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市場調査レポート
商品コード
1548191
バッテリーモジュール・パック用材料の技術動向と市場見通し(~2035年)<2024> Technology Trend and Market Outlook of Materials for Battery Module and Pack (~2035) |
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バッテリーモジュール・パック用材料の技術動向と市場見通し(~2035年) |
出版日: 2024年08月16日
発行: SNE Research
ページ情報: 英文 191 Pages
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電気自動車バッテリーの材料は、全体的な性能において重要な役割を果たしています。近年、バッテリーセル材料に関する研究や情報が急増しています。バッテリーセルはコストと使用の両面で極めて重要な部品である一方、バッテリーモジュールとパックに使用される材料は、重要性と入手可能なデータの点で比較的注目度が低いです。
BEVとPHEVの両方を含む世界の電気自動車(EV)バッテリーパックの市場規模は、2021年~2035年にCAGRで19%の成長が予測されています。EVバッテリーパックの市場金額は、2024年の1,230億米ドルから2035年までに4,620億米ドルに増加すると予測されます。セルとパックの製造コストと利益を除いた、バッテリーパック部品の市場規模は、2025年の340億米ドルから2035年までに1,130億米ドルに達すると予測され、バッテリーパック全体のコストの約25%を占めることが見込まれます。
EVパックの主要材料はバッテリーセルですが、セル間構造も重要です。しかし、エネルギー密度の向上を目指したCell-to-PackやCell-to-Chassisのような設計変更により、これらのセル間構造材料の需要は減少すると予測されます。バッテリーセル内では、正極用のニッケル、コバルト、鉄、マンガン、負極用の黒鉛(合成または天然)などの材料が、材料需要全体のかなりの部分を占めています。集電体としての銅とアルミニウムも重要な材料です。2035年に特定の材料に対する需要が大幅に減少することはないと見られますが、業界は高価なコバルトの使用から脱却しつつあり、安全性の向上を重視しています。加えて、
当レポートでは、バッテリーモジュール・パック市場について調査分析し、使用される材料の主な目的と予測される将来の動向に関する情報を提供しています。また、近年の熱暴走事故の急増と、それを防ぐために採用されている材料や開発戦略についても掘り下げています。
Materials within electric vehicle batteries play a critical role in overall performance. Recent years have seen a surge in research and information about battery cell materials. While battery cells are crucial components in terms of both cost and usage, the materials used in battery modules and packs have received relatively less attention in terms of importance and available data. This report focuses on the primary purposes of materials used in battery modules and packs and their anticipated future trends. The discussion of battery cells is limited to their four core components.
The global market for electric vehicle (EV) battery packs, including both BEVs and PHEVs, is projected to grow at a compound annual growth rate (CAGR) of 19% from 2021 to 2035. The market value for EV battery packs is expected to increase from $123 billion in 2024 to $462 billion in 2035. Excluding cell and pack manufacturing costs and profits, the market for components within the battery pack is forecast to grow from $34 billion in 2025 to $113 billion in 2035, accounting for approximately 25% of the total battery pack cost.
Battery cells are the main materials in EV packs, but inter-cell structures are also important. However, with design changes like Cell-to-Pack and Cell-to-Chassis aimed at increasing energy density, the demand for these inter-cell structural materials is expected to decrease. Within battery cells, materials like nickel, cobalt, iron, and manganese for the cathode, and graphite (synthetic or natural) for the anode, constitute a significant portion of the overall material demand. Copper and aluminum, serving as current collectors, are also crucial materials. While there seems to be no significant decline in demand for specific materials through 2035, the industry is moving away from the use of expensive cobalt and focusing on enhancing safety. Additionally, this report delves into the recent surge in thermal runaway incidents in battery modules and packs, and the materials and development strategies being employed to prevent such occurrences.
This report provides updated information on companies including Sang-A Frontec, Sangsin EDP, Dongwon Systems, Yulchon Chemical, KET, Younghwa Tech, LS EV Korea, Hyunwoo Industrial, Yura Corporation, Kyungshin, Hanjoo Metal, Aluko, Inzi Controls, Shinsung Delta Tech, Hanon Systems, WACKER, Saint-Gobain PPL, Dong-A Hwa Sung, Sebang Lithium Battery, Yamada Weld Tech Korea, and Trumpf Korea.