デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1331425

イノベーションが牽引する成長- 折りたたみ式スマートフォンの分析

Growth Driven by Innovation - Analysis of Foldable Smartphones

出版日: | 発行: TrendForce | ページ情報: 英文 9 Pages | 納期: 即日から翌営業日

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=157.36円
イノベーションが牽引する成長- 折りたたみ式スマートフォンの分析
出版日: 2023年08月17日
発行: TrendForce
ページ情報: 英文 9 Pages
納期: 即日から翌営業日
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

スマートフォン市場の成熟に伴い、スマートフォンブランドは革新的な製品を発売することが難しくなっています。同時に、消費者は既存のスマートフォンを買い換える説得力のある理由を欠いています。

Androidスマートフォンのブランドを見ると、機能やデザインの面で新たなハイライトを提供する必要に迫られています。消費者に「アップグレードの意味」を感じてもらうために、Android陣営のブランドは、これまでで最も注目すべき端末外観の革新である折りたたみ式スマートフォンを発表しました。

これらのコンポーネントには、フレキシブルディスプレイ、独自構造のヒンジなどが含まれます。専用部品の製造コストが大きく、関連技術が相対的に未成熟なため、ブランドは折りたたみ式端末の製造コストを抑えることができないでいます。折りたたみ式スマートフォンが適正な利益率を確保するためには、端末全体の価格を引き上げなければなりません。

したがって、折りたたみ式スマートフォンは、Samsungがその種の最初の製品を発売した2019年以降、市場のフラッグシップ・セグメントにとどまっています。現在、折りたたみ可能なデバイスはまだ需要が限られた非常にニッチな市場セグメントです。

TRIは1996年に設立され、2015年にTrendForceの一部となりました。半導体、テレコミュニケーション、IoT、自動車システム、人工知能、新興技術のアプリケーション、主要地域市場(米国、欧州、日本、韓国、中国、台湾など)の最新動向など、幅広いテーマに取り組んできた調査会社です。TRIのサービスは、新しく形成される技術産業や地域開発に関するトレンドを的確に把握することから、様々なタイプの組織から高い評価を得ています。

当レポートでは折りたたみ式スマートフォンについてTRIの見解を提供します。

目次

第1章 折りたたみスマートフォン市場の発展分析

第2章 折りたたみスマートフォンのコスト分析

第3章 スマートフォンを「折りたたむ」ための主要コンポーネントの開発分析

第4章 TRIの見解

目次

With the maturation of the smartphone market, smartphone brands face increasing difficulties in launching innovative products. At the same time, consumers lack compelling reasons to replace their existing smartphones. Looking at brands for Android smartphones, they are under pressure to offer new highlights in terms of features and designs. To give consumers a sense of "meaningful upgrade," brands in the Android camp have introduced the most notable innovation in device appearance to date-foldable smartphone.To build a foldable smartphone, brands have to incorporate several components that are exclusive to this design. These components include flexible display, uniquely structured hinges, etc. Due to the significant manufacturing costs of the specialized components and the relative immaturity of the related technologies, brands have been unable to keep production cost down for foldable devices. The price of the whole device has to be raised in order for foldable smartphones to have a decent profit margin. Hence, foldable smartphones have remained in the flagship segment of the market since 2019, when Samsung launched the first of their kind. Currently, foldable devices still represent a very niche market segment with limited demand.

TABLE OF CONTENTS

1. Analysis of Development of Market for Foldable Smartphones

2. Cost Analysis of Foldable Smartphone

3. Analysis of Development of the Key Components That Make Smartphones "Foldable"

4. TRI's View