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市場調査レポート
商品コード
1803026
ブレーキマスターシリンダーの世界市場予測(~2032年): 製品タイプ別、材質別、ブレーキタイプ別、車両タイプ別、販売チャネル別、技術別、地域別分析Brake Master Cylinders Market Forecasts to 2032 - Global Analysis By Product Type, Material, Brake Type, Vehicle Type, Sales Channel, Technology and By Geography |
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カスタマイズ可能
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ブレーキマスターシリンダーの世界市場予測(~2032年): 製品タイプ別、材質別、ブレーキタイプ別、車両タイプ別、販売チャネル別、技術別、地域別分析 |
出版日: 2025年09月07日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 200+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、世界のブレーキマスターシリンダーの市場規模は2025年に13億米ドルを占め、予測期間中のCAGRは5.6%で、2032年には20億米ドルに達すると予測されています。ブレーキマスターシリンダーは、ブレーキペダルからの機械的な力を油圧に変換する、自動車のブレーキシステムにおける重要な油圧部品です。この圧力はブレーキラインを通じて伝達され、ブレーキキャリパーまたはホイールシリンダーを作動させ、効果的なブレーキングを可能にします。マスターシリンダーには通常、ブレーキフルード用のリザーバーと、安全性を冗長化するための二重回路があります。マスターシリンダーは、安定した応答性の高いブレーキ性能を確保し、車両の制御と運転中の乗員の安全性に重要な役割を果たします。
電気自動車と自律走行車の需要増加
電気自動車や自律走行車には、精密な制御と電子モジュールとの統合を実現する高度なブレーキシステムが必要です。自動車メーカーが電動化と自動化にシフトするにつれて、応答性と信頼性の高い油圧部品の必要性が重要になります。ブレーキマスターシリンダーは、EVや自律走行プラットフォームの安全性と性能を確保する上で極めて重要な役割を果たします。さらに、ブレーキ効率の向上を求める規制の義務化により、最新のマスターシリンダー技術の導入が加速しています。
電子システムとの統合が進む
車両アーキテクチャの複雑化、特に電子制御ユニット(ECU)の統合は、従来の油圧ブレーキ部品に課題を突きつけています。ブレーキマスターシリンダーは現在、電子制御スタビリティコントロール、アンチロックブレーキシステム、その他のデジタルモジュールとシームレスにインターフェースする必要があります。この融合には精密なエンジニアリングと厳格なテストが要求され、開発コストと市場投入までの期間が増大します。さらに、メカニカル・サブシステムとエレクトロニック・サブシステム間の互換性の問題が、普及の妨げになることもあります。
ADAS(先進運転支援システム)との統合
自動緊急ブレーキ、レーンキーピングアシスト、アダプティブクルーズコントロールなどのADAS技術の普及は、ブレーキマスターシリンダーの技術革新に新たな機会をもたらしています。これらのシステムは、リアルタイムのデータと迅速な作動に依存しており、高精度で最小限の待ち時間で応答できるマスターシリンダーが必要とされています。メーカーは、車載センサーや制御ユニットと通信できるスマート油圧システムに投資しています。この動向は、特に高級車や安全性重視の車種において、電子制御式マスターシリンダーの需要を促進すると予想されます。
電子制御ブレーキシステムの複雑化
ブレーキマスターシリンダーは現在、厳重に管理されたデジタルエコシステムの中で作動する必要があり、そこで不具合が生じると車両全体の安全性が損なわれる可能性があります。継続的な較正、ソフトウェア更新、サイバーセキュリティ対策が必要であるため、運用リスクの層が厚くなっています。さらに、ブレーキ・バイ・ワイヤ・システムへの移行により、従来の油圧式マスターシリンダーへの依存度が徐々に低下し、長期的な関連性が課題となっています。
COVID-19の大流行は世界の自動車サプライチェーンを混乱させ、ブレーキマスターシリンダーの生産と流通に影響を与えました。工場の操業停止、労働力不足、物流のボトルネックにより、部品の入手に遅れが生じました。しかし、この危機はまた、電気自動車や自律走行車へのシフトを加速させ、間接的に先進ブレーキシステムの需要を押し上げました。消費者の嗜好がパーソナルモビリティと非接触技術に傾くなか、OEMは車両の安全性と制御の革新を優先しました。
予測期間中、シングルサーキットマスターシリンダーセグメントが最大となる見込み
シングルサーキットマスターシリンダーセグメントは、従来型車両モデルに広く適用されているため、予測期間中に最大の市場シェアを占めると予想されます。これらのシステムは、基本的なブレーキングニーズに対して分かりやすい設計とコスト効率の高いソリューションを提供するため、エントリーレベルおよび中級車向けに人気があります。特に、高度な自動車整備へのアクセスが限られている地域では、そのシンプルさによってメンテナンスの容易さと信頼性が保証されます。デュアルシステムやタンデムシステムの台頭にもかかわらず、シングルサーキット構成は、その実証済みの性能と手頃な価格により、引き続き大きな市場シェアを占めています。
予測期間中にCAGRが最も高くなると予測されるのは油圧マスターシリンダーセグメント
予測期間中、油圧式マスターシリンダーセグメントは、その優れた応答性と車種を問わない適応性により、最も高い成長率を示すと予測されます。これらのシステムは、現代の走行条件や安全基準に不可欠な正確な制動力調整を提供します。軽量材料と流体力学の革新により、効率と耐久性が向上しています。ハイブリッド車や電気自動車が、より優れた制御のために油圧式ブレーキソリューションを採用するようになっているため、この分野は、特に性能重視のカテゴリーや商用車カテゴリーにおいて、堅調な拡大が見込まれています。
予測期間中、アジア太平洋は、大規模な自動車生産基盤と拡大する消費者需要に支えられ、最大の市場シェアを占めると予想されます。中国、インド、日本などの国々は、自動車の電動化とインフラ整備に多額の投資を行っており、部品製造を後押ししています。この地域は、費用対効果の高い労働力、強力なサプライヤー・ネットワーク、自動車技術革新を促進する有利な政府政策の恩恵を受けています。加えて、都市化と自動車保有台数の増加が信頼性の高いブレーキシステムの需要に拍車をかけており、アジア太平洋の市場支配力が強まっています。
予測期間中、北米は急速な技術進歩と厳しい安全規制によって最も高いCAGRを示すと予測されます。この地域は自律走行と電動モビリティに重点を置いているため、高度なブレーキ部品の採用が加速しています。大手自動車OEMとTier-1サプライヤーは、次世代自動車に合わせた統合ブレーキソリューションを開発するために研究開発に投資しています。さらに、自動車の安全性と性能に関する消費者の意識が、ブレーキシステムのアップグレードをメーカーに促しており、米国とカナダの市場の堅調な成長に寄与しています。
Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.
According to Stratistics MRC, the Global Brake Master Cylinders Market is accounted for $1.3 billion in 2025 and is expected to reach $2.0 billion by 2032 growing at a CAGR of 5.6% during the forecast period. A brake master cylinder is a critical hydraulic component in a vehicle's braking system that converts mechanical force from the brake pedal into hydraulic pressure. This pressure is transmitted through brake lines to activate the brake calipers or wheel cylinders, enabling effective braking. It typically contains a reservoir for brake fluid and dual circuits for safety redundancy. The master cylinder ensures consistent and responsive braking performance, playing a vital role in vehicle control and occupant safety during operation.
Rising demand for electric and autonomous vehicles
Electric and autonomous vehicles require advanced braking systems that offer precise control and integration with electronic modules. As automotive manufacturers shift toward electrification and automation, the need for responsive and reliable hydraulic components becomes critical. Brake master cylinders play a pivotal role in ensuring safety and performance in EVs and autonomous platforms. Additionally, regulatory mandates for enhanced braking efficiency are accelerating the deployment of modern master cylinder technologies.
Increasing integration with electronic systems
The rising complexity of vehicle architectures, especially with the integration of electronic control units (ECUs), poses challenges for traditional hydraulic braking components. Brake master cylinders must now interface seamlessly with electronic stability control, anti-lock braking systems, and other digital modules. This convergence demands precision engineering and rigorous testing, increasing development costs and time-to-market. Moreover, compatibility issues between mechanical and electronic subsystems can hinder widespread adoption.
Integration with advanced driver-assistance systems (ADAS)
The proliferation of ADAS technologies such as automatic emergency braking, lane-keeping assist, and adaptive cruise control is creating new opportunities for brake master cylinder innovation. These systems rely on real-time data and rapid actuation, necessitating master cylinders that can respond with high accuracy and minimal latency. Manufacturers are investing in smart hydraulic systems that can communicate with onboard sensors and control units. This trend is expected to drive demand for electronically modulated master cylinders, especially in premium and safety-focused vehicle models.
Increasing complexity of integrated electronic braking systems
Brake master cylinders must now operate within a tightly controlled digital ecosystem, where any malfunction can compromise overall vehicle safety. The need for continuous calibration, software updates, and cybersecurity measures adds layers of operational risk. Additionally, the shift toward brake-by-wire systems may gradually reduce reliance on traditional hydraulic master cylinders, challenging their long-term relevance.
The COVID-19 pandemic disrupted global automotive supply chains, affecting the production and distribution of brake master cylinders. Factory shutdowns, labor shortages, and logistical bottlenecks led to delays in component availability. However, the crisis also accelerated the shift toward electric and autonomous vehicles, indirectly boosting demand for advanced braking systems. As consumer preferences leaned toward personal mobility and contactless technologies, OEMs prioritized innovation in vehicle safety and control.
The single circuit master cylinder segment is expected to be the largest during the forecast period
The single circuit master cylinder segment is expected to account for the largest market share during the forecast period due to its widespread application in conventional vehicle models. These systems offer a straightforward design and cost-effective solution for basic braking needs, making them popular among entry-level and mid-range vehicles. Their simplicity ensures ease of maintenance and reliability, especially in regions with limited access to advanced automotive servicing. Despite the rise of dual and tandem systems, single circuit configurations continue to hold substantial market share due to their proven performance and affordability.
The hydraulic master cylinders segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period
Over the forecast period, the hydraulic master cylinders segment is predicted to witness the highest growth rate owing to their superior responsiveness and adaptability across vehicle types. These systems provide precise braking force modulation, essential for modern driving conditions and safety standards. Innovations in lightweight materials and fluid dynamics are enhancing their efficiency and durability. As hybrid and electric vehicles increasingly adopt hydraulic braking solutions for better control, this segment is poised for robust expansion, especially in performance-oriented and commercial vehicle categories.
During the forecast period, the Asia Pacific region is expected to hold the largest market share supported by its massive automotive production base and expanding consumer demand. Countries like China, India, and Japan are investing heavily in vehicle electrification and infrastructure development, boosting component manufacturing. The region benefits from cost-effective labor, strong supplier networks, and favorable government policies promoting automotive innovation. Additionally, the rise in urbanization and vehicle ownership is fueling demand for reliable braking systems, reinforcing Asia Pacific's dominant market position.
Over the forecast period, the North America region is anticipated to exhibit the highest CAGR driven by rapid technological advancements and stringent safety regulations. The region's focus on autonomous driving and electric mobility is accelerating the adoption of sophisticated braking components. Leading automotive OEMs and Tier-1 suppliers are investing in R&D to develop integrated braking solutions tailored for next-generation vehicles. Furthermore, consumer awareness regarding vehicle safety and performance is prompting manufacturers to upgrade braking systems, contributing to robust market growth across the U.S. and Canada.
Key players in the market
Some of the key players in Brake Master Cylinders Market include ACDelco, Bosch, ZF Friedrichshafen AG, Continental AG, Hitachi Ltd., ADVICS Co., Ltd., Mando Corporation, Aisin Seiki Co., Ltd., Delphi Technologies, Nissin Kogyo Co., Ltd., Endurance Technologies, Federal-Mogul (Wagner), TBK Co., Ltd., FTE Automotive, Haldex AB, Knorr-Bremse AG, and Meritor Inc.
In July 2025, ZF Aftermarket expanded its TRW chassis product line, adding 176 new items and extending coverage to approximately 54 million vehicles. This broadens ZF's aftermarket reach and reinforces its position in global chassis systems distribution.
In May 2025, Continental unveiled its future automotive spin-off brand named Aumovio at Auto Shanghai, focusing on software-defined and autonomous mobility solutions. The rebranded entity aims to lead in sensor, infotainment, braking, and autonomous systems under a new identity post-IPO.
In April 2025, ACDelco aftermarket products were relaunched in India through a licensing partnership with General Motors and Assurance Intl Limited. This marks GM's renewed strategic push into the Indian aftermarket with a trusted local partner.