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市場調査レポート
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1798051

燃料電池船舶市場の2032年までの予測: 燃料電池タイプ、出力、燃料、用途、エンドユーザー、地域別の世界分析

Fuel Cells Marine Vessels Market Forecasts to 2032 - Global Analysis By Fuel Cell Type, Power Output, Fuel, Application, End User and By Geography


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英文 200+ Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
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価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=149.25円
燃料電池船舶市場の2032年までの予測: 燃料電池タイプ、出力、燃料、用途、エンドユーザー、地域別の世界分析
出版日: 2025年08月07日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 200+ Pages
納期: 2~3営業日
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  • 目次
概要

Stratistics MRCによると、世界の燃料電池船舶市場は2025年に29億米ドルを占め、予測期間中にCAGR 10.1%で成長し、2032年には57億米ドルに達する見込みです。

燃料電池船舶は、水素ベース燃料電池を利用して推進力と船内システム用の電力を生成し、従来型化石燃料に代わるクリーンな代替手段を記載しています。これらの船舶は、製品別として水と熱のみを排出し、温室効果ガスの排出を大幅に削減し、エネルギー効率を向上させています。燃料電池は静かに作動し、メンテナンスは最小限で済み、長距離運航をサポートします。海上輸送への統合は、世界の脱炭素化の目標に沿うものであり、持続可能性と環境への低負荷を重視するフェリー、貨物船、海軍の用途に理想的です。

Journal of Marine Science and Engineering誌によると、船舶に燃料電池システムを導入した場合、従来型ディーゼル推進システムと比較して、温室効果ガスの排出量を最大40%削減できることがわかりました。

グリーン水素とブルー水素の生産と利用可能性の向上

低炭素海上輸送の世界の推進は、再生可能な資源からの「グリーン」水素と、炭素回収を可能にするプロセスからの「ブルー」水素の生産増加によって強力にサポートされています。このようなサステイナブル水素燃料の利用可能性の向上は、船舶の燃料供給における燃料電池導入の主要障壁のひとつに対処するものです。政府、エネルギー会社、港湾当局は、水素生成プラントと流通ネットワークに多額の投資を行っており、海上アプリケーション用の安定した供給源を確保することで、市場の成長を促しています。

燃料供給インフラの不足

現在、水素を安全に、商業運航に十分な量だけ貯蔵、取り扱い、供給できる能力を持つ港湾は、世界でもごくわずかです。このようなインフラを構築するには、多額の投資、広範な安全プロトコル、標準化された手順が必要であり、長期的な事業となります。このギャップにより、早期採用企業は特殊なルートや移動式の燃料補給ソリューションに頼らざるを得なくなり、いずれも運用の複雑さとコストを増大させ、燃料電池船舶市場を阻害しています。

燃料電池とバッテリーまたは従来型エンジンを組み合わせたハイブリッド推進システムへの関心の高まり

ハイブリッド構成は運航の柔軟性を記載しています。燃料電池は巡航段階で一次電力を供給し、バッテリーは短時間の高エネルギー需要に対応したり、ゼロエミッションゾーンで運転したりできます。これにより、航続距離が延びるだけでなく、燃料効率が最適化され、すべてのコンポーネントの摩耗が軽減されます。船舶運航会社は、ハイブリッドシステムを実用的な過渡的ソリューションと見なしており、従来型システムを完全に放棄することなく、強化される排出規制への適合を可能にしています。このような適応性のある設計は、フェリー、オフショアサービス船、調査船など、任務を通じてさまざまな出力を必要とする船舶にとって特に魅力的です。

サプライチェーンの混乱と原料不足

白金族触媒、膜、高圧貯蔵タンクなどの重要なコンポーネントは、限られた資源の材料に依存しているため、価格変動や入手困難の影響を受けやすいです。地政学的緊張、貿易制限、物流ボトルネックによる混乱は、新造船の大幅な生産遅れにつながる可能性があります。新興の海洋燃料電池プロジェクトにとって、このような遅れは納期に影響を与えるだけでなく、投資家の信頼も妨げます。

COVID-19の影響

COVID-19の大流行は、燃料電池船舶市場に複雑な課題と機会をもたらしました。当初は、労働力不足、港湾閉鎖、サプライチェーンの中断により造船スケジュールが遅れ、燃料電池ベース新システムの展開が遅れました。しかし、この危機は海運における持続可能性への意識を高め、企業は規制や環境リスクから事業を将来的に守ることに目を向けた。一部の地域では、政府の景気刺激策にグリーン海事技術への資金援助が盛り込まれ、水素燃料電池の研究開発が加速しました。

予測期間中、溶融炭酸塩燃料電池(MCFC)セグメントが最大となる見込み

溶融炭酸塩燃料電池(MCFC)セグメントは、燃料を電気に変換する効率が高く、水素や天然ガスなど様々な燃料で作動することから、予測期間中最大の市場シェアを占めると予想されます。これらの燃料電池は、高出力の海上用途で特に優れた性能を発揮するため、貨物船や海上プラットフォームなどの大型船舶に適しています。燃料の内部改質が可能なため、場合によっては外部の水素インフラが不要になり、短期的な採用メリットが得られます。

艦艇・防衛船セグメントは予測期間中最も高いCAGRが見込まれる

予測期間中、艦艇・防衛船セグメントは、ステルス性、耐久性、エネルギー自立性への戦略的投資により、最も高い成長率を示すと予測されます。燃料電池は静音運転と低熱シグネチャを提供するため、潜水艦や哨戒艦に最適です。防衛機関は、従来型燃料への依存を減らし、運用範囲を拡大するため、燃料電池の統合を優先しています。燃料電池システムはモジュール化されているため、さまざまな船級に柔軟に展開できます。

最大のシェアを占める地域

予測期間中、北米の地域が最大の市場シェアを占めると予想されるが、これは強力な研究開発イニシアティブと有利な規制枠組みによるものです。この地域は海軍の存在感が強く、商業船舶の活動も活発であるため、クリーン推進技術の需要が高まっています。連邦政府の資金援助プログラムと海運の脱炭素化目標が、造船業者に燃料電池システムの採用を促しています。米国とカナダの主要港も、将来の船舶配備をサポートするために水素インフラへの投資を進めています。大手燃料電池メーカーや技術新興企業の存在は、世界市場におけるこの地域の地位をさらに強固なものにしています。

CAGRが最も高い地域

予測期間中、造船業の拡大と環境意識の高まりを背景に、アジア太平洋が最も高いCAGRを示すと予想されます。日本、韓国、中国などの国々は、長期的な持続可能性目標の一環として、水素を動力とする船舶に積極的に投資しています。政府が支援するパイロットプロジェクトや官民パートナーシップは、旅客フェリー、貨物船、沿岸パトロール船への燃料電池の採用を加速させています。この地域の海事イノベーションへの注力は、燃料電池部品の輸出の増加と相まって、クリーンな海洋推進のためのダイナミックエコシステムを形成しています。

無料のカスタマイズサービス

本レポートをご購読の顧客は、以下の無料カスタマイズオプションのいずれかをご利用いただけます。

  • 企業プロファイル
    • 追加市場参入企業の包括的プロファイリング(3社まで)
    • 主要企業のSWOT分析(3社まで)
  • 地域セグメンテーション
    • 顧客の関心に応じた主要国の市場推定・予測・CAGR(注:フィージビリティチェックによる)
  • 競合ベンチマーキング
    • 製品ポートフォリオ、地理的プレゼンス、戦略的提携による主要企業のベンチマーキング

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 序文

  • 概要
  • ステークホルダー
  • 調査範囲
  • 調査手法
    • データマイニング
    • データ分析
    • データ検証
    • 調査アプローチ
  • 調査資料
    • 一次調査資料
    • 二次調査資料
    • 前提条件

第3章 市場動向分析

  • イントロダクション
  • 促進要因
  • 抑制要因
  • 機会
  • 脅威
  • 用途分析
  • エンドユーザー分析
  • 新興市場
  • COVID-19の影響

第4章 ポーターのファイブフォース分析

  • 供給企業の交渉力
  • 買い手の交渉力
  • 代替品の脅威
  • 新規参入業者の脅威
  • 競争企業間の敵対関係

第5章 世界の燃料電池船舶市場:燃料電池タイプ別

  • イントロダクション
  • 高分子電解質膜燃料電池(PEMFC)
  • 溶融炭酸塩燃料電池(MCFC)
  • 固体酸化物燃料電池(SOFC)
  • 直接メタノール燃料電池(DMFC)
  • アルカリ燃料電池(AFC)
  • リン酸燃料電池(PAFC)
  • その他の燃料電池タイプ

第6章 世界の燃料電池船舶市場:出力別

  • イントロダクション
  • 100kW以下
  • 100kW~500kW
  • 500kW~1MW
  • 1MW以上

第7章 世界の燃料電池船舶市場:燃料別

  • イントロダクション
  • 水素
  • メタノール
  • 液化天然ガス(LNG)
  • その他の燃料

第8章 世界の燃料電池船舶市場:用途別

  • イントロダクション
  • 貨物船
  • 艦艇・防衛船
  • フェリー
  • ヨットとレジャークラフト
  • 潜水艦
  • その他の船舶タイプ

第9章 世界の燃料電池船舶市場:エンドユーザー別

  • イントロダクション
  • 政府と防衛機関
  • 商業船舶運航業者
  • 民間船舶所有者
  • 港湾当局と内陸水路運営者
  • その他

第10章 世界の燃料電池船舶市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • イタリア
    • フランス
    • スペイン
    • その他の欧州
  • アジア太平洋
    • 日本
    • 中国
    • インド
    • オーストラリア
    • ニュージーランド
    • 韓国
    • その他のアジア太平洋
  • 南米
    • アルゼンチン
    • ブラジル
    • チリ
    • その他の南米
  • 中東・アフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • カタール
    • 南アフリカ
    • その他の中東・アフリカ

第11章 主要開発

  • 契約、パートナーシップ、コラボレーション、ジョイントベンチャー
  • 買収と合併
  • 新製品発売
  • 事業拡大
  • その他の主要戦略

第12章 企業プロファイリング

  • Ballard Power Systems
  • PowerCell Sweden AB
  • Siemens AG
  • ABB Ltd.
  • Toshiba Corporation
  • Nuvera Fuel Cells LLC
  • Proton Motor Fuel Cell GmbH
  • TECO 2030 ASA
  • Freudenberg Group
  • Plug Power Inc.
  • Dyna International BV
  • MEYER WERFT GmbH & Co. KG
  • Watt Fuel Cell Corporation
  • e1 Marine
  • HDF Energy
  • A.P. Moller-Maersk
  • Tarbit Shipping AB
  • Norled AS
  • Fiskerstrand Verft AS
  • Energy A/S
図表

List of Tables

  • Table 1 Global Fuel Cells Marine Vessels Market Outlook, By Region (2024-2032) ($MN)
  • Table 2 Global Fuel Cells Marine Vessels Market Outlook, By Fuel Cell Type (2024-2032) ($MN)
  • Table 3 Global Fuel Cells Marine Vessels Market Outlook, By Polymer Electrolyte Membrane Fuel Cells (PEMFC) (2024-2032) ($MN)
  • Table 4 Global Fuel Cells Marine Vessels Market Outlook, By Molten Carbonate Fuel Cells (MCFC) (2024-2032) ($MN)
  • Table 5 Global Fuel Cells Marine Vessels Market Outlook, By Solid Oxide Fuel Cells (SOFC) (2024-2032) ($MN)
  • Table 6 Global Fuel Cells Marine Vessels Market Outlook, By Direct Methanol Fuel Cells (DMFC) (2024-2032) ($MN)
  • Table 7 Global Fuel Cells Marine Vessels Market Outlook, By Alkaline Fuel Cells (AFC) (2024-2032) ($MN)
  • Table 8 Global Fuel Cells Marine Vessels Market Outlook, By Phosphoric Acid Fuel Cells (PAFC) (2024-2032) ($MN)
  • Table 9 Global Fuel Cells Marine Vessels Market Outlook, By Other Fuel Cell Types (2024-2032) ($MN)
  • Table 10 Global Fuel Cells Marine Vessels Market Outlook, By Power Output (2024-2032) ($MN)
  • Table 11 Global Fuel Cells Marine Vessels Market Outlook, By Below 100kW (2024-2032) ($MN)
  • Table 12 Global Fuel Cells Marine Vessels Market Outlook, By 100kW to 500kW (2024-2032) ($MN)
  • Table 13 Global Fuel Cells Marine Vessels Market Outlook, By 500kW to 1MW (2024-2032) ($MN)
  • Table 14 Global Fuel Cells Marine Vessels Market Outlook, By Above 1MW (2024-2032) ($MN)
  • Table 15 Global Fuel Cells Marine Vessels Market Outlook, By Fuel (2024-2032) ($MN)
  • Table 16 Global Fuel Cells Marine Vessels Market Outlook, By Hydrogen (2024-2032) ($MN)
  • Table 17 Global Fuel Cells Marine Vessels Market Outlook, By Methanol (2024-2032) ($MN)
  • Table 18 Global Fuel Cells Marine Vessels Market Outlook, By Liquefied Natural Gas (LNG) (2024-2032) ($MN)
  • Table 19 Global Fuel Cells Marine Vessels Market Outlook, By Other Fuels (2024-2032) ($MN)
  • Table 20 Global Fuel Cells Marine Vessels Market Outlook, By Application (2024-2032) ($MN)
  • Table 21 Global Fuel Cells Marine Vessels Market Outlook, By Cargo Ships (2024-2032) ($MN)
  • Table 22 Global Fuel Cells Marine Vessels Market Outlook, By Naval & Defense Vessels (2024-2032) ($MN)
  • Table 23 Global Fuel Cells Marine Vessels Market Outlook, By Ferries (2024-2032) ($MN)
  • Table 24 Global Fuel Cells Marine Vessels Market Outlook, By Yachts & Leisure Craft (2024-2032) ($MN)
  • Table 25 Global Fuel Cells Marine Vessels Market Outlook, By Submarines (2024-2032) ($MN)
  • Table 26 Global Fuel Cells Marine Vessels Market Outlook, By Other Vessel Types (2024-2032) ($MN)
  • Table 27 Global Fuel Cells Marine Vessels Market Outlook, By End User (2024-2032) ($MN)
  • Table 28 Global Fuel Cells Marine Vessels Market Outlook, By Government & Defense Agencies (2024-2032) ($MN)
  • Table 29 Global Fuel Cells Marine Vessels Market Outlook, By Commercial Shipping Operators (2024-2032) ($MN)
  • Table 30 Global Fuel Cells Marine Vessels Market Outlook, By Private Vessel Owners (2024-2032) ($MN)
  • Table 31 Global Fuel Cells Marine Vessels Market Outlook, By Port Authorities & Inland Waterway Operators (2024-2032) ($MN)
  • Table 32 Global Fuel Cells Marine Vessels Market Outlook, By Other End Users (2024-2032) ($MN)

Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.

目次
Product Code: SMRC30421

According to Stratistics MRC, the Global Fuel Cells Marine Vessels Market is accounted for $2.9 billion in 2025 and is expected to reach $5.7 billion by 2032 growing at a CAGR of 10.1% during the forecast period. Fuel cell marine vessels utilize hydrogen-based fuel cells to generate electricity for propulsion and onboard systems, offering a clean alternative to conventional fossil fuels. These vessels emit only water and heat as byproducts, significantly reducing greenhouse gas emissions and improving energy efficiency. Fuel cells operate silently, require minimal maintenance, and support long-range operations. Their integration into maritime transport aligns with global decarbonization goals, making them ideal for ferries, cargo ships, and naval applications focused on sustainability and low environmental impact.

According to Journal of Marine Science and Engineering found that fuel cell systems deployed in marine vessels can reduce greenhouse gas emissions by up to 40% compared to conventional diesel propulsion systems, particularly when hydrogen is used as the primary fuel source.

Market Dynamics:

Driver:

Increasing production and availability of green and blue hydrogen

The accelerated global push for low-carbon maritime transport is being strongly supported by the rising production of "green" hydrogen from renewable sources and "blue" hydrogen from carbon capture-enabled processes. This increased availability of sustainable hydrogen fuels addresses one of the key barriers to fuel cell adoption in marine vessels fuel supply. Governments, energy companies, and port authorities are investing heavily in hydrogen generation plants and distribution networks, ensuring a steady feedstock for maritime applications encouraging the market growth.

Restraint:

Lack of fueling infrastructure

Currently, only a few ports worldwide have the capability to store, handle, and dispense hydrogen safely and in quantities sufficient for commercial operations. Building such infrastructure requires substantial investment, extensive safety protocols, and standardized procedures, making it a long-term undertaking. This gap forces early adopters to rely on specialized routes or mobile refueling solutions, both of which can add operational complexity and cost impeding the fuel cells marine vessels market.

Opportunity:

Growing interest in hybrid propulsion systems combining fuel cells with batteries or traditional engines

Hybrid configurations offer operational flexibility fuel cells can provide primary power during cruise phases, while batteries handle short bursts of high energy demand or operate in zero-emission zones. This not only extends the vessel's range but also optimizes fuel efficiency and reduces wear on all components. Ship operators see hybrid systems as a practical transitional solution, enabling compliance with tightening emission regulations without fully abandoning conventional systems. Such adaptable designs are particularly attractive for ferries, offshore service vessels, and research ships that require varying power outputs throughout their missions.

Threat:

Supply chain disruptions and raw material shortages

Critical components such as platinum-group catalysts, membranes, and high-pressure storage tanks rely on limited-resource materials, making them susceptible to price volatility and availability challenges. Disruptions caused by geopolitical tensions, trade restrictions, or logistics bottlenecks can result in significant production delays for new vessels. For emerging marine fuel cell projects, such delays not only affect delivery timelines but also hinder investor confidence.

Covid-19 Impact:

The COVID-19 pandemic created a complex set of challenges and opportunities for the fuel cells marine vessels market. Initially, shipbuilding schedules were delayed due to workforce shortages, port closures, and supply chain interruptions, slowing the deployment of new fuel cell-based systems. However, the crisis heightened awareness of sustainability in shipping, as companies looked to future-proof operations against regulatory and environmental risks. Government stimulus packages in some regions included funding for green maritime technology, accelerating R&D in hydrogen fuel cells.

The molten carbonate fuel cells (MCFC) segment is expected to be the largest during the forecast period

The molten carbonate fuel cells (MCFC) segment is expected to account for the largest market share during the forecast period due to its high efficiency in converting fuel to electricity and its capability to operate on a variety of fuels, including hydrogen and natural gas. These fuel cells perform particularly well in high-power maritime applications, making them suitable for larger vessels such as freight ships and offshore platforms. Their ability to internally reform fuels eliminates the need for external hydrogen infrastructure in some cases, offering a near-term adoption advantage.

The naval & defense vessels segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period

Over the forecast period, the naval & defense vessels segment is predicted to witness the highest growth rate driven by strategic investments in stealth, endurance, and energy independence. Fuel cells offer silent operation and low thermal signatures, making them ideal for submarines and patrol ships. Defense agencies are prioritizing fuel cell integration to reduce reliance on conventional fuels and enhance operational range. The modularity of fuel cell systems allows for flexible deployment across various vessel classes.

Region with largest share:

During the forecast period, the North America region is expected to hold the largest market share attributed to robust R&D initiatives and favorable regulatory frameworks. The region's strong naval presence and commercial shipping activity are driving demand for clean propulsion technologies. Federal funding programs and maritime decarbonization targets are encouraging shipbuilders to adopt fuel cell systems. Key ports in the U.S. and Canada are also investing in hydrogen infrastructure to support future vessel deployments. The presence of leading fuel cell manufacturers and technology startups further strengthens the region's position in the global market.

Region with highest CAGR:

Over the forecast period, the Asia Pacific region is anticipated to exhibit the highest CAGR fueled by expanding shipbuilding industries and rising environmental awareness. Countries such as Japan, South Korea, and China are actively investing in hydrogen-powered vessels as part of their long-term sustainability goals. Government-backed pilot projects and public-private partnerships are accelerating fuel cell adoption across passenger ferries, cargo ships, and coastal patrol vessels. The region's focus on maritime innovation, coupled with growing exports of fuel cell components, is creating a dynamic ecosystem for clean marine propulsion.

Key players in the market

Some of the key players in Fuel Cells Marine Vessels Market include Ballard Power Systems, PowerCell Sweden AB, Siemens AG, ABB Ltd., Toshiba Corporation, Nuvera Fuel Cells LLC, Proton Motor Fuel Cell GmbH, TECO 2030 ASA, Freudenberg Group, Plug Power Inc., Dyna International BV, MEYER WERFT GmbH & Co. KG, Watt Fuel Cell Corporation, e1 Marine, HDF Energy, A.P. Moller - Maersk, Tarbit Shipping AB, Norled AS, Fiskerstrand Verft AS and Energy A/S.

Key Developments:

In July 2025, Plug Power extended a strategic hydrogen-supply agreement (multi-year contract) and reported a rollout plan for 40+ new sites in 2025. This improves economics for supply and continued scale-up of Plug's electrolyzer/hydrogen network.

In June 2025, ABB announced integration of multi-megawatt marine fuel-cell systems on a newly launched superyacht and highlighted broader marine hydrogen solutions. ABB is supplying onboard DC grid, fuel cells and propulsion tech a marquee demonstration for hydrogen in shipping.

In May 2025, A.P. Moller - Maersk announced an operational and commercial milestone: use of e-methanol from the new Kasso facility and multiple strategic decarbonisation MOUs. It aims to Maersk's uptake of e-methanol and collaborations to scale low-carbon marine fuels for container shipping.

Fuel Cell Types Covered:

  • Polymer Electrolyte Membrane Fuel Cells (PEMFC)
  • Molten Carbonate Fuel Cells (MCFC)
  • Solid Oxide Fuel Cells (SOFC)
  • Direct Methanol Fuel Cells (DMFC)
  • Alkaline Fuel Cells (AFC)
  • Phosphoric Acid Fuel Cells (PAFC)
  • Other Fuel Cell Types

Power Outputs Covered:

  • Below 100kW
  • 100kW to 500kW
  • 500kW to 1MW
  • Above 1MW

Fuels Covered:

  • Hydrogen
  • Methanol
  • Liquefied Natural Gas (LNG)
  • Other Fuels

Applications Covered:

  • Cargo Ships
  • Naval & Defense Vessels
  • Ferries
  • Yachts & Leisure Craft
  • Submarines
  • Other Vessel Types

End Users Covered:

  • Government & Defense Agencies
  • Commercial Shipping Operators
  • Private Vessel Owners
  • Port Authorities & Inland Waterway Operators
  • Other End Users

Regions Covered:

  • North America
    • US
    • Canada
    • Mexico
  • Europe
    • Germany
    • UK
    • Italy
    • France
    • Spain
    • Rest of Europe
  • Asia Pacific
    • Japan
    • China
    • India
    • Australia
    • New Zealand
    • South Korea
    • Rest of Asia Pacific
  • South America
    • Argentina
    • Brazil
    • Chile
    • Rest of South America
  • Middle East & Africa
    • Saudi Arabia
    • UAE
    • Qatar
    • South Africa
    • Rest of Middle East & Africa

What our report offers:

  • Market share assessments for the regional and country-level segments
  • Strategic recommendations for the new entrants
  • Covers Market data for the years 2024, 2025, 2026, 2028, and 2032
  • Market Trends (Drivers, Constraints, Opportunities, Threats, Challenges, Investment Opportunities, and recommendations)
  • Strategic recommendations in key business segments based on the market estimations
  • Competitive landscaping mapping the key common trends
  • Company profiling with detailed strategies, financials, and recent developments
  • Supply chain trends mapping the latest technological advancements

Free Customization Offerings:

All the customers of this report will be entitled to receive one of the following free customization options:

  • Company Profiling
    • Comprehensive profiling of additional market players (up to 3)
    • SWOT Analysis of key players (up to 3)
  • Regional Segmentation
    • Market estimations, Forecasts and CAGR of any prominent country as per the client's interest (Note: Depends on feasibility check)
  • Competitive Benchmarking
    • Benchmarking of key players based on product portfolio, geographical presence, and strategic alliances

Table of Contents

1 Executive Summary

2 Preface

  • 2.1 Abstract
  • 2.2 Stake Holders
  • 2.3 Research Scope
  • 2.4 Research Methodology
    • 2.4.1 Data Mining
    • 2.4.2 Data Analysis
    • 2.4.3 Data Validation
    • 2.4.4 Research Approach
  • 2.5 Research Sources
    • 2.5.1 Primary Research Sources
    • 2.5.2 Secondary Research Sources
    • 2.5.3 Assumptions

3 Market Trend Analysis

  • 3.1 Introduction
  • 3.2 Drivers
  • 3.3 Restraints
  • 3.4 Opportunities
  • 3.5 Threats
  • 3.6 Application Analysis
  • 3.7 End User Analysis
  • 3.8 Emerging Markets
  • 3.9 Impact of Covid-19

4 Porters Five Force Analysis

  • 4.1 Bargaining power of suppliers
  • 4.2 Bargaining power of buyers
  • 4.3 Threat of substitutes
  • 4.4 Threat of new entrants
  • 4.5 Competitive rivalry

5 Global Fuel Cells Marine Vessels Market, By Fuel Cell Type

  • 5.1 Introduction
  • 5.2 Polymer Electrolyte Membrane Fuel Cells (PEMFC)
  • 5.3 Molten Carbonate Fuel Cells (MCFC)
  • 5.4 Solid Oxide Fuel Cells (SOFC)
  • 5.5 Direct Methanol Fuel Cells (DMFC)
  • 5.6 Alkaline Fuel Cells (AFC)
  • 5.7 Phosphoric Acid Fuel Cells (PAFC)
  • 5.8 Other Fuel Cell Types

6 Global Fuel Cells Marine Vessels Market, By Power Output

  • 6.1 Introduction
  • 6.2 Below 100kW
  • 6.3 100kW to 500kW
  • 6.4 500kW to 1MW
  • 6.5 Above 1MW

7 Global Fuel Cells Marine Vessels Market, By Fuel

  • 7.1 Introduction
  • 7.2 Hydrogen
  • 7.3 Methanol
  • 7.4 Liquefied Natural Gas (LNG)
  • 7.5 Other Fuels

8 Global Fuel Cells Marine Vessels Market, By Application

  • 8.1 Introduction
  • 8.2 Cargo Ships
  • 8.3 Naval & Defense Vessels
  • 8.4 Ferries
  • 8.5 Yachts & Leisure Craft
  • 8.6 Submarines
  • 8.7 Other Vessel Types

9 Global Fuel Cells Marine Vessels Market, By End User

  • 9.1 Introduction
  • 9.2 Government & Defense Agencies
  • 9.3 Commercial Shipping Operators
  • 9.4 Private Vessel Owners
  • 9.5 Port Authorities & Inland Waterway Operators
  • 9.6 Other End Users

10 Global Fuel Cells Marine Vessels Market, By Geography

  • 10.1 Introduction
  • 10.2 North America
    • 10.2.1 US
    • 10.2.2 Canada
    • 10.2.3 Mexico
  • 10.3 Europe
    • 10.3.1 Germany
    • 10.3.2 UK
    • 10.3.3 Italy
    • 10.3.4 France
    • 10.3.5 Spain
    • 10.3.6 Rest of Europe
  • 10.4 Asia Pacific
    • 10.4.1 Japan
    • 10.4.2 China
    • 10.4.3 India
    • 10.4.4 Australia
    • 10.4.5 New Zealand
    • 10.4.6 South Korea
    • 10.4.7 Rest of Asia Pacific
  • 10.5 South America
    • 10.5.1 Argentina
    • 10.5.2 Brazil
    • 10.5.3 Chile
    • 10.5.4 Rest of South America
  • 10.6 Middle East & Africa
    • 10.6.1 Saudi Arabia
    • 10.6.2 UAE
    • 10.6.3 Qatar
    • 10.6.4 South Africa
    • 10.6.5 Rest of Middle East & Africa

11 Key Developments

  • 11.1 Agreements, Partnerships, Collaborations and Joint Ventures
  • 11.2 Acquisitions & Mergers
  • 11.3 New Product Launch
  • 11.4 Expansions
  • 11.5 Other Key Strategies

12 Company Profiling

  • 12.1 Ballard Power Systems
  • 12.2 PowerCell Sweden AB
  • 12.3 Siemens AG
  • 12.4 ABB Ltd.
  • 12.5 Toshiba Corporation
  • 12.6 Nuvera Fuel Cells LLC
  • 12.7 Proton Motor Fuel Cell GmbH
  • 12.8 TECO 2030 ASA
  • 12.9 Freudenberg Group
  • 12.10 Plug Power Inc.
  • 12.11 Dyna International BV
  • 12.12 MEYER WERFT GmbH & Co. KG
  • 12.13 Watt Fuel Cell Corporation
  • 12.14 e1 Marine
  • 12.15 HDF Energy
  • 12.16 A.P. Moller - Maersk
  • 12.17 Tarbit Shipping AB
  • 12.18 Norled AS
  • 12.19 Fiskerstrand Verft AS
  • 12.20 Energy A/S