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市場調査レポート
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1209789

シーフードの世界市場:2028年までの予測 - 供給源(天然物、養殖、その他)、性質(在来種、有機、その他)、形態(冷凍、生鮮、常温、冷蔵缶詰、その他)、その他による世界の分析

Seafood Market Forecasts to 2028 - Global Analysis By Source (Wild Caught, Farm Raised, Other Sources), Nature (Conventional, Organic, Other Natures), Form (Frozen, Fresh, Ambient, Chilled Canned, Other Forms), and Others

出版日: | 発行: Stratistics Market Research Consulting | ページ情報: 英文 175+ Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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シーフードの世界市場:2028年までの予測 - 供給源(天然物、養殖、その他)、性質(在来種、有機、その他)、形態(冷凍、生鮮、常温、冷蔵缶詰、その他)、その他による世界の分析
出版日: 2023年01月01日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 175+ Pages
納期: 2~3営業日
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概要

Stratistics MRCによると、世界のシーフード市場は2022年に3446億8000万米ドルを占め、2028年には6419億1000万米ドルに達すると予想され、予測期間中に10.92%のCAGRで成長しています。

シーフードには、加工品、生鮮品にかかわらず、あらゆる種類の甲殻類、魚類、軟体動物が含まれます。シーフードは高タンパクで、最も健康的な食品の1つとして広く知られています。シーフードの摂取は、心臓発作や脳卒中の予防に役立ち、血圧を下げ、オメガ3脂肪酸を多く含んでいます。

国連食糧農業機関(FAO)によると、2030年までに、今後数年間の需要増に対応するため、30%増の4000万トンのシーフードが追加で必要になるとされています。

市場力学

促進要因

健康上の利点に対する意識の高まり

予測期間中、水産物市場は需要の増加を見るでしょう。これは主に、水産物の健康効果に対する消費者の理解が深まったことと、消費者のライフスタイルが大きく変化したことに起因しています。ベジタリアンでない消費者は、徐々に食習慣を変え、ペスカタリアンに傾倒しています。肉や肉製品には有害な化学物質や農薬が含まれていることが多いため、消費者の嗜好が健康的な食事パターンに大きくシフトしています。その結果、この要因が今後数年間における消費者の水産物に対する需要を増加させています。

抑制要因

気候条件の変化

海洋種の絶滅が市場成長を阻害すると予想されます。酸素のレベル、水の酸性度、代わりに温度のような気候要因の変化は、市場の成長を妨げると予想される魚や魚介類の生産に影響を与えます。厳しい漁業は、市場の成長を制限し、海洋生物を混乱させる。適切な包装規制の欠如と製品の短い保存期間が市場成長を阻害することが予想されます。

機会

世界中で無脂肪タンパク質食品に対する需要が高まっています。

さまざまなシーフードレストランが、エキゾチックなシーフードメニューがあることを強調しています。ナマズやティラピアなどの持続可能なシーフードオプションは、これらのレストランやシーフードサービスプロバイダによって優先されます。これらの要因は、シーフード市場を前進させています。

脅威

シーフードの限界

製品の短い貯蔵寿命、海の種の減少、増加し、包装の魚介類に関する連邦政府の規制、および上昇し、魚介類を処理するために行く間に病気の新しいの上昇は、すべての市場の成長を阻害することになります。

COVID-19の影響

COVID-19の流行は、チェーンの混乱と政府が課したロックダウンにより、同国の水産物市場に大きな影響を与えました。水産物の輸入は2年以内に再開される見込みです。世界各地でのロックダウン、サプライチェーンの混乱、原料供給の変動により、生産者は生産停止を余儀なくされ、市場の成長は期待外れとなっています。COVID-19の公衆衛生危機に立ち向かうためのワクチンの導入は、予測期間中の市場成長を高めると予想されます。

予測期間中、冷凍セグメントが最大になると予想される

冷凍部門は、有利な成長を遂げると推定されています。世界で消費される水産物のうち4分の3以下が冷凍品であり、淡水魚類は冷凍品全体の半分強を占めているとのことです。貝類ではエビが最も多く、全体の半分弱を占めています。冷凍魚類は、快適な調理が可能であること、注文しやすいこと、栄養価が高いことなどから、人気が高まっています。

予測期間中、魚類分野のCAGRが最も高くなると予想されます。

魚は肉に代わる高タンパク食品として人気が高まっているため、魚分野は最も速いCAGRの伸びを示すと予想されます。肉食の増加に伴い、魚の消費による健康上の利点から、魚に対する需要も増加しています。魚は低脂肪で、オメガ3脂肪酸を含むため、非常に有益な食事です。心臓病が多い多くの国では、魚の消費量が増えています。オメガ3脂肪酸は、心臓血管系疾患を患う人々にとって非常に有益であるようです。魚は高タンパクで飽和脂肪が少ないです。ビタミンABとオメガ3脂肪酸は、全身の健康、特に目と脳の健康に欠かせません。

最もシェアの高い地域

アジア太平洋地域は、可処分所得の増加、および魚を提供するファーストフード店の普及率の上昇により、予測期間中に最大の市場シェアを占めると予想されます。過去数年間、レストランでのオンライン注文はかつてないほどの勢いで増加しており、レストランオーナーにとって販路と収益を改善するチャンスが何度も生まれています。この地域の新興諸国は、世界で最も人気のある魚関連料理の震源地となりつつあります。

CAGRが最も高い地域

北米は、魚介類の人気の高まりとともに、さまざまな料理に対する顧客の傾向が強まっていることから、予測期間中のCAGRが最も高くなると予想されています。メーカーは、国内のプレーヤーが協力するための有利な機会を提示し、先進国における彼らの製造装置を拡大するために取り組んでいます。また、水産物に対する世界の需要の高まりは、一人当たりの消費を増加させ、予測期間中に大きな成長を意味します。

主な発展

2022年5月、Nueva Pescanova、スペインのPuerto Las Palmasで、新しい商業用タコの構築の提案書の提出を発表しました。同社はタコの養殖方法の開発に積極的に取り組んでおり、このほど試験施設においてミズダコの5世代飼育、孵化、孵化に成功したと発表しました。

本レポートの内容

  • 地域別・国別セグメントにおける市場シェア評価
  • 新規参入企業への戦略的提言
  • 2020年、2021年、2022年、2025年、2028年の市場データを網羅
  • 市場動向(市場促進要因・促進要因・機会・脅威・課題・投資機会・提言)を網羅
  • 市場推定に基づく、主要ビジネスセグメントにおける戦略的推奨事項
  • 主要な共通トレンドをマッピングした競合情勢
  • 詳細な戦略、財務、最近の開発状況を含む企業プロファイル
  • 最新の技術的進歩をマッピングしたサプライチェーン動向

無料カスタマイズサービス

本レポートをご購読のお客様には、以下のカスタマイズオプションのいずれかを無償でご提供いたします。

  • 企業プロファイル
    • 追加市場プレイヤーの包括的なプロファイリング(最大3社まで)
    • 主要プレイヤーのSWOT分析(3社まで)
  • 地域別セグメンテーション
    • お客様のご希望に応じた主要国の市場推計・予測・CAGR(注:フィージビリティチェックによります。)
  • 競合ベンチマーキング
    • 製品ポートフォリオ、地理的プレゼンス、戦略的提携に基づく主要プレイヤーのベンチマーキング

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 序文

  • 概要
  • ステークホルダー
  • 調査範囲
  • 調査手法
    • データマイニング
    • データ分析
    • データ検証
    • 調査アプローチ
  • 調査情報源
    • 1次調査情報源
    • 2次調査情報源
    • 仮定

第3章 市場動向分析

  • 促進要因
  • 抑制要因
  • 機会
  • 脅威
  • 製品分析
  • エンドユーザー分析
  • 新興市場
  • COVID-19の影響

第4章 ポーターズファイブフォース分析

  • 供給企業の交渉力
  • 買い手の交渉力
  • 代替品の脅威
  • 新規参入業者の脅威
  • 競争企業間の敵対関係

第5章 世界のシーフード市場:ソース別

  • ワイルドキャッチ
  • ファームレイズ
  • その他の情報源

第6章 世界の水産物市場:本来の姿

  • 従来型
  • オーガニック
  • その他の性質

第7章 世界の水産物市場:形態別

  • 凍った
  • 新鮮
  • 周囲
  • チルド
  • 缶詰
  • 塩漬け
  • 乾燥した
  • 燻製
  • その他のフォーム

第8章 世界のシーフード市場:製品タイプ

  • ロブスター
  • 地魚
  • 遠洋生物
  • サケ類
  • 魚類
    • ポロック
    • シーチキン
  • 軟体動物
    • ホタテ
    • カキ
  • 甲殻類
    • カニ
    • エビ
    • エビ
  • 頭足類
  • その他の製品タイプ
    • マス

第9章 世界のシーフード市場:販売チャネル別

  • 間接的
    • 卸売店
    • 近代的な取引
    • 専門店
    • コンビニエンスストア
    • オンライン小売
    • ディスカウントストア
  • 直接
  • その他の販売チャネル

第10章 世界のシーフード市場:エンドユーザー別

  • バイオテクノロジー
  • 食べ物
  • 化粧品
  • 工業用
  • 医薬品
  • 家庭用小売
  • その他のエンドユーザー

第11章 世界のシーフード市場:地域

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • イタリア
    • フランス
    • スペイン
    • その他欧州
  • アジア太平洋地域
    • 日本
    • 中国
    • インド
    • オーストラリア
    • ニュージーランド
    • 韓国
    • その他アジア太平洋地域
  • 南米
    • アルゼンチン
    • ブラジル
    • チリ
    • その他南米
  • 中東とアフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • カタール
    • 南アフリカ
    • その他中東

第12章 主な発展

  • 契約、パートナーシップ、コラボレーション、合弁事業
  • 買収と合併
  • 新製品の発売
  • 事業拡大
  • その他の主要戦略

第13章 企業プロファイル

  • Thai Union Group PCL
  • Trident Seafoods Corporation
  • Phillips Foods, Inc.
  • Pacific Seafood
  • Nueva Pescanova USA
  • SeaPak
  • American Seafoods Company
  • Stolt Sea Farm
  • Lee Fishing Company
  • Shanghai Fisheries Group Co., Ltd.
  • Royal Greenland Seafood A/S
  • Marine Harvest ASA
図表

List of Tables

  • Table 1 Global Seafood Market Outlook, By Region (2020-2028) ($MN)
  • Table 2 Global Seafood Market Outlook, By Source (2020-2028) ($MN)
  • Table 3 Global Seafood Market Outlook, By Wild Caught (2020-2028) ($MN)
  • Table 4 Global Seafood Market Outlook, By Farm Raised (2020-2028) ($MN)
  • Table 5 Global Seafood Market Outlook, By Other Sources (2020-2028) ($MN)
  • Table 6 Global Seafood Market Outlook, By Nature (2020-2028) ($MN)
  • Table 7 Global Seafood Market Outlook, By Conventional (2020-2028) ($MN)
  • Table 8 Global Seafood Market Outlook, By Organic (2020-2028) ($MN)
  • Table 9 Global Seafood Market Outlook, By Other Natures (2020-2028) ($MN)
  • Table 10 Global Seafood Market Outlook, By Form (2020-2028) ($MN)
  • Table 11 Global Seafood Market Outlook, By Frozen (2020-2028) ($MN)
  • Table 12 Global Seafood Market Outlook, By Fresh (2020-2028) ($MN)
  • Table 13 Global Seafood Market Outlook, By Ambient (2020-2028) ($MN)
  • Table 14 Global Seafood Market Outlook, By Chilled (2020-2028) ($MN)
  • Table 15 Global Seafood Market Outlook, By Canned (2020-2028) ($MN)
  • Table 16 Global Seafood Market Outlook, By Salted (2020-2028) ($MN)
  • Table 17 Global Seafood Market Outlook, By Dried (2020-2028) ($MN)
  • Table 18 Global Seafood Market Outlook, By Smoked (2020-2028) ($MN)
  • Table 19 Global Seafood Market Outlook, By Other Forms (2020-2028) ($MN)
  • Table 20 Global Seafood Market Outlook, By Product Type (2020-2028) ($MN)
  • Table 21 Global Seafood Market Outlook, By Lobsters (2020-2028) ($MN)
  • Table 22 Global Seafood Market Outlook, By Ground Fish (2020-2028) ($MN)
  • Table 23 Global Seafood Market Outlook, By Pelagics (2020-2028) ($MN)
  • Table 24 Global Seafood Market Outlook, By Salmonids (2020-2028) ($MN)
  • Table 25 Global Seafood Market Outlook, By Fishes (2020-2028) ($MN)
  • Table 26 Global Seafood Market Outlook, By Pollock (2020-2028) ($MN)
  • Table 27 Global Seafood Market Outlook, By Salmon (2020-2028) ($MN)
  • Table 28 Global Seafood Market Outlook, By Tuna (2020-2028) ($MN)
  • Table 29 Global Seafood Market Outlook, By Molluscs (2020-2028) ($MN)
  • Table 30 Global Seafood Market Outlook, By Scallops (2020-2028) ($MN)
  • Table 31 Global Seafood Market Outlook, By Oysters (2020-2028) ($MN)
  • Table 32 Global Seafood Market Outlook, By Crustaceans (2020-2028) ($MN)
  • Table 33 Global Seafood Market Outlook, By Crabs (2020-2028) ($MN)
  • Table 34 Global Seafood Market Outlook, By Shrimp (2020-2028) ($MN)
  • Table 35 Global Seafood Market Outlook, By Prawns (2020-2028) ($MN)
  • Table 36 Global Seafood Market Outlook, By Cephalopods (2020-2028) ($MN)
  • Table 37 Global Seafood Market Outlook, By Other Product Types (2020-2028) ($MN)
  • Table 38 Global Seafood Market Outlook, By Trouts (2020-2028) ($MN)
  • Table 39 Global Seafood Market Outlook, By Sales Channel (2020-2028) ($MN)
  • Table 40 Global Seafood Market Outlook, By Indirect (2020-2028) ($MN)
  • Table 41 Global Seafood Market Outlook, By Wholesale Stores (2020-2028) ($MN)
  • Table 42 Global Seafood Market Outlook, By Modern Trade (2020-2028) ($MN)
  • Table 43 Global Seafood Market Outlook, By Specialty Food Stores (2020-2028) ($MN)
  • Table 44 Global Seafood Market Outlook, By Convenience Stores (2020-2028) ($MN)
  • Table 45 Global Seafood Market Outlook, By Online Retail (2020-2028) ($MN)
  • Table 46 Global Seafood Market Outlook, By Discount Stores (2020-2028) ($MN)
  • Table 47 Global Seafood Market Outlook, By Direct (2020-2028) ($MN)
  • Table 48 Global Seafood Market Outlook, By Other Sales Channels (2020-2028) ($MN)
  • Table 49 Global Seafood Market Outlook, By End User (2020-2028) ($MN)
  • Table 50 Global Seafood Market Outlook, By Biotechnology (2020-2028) ($MN)
  • Table 51 Global Seafood Market Outlook, By Food (2020-2028) ($MN)
  • Table 52 Global Seafood Market Outlook, By Cosmetics (2020-2028) ($MN)
  • Table 53 Global Seafood Market Outlook, By Industrial (2020-2028) ($MN)
  • Table 54 Global Seafood Market Outlook, By Pharmaceutical (2020-2028) ($MN)
  • Table 55 Global Seafood Market Outlook, By Household Retail (2020-2028) ($MN)
  • Table 56 Global Seafood Market Outlook, By Other End Users (2020-2028) ($MN)

Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.

目次
Product Code: SMRC22211

According to Stratistics MRC, the Global Seafood Market is accounted for $344.68 billion in 2022 and is expected to reach $641.91 billion by 2028 growing at a CAGR of 10.92% during the forecast period. Seafood includes all types of crustaceans, fish, and molluscs, whether processed or fresh. Seafood is high in protein and is widely regarded as one of the healthiest foods. Seafood consumption helps to prevent heart attacks and strokes, lowers blood pressure, and is high in Omega-3 fatty acids.

According to the Food and Agriculture Organization (FAO), by 2030, and additional value of 40 million tons of sea food, which is an increment of 30%, will be required to meet the rising demand in coming years.

Market Dynamics:

Driver:

Rise in awareness of the health benefits

Over the forecast period, the seafood market will see an increase in demand. This is primarily due to increased consumer understanding of the health benefits of seafood and a considerable shift in consumer lifestyle. Non-vegetarian consumers have been gradually changing their eating habits and gravitating toward pescetarianism. Because meat and meat products frequently contain harmful chemicals and pesticides, there has been a significant shift in consumer preference toward healthy diet patterns. As a result, this factor has increased consumer demand for seafood in the coming years.

Restraint:

Changing climatic conditions

Sea species extinction is expected to stymie market growth. Shifting climatic factors such like levels of oxygen, water acidity, but instead temperatures have an impact on fish and seafood production, which is expected to impede market growth. Severe fishing disrupts marine life, limiting market growth. The lack of proper packaging regulations and the product's short shelf life are expected to stymie market growth.

Opportunity:

Rising demand for fat-free proteinaceous food around the world

Various seafood restaurants are emphasising the availability of exotic seafood options. Sustainable seafood options such as catfish and tilapia are prioritised by these restaurants and seafood service providers. These factors are propelling the seafood market forward.

Threat:

Limitations of sea foods

The product's shorter shelf life, the decrement of sea species, federal regulations on increasing and packaging seafood, and the rise of new of illnesses while going to rise and processing seafood will all impede market growth.

COVID-19 Impact

The COVID-19 epidemic has had a significant impact on the country's seafood market due to the chain disruption and government-imposed lockdown. The import of seafood is expected to resume within two years. Lockdowns around the world, supply chain disruptions, and fluctuating raw material supplies forced producers to shut down production, resulting in a disappointing decline in market growth. The introduction of vaccines to confront the COVID-19 public health crisis is expected to increase market growth during the forecast period.

The Frozen segment is expected to be the largest during the forecast period

The Frozen segment is estimated to have a lucrative growth. Under three-quarters among all seafood consumed worldwide is frozen, with freshwater fish species reporting for a little more than half of all frozen goods. Shrimp is the most popular shellfish, accounting for less than half of the total. Frozen fish products are becoming more popular as a result of their comfort ability, ease of order to prepare, and nutritional value.

The fish segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period

The fish segment is anticipated to witness the fastest CAGR growth due to fish is becoming more popular as a high-protein alternative to meat. As the amount of meat eaters grows, so does the demand for fish, owing to the wellbeing advantages of consuming it. Fish is a low fat diet that is very beneficial because it contains omega-3 fatty acids. Many countries with prevalent heart conditions are increasing their consumption of fish. Omega-3 fatty acids seem to be extremely beneficial to people suffering from cardiovascular disease. Fish is high in protein and low in saturated fat. Vitamin AB and omega-3 fatty acids are critical for overall health, particularly the eyes and brain.

Region with highest share:

Asia Pacific is projected to hold the largest market share during the forecast period owing to increasing disposable income and then a rising prevalence of fast-food eateries that serve fish. In past years, the amount of online ordering from restaurants has increased at an unprecedented rate, creating multiple chances for restaurant owners to improve their sales channels and revenue. Developing countries in this region are becoming the epicentres of some of the world's most popular fish-related cuisines.

Region with highest CAGR:

North America is projected to have the highest CAGR over the forecast period, owing to the increasing customer propensity forward toward different cuisines as well as the increasing popularity of seafood. Manufacturers are working to expand their manufacturing units in developed countries, which present lucrative opportunities for domestic players to collaborate. Moreover, rising global demand for seafood has increased per capita consumption, implying significant growth during the forecast period.

Key players in the market

Some of the key players profiled in the Seafood Market include Thai Union Group PCL, Trident Seafoods Corporation, Phillips Foods, Inc., Pacific Seafood, Nueva Pescanova USA, SeaPak, American Seafoods Company, Stolt Sea Farm, Lee Fishing Company, Shanghai Fisheries Group Co., Ltd., Royal Greenland Seafood A/S and Marine Harvest ASA.

Key Developments:

In May 2022, Nueva Pescanova, announced the submission of their proposal of building a new commercial octopus, in Puerto Las Palmas, Spain. The firm has been intensively working toward developing a method of octopus farming, and lately, announced its successful raising, hatching, and incubation of O. vulgaris octopus' five generations in a test facility.

Sources Covered:

  • Wild Caught
  • Farm Raised
  • Other Sources

Natures Covered:

  • Conventional
  • Organic
  • Other Natures

Forms Covered:

  • Frozen
  • Fresh
  • Ambient
  • Chilled
  • Canned
  • Salted
  • Dried
  • Smoked
  • Other Forms

Production Processes Covered:

  • Extrusion
  • Blow Molding
  • Co-Extrusion
  • Thermoforming (Thermo Fill Seal)
  • Injection Molding
  • Other Production Processes

Product Types Covered:

  • Lobsters
  • Ground Fish
  • Pelagics
  • Salmonids
  • Fishes
  • Molluscs
  • Crustaceans
  • Cephalopods
  • Other Product Types

Sales Channels Covered:

  • Indirect
  • Direct
  • Other Sales Channels

End Users Covered:

  • Biotechnology
  • Food
  • Cosmetics
  • Industrial
  • Pharmaceutical
  • Household Retail
  • Other End Users

Regions Covered:

  • North America
    • US
    • Canada
    • Mexico
  • Europe
    • Germany
    • UK
    • Italy
    • France
    • Spain
    • Rest of Europe
  • Asia Pacific
    • Japan
    • China
    • India
    • Australia
    • New Zealand
    • South Korea
    • Rest of Asia Pacific
  • South America
    • Argentina
    • Brazil
    • Chile
    • Rest of South America
  • Middle East & Africa
    • Saudi Arabia
    • UAE
    • Qatar
    • South Africa
    • Rest of Middle East & Africa

What our report offers:

  • Market share assessments for the regional and country-level segments
  • Strategic recommendations for the new entrants
  • Covers Market data for the years 2020, 2021, 2022, 2025, and 2028
  • Market Trends (Drivers, Constraints, Opportunities, Threats, Challenges, Investment Opportunities, and recommendations)
  • Strategic recommendations in key business segments based on the market estimations
  • Competitive landscaping mapping the key common trends
  • Company profiling with detailed strategies, financials, and recent developments
  • Supply chain trends mapping the latest technological advancements

Free Customization Offerings:

All the customers of this report will be entitled to receive one of the following free customization options:

  • Company Profiling
    • Comprehensive profiling of additional market players (up to 3)
    • SWOT Analysis of key players (up to 3)
  • Regional Segmentation
    • Market estimations, Forecasts and CAGR of any prominent country as per the client's interest (Note: Depends on feasibility check)
  • Competitive Benchmarking
    • Benchmarking of key players based on product portfolio, geographical presence, and strategic alliances

Table of Contents

1 Executive Summary

2 Preface

  • 2.1 Abstract
  • 2.2 Stake Holders
  • 2.3 Research Scope
  • 2.4 Research Methodology
    • 2.4.1 Data Mining
    • 2.4.2 Data Analysis
    • 2.4.3 Data Validation
    • 2.4.4 Research Approach
  • 2.5 Research Sources
    • 2.5.1 Primary Research Sources
    • 2.5.2 Secondary Research Sources
    • 2.5.3 Assumptions

3 Market Trend Analysis

  • 3.1 Introduction
  • 3.2 Drivers
  • 3.3 Restraints
  • 3.4 Opportunities
  • 3.5 Threats
  • 3.6 Product Analysis
  • 3.7 End User Analysis
  • 3.8 Emerging Markets
  • 3.9 Impact of Covid-19

4 Porters Five Force Analysis

  • 4.1 Bargaining power of suppliers
  • 4.2 Bargaining power of buyers
  • 4.3 Threat of substitutes
  • 4.4 Threat of new entrants
  • 4.5 Competitive rivalry

5 Global Seafood Market, By Source

  • 5.1 Introduction
  • 5.2 Wild Caught
  • 5.3 Farm Raised
  • 5.4 Other Sources

6 Global Seafood Market, By Nature

  • 6.1 Introduction
  • 6.2 Conventional
  • 6.3 Organic
  • 6.4 Other Natures

7 Global Seafood Market, By Form

  • 7.1 Introduction
  • 7.2 Frozen
  • 7.3 Fresh
  • 7.4 Ambient
  • 7.5 Chilled
  • 7.6 Canned
  • 7.7 Salted
  • 7.8 Dried
  • 7.9 Smoked
  • 7.10 Other Forms

8 Global Seafood Market, By Product Type

  • 8.1 Introduction
  • 8.2 Lobsters
  • 8.3 Ground Fish
  • 8.4 Pelagics
  • 8.5 Salmonids
  • 8.6 Fishes
    • 8.6.1 Pollock
    • 8.6.2 Salmon
    • 8.6.3 Tuna
  • 8.7 Molluscs
    • 8.7.1 Scallops
    • 8.7.2 Oysters
  • 8.8 Crustaceans
    • 8.8.1 Crabs
    • 8.8.2 Shrimp
    • 8.8.3 Prawns
  • 8.9 Cephalopods
  • 8.10 Other Product Types
    • 8.10.1 Trouts

9 Global Seafood Market, By Sales Channel

  • 9.1 Introduction
  • 9.2 Indirect
    • 9.2.1 Wholesale Stores
    • 9.2.2 Modern Trade
    • 9.2.3 Specialty Food Stores
    • 9.2.4 Convenience Stores
    • 9.2.5 Online Retail
    • 9.2.6 Discount Stores
  • 9.3 Direct
  • 9.4 Other Sales Channels

10 Global Seafood Market, By End User

  • 10.1 Introduction
  • 10.2 Biotechnology
  • 10.3 Food
  • 10.4 Cosmetics
  • 10.5 Industrial
  • 10.6 Pharmaceutical
  • 10.7 Household Retail
  • 10.8 Other End Users

11 Global Seafood Market, By Geography

  • 11.1 Introduction
  • 11.2 North America
    • 11.2.1 US
    • 11.2.2 Canada
    • 11.2.3 Mexico
  • 11.3 Europe
    • 11.3.1 Germany
    • 11.3.2 UK
    • 11.3.3 Italy
    • 11.3.4 France
    • 11.3.5 Spain
    • 11.3.6 Rest of Europe
  • 11.4 Asia Pacific
    • 11.4.1 Japan
    • 11.4.2 China
    • 11.4.3 India
    • 11.4.4 Australia
    • 11.4.5 New Zealand
    • 11.4.6 South Korea
    • 11.4.7 Rest of Asia Pacific
  • 11.5 South America
    • 11.5.1 Argentina
    • 11.5.2 Brazil
    • 11.5.3 Chile
    • 11.5.4 Rest of South America
  • 11.6 Middle East & Africa
    • 11.6.1 Saudi Arabia
    • 11.6.2 UAE
    • 11.6.3 Qatar
    • 11.6.4 South Africa
    • 11.6.5 Rest of Middle East & Africa

12 Key Developments

  • 12.1 Agreements, Partnerships, Collaborations and Joint Ventures
  • 12.2 Acquisitions & Mergers
  • 12.3 New Product Launch
  • 12.4 Expansions
  • 12.5 Other Key Strategies

13 Company Profiling

  • 13.1 Thai Union Group PCL
  • 13.2 Trident Seafoods Corporation
  • 13.3 Phillips Foods, Inc.
  • 13.4 Pacific Seafood
  • 13.5 Nueva Pescanova USA
  • 13.6 SeaPak
  • 13.7 American Seafoods Company
  • 13.8 Stolt Sea Farm
  • 13.9 Lee Fishing Company
  • 13.10 Shanghai Fisheries Group Co., Ltd.
  • 13.11 Royal Greenland Seafood A/S
  • 13.12 Marine Harvest ASA