デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1223370

ベビーフードの世界市場:製品別、包装別、乳児カテゴリー別、流通チャネル別-地域別展望、競合戦略、セグメント予測(~2032年)

Baby Food Market Size- By Product, By Packaging, By Baby Category, By Distribution Channel- Regional Outlook, Competitive Strategies and Segment Forecast to 2032

出版日: | 発行: SPER Market Research Pvt. Ltd. | ページ情報: 英文 244 Pages | 納期: 即日から翌営業日

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=156.58円
ベビーフードの世界市場:製品別、包装別、乳児カテゴリー別、流通チャネル別-地域別展望、競合戦略、セグメント予測(~2032年)
出版日: 2023年02月07日
発行: SPER Market Research Pvt. Ltd.
ページ情報: 英文 244 Pages
納期: 即日から翌営業日
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

世界のベビーフードの市場規模は、2032年まで6.26%で成長し、1,481億9,000万米ドルに達すると予想されています。ベビーフード製品に対する認知度の向上、可処分所得水準の上昇、世界的に働く女性人口が増加していることは、市場の成長を促進しています。

当レポートでは、世界のベビーフード市場について調査分析し、市場力学、市場分析、企業プロファイルなど、体系的な情報を提供しています。

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査範囲
  • 市場セグメント分析

第2章 調査手法

  • 調査データソース
    • 二次データ
    • 一次データ
    • SPERの内部データベース
    • KOLの洞察
  • 市場規模の推定
    • トップダウンとボトムアップのアプローチ
  • データの三角測量

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 促進要因、抑制要因、機会、課題の分析
    • 促進要因
    • 抑制要因
    • 機会
    • 課題
  • 世界のベビーフード市場へのCOVID-19の影響

第5章 市場変数と展望

  • SWOT分析
    • 強み
    • 弱点
    • 機会
    • 脅威
  • PESTEL分析
    • 政治的情勢
    • 経済的情勢
    • 社会的情勢
    • 技術的情勢
    • 環境的情勢
    • 法的情勢
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 新規参入者の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • ヒートマップ分析

第6章 競合情勢

  • 世界のベビーフードの製造拠点分布、販売エリア、製品タイプ
  • 世界のベビーフード市場の合併と買収、パートナーシップ、製品の発売、およびコラボレーション

第7章 世界のベビーフード市場(100万米ドル)(2019年~2032年):製品別

  • 離乳食シリアル
  • ベビーフードスナック
  • 離乳食スープと調乳
  • 冷凍離乳食

第8章 世界のベビーフード市場(100万米ドル)(2019年~2032年):包装別

  • ポーチ
  • ボトル
  • その他

第9章 世界のベビーフード市場(100万米ドル)(2019年~2032年):乳児カテゴリー別

  • 乳児
  • 幼児

第10章 世界のベビーフード市場(100万米ドル)(2019年~2032年):流通チャネル別

  • ショッピングモール
  • スーパーマーケット
  • コンビニエンスストア
  • ハイパーマーケット
  • オンライン小売

第11章 世界のベビーフード市場(100万米ドル)(2019年~2032年):地域別

  • 世界のベビーフード市場規模と市場シェア(2019年~2025年):地域別
  • 世界のベビーフード市場規模と市場シェア(2026年~2032年):地域別
  • アジア太平洋
    • オーストラリア
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • その他のアジア太平洋地域
  • 欧州
    • フランス
    • ドイツ
    • イタリア
    • スペイン
    • 英国
    • その他の欧州
  • 中東とアフリカ
    • サウジアラビア王国
    • アラブ首長国連邦
    • その他の中東
  • 北米
    • カナダ
    • メキシコ
    • 米国
  • ラテンアメリカ
    • アルゼンチン
    • ブラジル
    • その他のラテンアメリカ

第12章 企業プロファイル

  • Abbot
  • Asahi Group
  • Bulbs Australia Ltd.
  • Danone
  • DMK Group GmbH
  • Friesland Campina
  • HIPP
  • Hero Group
  • Kewpie Corp.
  • Milupa GmbH
  • Nestle
  • PZ Cussons
  • The Kraft Heinz Company

第13章 略語一覧

第14章 参照リンク

第15章 結論

第16章 調査範囲

目次
Product Code: FOOD2307

Global Baby Food Market Overview

According to SPER Market Research, the Global Baby Food Market is estimated to reach USD 148.19 billion by 2032 with a CAGR of 6.26%.

The global baby food market is expected to grow in tandem with rising infant population levels. The global baby food market is expanding due to increased awareness of baby food products and rising disposable income levels. The growing working female population around the world is expected to fuel the baby food market. The main products for infants are instant formulas such as milk products and other protein supplements. Toddlers are frequently given energy-boosting supplements and ready-to-eat food products. Baby food contains all of the necessary proteins and dietary supplements for the baby's proper growth. Existing infant hunger and malnutrition issues in many developing and underdeveloped countries reveal a larger market for baby food.

Impact of COVID-19 on the Global Baby Food Market

Consumer demand was influenced by health concerns and food scares during the COVID-19 outbreak. Sales initially increased as customers' concerns about food safety and their health drove purchases.

Scope of the Report:

Report Metric Details

Market size available for years 2019-2032

Base year considered 2021

Forecast period 2022-2032

Segments covered By Product, By Packaging, By Baby Category, By Distribution Channel

Regions covered

Asia-Pacific, Europe, Middle East and Africa, North America, Latin America

Companies Covered Hero group, Nestle, Asahi group, Abbot, Danone, Kewpie Corp., Bulbs Australia Ltd., HIPP, PZ Cussons, DMK Group GmbH, Milupa GmbH, Friesland Campina, The Kraft Heinz Company

Global Baby Food Market Segmentation:

By Product: Based on the Product, Global Baby Food Market has been segmented as; Baby Food Cereals, Baby Food Snacks, Baby Food Soup and Milk Formula, Frozen Baby Food

By Packaging: Based on the Packaging, Global Baby Food Market is segmented as: Pouches, Jars, Bottles, Others.

By Baby Category: Based on the Baby Category, Global Baby Food Market is segmented as; Infants, Toddlers.

By Distribution Channel: Based on the Distribution Channel, Global Baby Food Market is segmented as; Shopping Malls, Supermarkets, Convenience Stores, Hyper Markets, Online Retail.

By Region: The Baby Food market has been divided into four regions based on geography: North America, Europe, Asia-Pacific (APAC), and the rest of the globe.

Table of Contents

1. Introduction

  • 1.1. Scope of the report
  • 1.2. Market segment analysis

2. Research Methodology

  • 2.1 Research data source
    • 2.1.1 Secondary data
    • 2.1.2 Primary data
    • 2.1.3 SPER's internal database
    • 2.1.4 Premium insight from KOL's
  • 2.2 Market size estimation
    • 2.2.1 Top-down and Bottom-up approach
  • 2.3 Data triangulation

3. Executive Summary

4. Market Dynamics

  • 4.1. Driver, Restraint, Opportunity and Challenges analysis
    • 4.1.1 Drivers
    • 4.1.2 Restraints
    • 4.1.3 Opportunities
    • 4.1.4 Challenges
  • 4.2. COVID-19 Impacts of the Global Baby Food Market

5. Market variables and outlook

  • 5.1. SWOT analysis
    • 5.1.1 Strengths
    • 5.1.2 Weaknesses
    • 5.1.3 Opportunities
    • 5.1.4 Threats
  • 5.2. PESTEL analysis
    • 5.2.1 Political landscape
    • 5.2.2 Economic landscape
    • 5.2.3 Social landscape
    • 5.2.4 Technological landscape
    • 5.2.5 Environmental landscape
    • 5.2.6 Legal landscape
  • 5.3. PORTER'S five forces analysis
    • 5.3.1 Bargaining power of suppliers
    • 5.3.2 Bargaining power of Buyers
    • 5.3.3 Threat of Substitute
    • 5.3.4 Threat of new entrant
    • 5.3.5 Competitive rivalry
  • 5.4. Heat map analysis

6. Competitive Landscape

  • 6.1 Global Baby Food Manufacturing Base Distribution, Sales Area, Product Type
  • 6.2 Mergers & Acquisitions, Partnerships, Product Launch, and Collaboration in Global Baby Food Market

7. Global Baby Food Market, By Product, 2019-2032 (USD Million)

  • 7.1 Baby Food Cereals
  • 7.2 Baby Food Snacks
  • 7.3 Baby Food Soup and Milk Formula
  • 7.4 Frozen Baby Food

8. Global Baby Food Market, By Packaging, 2019-2032 (USD Million)

  • 8.1 Pouches
  • 8.2 Jars
  • 8.3 Bottles
  • 8.4 Others

9. Global Baby Food Market, By Baby Category, 2019-2032 (USD Million)

  • 9.1 Infants
  • 9.2 Toddlers

10. Global Baby Food Market, By Distribution Channel, 2019-2032 (USD Million)

  • 10.1 Shopping Malls
  • 10.2 Supermarkets
  • 10.3 Convenience Stores
  • 10.4 Hyper Markets
  • 10.5 Online Retail

11. Global Baby Food Market, By Region, 2019-2032 (USD Million)

  • 11.1 Global Baby Food Market Size and Market Share by Region (2019-2025)
  • 11.2 Global Baby Food Market Size and Market Share by Region (2026-2032)
  • 11.3 Asia-Pacific
    • 11.3.1 Australia
    • 11.3.2 China
    • 11.3.3 India
    • 11.3.4 Japan
    • 11.3.5 South Korea
    • 11.3.6 Rest of Asia-Pacific
  • 11.4 Europe
    • 11.4.1 France
    • 11.4.2 Germany
    • 11.4.3 Italy
    • 11.4.4 Spain
    • 11.4.5 United Kingdom
    • 11.4.6 Rest of Europe
  • 11.5 Middle East and Africa
    • 11.5.1 Kingdom of Saudi Arabia
    • 11.5.2 United Arab Emirates
    • 11.5.3 Rest of Middle East & Africa
  • 11.6 North America
    • 11.6.1 Canada
    • 11.6.2 Mexico
    • 11.6.3 United States
  • 11.7 Latin America
    • 11.7.1 Argentina
    • 11.7.2 Brazil
    • 11.7.3 Rest of Latin America

12. Company Profiles

  • 12.1 Abbot
    • 12.1.1 Company details
    • 12.1.2 Financial outlook
    • 12.1.3 Product summary
    • 12.1.4 Recent developments
  • 12.2 Asahi Group
    • 12.2.1 Company details
    • 12.2.2 Financial outlook
    • 12.2.3 Product summary
    • 12.2.4 Recent developments
  • 12.3 Bulbs Australia Ltd.
    • 12.3.1 Company details
    • 12.3.2 Financial outlook
    • 12.3.3 Product summary
    • 12.3.4 Recent developments
  • 12.4 Danone
    • 12.4.1 Company details
    • 12.4.2 Financial outlook
    • 12.4.3 Product summary
    • 12.4.4 Recent developments
  • 12.5 DMK Group GmbH
    • 12.5.1 Company details
    • 12.5.2 Financial outlook
    • 12.5.3 Product summary
    • 12.5.4 Recent developments
  • 12.6 Friesland Campina
    • 12.6.1 Company details
    • 12.6.2 Financial outlook
    • 12.6.3 Product summary
    • 12.6.4 Recent developments
  • 12.7 HIPP
    • 12.7.1 Company details
    • 12.7.2 Financial outlook
    • 12.7.3 Product summary
    • 12.7.4 Recent developments
  • 12.8 Hero Group
    • 12.8.1 Company details
    • 12.8.2 Financial outlook
    • 12.8.3 Product summary
    • 12.8.4 Recent developments
  • 12.9 Kewpie Corp.
    • 12.9.1 Company details
    • 12.9.2 Financial outlook
    • 12.9.3 Product summary
    • 12.9.4 Recent developments
  • 12.10 Milupa GmbH
    • 12.10.1 Company details
    • 12.10.2 Financial outlook
    • 12.10.3 Product summary
    • 12.10.4 Recent developments
  • 12.11 Nestle
    • 12.11.1 Company details
    • 12.11.2 Financial outlook
    • 12.11.3 Product summary
    • 12.11.4 Recent developments
  • 12.12 PZ Cussons
    • 12.12.1 Company details
    • 12.12.2 Financial outlook
    • 12.12.3 Product summary
    • 12.12.4 Recent developments
  • 12.13 The Kraft Heinz Company
    • 12.13.1 Company details
    • 12.13.2 Financial outlook
    • 12.13.3 Product summary
    • 12.13.4 Recent developments

13. List of Abbreviations

14. Reference Links

15. Conclusion

16. Research Scope