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市場調査レポート
商品コード
1755801

ビューティーサブスクリプションボックス市場規模:製品カテゴリー・価格帯・カスタマイズレベル - 地域別の展望・競合戦略・セグメント予測 (~2034年)

Beauty Subscription Box Market Size- By Product Category, By Price Range, By Customization Level - Regional Outlook, Competitive Strategies and Segment Forecast to 2034


出版日
ページ情報
英文 250 Pages
納期
即日から翌営業日
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価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=145.58円
ビューティーサブスクリプションボックス市場規模:製品カテゴリー・価格帯・カスタマイズレベル - 地域別の展望・競合戦略・セグメント予測 (~2034年)
出版日: 2025年05月21日
発行: SPER Market Research Pvt. Ltd.
ページ情報: 英文 250 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

世界のビューティーサブスクリプションボックスの市場規模は、2034年にかけてCAGR 24.91%で推移し、261億2,187万に達すると予測されています。

ビューティーサブスクリプションボックスとは、スキンケア、コスメ、ヘアケア、香水などの美容製品を厳選して詰め合わせたボックスを、毎月定期的に自宅へ届けるサービスモデルです。このボックスは、パーソナライズされた内容やテーマに沿った構成となっており、フルサイズ商品を購入することなく、多様なブランドの新製品を試すことができる点が魅力です。Future Market Insightsによると、このサブスクリプションボックスは主にパーソナライズボックスとキュレーテッドボックスの2形式で展開されており、それぞれに異なる利点があります。

制約要因:ビューティーサブスクリプションボックス業界は、成長軌道に影響を与える数多くの課題に直面しています。まず、市場の細分化と競争の激化により、同様のサービスを提供する企業間での差別化が困難になっています。このような市場の飽和状態により、かつて消費者を惹きつけた新鮮さや魅力が薄れ、消費者はより高い価値や信頼性を他に求める傾向が強まっています。さらに、経済の変動により消費者の支出の優先順位にも変化が見られ、定期購読サービスのような継続的な支出を見直す動きも広がっています。

当レポートでは、世界のビューティーサブスクリプションボックスの市場を調査し、市場概要、市場影響因子および市場機会の分析、市場規模の推移・予測、各種区分・地域/主要国別の詳細分析、競合情勢、主要企業のプロファイルなどをまとめています。

目次

第1章 イントロダクション

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 促進要因、制約要因、機会要因、課題の分析

第5章 市場変数と見通し

  • SWOT分析
  • PESTEL分析
  • ポーターのファイブフォース分析
  • ヒートマップ分析

第6章 競合情勢

  • 製造拠点の分布・販売エリア・製品タイプ
  • M&A・提携・製品発売・協力

第7章 世界のビューティーサブスクリプションボックス市場:製品カテゴリー別

  • スキンケア製品
  • ヘアケア製品
  • メイクアップと化粧品
  • フレグランス
  • バス&ボディ製品
  • 美容ツールとアクセサリー

第8章 世界のビューティーサブスクリプションボックス市場:価格帯別

  • 低価格帯
  • 中価格帯
  • 高価格帯

第9章 世界のビューティーサブスクリプションボックス市場:カスタマイズレベル別

  • 完全個別対応ボックス
  • セミカスタマイズボックス
  • 標準仕様ボックス

第10章 世界のビューティーサブスクリプションボックス市場

  • 世界の市場規模・市場シェア

第11章 世界のビューティーサブスクリプションボックス市場:地域別

  • アジア太平洋
    • オーストラリア
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • その他
  • 欧州
    • フランス
    • ドイツ
    • イタリア
    • スペイン
    • 英国
    • その他
  • 中東・アフリカ
    • サウジアラビア
    • UAE
    • カタール
    • 南アフリカ
    • エジプト
    • モロッコ
    • ナイジェリア
    • その他
  • 北米
    • カナダ
    • メキシコ
    • 米国
  • ラテンアメリカ
    • アルゼンチン
    • ブラジル
    • その他

第12章 企業プロファイル

  • Allure Beauty Box
  • Beauty Pie
  • Birch box
  • Boxy Charm
  • Dermstore Beauty FIX
  • FabFitFun
  • Glossy Box
  • Ipsy
  • Look Fantastic Beauty Box
  • Macy's Beauty Box
  • その他

第13章 結論

第14章 略語一覧

第15章 参考リンク

目次
Product Code: FMCG2594

Beauty Subscription Box Market Introduction and Overview

According to SPER market research, 'Global Beauty Subscription Box Market Size- By Product Category, By Price Range, By Customization Level - Regional Outlook, Competitive Strategies and Segment Forecast to 2034' state that the Global Beauty Subscription Box Market is predicted to reach 26121.87 million by 2034 with a CAGR of 24.91%.

A beauty subscription box is a service model in which customers receive a curated assortment of beauty products, such as skincare, cosmetics, haircare, and perfumes, delivered to their door on a monthly basis. These boxes are intended to provide tailored or themed assortments, allowing customers to discover and test new products from diverse brands without having to commit to full-size purchases. According to Future Market Insights, beauty subscription boxes are largely available in two formats: personalized boxes and curated boxes, each with its own set of perks.

Restraints: The beauty subscription box business faces numerous hurdles that will have an impact on its growth trajectory. Intense market fragmentation has increased competition, making differentiation harder for organizations that provide identical services. This saturation reduces the novelty that once drew consumers in, prompting them to seek value and authenticity elsewhere. Economic swings have also shifted consumer spending priorities, causing a reevaluation of regular expenses such as subscription services.

Scope of the report:

Report Metric Details

Market size available for years 2021-2034

Base year considered 2024

Forecast period 2025-2034

Segments covered By Product Category, By Price Range, By Customization Level

Regions covered North America, Asia-Pacific, Latin America, Middle East & Africa and Europe

Companies Covered Allure Beauty Box, Beauty Pie, Birch box, Boxy Charm, Dermstore Beauty FIX, FabFitFun, Glossy Box, Ipsy, Look Fantastic Beauty Box, Macy's Beauty Box and Others.

Global Beauty Subscription Box Market Segmentation:

By Product: Based on the Product, Global Beauty Subscription Box Market is segmented as; Skincare Products, Haircare Products, Makeup & Cosmetics, Fragrances, Bath & Body Products and Beauty Tools & Accessories.

By Price Range: Based on the Price Range, Global Beauty Subscription Box Market is segmented as; Budget-Friendly, Mid-Tier and Luxury/Premium.

By Customization Level: Based on the Customization Level, Global Beauty Subscription Box Market is segmented as; Fully Personalized Boxes, Semi-Customized Boxes and Pre-Designed Standard Boxes.

By Region: This research also includes data for North America, Asia-Pacific, Latin America, Middle East & Africa and Europe.

Table of Contents

1. Introduction

  • 1.1. Scope of the report
  • 1.2. Market segment analysis

2. Research Methodology

  • 2.1. Research data source
    • 2.1.1. Secondary Data
    • 2.1.2. Primary Data
    • 2.1.3. SPER's internal database
    • 2.1.4. Premium insight from KOL's
  • 2.2. Market size estimation
    • 2.2.1. Top-down and Bottom-up approach
  • 2.3. Data triangulation

3. Executive Summary

4. Market Dynamics

  • 4.1. Driver, Restraint, Opportunity and Challenges analysis
    • 4.1.1. Drivers
    • 4.1.2. Restraints
    • 4.1.3. Opportunities
    • 4.1.4. Challenges

5. Market variable and outlook

  • 5.1. SWOT Analysis
    • 5.1.1. Strengths
    • 5.1.2. Weaknesses
    • 5.1.3. Opportunities
    • 5.1.4. Threats
  • 5.2. PESTEL Analysis
    • 5.2.1. Political Landscape
    • 5.2.2. Economic Landscape
    • 5.2.3. Social Landscape
    • 5.2.4. Technological Landscape
    • 5.2.5. Environmental Landscape
    • 5.2.6. Legal Landscape
  • 5.3. PORTER's Five Forces
    • 5.3.1. Bargaining power of suppliers
    • 5.3.2. Bargaining power of buyers
    • 5.3.3. Threat of Substitute
    • 5.3.4. Threat of new entrant
    • 5.3.5. Competitive rivalry
  • 5.4. Heat Map Analysis

6. Competitive Landscape

  • 6.1. Global Beauty Subscription Box Market Manufacturing Base Distribution, Sales Area, Product Type
  • 6.2. Mergers & Acquisitions, Partnerships, Product Launch, and Collaboration in Global Beauty Subscription Box Market

7. Global Beauty Subscription Box Market, By Product Category 2021-2034(USD Million)

  • 7.1. Skincare Products
  • 7.2. Haircare Products
  • 7.3. Makeup & Cosmetics
  • 7.4. Fragrances
  • 7.5. Bath & Body Products
  • 7.6. Beauty Tools & Accessories

8. Global Beauty Subscription Box Market, By Price Range 2021-2034(USD Million)

  • 8.1. Budget-Friendly
  • 8.2. Mid-Tier
  • 8.3. Luxury/Premium

9. Global Beauty Subscription Box Market, By Customization Level 2021-2034(USD Million)

  • 9.1. Fully Personalized Boxes
  • 9.2. Semi-Customized Boxes
  • 9.3. Pre-Designed Standard Boxes

10. Global Beauty Subscription Box Market Forecast, 2021-2034 (USD Million)

  • 10.1. Global Beauty Subscription Box Market Size and Market Share

11. Global Beauty Subscription Box Market, By Region, 2021-2034 (USD Million)

  • 11.1. Asia-Pacific
    • 11.1.1. Australia
    • 11.1.2. China
    • 11.1.3. India
    • 11.1.4. Japan
    • 11.1.5. South Korea
    • 11.1.6. Rest of Asia-Pacific
  • 11.2. Europe
    • 11.2.1. France
    • 11.2.2. Germany
    • 11.2.3. Italy
    • 11.2.4. Spain
    • 11.2.5. United Kingdom
    • 11.2.6. Rest of Europe
  • 11.3. Middle East and Africa
    • 11.3.1. Kingdom of Saudi Arabia
    • 11.3.2. United Arab Emirates
    • 11.3.3. Qatar
    • 11.3.4. South Africa
    • 11.3.5. Egypt
    • 11.3.6. Morocco
    • 11.3.7. Nigeria
    • 11.3.8. Rest of Middle-East and Africa
  • 11.4. North America
    • 11.4.1. Canada
    • 11.4.2. Mexico
    • 11.4.3. United States
  • 11.5. Latin America
    • 11.5.1. Argentina
    • 11.5.2. Brazil
    • 11.5.3. Rest of Latin America

12. Company Profile

  • 12.1. Allure Beauty Box
    • 12.1.1. Company details
    • 12.1.2. Financial outlook
    • 12.1.3. Product summary
    • 12.1.4. Recent developments
  • 12.2. Beauty Pie
    • 12.2.1. Company details
    • 12.2.2. Financial outlook
    • 12.2.3. Product summary
    • 12.2.4. Recent developments
  • 12.3. Birch box
    • 12.3.1. Company details
    • 12.3.2. Financial outlook
    • 12.3.3. Product summary
    • 12.3.4. Recent developments
  • 12.4. Boxy Charm
    • 12.4.1. Company details
    • 12.4.2. Financial outlook
    • 12.4.3. Product summary
    • 12.4.4. Recent developments
  • 12.5. Dermstore Beauty FIX
    • 12.5.1. Company details
    • 12.5.2. Financial outlook
    • 12.5.3. Product summary
    • 12.5.4. Recent developments
  • 12.6. FabFitFun
    • 12.6.1. Company details
    • 12.6.2. Financial outlook
    • 12.6.3. Product summary
    • 12.6.4. Recent developments
  • 12.7. Glossy Box
    • 12.7.1. Company details
    • 12.7.2. Financial outlook
    • 12.7.3. Product summary
    • 12.7.4. Recent developments
  • 12.8. Ipsy
    • 12.8.1. Company details
    • 12.8.2. Financial outlook
    • 12.8.3. Product summary
    • 12.8.4. Recent developments
  • 12.9. Look Fantastic Beauty Box
    • 12.9.1. Company details
    • 12.9.2. Financial outlook
    • 12.9.3. Product summary
    • 12.9.4. Recent developments
  • 12.10. Macy's Beauty Box
    • 12.10.1. Company details
    • 12.10.2. Financial outlook
    • 12.10.3. Product summary
    • 12.10.4. Recent developments
  • 12.11. Others

13. Conclusion

14. List of Abbreviations

15. Reference Links