、 Atlantic Aviation、 Universal Aviation、およびAbilene Aero Inc.などの企業があげられます。上記の固定基地運航会社市場プレイヤーの最近の開拓には、以下のようなものがあります。
2022年3月、シグネチャー・アビエーションは、TAC Airとその米国内の異なる場所にある14のFBOユニットを買収する契約に調印しました。
2022年8月、ユニバーサルアビエーションはグアテマラとパラグアイでFBOサービスを拡大。
2021年、ゼネラルダイナミクス社の一部であるジェットアビエーションは、エグゼキュジェットのチューリッヒFBOとハンガー事業、ルクサビエーションのスイス航空機管理およびチャーター部門を買収していました。
The global fixed-base operator market is expected to grow from US$ 25,194.55 million in 2022 to US$ 37,177.46 million by 2028; it is estimated to grow at a CAGR of 6.7% from 2022 to 2028.
The fixed-base operators (FBO) offer a diversified range of services such as hangaring, fuelling, flight instructions, aircraft maintenance, and aircraft rental. Of these, fuelling is the highest revenue generating segments in the fixed-base operator market. FBOs across the world offer fuelling services of AVGAS to the piston engine aircraft and/or Jet Fuel to the turbine-powered aircraft. The fuelling services involve selling fuel to plane owners as well as offering them places to park their planes. Since, the business aviation sector has been growing strongly over the past few years (pre-COVID), the demand for fuelling service provider also surged. In addition, several FBOs in the current scenario are offering Sustainable Aviation Fuel (SAF) as a strategy to help the general aviation jet operators to reduce carbon footprint. The distribution of SAF among in the fixed-base operator market aimed at improving their services and attract customers. Signature Aviation and Atlantic Aviation are among the leading FBOs offering SAF to their customers. The growing attraction towards SAF among the FBOs is analyzed to understand the future of the market and has been one of the crucial driving parameters for the fixed-base operator market.
The rising demand for business and private jets, including both small and large aircraft, is one of the significant factors driving the business growth of hangaring service providers. The steady rise in general aviation air traffic has created a need for new general aviation aircraft fleet with higher seating capacity. The general aviation aircraft OEMs are also focusing on the development of new-generation aircraft with reduced fuel consumption, large size, and low noise and carbon emissions. As a result, the demand for hangars has increased in the fixed-base operator market. The design of aircraft hangars has also undergone significant changes to suit the changing aircraft sizes and technologies, with modern aircraft hangars being fitted with temperature control and security devices. As per Jet Aviation, one of the prominent FBO service providers, the requirement of new and larger hangars was first sensed in APAC, and the company is already expanding its capacity of providing hangaring services in different countries, such as Singapore. At other locations, the FBOs are focusing on the expansion of the hangar size, owing to overcapacity situations, and some are patiently waiting for the announcement of revised National Fire Protection Association (NFPA) 409 code, related to aviation hangars. Thus, the trend of constructing large hangars to cater to the growing number of large general aviation aircraft fleet is a key trend that would support the growth of fixed-base operator market size in the near future.
With the rising issues of shortage of staffs coupled with low overall unemployment rates have led to a tight labor market. With the procurement of advanced technologies, the ground handlers are focusing on upgrading their equipment to be competent with technologically upgraded aircraft. Moreover, FBOs need to train their staff to make them capable of handling such high-tech equipment. The need for skilled professionals to offer FBO service is monumental, due to lack of skilled personnel, the industry growth is barred. In addition, the cost of training is quite high, which also hampers the fixed-base operator market growth, specifically in the developing or cost-sensitive economies. Thus, the increasing cost of fuel and maintenance services offered by the FBOs as well as the shortage of well-trained staff are also restraining the fixed-base operator market growth.
Impact of COVID-19 Pandemic on Fixed-Base Operator Market
Owing to the impact of COVID-19 pandemic, the rise in fuel prices and the decline in number of flights in 2020 and so far, 2021 showcased significant negative impact on the market globally. The constant decrease in the aviation market globally due to this pandemic has made several FBOs to cut their operational costs and laying off employees. To sustain through the pandemic, the FBO service providers have taken an array of initiatives including business expansion to different geographies and partnering with other FBOs or ground handling companies. These initiatives have facilitated several fixed-base operator market players to continue their business.
The overall fixed-base operator market size has been derived using both primary and secondary sources. To begin the research process, exhaustive secondary research has been conducted using internal and external sources to obtain qualitative and quantitative information related to the market. The process also serves the purpose of obtaining an overview and forecast for the market with respect to all the segments. It also provides the overview and forecast for the global fixed-base operator market based on all the segmentation provided with respect to five major regions-North America, Europe, Asia Pacific, Middle East & Africa, and South America. Also, primary interviews were conducted with industry participants and commentators to validate data and gain more analytical insights into the topic. The participants of this process include industry experts such as VPs, business development managers, market intelligence managers, and national sales managers, along with external consultants such as valuation experts, research analysts, and key opinion leaders, specializing in the fixed-base operator market. A few major players operating in the fixed-base operator market are Avemex SA De CV; Deer Jet; dnata Corporation; Jet Aviation (a subsidiary of General Dynamics Corporation); Jetex; Luxaviation; Signature Aviation; Swissport International AG; ExecuJet; Atlantic Aviation; Universal Aviation; and Abilene Aero Inc. Some of the recent developments of the above-mentioned fixed-base operator market players include -
In March 2022, Signature Aviation signed an agreement to acquire TAC Air and its 14 FBO units across different locations in the US.
In August 2022, Universal Aviation expanded its FBO service in Guatemala and Paraguay
In 2021, Jet Aviation, a part of General Dynamics Corp., had acquired ExecuJet's Zurich FBO and Hangar operations and Luxaviation's Swiss Aircraft Management and Charter Divisions
Save and reduce time carrying out entry-level research by identifying the growth, size, leading players and segments in the global fixed-base operator market:
Highlights key business priorities in order to assist companies to realign their business strategies
The key findings and recommendations highlight crucial progressive industry trends in the global fixed-base operator market, thereby allowing players across the value chain to develop effective long-term strategies
Develop/modify business expansion plans by using substantial growth offering developed and emerging markets
Scrutinize in-depth global market trends and outlook coupled with the factors driving the market, as well as those hindering it
Enhance the decision-making process by understanding the strategies that underpin commercial interest with respect to client products, segmentation, pricing and distribution