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市場調査レポート
商品コード
1476509

放送スケジューリングソフトウェアの市場規模 - ソリューション・展開・用途別 - 地域別展望・競合戦略・セグメント予測 (~2033年)

Broadcast Scheduling Software Market Size- By Solution, By Deployment, By Application- Regional Outlook, Competitive Strategies and Segment Forecast to 2033


出版日
ページ情報
英文 234 Pages
納期
即日から翌営業日
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=144.64円
放送スケジューリングソフトウェアの市場規模 - ソリューション・展開・用途別 - 地域別展望・競合戦略・セグメント予測 (~2033年)
出版日: 2024年04月12日
発行: SPER Market Research Pvt. Ltd.
ページ情報: 英文 234 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

世界の放送スケジューリングソフトウェアの市場規模は、2033年にかけて19.61%のCAGRで推移し、100億6,000万米ドルの規模に成長すると予測されています。

放送スケジューリングソフトウェアは、複数の放送チャンネルやプラットフォームにまたがる番組コンテンツの計画、管理、編成を容易にするために設計された専門アプリケーションです。コンテンツが王であり、タイミングが重要であるメディア放送の世界では、放送スケジューリングソフトウェアは、適切なコンテンツを適切なタイミングで適切な視聴者に届けるために不可欠です。

COVID-19の流行により、デジタルコンテンツの需要が増加し、放送スケジューリングソフトウェアに対する市場の需要は高まっています。一方で、COVID-19の流行はメディア&エンターテインメント業界のサプライチェーンにも影響を及ぼし、コンポーネントコストの予測が極めて困難になったため、市場の拡大はやや抑制されました。

当レポートでは、世界の放送スケジューリングソフトウェアの市場を調査し、市場概要、市場影響因子および市場機会の分析、市場規模の推移・予測、各種区分・地域別の詳細分析、競合情勢、主要企業のプロファイルなどをまとめています。

目次

第1章 イントロダクション

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 促進要因・抑制要因・機会・課題の分析
  • COVID-19の市場への影響

第5章 市場変数と見通し

  • SWOT分析
  • PESTEL分析
  • ポーターのファイブフォース分析
  • ヒートマップ分析

第6章 競合情勢

  • 製造拠点の分布・販売エリア・製品タイプ
  • M&A・提携・製品発売・協力

第7章 世界の放送スケジューリングソフトウェア市場:ソリューション別

  • 世界の市場規模のシェア・予測
  • ソフトウェア
  • サービス
    • プロフェッショナルサービス
    • マネージドサービス

第8章 世界の放送スケジューリングソフトウェア市場:展開別

  • 世界の市場規模のシェア・予測
  • オンプレミス
  • クラウド
  • ハイブリッド

第9章 世界の放送スケジューリングソフトウェア市場:用途別

  • 世界の市場規模のシェア・予測
  • テレビ
  • ラジオ
  • デジタルプラットフォーム

第10章 世界の放送スケジューリングソフトウェア市場の予測

  • 市場規模・市場シェア

第11章 世界の放送スケジューリングソフトウェア市場:地域別

  • 市場規模・市場シェアの推移・予測
  • アジア太平洋
  • 欧州
  • 中東・アフリカ
  • 北米
  • ラテンアメリカ

第12章 企業プロファイル

  • ADVANCED BROADCAST SERVICES LIMITED
  • SCHEDULE IT LTD.
  • WIDEORBIT
  • QUINTIQ SOFTWARE
  • IMAGINE COMMUNICATIONS
  • DATA GENERAL CORPORATION
  • CHETU INC.
  • MARKETRON BROADCAST SOLUTIONS
  • AMC NETWORKS INC.
  • AXELTECH
  • その他

第13章 略語一覧

第14章 参考リンク

第15章 総論

第16章 調査範囲

目次
Product Code: IACT2473

Broadcast Scheduling Software Market Introduction and Overview

According to SPER market research, Broadcast Scheduling Software Market Size- By Solution, By Deployment, By Application- Regional Outlook, Competitive Strategies and Segment Forecast to 2033' state that the Global Broadcast Scheduling Software Market is predicted to reach USD 10.06 billion by 2033 with a CAGR of 19.61%.

Broadcast scheduling software is a specialised application designed to make the planning, administration, and organisation of programming content across several broadcasting channels and platforms easier. In the quick-paced and ever-changing world of media broadcasting, where content is king and timing is crucial, broadcast scheduling software is crucial for ensuring that the right content reaches the right audience at the right moment.

Market demand for broadcast scheduling software has increased as a result of the COVID-19 pandemic. The demand for digital content has increased as a result of lockdowns imposed in response to the COVID-19 outbreak. However, the outbreak has also affected the media and entertainment industry's supply chain, which has led to extremely unpredictable component costs, which has somewhat restrained the expansion of the scheduling software market.

Scope of the Report:

Report Metric Details

Market size available for years 2020-2033

Base year considered 2023

Forecast period 2024-2033

Segments covered By Solution, By Deployment, By Application

Regions covered North America, Asia-Pacific, Latin America, Middle East & Africa and Europe

Companies Covered Imagine Communications, Quintiq Software, Advanced Broadcast Services Limited, Schedule It Ltd., WideOrbit, Data General Corporation, Marketron Broadcast Solutions, AMC Networks Inc., AxelTech, and Others.

Broadcast Scheduling Software Market Segmentation:

By Solution: Based on the Solution, Global Broadcast Scheduling Software Market is segmented as; Software and Services.

By Deployment: Based on the Deployment, Global Broadcast Scheduling Software Market is segmented as; On-Premises, Cloud and Hybrid.

By Application: Based on the Application, Global Broadcast Scheduling Software Market is segmented as; TV, Radio and Digital Platform.

By Region: This research also includes data for North America, Asia-Pacific, Latin America, Middle East & Africa and Europe.

Table of Contents

1. Introduction

  • 1.1. Scope of the report
  • 1.2. Market segment analysis

2. Research Methodology

  • 2.1. Research data source
    • 2.1.1. Secondary Data
    • 2.1.2. Primary Data
    • 2.1.3. SPER's internal database
    • 2.1.4. Premium insight from KOL's
  • 2.2. Market size estimation
    • 2.2.1. Top-down and Bottom-up approach
  • 2.3. Data triangulation

3. Executive Summary

4. Market Dynamics

  • 4.1. Driver, Restraint, Opportunity and Challenges analysis
    • 4.1.1. Drivers
    • 4.1.2. Restraints
    • 4.1.3. Opportunities
    • 4.1.4. Challenges
  • 4.2. COVID-19 Impacts of the Global Broadcast Scheduling Software Market.

5. Market variable and outlook

  • 5.1. SWOT Analysis
    • 5.1.1. Strengths
    • 5.1.2. Weaknesses
    • 5.1.3. Opportunities
    • 5.1.4. Threats
  • 5.2. PESTEL Analysis
    • 5.2.1. Political Landscape
    • 5.2.2. Economic Landscape
    • 5.2.3. Social Landscape
    • 5.2.4. Technological Landscape
    • 5.2.5. Environmental Landscape
    • 5.2.6. Legal Landscape
  • 5.3. PORTER's Five Forces
    • 5.3.1. Bargaining power of suppliers
    • 5.3.2. Bargaining power of buyers
    • 5.3.3. Threat of Substitute
    • 5.3.4. Threat of new entrant
    • 5.3.5. Competitive rivalry
  • 5.4. Heat Map Analysis

6. Competitive Landscape

  • 6.1. Global Broadcast Scheduling Software Market Manufacturing Base Distribution, Sales Area, Product Type
  • 6.2. Mergers & Acquisitions, Partnerships, Product Launch, and Collaboration in Global Broadcast Scheduling Software Market

7. Global Broadcast Scheduling Software Market, By Solution (USD Million) 2020-2033

  • 7.1. Global Broadcast Scheduling Software Market Size, Share and Forecast, By Solution, 2020-2026
  • 7.2. Global Broadcast Scheduling Software Market Size, Share and Forecast, By Solution, 2027-2033
  • 7.3. Software
  • 7.4. Services
    • 7.4.1. Professional Services
    • 7.4.2. Managed Services

8. Global Broadcast Scheduling Software Market, By Deployment (USD Million) 2020-2033

  • 8.1. Global Broadcast Scheduling Software Market Size, Share and Forecast, By Deployment, 2020-2026
  • 8.2. Global Broadcast Scheduling Software Market Size, Share and Forecast, By Deployment, 2027-2033
  • 8.3. On-Premises
  • 8.4. Cloud
  • 8.5. Hybrid

9. Global Broadcast Scheduling Software Market, By Application (USD Million) 2020-2033

  • 9.1. Global Broadcast Scheduling Software Market Size, Share and Forecast, By Application, 2020-2026
  • 9.2. Global Broadcast Scheduling Software Market Size, Share and Forecast, By Application, 2027-2033
  • 9.3. TV
  • 9.4. Radio
  • 9.5. Digital Platform

10. Global Broadcast Scheduling Software Market Forecast, 2020-2033 (USD Million)

  • 10.1. Global Broadcast Scheduling Software Market Size and Market Share

11. Global Broadcast Scheduling Software Market, By Region, 2020-2033 (USD Million)

  • 11.1. Global Broadcast Scheduling Software Market Size and Market Share By Region (2020-2026)
  • 11.2. Global Broadcast Scheduling Software Market Size and Market Share By Region (2027-2033)
  • 11.3. Asia-Pacific
    • 11.3.1. Australia
    • 11.3.2. China
    • 11.3.3. India
    • 11.3.4. Japan
    • 11.3.5. South Korea
    • 11.3.6. Rest of Asia-Pacific
  • 11.4. Europe
    • 11.4.1. France
    • 11.4.2. Germany
    • 11.4.3. Italy
    • 11.4.4. Spain
    • 11.4.5. United Kingdom
    • 11.4.6. Rest of Europe
  • 11.5. Middle East and Africa
    • 11.5.1. Kingdom of Saudi Arabia
    • 11.5.2. United Arab Emirates
    • 11.5.3. Qatar
    • 11.5.4. South Africa
    • 11.5.5. Egypt
    • 11.5.6. Morocco
    • 11.5.7. Nigeria
    • 11.5.8. Rest of Middle-East and Africa
  • 11.6. North America
    • 11.6.1. Canada
    • 11.6.2. Mexico
    • 11.6.3. United States
  • 11.7. Latin America
    • 11.7.1. Argentina
    • 11.7.2. Brazil
    • 11.7.3. Rest of Latin America

12. Company Profile

  • 12.1. ADVANCED BROADCAST SERVICES LIMITED
    • 12.1.1. Company details
    • 12.1.2. Financial outlook
    • 12.1.3. Product summary
    • 12.1.4. Recent developments
  • 12.2. SCHEDULE IT LTD.
    • 12.2.1. Company details
    • 12.2.2. Financial outlook
    • 12.2.3. Product summary
    • 12.2.4. Recent developments
  • 12.3. WIDEORBIT
    • 12.3.1. Company details
    • 12.3.2. Financial outlook
    • 12.3.3. Product summary
    • 12.3.4. Recent developments
  • 12.4. QUINTIQ SOFTWARE
    • 12.4.1. Company details
    • 12.4.2. Financial outlook
    • 12.4.3. Product summary
    • 12.4.4. Recent developments
  • 12.5. IMAGINE COMMUNICATIONS
    • 12.5.1. Company details
    • 12.5.2. Financial outlook
    • 12.5.3. Product summary
    • 12.5.4. Recent developments
  • 12.6. DATA GENERAL CORPORATION
    • 12.6.1. Company details
    • 12.6.2. Financial outlook
    • 12.6.3. Product summary
    • 12.6.4. Recent developments
  • 12.7. CHETU INC.
    • 12.7.1. Company details
    • 12.7.2. Financial outlook
    • 12.7.3. Product summary
    • 12.7.4. Recent developments
  • 12.8. MARKETRON BROADCAST SOLUTIONS
    • 12.8.1. Company details
    • 12.8.2. Financial outlook
    • 12.8.3. Product summary
    • 12.8.4. Recent developments
  • 12.9. AMC NETWORKS INC.
    • 12.9.1. Company details
    • 12.9.2. Financial outlook
    • 12.9.3. Product summary
    • 12.9.4. Recent developments
  • 12.10. AXELTECH
    • 12.10.1. Company details
    • 12.10.2. Financial outlook
    • 12.10.3. Product summary
    • 12.10.4. Recent developments
  • 12.11. Others

13. List of Abbreviations

14. Reference Links

15. Conclusion

16. Research Scope