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市場調査レポート
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1217258

バーチャルリアリティソフトウェアおよびサービス世界市場レポート 2023年

Virtual Reality Software and Services Global Market Report 2023

出版日: 受注後更新 | 発行: The Business Research Company | ページ情報: 英文 175 Pages | 納期: 2~10営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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バーチャルリアリティソフトウェアおよびサービス世界市場レポート 2023年
出版日: 受注後更新
発行: The Business Research Company
ページ情報: 英文 175 Pages
納期: 2~10営業日
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  • 概要
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概要

世界のバーチャルリアリティソフトウェアおよびサービス市場は、2021年の151億7000万米ドルから2022年には年平均成長率(CAGR)46.5%で222億2000万米ドルに成長すると予測されています。ロシア・ウクライナ戦争は、少なくとも短期的には、COVID-19の大流行からの世界経済回復の可能性を混乱させました。この2国間の戦争は、複数の国に対する経済制裁、商品価格の高騰、サプライチェーンの混乱につながり、商品やサービス全体にインフレを引き起こし、世界中の多くの市場に影響を及ぼしています。バーチャルリアリティソフトウェアおよびサービス市場は、2026年にCAGR43.0%で928億5000万米ドルに達すると予想されています。

2022年のバーチャルリアリティソフトウェアおよびサービス市場では、アジア太平洋地域が最大の地域となりました。アジア太平洋地域は予測期間中に最も成長する地域となる見込みです。バーチャルリアリティソフトウェアとサービスのレポート対象地域は、アジア太平洋、西欧、東欧、北米、南米、中東・アフリカです。

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 バーチャルリアリティソフトウェアおよびサービス市場の特徴

第3章 バーチャルリアリティソフトウェアおよびサービス市場- マクロ経済シナリオ

第4章 バーチャルリアリティソフトウェアおよびサービスの市場規模と成長

  • 世界バーチャルリアリティソフトウェアおよびサービス市場の実績、2017~2022年
    • 市場の促進要因
    • 市場の抑制要因
  • 世界のバーチャルリアリティソフトウェアおよびサービスの市場の予測、2022-2027F、2032F
    • 市場の促進要因
    • 市場の抑制要因

第5章 バーチャルリアリティソフトウェアおよびサービス市場セグメンテーション

  • 世界のバーチャルリアリティソフトウェアおよびサービス市場、タイプ別セグメンテーション、実績と予測、2017-2022、2027、2032F

3Dモデリングソフトウェア

第360章 度カスタムVRソフトウェア

  • リアルタイムシミュレーションソフトウェア
  • 世界のバーチャルリアリティソフトウェアおよびサービス市場、アプリケーション別セグメンテーション、実績と予測、2017-2022、2027、2032F
  • エンターテイメント
  • ゲーム
  • 観光
  • 病院
  • その他のアプリケーション
  • 世界のバーチャルリアリティソフトウェアおよびサービス市場、展開別セグメンテーション、実績と予測、2017-2022、2027、2032F
  • オンプレミス
  • クラウド

第6章 バーチャルリアリティソフトウェアおよびサービス市場の地域および国別分析

  • 世界のバーチャルリアリティソフトウェアおよびサービス市場、地域別、実績と予測、2017-2022、2027、2032F
  • 世界のバーチャルリアリティソフトウェアおよびサービス市場、国別、実績と予測、2017-2022、2027、2032F

第7章 アジア太平洋のバーチャルリアリティソフトウェアおよびサービス市場

  • アジア太平洋のバーチャルリアリティソフトウェアおよびサービス市場概要
  • アジア太平洋のバーチャルリアリティソフトウェアおよびサービス市場、タイプ別セグメンテーション、実績と予測、2017-2022、2027、2032F
  • アジア太平洋のバーチャルリアリティソフトウェアおよびサービス市場、アプリケーション別セグメンテーション、実績と予測、2017-2022、2027、2032F
  • アジア太平洋のバーチャルリアリティソフトウェアおよびサービス市場、展開別セグメンテーション、実績と予測、2017-2022、2027、2032F

第8章 中国のバーチャルリアリティソフトウェアおよびサービス市場

  • 中国バーチャルリアリティソフトウェアおよびサービス市場概要
  • 中国のバーチャルリアリティソフトウェアおよびサービス市場、タイプ別セグメンテーション、実績と予測、2017-2022、2027、2032F
  • 中国のバーチャルリアリティソフトウェアおよびサービス市場、アプリケーション別セグメンテーション、実績と予測、2017-2022、2027、2032F
  • 中国のバーチャルリアリティソフトウェアおよびサービス市場、展開別セグメンテーション、実績と予測、2017-2022、2027、2032F

第9章 インドのバーチャルリアリティソフトウェアおよびサービス市場

  • インドのバーチャルリアリティソフトウェアおよびサービス市場概要
  • インドのバーチャルリアリティソフトウェアおよびサービス市場、タイプ別セグメンテーション、実績と予測、2017-2022、2027、2032F
  • インドのバーチャルリアリティソフトウェアおよびサービス市場、アプリケーション別セグメンテーション、実績と予測、2017-2022、2027、2032F
  • インドのバーチャルリアリティソフトウェアおよびサービス市場、展開別セグメンテーション、実績と予測、2017-2022、2027、2032F

第10章 日本のバーチャルリアリティソフトウェアおよびサービス市場

  • 日本のバーチャルリアリティソフトウェアおよびサービス市場概要
  • 日本のバーチャルリアリティソフトウェアおよびサービス市場、タイプ別セグメンテーション、実績と予測、2017-2022、2027、2032F
  • 日本のバーチャルリアリティソフトウェアおよびサービス市場、アプリケーション別セグメンテーション、実績と予測、2017-2022、2027、2032F
  • 日本のバーチャルリアリティソフトウェアおよびサービス市場、展開別セグメンテーション、実績と予測、2017-2022、2027、2032F

第11章 オーストラリアのバーチャルリアリティソフトウェアおよびサービス市場

  • オーストラリアのバーチャルリアリティソフトウェアおよびサービス市場、タイプ別セグメンテーション、実績と予測、2017-2022、2027、2032F
  • オーストラリアのバーチャルリアリティソフトウェアおよびサービス市場、アプリケーション別セグメンテーション、実績と予測、2017-2022、2027、2032F
  • オーストラリアのバーチャルリアリティソフトウェアおよびサービス市場、展開別セグメンテーション、実績と予測、2017-2022、2027、2032F

第12章 インドネシアのバーチャルリアリティソフトウェアおよびサービス市場

  • インドネシアのバーチャルリアリティソフトウェアおよびサービス市場、タイプ別セグメンテーション、実績と予測、2017-2022、2027、2032F
  • インドネシアのバーチャルリアリティソフトウェアおよびサービス市場、アプリケーション別セグメンテーション、実績と予測、2017-2022、2027、2032F
  • インドネシアのバーチャルリアリティソフトウェアおよびサービス市場、展開別セグメンテーション、実績と予測、2017-2022、2027、2032F

第13章 韓国のバーチャルリアリティソフトウェアおよびサービス市場

  • 韓国のバーチャルリアリティソフトウェアおよびサービス市場、タイプ別セグメンテーション、実績と予測、2017-2022、2027、2032F
  • 韓国のバーチャルリアリティソフトウェアおよびサービス市場、アプリケーション別セグメンテーション、実績と予測、2017-2022、2027、2032F
  • 韓国のバーチャルリアリティソフトウェアおよびサービス市場、展開別セグメンテーション、実績と予測、2017-2022、2027、2032F

第14章 西欧のバーチャルリアリティソフトウェアおよびサービス市場

  • 西欧のバーチャルリアリティソフトウェアおよびサービス市場概要
  • 西欧のバーチャルリアリティソフトウェアおよびサービス市場、タイプ別セグメンテーション、実績と予測、2017-2022、2027、2032F
  • 西欧のバーチャルリアリティソフトウェアおよびサービス市場、アプリケーション別セグメンテーション、実績と予測、2017-2022、2027、2032F
  • 西欧のバーチャルリアリティソフトウェアおよびサービス市場、展開別セグメンテーション、実績と予測、2017-2022、2027、2032F

第15章 英国のバーチャルリアリティソフトウェアおよびサービス市場

  • 英国のバーチャルリアリティソフトウェアおよびサービス市場概要
  • 英国のバーチャルリアリティソフトウェアおよびサービス市場、タイプ別セグメンテーション、実績と予測、2017-2022、2027、2032F
  • 英国のバーチャルリアリティソフトウェアおよびサービス市場、アプリケーション別セグメンテーション、実績と予測、2017-2022、2027、2032F
  • 英国のバーチャルリアリティソフトウェアおよびサービス市場、展開別セグメンテーション、実績と予測、2017-2022、2027、2032F

第16章 ドイツのバーチャルリアリティソフトウェアおよびサービス市場

  • ドイツのバーチャルリアリティソフトウェアおよびサービス市場、タイプ別セグメンテーション、実績と予測、2017-2022、2027、2032F
  • ドイツのバーチャルリアリティソフトウェアおよびサービス市場、アプリケーション別セグメンテーション、実績と予測、2017-2022、2027、2032F
  • ドイツのバーチャルリアリティソフトウェアおよびサービス市場、展開別セグメンテーション、実績と予測、2017-2022、2027、2032F

第17章 フランスのバーチャルリアリティソフトウェアおよびサービス市場

  • フランスのバーチャルリアリティソフトウェアおよびサービス市場、タイプ別セグメンテーション、実績と予測、2017-2022、2027、2032F
  • フランスのバーチャルリアリティソフトウェアおよびサービス市場、アプリケーション別セグメンテーション、実績と予測、2017-2022、2027、2032F
  • フランスのバーチャルリアリティソフトウェアおよびサービス市場、展開別セグメンテーション、実績と予測、2017-2022、2027、2032F

第18章 東欧のバーチャルリアリティソフトウェアおよびサービス市場

  • 東欧のバーチャルリアリティソフトウェアおよびサービス市場概要
  • 東欧のバーチャルリアリティソフトウェアおよびサービス市場、タイプ別セグメンテーション、実績と予測、2017-2022、2027、2032F
  • 東欧のバーチャルリアリティソフトウェアおよびサービス市場、アプリケーション別セグメンテーション、実績と予測、2017-2022、2027、2032F
  • 東欧のバーチャルリアリティソフトウェアおよびサービス市場、展開別セグメンテーション、実績と予測、2017-2022、2027、2032F

第19章 ロシアのバーチャルリアリティソフトウェアおよびサービス市場

  • ロシアのバーチャルリアリティソフトウェアおよびサービス市場、タイプ別セグメンテーション、実績と予測、2017-2022、2027、2032F
  • ロシアのバーチャルリアリティソフトウェアおよびサービス市場、アプリケーション別セグメンテーション、実績と予測、2017-2022、2027、2032F
  • ロシアのバーチャルリアリティソフトウェアおよびサービス市場、展開別セグメンテーション、実績と予測、2017-2022、2027、2032F

第20章 北米のバーチャルリアリティソフトウェアおよびサービス市場

  • 北米のバーチャルリアリティソフトウェアおよびサービス市場概要
  • 北米のバーチャルリアリティソフトウェアおよびサービス市場、タイプ別セグメンテーション、実績と予測、2017-2022、2027、2032F
  • 北米のバーチャルリアリティソフトウェアおよびサービス市場、アプリケーション別セグメンテーション、実績と予測、2017-2022、2027、2032F
  • 北米バーチャルリアリティソフトウェアおよびサービス市場、展開別セグメンテーション、実績と予測、2017-2022、2027、2032F

第21章 米国のバーチャルリアリティソフトウェアおよびサービス市場

  • 米国バーチャルリアリティソフトウェアおよびサービス市場概要
  • 米国のバーチャルリアリティソフトウェアおよびサービス市場、タイプ別セグメンテーション、実績と予測、2017-2022、2027、2032F
  • 米国のバーチャルリアリティソフトウェアおよびサービス市場、アプリケーション別セグメンテーション、実績と予測、2017-2022、2027、2032F
  • 米国のバーチャルリアリティソフトウェアおよびサービス市場、展開別セグメンテーション、実績と予測、2017-2022、2027、2032F

第22章 南米のバーチャルリアリティソフトウェアおよびサービス市場

  • 南米のバーチャルリアリティソフトウェアおよびサービス市場概要
  • 南米のバーチャルリアリティソフトウェアおよびサービス市場、タイプ別セグメンテーション、実績と予測、2017-2022、2027、2032F
  • 南米のバーチャルリアリティソフトウェアおよびサービス市場、アプリケーション別セグメンテーション、実績と予測、2017-2022、2027、2032F
  • 南米のバーチャルリアリティソフトウェアおよびサービス市場、展開別セグメンテーション、実績と予測、2017-2022、2027、2032F

第23章 ブラジルのバーチャルリアリティソフトウェアおよびサービス市場

  • ブラジルのバーチャルリアリティソフトウェアおよびサービス市場、タイプ別セグメンテーション、実績と予測、2017-2022、2027、2032F
  • ブラジルのバーチャルリアリティソフトウェアおよびサービス市場、アプリケーション別セグメンテーション、実績と予測、2017-2022、2027、2032F
  • ブラジルのバーチャルリアリティソフトウェアおよびサービス市場、展開別セグメンテーション、実績と予測、2017-2022、2027、2032F

第24章 中東のバーチャルリアリティソフトウェアおよびサービス市場

  • 中東のバーチャルリアリティソフトウェアおよびサービス市場概要
  • 中東のバーチャルリアリティソフトウェアおよびサービス市場、タイプ別セグメンテーション、実績と予測、2017-2022、2027、2032F
  • 中東のバーチャルリアリティソフトウェアおよびサービス市場、アプリケーション別セグメンテーション、実績と予測、2017-2022、2027、2032F
  • 中東のバーチャルリアリティソフトウェアおよびサービス市場、展開別セグメンテーション、実績と予測、2017-2022、2027、2032F

第25章 アフリカのバーチャルリアリティソフトウェアおよびサービス市場

  • アフリカのバーチャルリアリティソフトウェアおよびサービス市場概要
  • アフリカのバーチャルリアリティソフトウェアおよびサービス市場、タイプ別セグメンテーション、実績と予測、2017-2022、2027、2032F
  • アフリカのバーチャルリアリティソフトウェアおよびサービス市場、アプリケーション別セグメンテーション、実績と予測、2017-2022、2027、2032F
  • アフリカのバーチャルリアリティソフトウェアおよびサービス市場、展開別セグメンテーション、実績と予測、2017-2022、2027、2032F

第26章 バーチャルリアリティソフトウェアおよびサービス市場の競合情勢と企業プロファイル

  • バーチャルリアリティソフトウェアおよびサービス市場の競合情勢
  • バーチャルリアリティソフトウェアおよびサービス市場の企業プロファイル
    • Google Inc
    • Facebook
    • Microsoft Corporation
    • Zappar
    • Pixar

第27章 バーチャルリアリティソフトウェアおよびサービス市場における主要な合併と買収

第28章 バーチャルリアリティソフトウェアおよびサービス市場の動向と戦略

第29章 バーチャルリアリティソフトウェアおよびサービス市場の将来の見通しと潜在的な分析

第30章 付録

目次
Product Code: r2366

“Virtual Reality Software and Services Global Market Report 2023 ” from The Business Research Company provides strategists, marketers and senior management with the critical information they need to assess the market.

This report focuses on virtual reality software and services market which is experiencing strong growth. The report gives a guide to the trends which will be shaping the market over the next ten years and beyond.

Reasons to Purchase

  • Gain a truly global perspective with the most comprehensive report available on this market covering 50+ geographies.
  • Understand how the market has been affected by the coronavirus and how it is responding as the impact of the virus abates.
  • Assess the Russia - Ukraine war's impact on agriculture, energy and mineral commodity supply and its direct and indirect impact on the market.
  • Measure the impact of high global inflation on market growth.
  • Create regional and country strategies on the basis of local data and analysis.
  • Identify growth segments for investment.
  • Outperform competitors using forecast data and the drivers and trends shaping the market.
  • Understand customers based on the latest market shares.
  • Benchmark performance against key competitors.
  • Suitable for supporting your internal and external presentations with reliable high quality data and analysis
  • Report will be updated with the latest data and delivered to you within 3-5 working days of order along with an Excel data sheet for easy data extraction and analysis.
  • All data from the report will also be delivered in an excel dashboard format.

Where is the largest and fastest growing market for virtual reality software and services ? How does the market relate to the overall economy, demography and other similar markets? What forces will shape the market going forward? “The virtual reality software and services market global report ” from The Business Research Company answers all these questions and many more.

The report covers market characteristics, size and growth, segmentation, regional and country breakdowns, competitive landscape, market shares, trends and strategies for this market. It traces the market's historic and forecast market growth by geography.

Scope

Markets Covered:

1) By Type: 3D Modelling Software; 360 degree Custom VR Software; Real Time Simulation Software

2) By Application: Entertainment; Gaming; Tourism; Hospitals; Other Applications

3) By Deployment: On-Premise; Cloud

Companies Mentioned: Google Inc.; Facebook; Microsoft Corporation; Zappar; Pixar

Countries: Australia; Brazil; China; France; Germany; India; Indonesia; Japan; Russia; South Korea; UK; USA

Regions: Asia-Pacific; Western Europe; Eastern Europe; North America; South America; Middle East; Africa

Time series: Five years historic and ten years forecast.

Data: Ratios of market size and growth to related markets, GDP proportions, expenditure per capita,

Data segmentations: country and regional historic and forecast data, market share of competitors, market segments.

Sourcing and Referencing: Data and analysis throughout the report is sourced using end notes.

Delivery format: PDF, Word and Excel Data Dashboard.

Executive Summary

Major players in virtual reality software and services market are: Google Inc, Facebook, Microsoft Corporation, Zappar, Pixar, Mozilla, Amazon, Apple, Razer, FOVE, BAE Systems, Qualcomm Inc, High Fidelity, Starbreeze Studios, Oculus VR, Metaio Gmbh, Sony, Briovr, Pixologic Inc., HTC, Vuzix Corporation, DAQRI.

The global virtual reality software and services market is expected to grow from $15.17 billion in 2021 to $22.22 billion in 2022 at a compound annual growth rate (CAGR) of 46.5%. The Russia-Ukraine war disrupted the chances of global economic recovery from the COVID-19 pandemic, at least in the short term. The war between these two countries has led to economic sanctions on multiple countries, surge in commodity prices, and supply chain disruptions, causing inflation across goods and services effecting many markets across the globe. The virtual reality software and services market is expected to reach $92.85 billion in 2026 at a CAGR of 43.0%.

The virtual reality software and services market includes revenues earned by entities by providing VR visualization, VR game engine and VR training simulator. This also includes companies solely involved in designing and developing or publishing only. Values in this market are: 'factory gate' values, that is the value of goods sold by the manufacturers or creators of the goods, whether to other entities (including downstream manufacturers, wholesalers, distributors and retailers) or directly to end customers. The value of goods in this market includes related services sold by the creators of the goods. Only goods and services traded between entities or sold to end consumers are included.

The virtual reality software and services refer to software and services used to create an artificial simulated environment. Some examples of products and services in this market include Google VR services and 3D Modelling Software's like AutoCAD, Zbrush and 3DS Max.

The Asia Pacific was the largest region in the virtual reality software and services market in 2022. Asia Pacific is expected to be the fastest-growing region in the forecast period. The regions covered in the virtual reality software and services report are Asia-Pacific, Western Europe, Eastern Europe, North America, South America, Middle East, and Africa.

The main types of virtual reality software and services are 3D modelling software, 360-degree custom VR software and real time simulation software. VR 3D modeling software utilizes technologies such as dynamic mesh-based polygon technology to provide artists and users with powerful and efficient virtual reality tools to create high-quality models and designs. The different modes of deployment include cloud-based, on-premise and are used in various applications such as entertainment, gaming, tourism, hospitals, and others.

Growth in the gaming industry is driving the virtual reality software and services market. Virtual reality is a 3D, computer generated environment which can interact with a person, whereas augmented reality turns an environment into a digital interface by placing virtual objects in the real world. Gaming companies are increasingly using VR technology for a more immersive and realistic experience for gamers. Therefore, to improve and enhance the entire gaming experience, companies are redesigning consoles to include technology that enables the gamer to get a 360-degree view. For example, in 2021, the gaming sector generated total revenues of $180.3 billion, a significant increase from 2020. Therefore, such expansion of gaming industry is increasing the demand for VR software and services, thus driving the market.

Inadequate storage capacity is a major restraint on the virtual reality software and services market. The volume of data files created by VR platforms is increasing at a rapid rate, resulting in storage problems for VR companies. Cloud storage is not a feasible solution for storing VR generated data, since there is a constant necessity to make changes to the files. As the applications of virtual reality are increasing, the amount of data to be stored is also increasing with some applications generating up to one terabyte of data per hour. For example, the total multimedia VR based data reached 230 exabytes in 2021. Thus, such storage problem is resulting in additional costs for VR companies in terms of storage devices and also preventing many companies from investing in virtual reality software and services industry.

Companies in the virtual reality software and services market are increasingly seeking partnership opportunities to share knowledge and expertise in order to gain a competitive advantage over other players. For example, in 2021, ArborXR, and Matts Digital announced a partnership to provide frictionless extended reality solutions at scale in Europe and beyond. Similarly, in July 2022, HTC Corporation, a Taiwan-based manufacturer of consumer electronics partnered with VRdirect GmbH, a Germany-based virtual reality solution. With the partnership, the companies aims to open up the B2B metaverse to a variety of business types. In order to do this, HTC's VIVE Business AppStore now offers the VRdirect software for the HTC Vive Focus 3.

The countries covered in the virtual reality software and services market report are: Australia, Brazil, China, France, Germany, India, Indonesia, Japan, Russia, South Korea, UK, USA.

The market value is defined as the revenues that enterprises gain from goods and/or services sold within the specified market and geography through sales, grants, or donations in terms of currency (in USD (cash)  unless otherwise specified).

The revenues for a specified geography are consumption values - that is, they are revenues generated by organizations in the specified geography within the specified market, irrespective of where they are produced. It does not include revenues from resales either further along the supply chain or as part of other products.

The virtual reality software and services market research report is one of a series of new reports from The Business Research Company that provides virtual reality software and services market statistics, including virtual reality software and services industry global market size, regional shares, competitors with a virtual reality software and services market share, detailed virtual reality software and services market segments, market trends and opportunities, and any further data you may need to thrive in the virtual reality software and services industry. This virtual reality software and services market research report delivers a complete perspective of everything you need, with an in-depth analysis of the current and future scenario of the industry.

Table of Contents

1. Executive Summary

2. Virtual Reality Software and Services Market Characteristics

3. Virtual Reality Software and Services Market - Macro Economic Scenario

3.1 COVID-19 Impact On Virtual Reality Software and Services Market

3.2 Ukraine-Russia War Impact On Virtual Reality Software and Services Market

3.4 Impact Of High Inflation On Virtual Reality Software and Services Market

4. Virtual Reality Software and Services Market Size And Growth

  • 4.1. Global Virtual Reality Software and Services Historic Market, 2017 - 2022, $ Billion
    • 4.1.1. Drivers Of The Market
    • 4.1.2. Restraints On The Market
  • 4.2. Global Virtual Reality Software and Services Forecast Market, 2022-2027F, 2032F, $ Billion
    • 4.2.1. Drivers Of The Market
    • 4.2.2. Restraints On the Market

5. Virtual Reality Software and Services Market Segmentation

  • 5.1. Global Virtual Reality Software and Services Market, Segmentation By Type, Historic and Forecast, 2017-2022, 2027, 2032F, $ Billion

3D Modelling Software

360 degree Custom VR Software

  • Real Time Simulation Software
  • 5.2. Global Virtual Reality Software and Services Market, Segmentation By Application, Historic and Forecast, 2017-2022, 2027, 2032F, $ Billion
  • Entertainment
  • Gaming
  • Tourism
  • Hospitals
  • Other Applications
  • 5.3. Global Virtual Reality Software and Services Market, Segmentation By Deployment, Historic and Forecast, 2017-2022, 2027, 2032F, $ Billion
  • On-Premise
  • Cloud

6. Virtual Reality Software and Services Market Regional And Country Analysis

  • 6.1. Global Virtual Reality Software and Services Market, Split By Region, Historic and Forecast, 2017-2022, 2027, 2032F, $ Billion
  • 6.2. Global Virtual Reality Software and Services Market, Split By Country, Historic and Forecast, 2017-2022, 2027, 2032F, $ Billion

7. Asia-Pacific Virtual Reality Software and Services Market

  • 7.1. Asia-Pacific Virtual Reality Software and Services Market Overview
  • 7.2. Asia-Pacific Virtual Reality Software and Services Market, Segmentation By Type, Historic and Forecast, 2017-2022, 2027, 2032F, $ Billion
  • 7.3. Asia-Pacific Virtual Reality Software and Services Market, Segmentation By Application, Historic and Forecast, 2017-2022, 2027, 2032F, $ Billion
  • 7.4. Asia-Pacific Virtual Reality Software and Services Market, Segmentation By Deployment, Historic and Forecast, 2017-2022, 2027, 2032F, $ Billion

8. China Virtual Reality Software and Services Market

  • 8.1. China Virtual Reality Software and Services Market Overview
  • 8.2. China Virtual Reality Software and Services Market, Segmentation By Type, Historic and Forecast, 2017-2022, 2027, 2032F,$ Billion
  • 8.3. China Virtual Reality Software and Services Market, Segmentation By Application, Historic and Forecast, 2017-2022, 2027, 2032F,$ Billion
  • 8.4. China Virtual Reality Software and Services Market, Segmentation By Deployment, Historic and Forecast, 2017-2022, 2027, 2032F,$ Billion

9. India Virtual Reality Software and Services Market

  • 9.1. India Virtual Reality Software and Services Market Overview
  • 9.2. India Virtual Reality Software and Services Market, Segmentation By Type, Historic and Forecast, 2017-2022, 2027, 2032F, $ Billion
  • 9.3. India Virtual Reality Software and Services Market, Segmentation By Application, Historic and Forecast, 2017-2022, 2027, 2032F, $ Billion
  • 9.4. India Virtual Reality Software and Services Market, Segmentation By Deployment, Historic and Forecast, 2017-2022, 2027, 2032F, $ Billion

10. Japan Virtual Reality Software and Services Market

  • 10.1. Japan Virtual Reality Software and Services Market Overview
  • 10.2. Japan Virtual Reality Software and Services Market, Segmentation By Type, Historic and Forecast, 2017-2022, 2027, 2032F, $ Billion
  • 10.3. Japan Virtual Reality Software and Services Market, Segmentation By Application, Historic and Forecast, 2017-2022, 2027, 2032F, $ Billion
  • 10.4. Japan Virtual Reality Software and Services Market, Segmentation By Deployment, Historic and Forecast, 2017-2022, 2027, 2032F, $ Billion

11. Australia Virtual Reality Software and Services Market

  • 11.1. Australia Virtual Reality Software and Services Market, Segmentation By Type, Historic and Forecast, 2017-2022, 2027, 2032F, $ Billion
  • 11.2. Australia Virtual Reality Software and Services Market, Segmentation By Application, Historic and Forecast, 2017-2022, 2027, 2032F, $ Billion
  • 11.3. Australia Virtual Reality Software and Services Market, Segmentation By Deployment, Historic and Forecast, 2017-2022, 2027, 2032F, $ Billion

12. Indonesia Virtual Reality Software and Services Market

  • 12.1. Indonesia Virtual Reality Software and Services Market, Segmentation By Type, Historic and Forecast, 2017-2022, 2027, 2032F, $ Billion
  • 12.2. Indonesia Virtual Reality Software and Services Market, Segmentation By Application, Historic and Forecast, 2017-2022, 2027, 2032F, $ Billion
  • 12.3. Indonesia Virtual Reality Software and Services Market, Segmentation By Deployment, Historic and Forecast, 2017-2022, 2027, 2032F, $ Billion

13. South Korea Virtual Reality Software and Services Market

  • 13.1. South Korea Virtual Reality Software and Services Market, Segmentation By Type, Historic and Forecast, 2017-2022, 2027, 2032F, $ Billion
  • 13.2. South Korea Virtual Reality Software and Services Market, Segmentation By Application, Historic and Forecast, 2017-2022, 2027, 2032F, $ Billion
  • 13.3. South Korea Virtual Reality Software and Services Market, Segmentation By Deployment, Historic and Forecast, 2017-2022, 2027, 2032F, $ Billion

14. Western Europe Virtual Reality Software and Services Market

  • 14.1. Western Europe Virtual Reality Software and Services Market Overview
  • 14.2. Western Europe Virtual Reality Software and Services Market, Segmentation By Type, Historic and Forecast, 2017-2022, 2027, 2032F, $ Billion
  • 14.3. Western Europe Virtual Reality Software and Services Market, Segmentation By Application, Historic and Forecast, 2017-2022, 2027, 2032F, $ Billion
  • 14.4. Western Europe Virtual Reality Software and Services Market, Segmentation By Deployment, Historic and Forecast, 2017-2022, 2027, 2032F, $ Billion

15. UK Virtual Reality Software and Services Market

  • 15.1. UK Virtual Reality Software and Services Market Overview
  • 15.2. UK Virtual Reality Software and Services Market, Segmentation By Type, Historic and Forecast, 2017-2022, 2027, 2032F, $ Billion
  • 15.3. UK Virtual Reality Software and Services Market, Segmentation By Application, Historic and Forecast, 2017-2022, 2027, 2032F, $ Billion
  • 15.4. UK Virtual Reality Software and Services Market, Segmentation By Deployment, Historic and Forecast, 2017-2022, 2027, 2032F, $ Billion

16. Germany Virtual Reality Software and Services Market

  • 16.1. Germany Virtual Reality Software and Services Market, Segmentation By Type, Historic and Forecast, 2017-2022, 2027, 2032F, $ Billion
  • 16.2. Germany Virtual Reality Software and Services Market, Segmentation By Application, Historic and Forecast, 2017-2022, 2027, 2032F, $ Billion
  • 16.3. Germany Virtual Reality Software and Services Market, Segmentation By Deployment, Historic and Forecast, 2017-2022, 2027, 2032F, $ Billion

17. France Virtual Reality Software and Services Market

  • 17.5. France Virtual Reality Software and Services Market, Segmentation By Type, Historic and Forecast, 2017-2022, 2027, 2032F, $ Billion
  • 17.6. France Virtual Reality Software and Services Market, Segmentation By Application, Historic and Forecast, 2017-2022, 2027, 2032F, $ Billion
  • 17.7. France Virtual Reality Software and Services Market, Segmentation By Deployment, Historic and Forecast, 2017-2022, 2027, 2032F, $ Billion

18. Eastern Europe Virtual Reality Software and Services Market

  • 18.1. Eastern Europe Virtual Reality Software and Services Market Overview
  • 18.2. Eastern Europe Virtual Reality Software and Services Market, Segmentation By Type, Historic and Forecast, 2017-2022, 2027, 2032F, $ Billion
  • 18.3. Eastern Europe Virtual Reality Software and Services Market, Segmentation By Application, Historic and Forecast, 2017-2022, 2027, 2032F, $ Billion
  • 18.4. Eastern Europe Virtual Reality Software and Services Market, Segmentation By Deployment, Historic and Forecast, 2017-2022, 2027, 2032F, $ Billion

19. Russia Virtual Reality Software and Services Market

  • 19.1. Russia Virtual Reality Software and Services Market, Segmentation By Type, Historic and Forecast, 2017-2022, 2027, 2032F, $ Billion
  • 19.2. Russia Virtual Reality Software and Services Market, Segmentation By Application, Historic and Forecast, 2017-2022, 2027, 2032F, $ Billion
  • 19.3. Russia Virtual Reality Software and Services Market, Segmentation By Deployment, Historic and Forecast, 2017-2022, 2027, 2032F, $ Billion

20. North America Virtual Reality Software and Services Market

  • 20.1. North America Virtual Reality Software and Services Market Overview
  • 20.2. North America Virtual Reality Software and Services Market, Segmentation By Type, Historic and Forecast, 2017-2022, 2027, 2032F, $ Billion
  • 20.3. North America Virtual Reality Software and Services Market, Segmentation By Application, Historic and Forecast, 2017-2022, 2027, 2032F, $ Billion
  • 20.4. North America Virtual Reality Software and Services Market, Segmentation By Deployment, Historic and Forecast, 2017-2022, 2027, 2032F, $ Billion

21. USA Virtual Reality Software and Services Market

  • 21.1. USA Virtual Reality Software and Services Market Overview
  • 21.2. USA Virtual Reality Software and Services Market, Segmentation By Type, Historic and Forecast, 2017-2022, 2027, 2032F, $ Billion
  • 21.3. USA Virtual Reality Software and Services Market, Segmentation By Application, Historic and Forecast, 2017-2022, 2027, 2032F, $ Billion
  • 21.4. USA Virtual Reality Software and Services Market, Segmentation By Deployment, Historic and Forecast, 2017-2022, 2027, 2032F, $ Billion

22. South America Virtual Reality Software and Services Market

  • 22.1. South America Virtual Reality Software and Services Market Overview
  • 22.2. South America Virtual Reality Software and Services Market, Segmentation By Type, Historic and Forecast, 2017-2022, 2027, 2032F, $ Billion
  • 22.3. South America Virtual Reality Software and Services Market, Segmentation By Application, Historic and Forecast, 2017-2022, 2027, 2032F, $ Billion
  • 22.4. South America Virtual Reality Software and Services Market, Segmentation By Deployment, Historic and Forecast, 2017-2022, 2027, 2032F, $ Billion

23. Brazil Virtual Reality Software and Services Market

  • 23.1. Brazil Virtual Reality Software and Services Market, Segmentation By Type, Historic and Forecast, 2017-2022, 2027, 2032F, $ Billion
  • 23.2. Brazil Virtual Reality Software and Services Market, Segmentation By Application, Historic and Forecast, 2017-2022, 2027, 2032F, $ Billion
  • 23.3. Brazil Virtual Reality Software and Services Market, Segmentation By Deployment, Historic and Forecast, 2017-2022, 2027, 2032F, $ Billion

24. Middle East Virtual Reality Software and Services Market

  • 24.1. Middle East Virtual Reality Software and Services Market Overview
  • 24.2. Middle East Virtual Reality Software and Services Market, Segmentation By Type, Historic and Forecast, 2017-2022, 2027, 2032F, $ Billion
  • 24.3. Middle East Virtual Reality Software and Services Market, Segmentation By Application, Historic and Forecast, 2017-2022, 2027, 2032F, $ Billion
  • 24.4. Middle East Virtual Reality Software and Services Market, Segmentation By Deployment, Historic and Forecast, 2017-2022, 2027, 2032F, $ Billion

25. Africa Virtual Reality Software and Services Market

  • 25.1. Africa Virtual Reality Software and Services Market Overview
  • 25.2. Africa Virtual Reality Software and Services Market, Segmentation By Type, Historic and Forecast, 2017-2022, 2027, 2032F, $ Billion
  • 25.3. Africa Virtual Reality Software and Services Market, Segmentation By Application, Historic and Forecast, 2017-2022, 2027, 2032F, $ Billion
  • 25.4. Africa Virtual Reality Software and Services Market, Segmentation By Deployment, Historic and Forecast, 2017-2022, 2027, 2032F, $ Billion

26. Virtual Reality Software and Services Market Competitive Landscape And Company Profiles

  • 26.1. Virtual Reality Software and Services Market Competitive Landscape
  • 26.2. Virtual Reality Software and Services Market Company Profiles
    • 26.2.1. Google Inc
      • 26.2.1.1. Overview
      • 26.2.1.2. Products and Services
      • 26.2.1.3. Strategy
      • 26.2.1.4. Financial Performance
    • 26.2.2. Facebook
      • 26.2.2.1. Overview
      • 26.2.2.2. Products and Services
      • 26.2.2.3. Strategy
      • 26.2.2.4. Financial Performance
    • 26.2.3. Microsoft Corporation
      • 26.2.3.1. Overview
      • 26.2.3.2. Products and Services
      • 26.2.3.3. Strategy
      • 26.2.3.4. Financial Performance
    • 26.2.4. Zappar
      • 26.2.4.1. Overview
      • 26.2.4.2. Products and Services
      • 26.2.4.3. Strategy
      • 26.2.4.4. Financial Performance
    • 26.2.5. Pixar
      • 26.2.5.1. Overview
      • 26.2.5.2. Products and Services
      • 26.2.5.3. Strategy
      • 26.2.5.4. Financial Performance

27. Key Mergers And Acquisitions In The Virtual Reality Software and Services Market

28. Virtual Reality Software and Services Market Trends And Strategies

29. Virtual Reality Software and Services Market Future Outlook and Potential Analysis

30. Appendix

  • 30.1. Abbreviations
  • 30.2. Currencies
  • 30.3. Historic And Forecast Inflation Rates
  • 30.4. Research Inquiries
  • 30.5. The Business Research Company
  • 30.6. Copyright And Disclaimer