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市場調査レポート
商品コード
1639221

中量エンジン市場の機会、成長促進要因、産業動向分析、2025年~2034年の予測

Medium-duty Engine Market Opportunity, Growth Drivers, Industry Trend Analysis, and Forecast 2025 - 2034


出版日
ページ情報
英文 180 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
価格
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中量エンジン市場の機会、成長促進要因、産業動向分析、2025年~2034年の予測
出版日: 2024年11月21日
発行: Global Market Insights Inc.
ページ情報: 英文 180 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

世界の中量エンジン市場は、2024年に92億米ドルと評価され、2025年から2034年にかけてCAGR6.4%で成長すると予測されています。

この成長は、eコマースの急増によって効率的なラストワンマイル配送車両の需要が高まったことが主な要因です。中型トラックは特に都市部のルートに適しており、混雑した市街地を移動するには積載量と操縦性のバランスが重要です。

オンライン・ショッピングの台頭と都市型フルフィルメント・センターの拡大は、性能と効率の両方を提供する中量エンジンの必要性にさらに拍車をかけています。これらのエンジンは、燃費効率を維持しながら短距離配送に必要なパワーを提供することで、物流業務をサポートするように設計されています。

持続可能性は、市場を形成するもう一つの重要な要因です。政府や企業がより環境に優しい技術を優先する中、各メーカーは低排出ガスで燃費の良い中量エンジンを開発しています。欧州のユーロ6基準や他地域の同様の政策などの規制枠組みが、ハイブリッドや低排出ガスエンジン技術の進歩を後押ししています。環境に優しいソリューションの推進により、企業は環境目標を達成し二酸化炭素排出量を削減するために、よりクリーンなエンジンを採用するようになっています。

市場範囲
開始年 2024
予測年 2025-2034
開始金額 92億米ドル
予測金額 169億米ドル
CAGR 6.4%

車両分類では、市場はクラス4、クラス5、クラス6に分けられます。クラス6車両は2024年に市場シェアの60%以上を占め、2034年には95億米ドルを超えると予測されます。燃費効率を高め、積載量を最大化するため、メーカー各社はクラス6車両にアルミニウムや複合材のような軽量素材を使用するようになっています。こうした技術革新により、荷室スペースが改善されるだけでなく、電動パワートレインの重量も相殺され、環境性能と運用上の実用性のバランスが確保されます。

クラス6車両のモジュール設計により、柔軟性とカスタマイズ性が向上し、多様な業界のニーズに応えることができます。スケーラブルなプラットフォームにより、メーカーはさまざまなボディスタイル、パワートレイン構成、特殊装備を提供することができ、これらの車両をさまざまな用途に適応させることができます。

市場は馬力に基づき、150馬力未満、150~250馬力、250馬力以上に区分されます。150~250馬力のカテゴリーは、よりクリーンな燃焼と代替燃料パワートレインの需要に牽引され、2034年までに30億米ドルを超えると予想されています。エンジン、トランスミッション、その他のコンポーネントを組み合わせた統合パワートレインシステムは、その信頼性と効率の高さから人気が高まっています。

地域別では、中国が2024年の市場を席巻し、世界売上高の30%以上を占めています。中国メーカーは現地生産に注力し、国内事情に最適化したエンジンを開発しています。一方、北米メーカーは、性能と燃費を維持しながら厳しい排出ガス規制に対応するため、クリーンディーゼル技術に投資しています。

目次

第1章 調査手法と調査範囲

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 業界洞察

  • エコシステム分析
  • サプライヤーの状況
    • 部品メーカー
    • 自動車OEM
    • ティア1サプライヤー
    • テクノロジー・インテグレーター
    • エンドユーザー
  • 利益率分析
  • コスト内訳分析
    • 原材料費
    • 製造コスト
    • 研究開発費
    • 利益率と諸経費
    • その他
  • 主なニュースと取り組み
  • 技術革新の状況
  • 規制状況
  • 影響要因
    • 促進要因
      • ラストワンマイル配送における中型車需要の高まり
      • エンジン効率の技術進歩
      • 車両近代化の需要の高まり
      • エンジンの持続可能性への注目の高まり
    • 業界の潜在的リスク&課題
      • 代替パワートレインの採用
      • 原材料価格の変動
  • 成長可能性分析
  • ポーター分析
  • PESTEL分析

第4章 競合情勢

  • イントロダクション
  • 企業シェア分析
  • 競合のポジショニング・マトリックス
  • 戦略展望マトリックス

第5章 市場推計・予測:車両クラス別、2021年~2034年

  • 主要動向
  • クラス4
  • クラス5
  • クラス6

第6章 市場推計・予測:馬力別、2021年~2034年

  • 主要動向
  • 150 HP未満
  • 150 HP-250 HP
  • 250 HP以上

第7章 市場推計・予測:販売チャネル別、2021年~2034年

  • 主要動向
  • OEM
  • アフターマーケット

第8章 市場推計・予測:最終用途別、2021年~2034年

  • 主要動向
  • 建設機械
  • 農業機械
  • 商用車
  • 特殊車両

第9章 市場推計・予測:地域別、2021年~2032年

  • 主要動向
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
  • 欧州
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • スペイン
    • イタリア
    • ロシア
    • 北欧
  • アジア太平洋
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • ニュージーランド
    • 東南アジア
  • ラテンアメリカ
    • ブラジル
    • メキシコ
    • アルゼンチン
  • 中東・アフリカ
    • UAE
    • 南アフリカ
    • サウジアラビア

第10章 企業プロファイル

  • CNH Industrial
  • Cummins
  • Deutz AG
  • Dongfeng
  • Eicher Motors
  • FAW Group
  • Ford Motors
  • Foton Motor
  • General Motors
  • Hino Motors
  • Hyundai
  • Isuzu Motors
  • JAC Motors
  • MAN Trucks & Bus
  • Mercedes Benz Group(Former Daimler)
  • Mitsubishi
  • Navistar International(International Trucks)
  • PACCAR
  • Perkins Engine
  • Scania
  • Volvo Group
目次
Product Code: 12347

The Global Medium-Duty Engine Market, valued at USD 9.2 billion in 2024, is anticipated to grow at a compound annual growth rate (CAGR) of 6.4% from 2025 to 2034. This growth is largely driven by the surge in e-commerce, which has increased the demand for efficient last-mile delivery vehicles. Medium-duty trucks are particularly suited for urban routes, where balancing payload capacity and maneuverability is critical for navigating congested city streets.

The rise of online shopping and the expansion of urban fulfillment centers have further fueled the need for medium-duty engines that deliver both performance and efficiency. These engines are designed to support logistics operations by offering the power required for short-distance deliveries while maintaining fuel efficiency.

Sustainability is another significant factor shaping the market. As governments and corporations prioritize greener technologies, manufacturers are developing medium-duty engines with lower emissions and improved fuel efficiency. Regulatory frameworks such as the Euro 6 standards in Europe and similar policies in other regions drive advancements in hybrid and low-emission engine technologies. The push for eco-friendly solutions prompts companies to adopt cleaner engines to meet their environmental goals and reduce their carbon footprint.

Market Scope
Start Year2024
Forecast Year2025-2034
Start Value$9.2 Billion
Forecast Value$16.9 Billion
CAGR6.4%

In terms of vehicle classification, the market is divided into Class 4, Class 5, and Class 6 vehicles. Class 6 vehicles held over 60% of the market share in 2024 and are projected to surpass USD 9.5 billion by 2034. To enhance fuel efficiency and maximize payload capacity, manufacturers increasingly use lightweight materials like aluminum and composites in Class 6 vehicles. These innovations not only improve cargo space but also offset the weight of electric powertrains, ensuring a balance between environmental performance and operational utility.

The modular design of Class 6 vehicles allows for greater flexibility and customization, catering to diverse industry needs. Scalable platforms enable manufacturers to offer various body styles, powertrain configurations, and specialized equipment, making these vehicles adaptable for different applications.

Based on horsepower, the market is segmented into engines below 150 HP, 150-250 HP, and above 250 HP. The 150-250 HP category is expected to exceed USD 3 billion by 2034, driven by the demand for cleaner combustion and alternative fuel powertrains. Integrated powertrain systems that combine engines, transmissions, and other components are becoming increasingly popular for their enhanced reliability and efficiency.

Regionally, China dominated the market in 2024, contributing over 30% of the global revenue. Chinese manufacturers are focusing on localized production and developing engines optimized for domestic conditions. Meanwhile, North American manufacturers are investing in clean diesel technologies to comply with stringent emissions regulations while maintaining performance and fuel efficiency.

Table of Contents

Chapter 1 Methodology & Scope

  • 1.1 Research design
    • 1.1.1 Research approach
    • 1.1.2 Data collection methods
  • 1.2 Base estimates and calculations
    • 1.2.1 Base year calculation
    • 1.2.2 Key trends for market estimates
  • 1.3 Forecast model
  • 1.4 Primary research & validation
    • 1.4.1 Primary sources
    • 1.4.2 Data mining sources
  • 1.5 Market definitions

Chapter 2 Executive Summary

  • 2.1 Industry 360° synopsis, 2021 - 2034

Chapter 3 Industry Insights

  • 3.1 Industry ecosystem analysis
  • 3.2 Supplier landscape
    • 3.2.1 Component manufacturers
    • 3.2.2 Automotive OEMs
    • 3.2.3 Tier 1 Suppliers
    • 3.2.4 Technology integrators
    • 3.2.5 End users
  • 3.3 Profit margin analysis
  • 3.4 Cost breakdown analysis
    • 3.4.1 Raw material cost
    • 3.4.2 Manufacturing costs
    • 3.4.3 R & D cost
    • 3.4.4 Profit margins and overheads
    • 3.4.5 Others
  • 3.5 Key news & initiatives
  • 3.6 Technology and innovation landscape
  • 3.7 Regulatory landscape
  • 3.8 Impact forces
    • 3.8.1 Growth drivers
      • 3.8.1.1 Rising demand for medium-duty vehicles in last-mile delivery
      • 3.8.1.2 Technology advancements in engine efficiency
      • 3.8.1.3 Growing demand for fleet modernization
      • 3.8.1.4 Increasing focus on engine sustainability
    • 3.8.2 Industry pitfalls & challenges
      • 3.8.2.1 Adoption of alternate powertrains
      • 3.8.2.2 Fluctuating raw material prices
  • 3.9 Growth potential analysis
  • 3.10 Porter's analysis
  • 3.11 PESTEL analysis

Chapter 4 Competitive Landscape, 2024

  • 4.1 Introduction
  • 4.2 Company market share analysis
  • 4.3 Competitive positioning matrix
  • 4.4 Strategic outlook matrix

Chapter 5 Market Estimates & Forecast, By Vehicle Class, 2021 - 2034 ($Bn, Units)

  • 5.1 Key trends
  • 5.2 Class 4
  • 5.3 Class 5
  • 5.4 Class 6

Chapter 6 Market Estimates & Forecast, By Horsepower, 2021 - 2034 ($Bn, Units)

  • 6.1 Key trends
  • 6.2 Below 150 HP
  • 6.3 150 HP- 250 HP
  • 6.4 Above 250 HP

Chapter 7 Market Estimates & Forecast, By Sales Channel, 2021 - 2034 ($Bn, Units)

  • 7.1 Key trends
  • 7.2 OEM
  • 7.3 Aftermarket

Chapter 8 Market Estimates & Forecast, By End Use, 2021 - 2034 ($Bn, Units)

  • 8.1 Key trends
  • 8.2 Construction machinery
  • 8.3 Agricultural machinery
  • 8.4 Commercial vehicles
  • 8.5 Special vehicles

Chapter 9 Market Estimates & Forecast, By Region, 2021 - 2032 ($Bn, Units)

  • 9.1 Key trends
  • 9.2 North America
    • 9.2.1 U.S.
    • 9.2.2 Canada
  • 9.3 Europe
    • 9.3.1 UK
    • 9.3.2 Germany
    • 9.3.3 France
    • 9.3.4 Spain
    • 9.3.5 Italy
    • 9.3.6 Russia
    • 9.3.7 Nordics
  • 9.4 Asia Pacific
    • 9.4.1 China
    • 9.4.2 India
    • 9.4.3 Japan
    • 9.4.4 South Korea
    • 9.4.5 ANZ
    • 9.4.6 Southeast Asia
  • 9.5 Latin America
    • 9.5.1 Brazil
    • 9.5.2 Mexico
    • 9.5.3 Argentina
  • 9.6 MEA
    • 9.6.1 UAE
    • 9.6.2 South Africa
    • 9.6.3 Saudi Arabia

Chapter 10 Company Profiles

  • 10.1 CNH Industrial
  • 10.2 Cummins
  • 10.3 Deutz AG
  • 10.4 Dongfeng
  • 10.5 Eicher Motors
  • 10.6 FAW Group
  • 10.7 Ford Motors
  • 10.8 Foton Motor
  • 10.9 General Motors
  • 10.10 Hino Motors
  • 10.11 Hyundai
  • 10.12 Isuzu Motors
  • 10.13 JAC Motors
  • 10.14 MAN Trucks & Bus
  • 10.15 Mercedes Benz Group (Former Daimler)
  • 10.16 Mitsubishi
  • 10.17 Navistar International (International Trucks)
  • 10.18 PACCAR
  • 10.19 Perkins Engine
  • 10.20 Scania
  • 10.21 Volvo Group