表紙:世界のLIB生産ライン拡大の見通し(~2035年)
市場調査レポート
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1503452

世界のLIB生産ライン拡大の見通し(~2035年)

<2024> Global Outlook for Expansion of LIB Production Lines (~2035)


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SNE Research
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世界のLIB生産ライン拡大の見通し(~2035年)
出版日: 2024年06月26日
発行: SNE Research
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概要

2021年の中国の積極的な生産能力拡大により二次電池の供給は増加した一方、2023年の中国の電気自動車補助金終了と電気自動車のキャズムにより需要予測が失敗し、電気自動車のスーパーサイクルは停滞期を迎えています。予測を上回るスピードで鈍化した電気自動車市場の成長は、バッテリー企業(国内3社を含む)や材料企業の積極的な投資を無意味なものにしています。

このような不安定な市場動向は、成長予測を困難にしています。激変する市場に対応し、企業のリスクを軽減するためには、メーカーの拡大計画を把握し、市場需要とともに総合的に分析することが有効です。

当レポートでは、世界のLIB市場について調査分析し、世界の二次電池メーカーの現状と生産能力の情報を提供しています。また、主要自動車メーカーのバッテリー内製化の動向や、各地域の二次電池産業の生産能力拡大政策についてもまとめています。

目次

第1章 世界の自動車・電気自動車市場の動向

  • 世界の自動車市場の見通し
  • 世界の乗用車市場の売上規模
  • 自動車の売上規模:地域別
  • 自動車の売上比率:地域別
  • 世界の電動化の見通し
  • 電化の見通し:地域別
    • 米国
    • 欧州
    • 中国
    • 日本
    • 韓国

第2章 LIB生産ライン拡大の見通し:メーカー別

  • 韓国メーカーのLIBライン拡大の見通し
    • 韓国のLIB市場の現状
    • 拡大の見通し:地域別
    • 拡大の見通し:フォームファクター別
    • 拡大の見通し:正極材料別
    • IT(小型電池)向けの生産能力
    • EV/ESS向けの生産能力
    • 韓国メーカーのライン拡大の見通し
  • 中国メーカーのLIBライン拡大の見通し
    • 中国のLIB市場の現状
    • 拡大の見通し:地域別
    • 世界市場参入動向
    • 中国の地域の生産能力
    • 拡大の見通し:フォームファクター別
    • 中国メーカーの生産能力
    • 中国メーカーのライン拡大の見通し
  • 日本メーカーのLIBライン拡大の見通し
    • 日本のLIB市場の現状
    • 拡大の見通し:地域別
    • 拡大の見通し:フォームファクター別
    • IT(小型電池)向けの生産能力
    • EV/ESS向けの生産能力
    • 日本メーカーのライン拡大の見通し
  • 北米メーカーのLIBライン拡大の見通し
    • 北米のLIB市場の現状
    • 拡大の見通し:地域別
    • 拡大の見通し:地域別(米国外の企業を含む)
    • 北米市場に参入する国の割合の動向
    • 拡大の見通し:フォームファクター別
    • 北米メーカーの生産能力
    • 北米メーカーのライン拡大の見通し
  • 欧州メーカーのLIBライン拡大の見通し
    • 欧州のLIB市場の現状
    • 拡大の見通し:欧州企業の国別
    • 拡大の見通し:地域別
    • 拡大の見通し:地域別(欧州以外の企業を含む)
    • 拡大の見通し:フォームファクター別
    • 欧州メーカーの生産能力
    • 欧州メーカーのライン拡大の見通し

第3章 LIBの中長期の需給の見通し(~2035年)

  • LIB需要の見通し
    • xEV+ESS+IT
    • 中/大型xEV+ESS
    • 中/大型xEV+ESS:地域別
  • LIB供給の見通し
    • xEV+ESS+IT(デザインキャパ)
    • xEV+ESS+IT(OEE 70%)
    • 電気自動車+ESS+IT
    • 中/大型xEV+ESS
    • IT
    • 中/大型xEV+ESS(地域別、OEE 70%)
    • 中/大型xEV+ESS(フォームファクター別、OEE 70%)
  • LIB需給の見通し
    • 中/大型xEV+ESS(世界、OEE 70%)
    • 中/大型xEV+ESS(北米、OEE 70%)
    • 中/大型xEV+ESS(欧州、OEE 70%)
    • 中/大型xEV+ESS(中国、OEE 70%)

第4章 自動車OEMのバッテリー内製化の動向

  • Volkswagen
  • Daimler
  • BMW
  • Tesla
  • Stellantis
  • Hyundai Motor Company
  • TOYOTA

第5章 EV/バッテリー生産政策の動向:地域別

  • 中国
    • 2024年のLIB産業標準条件の公表(案)
  • EV採用拡大の推進状況
  • 北米
    • インフレ抑制法(IRA)
    • バイデンの電気自動車政策
  • 欧州
    • EUバッテリー規制
    • 重要原材料法(CRMA)
    • EUの「Fit for 55」
目次
Product Code: 227

The global electric vehicle market has been growing rapidly since the launch of Tesla Model 3 in 2017 and has been considered a key industry for carbon neutrality. Accordingly, various industries related to electric vehicles, such as batteries, materials, and their components, have also continued to grow along with the electric vehicle market. The three domestic battery companies are building large-scale production bases in North America and Europe and are striving to dominate the global market.

However, despite the increase in secondary battery supply due to China's aggressive expansion of production capacity in 2021, the end of China's electric vehicle subsidies in 2023 and the electric vehicle chasm have led to a failure in forecasting demand, and the electric vehicle super cycle has reached a stagnation stage. The electric vehicle market growth, which has slowed down faster than expected, is making aggressive investments by battery companies (including three domestic companies) and material companies meaningless.

Such unstable market trends make it difficult to predict growth. In order to respond to the rapidly changing market and reduce risks of companies, it would be helpful to understand manufacturers' expansion plans and comprehensively analyze them along with market demand.

This report provides a summary of the current status and production capacity of global secondary battery manufacturers. It also summarizes the battery internalization trends of major automakers and policies for expanding secondary battery industry capacity by region.

We hope this report will be helpful to those in the secondary battery industry.

Strong points of this report:

  • (1) Analysis of the expansion status and outlook of global LIB manufacturers
    • You can find detailed information on the production bases of LIB manufacturers in Korea, China, Japan, North America, and Europe, as well as the current status of each manufacturer.
  • (2) Analysis of mid-to-long term supply & demand outlook
    • Based on production capacity and plans, you can identify LIB supply up to 2035 and predict supply and demand outlook. (Supply and demand data is available in detail by cathode material type, region, and form factor.)
  • (3) Battery internalization trends of car OEMs and regional policies
    • You can understand the battery internalization trends of car OEMs and policies of the electric vehicle and battery production in China, North America, and Europe.

Table of Contents

1. Global Automobile & Electric Vehicle Market Trends

  • 1.1. Global Automobile Market Outlook
  • 1.2. Sales Size of Global Passenger Car Market
  • 1.3. Sales Size of Automobile by Region
  • 1.4. Sales Proportion of Automobile by Region
  • 1.5. Global Electrification Outlook
  • 1.6. Electrification Outlook by Region
    • 1.6.1. USA
    • 1.6.2. Europe
    • 1.6.3. China
    • 1.6.4. Japan
    • 1.6.5. Korea

2. Outlook for Expansion of LIB Production Lines by Manufacturers

  • 2.1. LIB Line Expansion Outlook of Korean Manufacturers
    • 2.1.1. LIB Market Status in Korea
    • 2.1.2. Expansion Outlook by Region
    • 2.1.3. Expansion Outlook by Form Factor
    • 2.1.4. Expansion Outlook by Cathode Material
    • 2.1.5. Production Capacity for IT (small-sized battery)
    • 2.1.6. Production Capacity for EV/ESS
    • 2.1.7. Line Expansion Outlook by Korean Manufacturers
      • 2.1.7.1. LGES
      • 2.1.7.2. SDI
      • 2.1.7.3. SK On
  • 2.2. LIB Line Expansion Outlook of Chinese Manufacturers
    • 2.2.1. LIB Market Status in China
    • 2.2.2. Expansion Outlook by Region
    • 2.2.3. Global Market Entry Trends
    • 2.2.4. Regional Production Capacity in China
    • 2.2.5. Expansion Outlook by Form Factor
    • 2.2.6. Production Capacity of Chinese Manufacturers
    • 2.2.7. Line Expansion Outlook by Chinese Manufacturers
      • 2.2.7.1. CATL
      • 2.2.7.2. BYD
      • 2.2.7.3. Gotion
      • 2.2.7.4. Lishen
      • 2.2.7.5. Farasis
      • 2.2.7.6. Great Power
      • 2.2.7.7. DFD New Energy
      • 2.2.7.8. Ganfeng Li Energy
      • 2.2.7.9. EVE Energy
      • 2.2.7.10. SVOLT
      • 2.2.7.11. CALB
      • 2.2.7.12. BAK
      • 2.2.7.13. REPT
      • 2.2.7.14. Sunwoda
      • 2.2.7.15. JEVE
      • 2.2.7.16. Envision AESC
      • 2.2.7.17. Zenergy
      • 2.2.7.18. EIKTO
      • 2.2.7.19. Phylion
      • 2.2.7.20. Narada
      • 2.2.7.21. MGL
      • 2.2.7.22. Gree Titanium
      • 2.2.7.23. Tesson New Energy
      • 2.2.7.24. SZZNP
      • 2.2.7.25. Wanxiang 123
      • 2.2.7.26. Tianneng
      • 2.2.7.27. ATL
      • 2.2.7.28. Soundon
      • 2.2.7.29. evps Ningbo
      • 2.2.7.30. Star Energy
      • 2.2.7.31. Coslight
      • 2.2.7.32. Camel
      • 2.2.7.33. Far East Battery
  • 2.3. LIB Line Expansion Outlook of Japanese Manufacturers
    • 2.3.1. LIB Market Status in Japan
    • 2.3.2. Expansion Outlook by Region
    • 2.3.3. Expansion Outlook by Form Factor
    • 2.3.4. Production Capacity for IT (small-sized battery)
    • 2.3.5. Production Capacity for EV/ESS
    • 2.3.6. Line Expansion Outlook by Japanese Manufacturers
      • 2.3.6.1. Panasonic
      • 2.3.6.2. PPES
      • 2.3.6.3. Murata
      • 2.3.6.4. PEVE
      • 2.3.6.5. LEJ
      • 2.3.6.6. BEC
      • 2.3.6.7. VEJ
      • 2.3.6.8. Others
  • 2.4. LIB Line Expansion Outlook of N/American Manufacturers
    • 2.4.1. LIB Market Status in N/America
    • 2.4.2. Expansion Outlook by Region
    • 2.4.3. Expansion Outlook by Region (incl. companies outside US)
    • 2.4.4. Trends in the proportion of countries entering the N/American market
    • 2.4.5. Expansion Outlook by Form Factor
    • 2.4.6. Production Capacity of N/American Manufacturers
    • 2.4.7. Line Expansion Outlook by N/American Manufacturers
      • 2.4.7.1. Tesla
      • 2.4.7.2. Microvast
      • 2.4.7.3. Statevolt
      • 2.4.7.4. Others
  • 2.5. LIB Line Expansion Outlook of European Manufacturers
    • 2.5.1. LIB Market Status in Europe
    • 2.5.2. Expansion Outlook by Country of European Companies
    • 2.5.3. Expansion Outlook by Region
    • 2.5.4. Expansion Outlook by Region (incl. companies outside Europe)
    • 2.5.5. Expansion Outlook by Form Factor
    • 2.5.6. Production Capacity of European Manufacturers
    • 2.5.7. Line Expansion Outlook by European Manufacturers
      • 2.5.7.1. Northvolt
      • 2.5.7.2. Leclanche
      • 2.5.7.3. ACC
      • 2.5.7.4. PowerCo
      • 2.5.7.5. BMZ (Terra E)
      • 2.5.7.6. Blue Solutions (Bollore)
      • 2.5.7.7. InoBat
      • 2.5.7.8. Itavolt
      • 2.5.7.9. West Midlands Gigafactory
      • 2.5.7.10. Verkor
      • 2.5.7.11. MORROW
      • 2.5.7.12. Renera Rosatom
      • 2.5.7.13. Cellforce
      • 2.5.7.14. Basquevolt
      • 2.5.7.15. Freyr
      • 2.5.7.16. Others

3. LIB Mid/Long-Term Supply & Demand Outlook (~'35)

  • 3.1. LIB Demand Outlook
    • 3.1.1. xEV+ESS+IT
    • 3.1.2. Mid/Large xEV+ESS
    • 3.1.3. Mid/Large xEV+ESS (by Region)
  • 3.2. LIB Supply Outlook
    • 3.2.1. xEV+ESS+IT (Design Capa)
    • 3.2.2. xEV+ESS+IT (OEE 70%)
    • 3.2.3. xEV+ESS+IT
    • 3.2.4. Mid/Large xEV+ESS
    • 3.2.5. IT
    • 3.2.6. Mid/Large xEV+ESS (by Region, OEE 70%)
    • 3.2.7. Mid/Large xEV+ESS (by Form Factor, OEE 70%)
  • 3.3. LIB Supply & Demand Outlook
    • 3.3.1. Mid/Large xEV+ESS (Global, OEE 70%)
    • 3.3.2. Mid/Large xEV+ESS (N/America, OEE 70%)
    • 3.3.3. Mid/Large xEV+ESS (Europe, OEE 70%)
    • 3.3.4. Mid/Large xEV+ESS (China, OEE 70%)

4. Trends in Battery Internalization of Car OEMs

  • 4.1. Volkswagen
  • 4.2. Daimler
  • 4.3. BMW
  • 4.4. Tesla
  • 4.5. Stellantis
  • 4.6. Hyundai Motor Company
  • 4.7. TOYOTA

5. EV/Battery Production Policy Trends by Region

  • 5.1. China
    • 5.1.1. Announcement of LIB Industry Standard Conditions in 2024 (Draft)
  • 5.2. Promotion Status of Expanding the Adoption of EV
  • 5.3. N/America
    • 5.3.1. Inflation Reduction Act (IRA)
    • 5.3.2. Biden's Electric Vehicle Policy
  • 5.4. Europe
    • 5.4.1. EU Battery Regulation
    • 5.4.2. Critical Raw Materials Act (CRMA)
    • 5.4.3. EU's 'Fit for 55'