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市場調査レポート
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1326650

モバイル旅行予約の世界市場:決済方法別、用途別、観光タイプ別:地域展望、競争戦略、2033年までのセグメント予測

Mobile Travel Booking Market Size- By Payment Mode, By Application, By Tourism Type- Regional Outlook, Competitive Strategies and Segment Forecast to 2033


出版日
ページ情報
英文 255 Pages
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即日から翌営業日
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本日の銀行送金レート: 1USD=146.82円
モバイル旅行予約の世界市場:決済方法別、用途別、観光タイプ別:地域展望、競争戦略、2033年までのセグメント予測
出版日: 2023年07月17日
発行: SPER Market Research Pvt. Ltd.
ページ情報: 英文 255 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

世界のモバイル旅行予約の市場規模は、2033年までに10.93%のCAGRで成長し、7,537億1,000万米ドルに達すると予測されています。

当レポートでは、世界のモバイル旅行予約市場について調査しており、市場力学、市場分析、企業プロファイルなど、包括的な情報を提供しています。

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査範囲
  • 市場セグメント分析

第2章 調査手法

  • 調査データソース
    • 2次データ
    • 1次データ
    • SPERの内部データベース
    • KOLの洞察
  • 市場規模の推定
    • トップダウンとボトムアップのアプローチ
  • データの三角測量

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 促進要因、抑制要因、機会、課題の分析
    • 促進要因
    • 抑制要因
    • 機会
    • 課題
  • COVID-19による世界のモバイル旅行予約市場への影響

第5章 市場変数と展望

  • SWOT分析
    • 強み
    • 弱み
    • 機会
    • 脅威
  • PESTEL分析
    • 政治的情勢
    • 経済的情勢
    • 社会的情勢
    • 技術的情勢
    • 環境的情勢
    • 法的情勢
  • ポーターのファイブフォース
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 新規参入者の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • ヒートマップ分析

第6章 競合情勢

  • 世界のモバイル旅行予約市場の製造拠点の分布、販売エリア、製品タイプ
  • 世界のモバイル旅行予約市場における合併・買収、パートナーシップ、製品発売、提携

第7章 世界のモバイル旅行予約市場:決済方法別(100万米ドル)

  • デビット/クレジットカード
  • 電子ウォレット
  • UPI
  • その他

第8章 世界のモバイル旅行予約市場:用途別(100万米ドル)

  • 宿泊予約
  • 輸送予約
  • バケーションパッケージ
  • その他

第9章 世界のモバイル旅行予約市場:観光タイプ別(100万米ドル)

  • 国内
  • 国際

第10章 世界のモバイル旅行予約市場予測(2019~2033年)(100万米ドル)

第11章 世界のモバイル旅行予約市場:決済方法別(2019~2033年)(100万米ドル)

第12章 世界のモバイル旅行予約市場:用途別(2019~2033年)(100万米ドル)

第13章 世界のモバイル旅行予約市場:観光タイプ別(2019~2033年)(100万米ドル)

第14章 世界のモバイル旅行予約市場:地域別(2019~2033年)(100万米ドル)

  • アジア太平洋
    • オーストラリア
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • その他のアジア太平洋
  • 欧州
    • フランス
    • ドイツ
    • イタリア
    • スペイン
    • 英国
    • その他の欧州
  • 中東とアフリカ
    • サウジアラビア王国
    • アラブ首長国連邦
    • その他の中東とアフリカ
  • 北米
    • カナダ
    • メキシコ
    • 米国
  • ラテンアメリカ
    • アルゼンチン
    • ブラジル
    • その他のラテンアメリカ

第15章 企業プロファイル

  • CheapOair.Com
  • Ctrip.Com International
  • Expedia Inc.
  • Hostelworld Group
  • Hotel Urbano Travel
  • MakeMyTrip Limited
  • Priceline Group Inc.
  • Thomas Cook Group Plc.
  • Tourism SA.
  • Trip Advisor LLC
  • Trivago GmbH
  • その他

第16章 略語のリスト

第17章 参考リンク

第18章 結論

第19章 調査範囲

目次
Product Code: TRAT2310

Mobile Travel Booking Market Introduction and Overview

According to SPER Market Research, 'Mobile Travel Booking Market Size- By Payment Mode, By Application, By Tourism Type- Regional Outlook, Competitive Strategies and Segment Forecast to 2033' state that the Mobile Travel Booking Market is predicted to reach USD 753.71 billion by 2033 with a CAGR of 10.93%.

The process of making reservations for and purchasing travel-related services and goods using a smartphone or tablet is known as mobile travel booking. It enables customers to effortlessly book travel-related services including hotels, cars, holiday packages, and activities whenever and wherever they choose. Users can receive special mobile promos and individualised recommendations based on their tastes with the help of simple pricing and option comparisons.

During the COVID-19 epidemic, the global market for mobile travel bookings experienced a reduction as a result of travel restrictions and lockdowns, which led to a decrease in bookings as a result of cancelled or postponed travel plans. Many mobile travel booking companies experienced major income losses as a result of the decreased demand, which resulted in cost-cutting measures, employee layoffs, and even business closures.

Scope of the Report:

Report Metric Details

Market size available for years 2019-2033

Base year considered 2022

Forecast period 2023-2033

Segments covered By Payment Mode, By Application, By Tourism Type

Regions covered Asia-Pacific, Middle East and Africa, Europe, North America, Latin America

Companies Covered CheapOair.Com, Ctrip.Com International, Expedia Inc., Hostelworld Group, Hotel Urbano Travel, MakeMyTrip Limited, Priceline Group Inc., Thomas Cook Group Plc., Tourism SA., Trip Advisor LLC, Trivago GmbH, Others

Mobile Travel Booking Market Key Segments Covered

By Payment Mode: Based on the Payment Mode, Global Mobile Travel Booking Market is segmented as; Debit/Credit Card, E-Wallets, UPI, Others.

By Application: Based on the Application, Global Mobile Travel Booking Market is segmented as; Accommodation Booking, Transportation Booking, Vacation Packages, Others.

By Tourism Type: Based on the Tourism Type, Global Mobile Travel Booking Market is segmented as; Domestic, International.

By Region: This research also includes data for Asia-Pacific, Europe, the Middle East and Africa, North America, and Latin America.

Table of Contents

1. Introduction

  • 1.1. Scope of the report
  • 1.2. Market segment analysis

2. Research Methodology

  • 2.1. Research data source
    • 2.1.1. Secondary Data
    • 2.1.2. Primary Data
    • 2.1.3. SPER's internal database
    • 2.1.4. Premium insight from KOL's
  • 2.2. Market size estimation
    • 2.2.1. Top-down and Bottom-up approach
  • 2.3. Data triangulation

3. Executive Summary

4. Market Dynamics

  • 4.1. Driver, Restraint, Opportunity and Challenges analysis
    • 4.1.1. Drivers
    • 4.1.2. Restraints
    • 4.1.3. Opportunities
    • 4.1.4. Challenges
  • 4.2. COVID-19 Impacts of the Global Mobile Travel Booking Market

5. Market variable and outlook

  • 5.1. SWOT Analysis
    • 5.1.1. Strengths
    • 5.1.2. Weaknesses
    • 5.1.3. Opportunities
    • 5.1.4. Threats
  • 5.2. PESTEL Analysis
    • 5.2.1. Political Landscape
    • 5.2.2. Economic Landscape
    • 5.2.3. Social Landscape
    • 5.2.4. Technological Landscape
    • 5.2.5. Environmental Landscape
    • 5.2.6. Legal Landscape
  • 5.3. PORTER's Five Forces
    • 5.3.1. Bargaining power of suppliers
    • 5.3.2. Bargaining power of buyers
    • 5.3.3. Threat of Substitute
    • 5.3.4. Threat of new entrant
    • 5.3.5. Competitive rivalry
  • 5.4. Heat Map Analysis

6. Competitive Landscape

  • 6.1. Global Mobile Travel Booking Market Manufacturing Base Distribution, Sales Area, Product Type
  • 6.2. Mergers & Acquisitions, Partnerships, Product Launch, and Collaboration in Global Mobile Travel Booking Market

7. Global Mobile Travel Booking Market, By Payment Mode (USD Million)

  • 7.1. Global Mobile Travel Booking Market Value Share and Forecast, By Payment Mode, 2023-2033
  • 7.2. Debit/Credit Card
  • 7.3. E-Wallets
  • 7.4. UPI
  • 7.5. Others

8. Global Mobile Travel Booking Market, By Application (USD Million)

  • 8.1. Global Mobile Travel Booking Market Value Share and Forecast, By Application, 2023-2033
  • 8.2. Accommodation Booking
  • 8.3. Transportation Booking
  • 8.4. Vacation Packages
  • 8.5. Others

9. Global Mobile Travel Booking Market, By Tourism Type (USD Million)

  • 9.1. Global Mobile Travel Booking Market Value Share and Forecast, By Tourism Type, 2023-2033
  • 9.2. Domestic
  • 9.3. International

10. Global Mobile Travel Booking Market Forecast, 2019-2033 (USD Million)

  • 10.1. Global Mobile Travel Booking Market Size and Market Share

11. Global Mobile Travel Booking Market, By Payment Mode, 2019-2033 (USD Million)

  • 11.1. Global Mobile Travel Booking Market Size and Market Share By Payment Mode (2019-2026)
  • 11.2. Global Mobile Travel Booking Market Size and Market Share By Payment Mode (2027-2033)

12. Global Mobile Travel Booking Market, By Application, 2019-2033 (USD Million)

  • 12.1. Global Mobile Travel Booking Market Size and Market Share By Application (2019-2026)
  • 12.2. Global Mobile Travel Booking Market Size and Market Share By Application (2027-2033)

13. Global Mobile Travel Booking Market, By Tourism Type, 2019-2033 (USD Million)

  • 13.1. Global Mobile Travel Booking Market Size and Market Share By Tourism Type (2019-2026)
  • 13.2. Global Mobile Travel Booking Market Size and Market Share By Tourism Type (2027-2033)

14. Global Mobile Travel Booking Market, By Region, 2019-2033 (USD Million)

  • 14.1. Global Mobile Travel Booking Market Size and Market Share By Region (2019-2026)
  • 14.2. Global Mobile Travel Booking Market Size and Market Share By Region (2027-2033)
  • 14.3. Asia-Pacific
    • 14.3.1. Australia
    • 14.3.2. China
    • 14.3.3. India
    • 14.3.4. Japan
    • 14.3.5. South Korea
    • 14.3.6. Rest of Asia-Pacific
  • 14.4. Europe
    • 14.4.1. France
    • 14.4.2. Germany
    • 14.4.3. Italy
    • 14.4.4. Spain
    • 14.4.5. United Kingdom
    • 14.4.6. Rest of Europe
  • 14.5. Middle East and Africa
    • 14.5.1. Kingdom of Saudi Arabia
    • 14.5.2. United Arab Emirates
    • 14.5.3. Rest of Middle East & Africa
  • 14.6. North America
    • 14.6.1. Canada
    • 14.6.2. Mexico
    • 14.6.3. United States
  • 14.7. Latin America
    • 14.7.1. Argentina
    • 14.7.2. Brazil
    • 14.7.3. Rest of Latin America

15. Company Profile

  • 15.1. CheapOair.Com
    • 15.1.1. Company details
    • 15.1.2. Financial outlook
    • 15.1.3. Product summary
    • 15.1.4. Recent developments
  • 15.2. Ctrip.Com International
    • 15.2.1. Company details
    • 15.2.2. Financial outlook
    • 15.2.3. Product summary
    • 15.2.4. Recent developments
  • 15.3. Expedia Inc.
    • 15.3.1. Company details
    • 15.3.2. Financial outlook
    • 15.3.3. Product summary
    • 15.3.4. Recent developments
  • 15.4. Hostelworld Group
    • 15.4.1. Company details
    • 15.4.2. Financial outlook
    • 15.4.3. Product summary
    • 15.4.4. Recent developments
  • 15.5. Hotel Urbano Travel
    • 15.5.1. Company details
    • 15.5.2. Financial outlook
    • 15.5.3. Product summary
    • 15.5.4. Recent developments
  • 15.6. MakeMyTrip Limited
    • 15.6.1. Company details
    • 15.6.2. Financial outlook
    • 15.6.3. Product summary
    • 15.6.4. Recent developments
  • 15.7. Priceline Group Inc.
    • 15.7.1. Company details
    • 15.7.2. Financial outlook
    • 15.7.3. Product summary
    • 15.7.4. Recent developments
  • 15.8. Thomas Cook Group Plc.
    • 15.8.1. Company details
    • 15.8.2. Financial outlook
    • 15.8.3. Product summary
    • 15.8.4. Recent developments
  • 15.9. Tourism SA.
    • 15.9.1. Company details
    • 15.9.2. Financial outlook
    • 15.9.3. Product summary
    • 15.9.4. Recent developments
  • 15.10. Trip Advisor LLC
    • 15.10.1. Company details
    • 15.10.2. Financial outlook
    • 15.10.3. Product summary
    • 15.10.4. Recent developments
  • 15.11. Trivago GmbH
    • 15.11.1. Company details
    • 15.11.2. Financial outlook
    • 15.11.3. Product summary
    • 15.11.4. Recent developments
  • 15.12. Others

16. List of Abbreviations

17. Reference Links

18. Conclusion

19. Research Scope