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市場調査レポート
商品コード
1223358

インフルエンザ治療の世界市場:タイプ別、薬剤別、投与経路別、流通チャネル別、エンドユーザー別-地域別展望、競合戦略、セグメント予測(~2032年)

Flu Treatment Market Size- By Types, By Medication, By Route of Administration, By Distribution Channel, By End User- Regional Outlook, Competitive Strategies and Segment Forecast to 2032

出版日: | 発行: SPER Market Research Pvt. Ltd. | ページ情報: 英文 255 Pages | 納期: 即日から翌営業日

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インフルエンザ治療の世界市場:タイプ別、薬剤別、投与経路別、流通チャネル別、エンドユーザー別-地域別展望、競合戦略、セグメント予測(~2032年)
出版日: 2023年02月09日
発行: SPER Market Research Pvt. Ltd.
ページ情報: 英文 255 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

世界のインフルエンザ治療の市場規模は、2032年まで5.25%で成長し、17億4,000万米ドルに達すると予想されています。技術の継続的な進歩、インフルエンザの治療に対する民間企業や政府機関のパートナーシップの結果、医療費の増加、抗ウイルス薬の研究開発費の増加は、市場の成長を促進しています。

当レポートでは、世界のインフルエンザ治療市場について調査分析し、市場力学、市場分析、企業プロファイルなど、体系的な情報を提供しています。

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査範囲
  • 市場セグメント分析

第2章 調査手法

  • 調査データソース
    • 二次データ
    • 一次データ
    • SPERの内部データベース
    • KOLの洞察
  • 市場規模の推定
    • トップダウンとボトムアップのアプローチ
  • データの三角測量

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 促進要因、抑制要因、機会、課題の分析
    • 促進要因
    • 抑制要因
    • 機会
    • 課題
  • 世界のインフルエンザ治療市場へのCOVID-19の影響

第5章 市場変数と展望

  • SWOT分析
    • 強み
    • 弱点
    • 機会
    • 脅威
  • PESTEL分析
    • 政治的情勢
    • 経済的情勢
    • 社会的情勢
    • 技術的情勢
    • 環境的情勢
    • 法的情勢
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 新規参入者の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • ヒートマップ分析

第6章 競合情勢

  • 世界のインフルエンザ治療の製造拠点の分布、販売エリア、製品タイプ
  • 世界のインフルエンザ治療市場の合併と買収、パートナーシップ、製品の発売、およびコラボレーション

第7章 世界のインフルエンザ治療市場(100万米ドル)(2019年~2032年):タイプ別

  • タイプA
  • タイプB
  • タイプC

第8章 世界のインフルエンザ治療市場(100万米ドル)(2019年~2032年):薬剤別

  • 抗ウイルス薬
  • 抗ヒスタミン剤
  • 鎮痛剤
  • その他

第9章 世界のインフルエンザ治療市場(100万米ドル)(2019年~2032年):投与経路別

  • 経口
  • 非経口
  • その他

第10章 世界のインフルエンザ治療市場(100万米ドル)(2019年~2032年):流通チャネル別

  • 病院薬局
  • オンライン薬局
  • 小売薬局

第11章 世界のインフルエンザ治療市場(100万米ドル)(2019年~2032年):エンドユーザー別

  • 病院
  • 在宅医療
  • 専門クリニック
  • その他

第12章 世界のインフルエンザ治療市場(100万米ドル)(2019年~2032年):地域別

  • 世界のインフルエンザ治療市場規模と市場シェア(2019年~2025年):地域別
  • 世界のインフルエンザ治療市場規模と市場シェア(2026年~2032年):地域別
  • アジア太平洋
    • オーストラリア
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • その他のアジア太平洋地域
  • 欧州
    • フランス
    • ドイツ
    • イタリア
    • スペイン
    • 英国
    • その他の欧州
  • 中東とアフリカ
    • サウジアラビア王国
    • アラブ首長国連邦
    • その他の中東
  • 北米
    • カナダ
    • メキシコ
    • 米国
  • ラテンアメリカ
    • アルゼンチン
    • ブラジル
    • その他のラテンアメリカ

第13章 企業プロファイル

  • AstraZeneca
  • Bayer AG
  • Bristol-Myers Squibb Company
  • F. Hoffmann-La Roche Ltd.
  • GSK plc
  • Lilly
  • Merck & Co. Inc.
  • Mylan N.V.
  • NATCO Pharma Limited
  • Novartis AG
  • Pfizer Inc.
  • Sanofi
  • Sanofi

第14章 略語一覧

第15章 参照リンク

第16章 結論

第17章 調査範囲

目次
Product Code: HLCA2313

Global Flu Treatment Market Overview

According to SPER Market Research, the Global Flu Treatment Market is estimated to reach USD 1.74 billion by 2032 with a CAGR of 5.25%.

Flu, commonly known as influenza, is a typical viral infection. Chills, aches in the muscles, fever, headaches, runny nose, cough, and others are common flu symptoms. The respiratory tract is primarily impacted by flu. Influenza viruses come in four main categories: influenza A, influenza B, influenza C, and influenza D. The influenza virus types A and B that cause seasonal flu most frequently each year are A and B. The market for influenza treatments has grown due to a number of causes, including an increase in healthcare spending and R&D spending on antiviral drugs. The expansion of government programmes to fight the flu and create reliable tests will support it. The rising cost of creating tests and equipment may restrain industry expansion. The limitations on accessibility and the availability of raw materials raise the cost of the final product.

Impact of COVID-19 on the Global Flu Treatment Market

The global market for flu medications is expanding as a result of ongoing advancements in technology and partnerships between private businesses and governmental agencies for the treatment of such pandemic flu. This is due to the COVID-19 disease, which is spreading continuously throughout the world and causing a significant number of deaths worldwide. Due to the global pandemic COVID-19, which has had a severe impact on a significant section of the population, the hospital pharmacies segment is predicted to exhibit the highest CAGR during the projection period. As a result, it is likely to encourage the market for flu medications to expand.

Scope of the Report:

Report Metric Details

Market size available for years 2019-2032

Base year considered 2021

Forecast period 2022-2032

Segments covered By Type, By Medication, By Route of Administration, By Distribution Channel, By End User.

Regions covered Asia-Pacific, Europe, Middle East and Africa, North America, Latin America

Companies Covered AstraZeneca, Bayer AG, Bristol-Myers Squibb Company, F. Hoffmann-La Roche Ltd., GSK plc, Lilly, Merck & Co. Inc., Mylan N.V., NATCO Pharma Limited, Novartis AG, Pfizer Inc., Sanofi, Sun Pharmaceutical Industries Ltd.

Global Flu Treatment Market Segmentation:

By Type: Based on the Type, Global Flu Treatment Market is segmented as; Type A, Type B, and Type C.

By Medication: Based on the Medication, Global Flu Treatment Market is segmented as; Antiviral drugs, Antihistamines, Analgesics, and Others.

By Route of Administration: Based on the Route of Administration, Global Flu Treatment Market is segmented as; Oral, Parenteral, Others

By Distribution Channel: Based on the Distribution Channel, Global Flu Treatment Market is segmented as; Hospital Pharmacy, Online Pharmacy, Retail Pharmacy

By End User: Based on the End User, Global Flu Treatment Market is segmented as; Hospitals, Homecare, Specialty Clinics, Others

By Region: Based on region, The Global Flu Treatment Market is segmented into North America, Europe, Asia Pacific, and the Rest of the World. Due to the concentration of international players on cutting-edge technologies, the flu treatment market in North America has seen good growth over the course of the anticipated timeframe. The American healthcare authority also released COVID-19 and flu virus testing recommendations for clinicians.

Table of Contents

1. Introduction

  • 1.1. Scope of the report
  • 1.2. Market segment analysis

2. Research Methodology

  • 2.1 Research data source
    • 2.1.1 Secondary data
    • 2.1.2 Primary data
    • 2.1.3 SPER's internal database
    • 2.1.4 Premium insight from KOL's
  • 2.2 Market size estimation
    • 2.2.1 Top-down and Bottom-up approach
  • 2.3 Data triangulation

3. Executive Summary

4. Market Dynamics

  • 4.1. Driver, Restraint, Opportunity and Challenges analysis
    • 4.1.1 Drivers
    • 4.1.2 Restraints
    • 4.1.3 Opportunities
    • 4.1.4 Challenges
  • 4.2. COVID-19 Impacts of the Global Flu Treatment Market

5. Market variables and outlook

  • 5.1. SWOT analysis
    • 5.1.1 Strengths
    • 5.1.2 Weaknesses
    • 5.1.3 Opportunities
    • 5.1.4 Threats
  • 5.2. PESTEL analysis
    • 5.2.1 Political landscape
    • 5.2.2 Economic landscape
    • 5.2.3 Social landscape
    • 5.2.4 Technological landscape
    • 5.2.5 Environmental landscape
    • 5.2.6 Legal landscape
  • 5.3. PORTER'S five forces analysis
    • 5.3.1 Bargaining power of suppliers
    • 5.3.2 Bargaining power of Buyers
    • 5.3.3 Threat of Substitute
    • 5.3.4 Threat of new entrant
    • 5.3.5 Competitive rivalry
  • 5.4. Heat map analysis

6. Competitive Landscape

  • 6.1 Global Flu Treatment Manufacturing Base Distribution, Sales Area, Product Type
  • 6.2 Mergers & Acquisitions, Partnerships, Product Launch, and Collaboration in Global Flu Treatment Market

7. Global Flu Treatment Market, By Type, 2019-2032 (USD Million)

  • 7.1. Type A
  • 7.2. Type B
  • 7.3. Type C

8. Global Flu Treatment Market, By Medication, 2019-2032 (USD Million)

  • 8.1. Antiviral drugs
  • 8.2. Antihistamines
  • 8.3. Analgesics
  • 8.4. Others

9. Global Flu Treatment Market, By Route of Administration, 2019-2032 (USD Million)

  • 9.1. Oral
  • 9.2. Parenteral
  • 9.3. Others

10. Global Flu Treatment Market, By Distribution Channel, 2019-2032 (USD Million)

  • 10.1. Hospital Pharmacy
  • 10.2. Online Pharmacy
  • 10.3. Retail Pharmacy

11. Global Flu Treatment Market, By End User, 2019-2032 (USD Million)

  • 11.1. Hospitals
  • 11.2. Homecare
  • 11.3. Specialty Clinics
  • 11.4. Others

12. Global Flu Treatment Market, By Region, 2019-2032 (USD Million)

  • 12.1. Global Flu Treatment Market Size and Market Share by Region (2019-2025)
  • 12.2. Global Flu Treatment Market Size and Market Share by Region (2026-2032)
  • 12.3. Asia-Pacific
    • 12.3.1. Australia
    • 12.3.2. China
    • 12.3.3. India
    • 12.3.4. Japan
    • 12.3.5. South Korea
    • 12.3.6. Rest of Asia-Pacific
  • 12.4. Europe
    • 12.4.1. France
    • 12.4.2. Germany
    • 12.4.3. Italy
    • 12.4.4. Spain
    • 12.4.5. United Kingdom
    • 12.4.6. Rest of Europe
  • 12.5. Middle East and Africa
    • 12.5.1. Kingdom of Saudi Arabia
    • 12.5.2. United Arab Emirates
    • 12.5.3. Rest of Middle East & Africa
  • 12.6. North America
    • 12.6.1. Canada
    • 12.6.2. Mexico
    • 12.6.3. United States
  • 12.7. Latin America
    • 12.7.1. Argentina
    • 12.7.2. Brazil
    • 12.7.3. Rest of Latin America

13. Company Profiles

  • 13.1. AstraZeneca
    • 13.1.1. Company details
    • 13.1.2. Financial outlook
    • 13.1.3. Product summary
    • 13.1.4. Recent developments
  • 13.2. Bayer AG
    • 13.2.1. Company details
    • 13.2.2. Financial outlook
    • 13.2.3. Product summary
    • 13.2.4. Recent developments
  • 13.3. Bristol-Myers Squibb Company
    • 13.3.1. Company details
    • 13.3.2. Financial outlook
    • 13.3.3. Product summary
    • 13.3.4. Recent developments
  • 13.4. F. Hoffmann-La Roche Ltd.
    • 13.4.1. Company details
    • 13.4.2. Financial outlook
    • 13.4.3. Product summary
    • 13.4.4. Recent developments
  • 13.5. GSK plc
    • 13.5.1. Company details
    • 13.5.2. Financial outlook
    • 13.5.3. Product summary
    • 13.5.4. Recent developments
  • 13.6. Lilly
    • 13.6.1. Company details
    • 13.6.2. Financial outlook
    • 13.6.3. Product summary
    • 13.6.4. Recent developments
  • 13.7. Merck & Co. Inc.
    • 13.7.1. Company details
    • 13.7.2. Financial outlook
    • 13.7.3. Product summary
    • 13.7.4. Recent developments
  • 13.8. Mylan N.V.
    • 13.8.1. Company details
    • 13.8.2. Financial outlook
    • 13.8.3. Product summary
    • 13.8.4. Recent developments
  • 13.9. NATCO Pharma Limited
    • 13.9.1. Company details
    • 13.9.2. Financial outlook
    • 13.9.3. Product summary
    • 13.9.4. Recent developments
  • 13.10. Novartis AG
    • 13.10.1. Company details
    • 13.10.2. Financial outlook
    • 13.10.3. Product summary
    • 13.10.4. Recent developments
  • 13.11. Pfizer Inc.
    • 13.11.1. Company details
    • 13.11.2. Financial outlook
    • 13.11.3. Product summary
    • 13.11.4. Recent developments
  • 13.12. Sanofi
    • 13.12.1. Company details
    • 13.12.2. Financial outlook
    • 13.12.3. Product summary
    • 13.12.4. Recent developments
  • 13.13. Sun Pharmaceutical Industries Ltd.
    • 13.13.1. Company details
    • 13.13.2. Financial outlook
    • 13.13.3. Product summary
    • 13.13.4. Recent developments

14. List of Abbreviations

15. Reference Links

16. Conclusion

17. Research Scope