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市場調査レポート
商品コード
1755828

THCウォーター市場の成長・規模・動向分析:フレーバー・流通チャネル - 地域別の展望・競合戦略・セグメント予測 (~2034年)

THC Water Market Growth, Size, Trends Analysis - By Flavor, By Distribution Channel - Regional Outlook, Competitive Strategies and Segment Forecast to 2034


出版日
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英文 244 Pages
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即日から翌営業日
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THCウォーター市場の成長・規模・動向分析:フレーバー・流通チャネル - 地域別の展望・競合戦略・セグメント予測 (~2034年)
出版日: 2025年05月21日
発行: SPER Market Research Pvt. Ltd.
ページ情報: 英文 244 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 目次
概要

世界のTHCウォーターの市場規模は、2034年にかけてCAGR 25.78%で推移し、8億4,395万に達すると予測されています。

THCウォーターとは、大麻に含まれる多幸感をもたらす成分、テトラヒドロカンナビノール(THC)を配合した飲料です。一般的な食用品とは異なり、ナノエマルジョン技術を用いて製造されており、THCを非常に小さな水溶性の粒子に分解することで、吸収効率を高め、効果の発現を早めることを可能にします。THCウォーターは、煙を伴わない新しい大麻摂取手段として、用量の調整がしやすく、クールな感覚で効果を体験できるという点が特徴として宣伝されています。

制約要因:THCウォーター市場にはいくつかの課題が存在します。まず、地域ごとの合法化の状況やラベル表示に関する規制、THC含有量の上限など、法規制の複雑さや地域差が市場拡大の大きな障壁となっています。さらに、分離の防止、安定性の維持、一定のTHC注入量の確保といった製造技術上の問題も製品の効力や保存期間に影響を与える要因となっています。

当レポートでは、世界のTHCウォーターの市場を調査し、市場概要、市場影響因子および市場機会の分析、市場規模の推移・予測、各種区分・地域/主要国別の詳細分析、競合情勢、主要企業のプロファイルなどをまとめています。

目次

第1章 イントロダクション

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 促進要因、制約要因、機会要因、課題の分析

第5章 市場変数と見通し

  • SWOT分析
  • PESTEL分析
  • ポーターのファイブフォース分析
  • ヒートマップ分析

第6章 競合情勢

  • 製造拠点の分布・販売エリア・製品タイプ
  • M&A・提携・製品発売・協力

第7章 世界のTHCウォーター市場:フレーバー別

  • シトラス
  • ベリー
  • トロピカル
  • ハーブ

第8章 世界のTHCウォーター市場:流通チャネル別

  • ハイパーマーケットとスーパーマーケット
  • 専門店
  • オンライン

第9章 世界のTHCウォーター市場

  • 世界の市場規模・市場シェア

第10章 世界のTHCウォーター市場:地域別

  • アジア太平洋
    • オーストラリア
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • その他
  • 欧州
    • フランス
    • ドイツ
    • イタリア
    • スペイン
    • 英国
    • その他
  • 中東・アフリカ
    • サウジアラビア
    • UAE
    • カタール
    • 南アフリカ
    • エジプト
    • モロッコ
    • ナイジェリア
    • その他
  • 北米
    • カナダ
    • メキシコ
    • 米国
  • ラテンアメリカ
    • アルゼンチン
    • ブラジル
    • その他

第11章 企業プロファイル

  • Bent Paddle Brewing Co.
  • Calexo
  • CannaCraft Inc.
  • Cann Social Tonics.
  • Climbing Kites.
  • Drink Delta
  • Keef Brands
  • Sensi Co.
  • Snapdragon Hemp
  • WLD WTR
  • その他

第12章 結論

第13章 略語一覧

第14章 参考リンク

目次
Product Code: FMCG2593

thc-water-market Introduction and Overview

According to SPER market research, 'Global THC Water Market Size- By Flavor, By Distribution Channel - Regional Outlook, Competitive Strategies and Segment Forecast to 2033' state that the Global THC Water Market is predicted to reach 843.95 million by 2034 with a CAGR of 25.78%.

THC water is a cannabis-infused beverage which includes the euphoric ingredient found in marijuana, tetrahydrocannabinol (THC). Compared to standard edibles, it is produced utilizing nanoemulsion technology, which splits THC into tiny, water-soluble particles for better absorption and faster onset of effects. As a separate, smokeless substitute for cannabis use, THC water is promoted as providing regulated dosage and a cool technique to feel its effects.

Restraints:The market for THC water has a number of hurdles. Due of jurisdiction-specific labelling regulations and THC content limits, complicated regulations and regional variations in legalization pose significant barriers to market expansion. Additionally, the potency and shelf life of the product are impacted by production issues like preventing separation, maintaining stability, and obtaining constant THC infusion.

Scope of the report:

Report Metric Details

Market size available for years 2021-2034

Base year considered 2024

Forecast period 2025-2034

Segments covered By Flavor, By Distribution Channel

Regions covered

North America, Latin America, Asia-Pacific, Europe, and Middle East & Africa

Companies Covered

CannaCraft Inc., Cann Social Tonics, Keef Brands, Bent Paddle Brewing Co, Drink Delta, Sensi Co., Calexo, Snapdragon Hemp, WLD WTR, Climbing Kites.

Global THC Water Market Segmentation:

By Flavor: Based on the Flavor, Global THC Water Market is segmented as; Citrus, Berry, Tropical, Herbal.

By Distribution Channel: Based on the Distribution Channel, Global THC Water Market is segmented as; Hypermarkets & Supermarkets, Specialty Stores, Online.

By Region: This research also includes data for North America, Latin America, Asia-Pacific, Europe and Middle East & Africa.

Table of Contents

1. Introduction

  • 1.1. Scope of the report
  • 1.2. Market segment analysis

2. Research Methodology

  • 2.1. Research data source
    • 2.1.1. Secondary Data
    • 2.1.2. Primary Data
    • 2.1.3. SPER's internal database
    • 2.1.4. Premium insight from KOL's
  • 2.2. Market size estimation
    • 2.2.1. Top-down and Bottom-up approach
  • 2.3. Data triangulation

3. Executive Summary

4. Market Dynamics

  • 4.1. Driver, Restraint, Opportunity and Challenges analysis
    • 4.1.1. Drivers
    • 4.1.2. Restraints
    • 4.1.3. Opportunities
    • 4.1.4. Challenges

5. Market variable and outlook

  • 5.1. SWOT Analysis
    • 5.1.1. Strengths
    • 5.1.2. Weaknesses
    • 5.1.3. Opportunities
    • 5.1.4. Threats
  • 5.2. PESTEL Analysis
    • 5.2.1. Political Landscape
    • 5.2.2. Economic Landscape
    • 5.2.3. Social Landscape
    • 5.2.4. Technological Landscape
    • 5.2.5. Environmental Landscape
    • 5.2.6. Legal Landscape
  • 5.3. PORTER's Five Forces
    • 5.3.1. Bargaining power of suppliers
    • 5.3.2. Bargaining power of buyers
    • 5.3.3. Threat of Substitute
    • 5.3.4. Threat of new entrant
    • 5.3.5. Competitive rivalry
  • 5.4. Heat Map Analysis

6. Competitive Landscape

  • 6.1. Global THC Water Market Manufacturing Base Distribution, Sales Area, Product Type
  • 6.2. Mergers & Acquisitions, Partnerships, Product Launch, and Collaboration in Global THC Water Market

7. Global THC Water Market, By Flavor 2021-2034 (USD Million)

  • 7.1. Citrus
  • 7.2. Berry
  • 7.3. Tropical
  • 7.4. Herbal

8. Global THC Water Market, By Distribution Channel 2021-2034 (USD Million)

  • 8.1. Hypermarkets & Supermarkets
  • 8.2. Specialty Stores
  • 8.3. Online

9. Global THC Water Market, 2021-2034 (USD Million)

  • 9.1. Global THC Water Market Size and Market Share

10. Global THC Water Market, By Region, 2021-2034 (USD Million)

  • 10.1. Asia-Pacific
    • 10.1.1. Australia
    • 10.1.2. China
    • 10.1.3. India
    • 10.1.4. Japan
    • 10.1.5. South Korea
    • 10.1.6. Rest of Asia-Pacific
  • 10.2. Europe
    • 10.2.1. France
    • 10.2.2. Germany
    • 10.2.3. Italy
    • 10.2.4. Spain
    • 10.2.5. United Kingdom
    • 10.2.6. Rest of Europe
  • 10.3. Middle East and Africa
    • 10.3.1. Kingdom of Saudi Arabia
    • 10.3.2. United Arab Emirates
    • 10.3.3. Qatar
    • 10.3.4. South Africa
    • 10.3.5. Egypt
    • 10.3.6. Morocco
    • 10.3.7. Nigeria
    • 10.3.8. Rest of Middle-East and Africa
  • 10.4. North America
    • 10.4.1. Canada
    • 10.4.2. Mexico
    • 10.4.3. United States
  • 10.5. Latin America
    • 10.5.1. Argentina
    • 10.5.2. Brazil
    • 10.5.3. Rest of Latin America

11. Company Profile

  • 11.1. Bent Paddle Brewing Co.
    • 11.1.1. Company details
    • 11.1.2. Financial outlook
    • 11.1.3. Product summary
    • 11.1.4. Recent developments
  • 11.2. Calexo
    • 11.2.1. Company details
    • 11.2.2. Financial outlook
    • 11.2.3. Product summary
    • 11.2.4. Recent developments
  • 11.3. CannaCraft Inc.
    • 11.3.1. Company details
    • 11.3.2. Financial outlook
    • 11.3.3. Product summary
    • 11.3.4. Recent developments
  • 11.4. Cann Social Tonics.
    • 11.4.1. Company details
    • 11.4.2. Financial outlook
    • 11.4.3. Product summary
    • 11.4.4. Recent developments
  • 11.5. Climbing Kites.
    • 11.5.1. Company details
    • 11.5.2. Financial outlook
    • 11.5.3. Product summary
    • 11.5.4. Recent developments
  • 11.6. Drink Delta
    • 11.6.1. Company details
    • 11.6.2. Financial outlook
    • 11.6.3. Product summary
    • 11.6.4. Recent developments
  • 11.7. Keef Brands
    • 11.7.1. Company details
    • 11.7.2. Financial outlook
    • 11.7.3. Product summary
    • 11.7.4. Recent developments
  • 11.8. Sensi Co.
    • 11.8.1. Company details
    • 11.8.2. Financial outlook
    • 11.8.3. Product summary
    • 11.8.4. Recent developments
  • 11.9. Snapdragon Hemp
    • 11.9.1. Company details
    • 11.9.2. Financial outlook
    • 11.9.3. Product summary
    • 11.9.4. Recent developments
  • 11.10. WLD WTR
    • 11.10.1. Company details
    • 11.10.2. Financial outlook
    • 11.10.3. Product summary
    • 11.10.4. Recent developments
  • 11.11. Others

12. Conclusion

13. List of Abbreviations

14. Reference Links