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市場調査レポート
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1787873

自動車用エアインテークマニホールド市場の2032年までの予測: タイプ別、材料別、車種別、エンジンタイプ別、製造プロセス別、販売チャネル別、地域別の世界分析

Automotive Air Intake Manifold Market Forecasts to 2032 - Global Analysis By Type, Material, Vehicle Type, Engine Type, Manufacturing Process, Sales Channel, and By Geography


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英文 200+ Pages
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2~3営業日
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自動車用エアインテークマニホールド市場の2032年までの予測: タイプ別、材料別、車種別、エンジンタイプ別、製造プロセス別、販売チャネル別、地域別の世界分析
出版日: 2025年08月07日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 200+ Pages
納期: 2~3営業日
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  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

Stratistics MRCによると、自動車用エアインテークマニホールドの世界市場は、2025年に364億3,000万米ドルを占め、予測期間中にCAGR 6.7%で成長し、2032年には573億6,000万米ドルに達すると予想されています。

自動車用エアインテークマニホールドは、吸気システムからの空気をエンジンのシリンダーに導く内燃エンジンの重要な部品です。最適な空気流分布を確保し、エンジン性能、燃費、排出ガス制御を向上させています。通常、プラスチック、アルミニウム、または複合材などの材料から作られており、安定したバランスの取れた空気供給を確保することで、出力を向上させ、スムーズなエンジン運転を維持する上で重要な役割を果たしています。

低燃費車への需要の高まり

世界の厳しい排ガス規制により、自動車メーカーは燃料消費を最適化し、汚染物質を削減するエンジン部品の技術革新に取り組んでいます。吸気マニホールドはこのプロセスに不可欠であり、エンジンに正確な空気流を供給して効果的な燃焼をサポートします。アルミニウムや複合材のような軽量材料の統合は、車両の軽量化に役立ち、燃費向上に貢献します。さらに、ターボチャージャー付きエンジンやハイブリッドエンジンの使用が増加しているため、より大きな熱と圧力の需要に耐えることができる特別に設計されたマニホールドが求められています。これらの進歩が相まって、現代の自動車では高性能エアインテークシステムの必要性が加速しています。

新しいエンジン技術との互換性の問題

メーカーがターボチャージャー、ハイブリッド、電気パワートレインにシフトするにつれ、従来型マニホールド設計では、これらのシステムに特有のエアフロー、圧力、熱要件を満たすのに苦労することが多くなっています。インテークマニホールドに先進的センサや電子機器を組み込むと複雑さが増し、精密なキャリブレーションと材料の革新が必要になります。さらに、エンジンアーキテクチャの急速な変化により、頻繁な再設計が必要となり、製造コストと開発時間が増加します。こうした互換性の問題がシームレスな統合の妨げとなり、新しいマニホールドソリューションの採用が制限され、低燃費車や高性能車の需要が高まっているにもかかわらず、市場の成長が鈍化しています。

3Dプリンティングの採用拡大

自動車用エアインテークマニホールド市場で3Dプリンティングの利用が増加しているのは、燃費を向上させ、エンジン性能を最適化する軽量で高性能な部品への需要が大きな要因となっています。3Dプリンティングは、従来型方法では困難または不可能な複雑で最適化された設計を可能にし、エアフローの改善と軽量化を実現します。また、この技術は費用対効果の高いラピッドプロトタイピングを提供し、製品開発サイクルを短縮し、材料の無駄を削減します。さらに、特定の車種向けに部品をカスタマイズできるため、進化する消費者の需要に応えることができます。3Dプリンティング材料の進歩は、持続可能性の目標と相まって、自動車セグメントでの採用をさらに加速させています。

サプライチェーンの混乱

原料や部品を世界サプライヤーに依存しているため、この産業は地政学的緊張、自然災害、パンデミックによる遅れに脆弱です。金属やポリマーのような重要原料の不足は、生産の停滞やコスト増につながる可能性があります。さらに、在庫管理の複雑さや、需要変動に応じたタイムリーな納入の確保が、こうした課題をさらに悪化させています。こうした混乱は、製造効率に影響を与えるだけでなく、顧客やパートナーとの関係を緊張させ、最終的には市場の成長と収益性に影響を与えます。

COVID-19の影響

COVID-19の大流行は自動車用エアインテークマニホールド市場を大きく混乱させ、工場の操業停止、サプライチェーンの中断、生産の遅れを引き起こしました。操業停止中の自動車需要の減少が受注の減少につながり、原料不足が製造能力をさらに低下させました。産業が徐々に回復するにつれて、メーカーはコスト削減と効率向上のイノベーションに重点を移し、将来の混乱を緩和するために3Dプリンティングのような先端技術の採用を加速させました。

予測期間中、デュアルランナーマニホールドセグメントが最大となる見込み

デュアルランナーマニホールドセグメントは、エンジン性能と燃費の向上に対する需要の高まりにより、予測期間中に最大の市場シェアを占めると予想されます。これらのマニホールドは、低回転域と高回転域で別々のランナーを使用することにより、様々なエンジン回転数におけるエアフローを最適化し、トルクと燃焼を向上させています。最新のターボチャージャー付きエンジンやハイブリッドエンジンとの互換性がその魅力をさらに高め、進化する排ガス規制や期待性能を満たそうとするメーカーにとって好ましい選択肢となっています。

予測期間中、電気自動車(EV)セグメントのCAGRが最も高くなる見込み

予測期間中、軽量で効率的なエアインテークマニホールドの需要が高まっていることから、電気自動車(EV)セグメントが最も高い成長率を示すと予測されます。EVが主流になるにつれ、自動車メーカーは全体的な性能、耐久性、エネルギー効率を高めるためにエンジン部品の最適化に注力しています。エアインテークマニホールドは、内燃エンジンの空気分配において重要な役割を果たしており、複合材を含む材料技術の進歩がその効率を高めているため、市場成長に寄与しています。

最大のシェアを占める地域

予測期間中、急速な工業化、自動車生産の増加、低燃費車に対する消費者需要の高まりにより、アジア太平洋が最大の市場シェアを占めると予想されます。環境維持に対する意識の高まりと厳しい排ガス規制が、自動車メーカーに先進的なエアインテークマニホールド技術の採用を促しています。さらに、電気自動車(EV)市場の拡大と、中国やインドなどの国における製造拠点の台頭が、この地域の市場成長をさらに後押ししています。

CAGRが最も高い地域

予測期間中、北米の地域は最も高いCAGRを示すと予測され、これは低燃費・低排出ガス車の推進を含む自動車技術の進歩に後押しされています。厳しい環境規制と車両性能向上に対する消費者の需要が、革新的なエアインテークマニホールドシステムの採用を後押ししています。さらに、電気自動車やハイブリッド車の人気の高まりが、強力な自動車製造基盤と相まって、同地域の市場成長を後押ししています。

無料のカスタマイズサービス

本レポートをご購読の顧客には、以下の無料カスタマイズオプションのいずれかを提供いたします。

  • 企業プロファイル
    • 追加市場参入企業の包括的プロファイリング(3社まで)
    • 主要企業のSWOT分析(3社まで)
  • 地域セグメンテーション
    • 顧客の関心に応じた主要国の市場推定・予測・CAGR(注:フィージビリティチェックによる)
  • 競合ベンチマーキング
    • 製品ポートフォリオ、地理的プレゼンス、戦略的提携による主要企業のベンチマーキング

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 序文

  • 概要
  • ステークホルダー
  • 調査範囲
  • 調査手法
    • データマイニング
    • データ分析
    • データ検証
    • 調査アプローチ
  • 調査資料
    • 一次調査資料
    • 二次調査資料
    • 前提条件

第3章 市場動向分析

  • イントロダクション
  • 促進要因
  • 抑制要因
  • 機会
  • 脅威
  • 新興市場
  • COVID-19の影響

第4章 ポーターのファイブフォース分析

  • 供給企業の交渉力
  • 買い手の交渉力
  • 代替品の脅威
  • 新規参入業者の脅威
  • 競争企業間の敵対関係

第5章 世界の自動車用エアインテークマニホールド市場:タイプ別

  • イントロダクション
  • シングルランナーマニホールド
  • デュアルランナーマニホールド
  • 可変長マニホールド(VLM)
  • 電子式エアインテークマニホールド
  • HI-Ramマニホールド
  • スーパーチャージャー吸気マニホールド
  • その他

第6章 世界の自動車用エアインテークマニホールド市場:材料別

  • イントロダクション
  • アルミニウム
  • プラスチック
  • 複合材料
  • ステンレス
  • マグネシウム

第7章 世界の自動車用エアインテークマニホールド市場:車種別

  • イントロダクション
  • 乗用車
  • 小型商用車
  • 大型商用車
  • レーシングカー
  • オフロード車
  • 電気自動車(EV)
  • その他

第8章 世界の自動車用エアインテークマニホールド市場:エンジンタイプ別

  • イントロダクション
  • ガソリンエンジン
  • ディーゼルエンジン
  • ハイブリッドエンジン
  • 電気エンジン
  • 内燃機関(ICE)

第9章 世界の自動車用エアインテークマニホールド市場:製造プロセス別

  • イントロダクション
  • 射出成形
  • 鋳造

第10章 世界の自動車用エアインテークマニホールド市場:販売チャネル別

  • イントロダクション
  • OEM
  • アフターマーケット

第11章 世界の自動車用エアインテークマニホールド市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • イタリア
    • フランス
    • スペイン
    • その他の欧州
  • アジア太平洋
    • 日本
    • 中国
    • インド
    • オーストラリア
    • ニュージーランド
    • 韓国
    • その他のアジア太平洋
  • 南米
    • アルゼンチン
    • ブラジル
    • チリ
    • その他の南米
  • 中東・アフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • カタール
    • 南アフリカ
    • その他の中東・アフリカ

第12章 主要開発

  • 契約、パートナーシップ、コラボレーション、ジョイントベンチャー
  • 買収と合併
  • 新製品発売
  • 事業拡大
  • その他の主要戦略

第13章 企業プロファイリング

  • MAHLE GmbH
  • Plastic Omnium Auto Exteriors
  • AISIN Corporation
  • TOYOTA BOSHOKU CORPORATION
  • MANN+HUMMEL
  • Keihin Corporation
  • Sogefi SpA
  • K& N Engineering
  • Mikuni Corporation
  • Continental AG
  • Rochling SE & Co. KG
  • BorgWarner
  • Marelli Holdings Co., Ltd.
  • Magna International
  • Tenneco Inc.
  • Magneti Marelli S.p.A.
  • Holley Performance Products
  • AEM Induction Systems
  • Donaldson Company
  • Speedmaster
図表

List of Tables

  • Table 1 Global Automotive Air Intake Manifold Market Outlook, By Region (2024-2032) ($MN)
  • Table 2 Global Automotive Air Intake Manifold Market Outlook, By Type (2024-2032) ($MN)
  • Table 3 Global Automotive Air Intake Manifold Market Outlook, By Single Runner Manifold (2024-2032) ($MN)
  • Table 4 Global Automotive Air Intake Manifold Market Outlook, By Dual Runner Manifold (2024-2032) ($MN)
  • Table 5 Global Automotive Air Intake Manifold Market Outlook, By Variable Length Manifold (VLM) (2024-2032) ($MN)
  • Table 6 Global Automotive Air Intake Manifold Market Outlook, By Electronic Air Intake Manifold (2024-2032) ($MN)
  • Table 7 Global Automotive Air Intake Manifold Market Outlook, By HI-Ram Manifold (2024-2032) ($MN)
  • Table 8 Global Automotive Air Intake Manifold Market Outlook, By Supercharger Intake Manifold (2024-2032) ($MN)
  • Table 9 Global Automotive Air Intake Manifold Market Outlook, By Other Types (2024-2032) ($MN)
  • Table 10 Global Automotive Air Intake Manifold Market Outlook, By Material (2024-2032) ($MN)
  • Table 11 Global Automotive Air Intake Manifold Market Outlook, By Aluminum (2024-2032) ($MN)
  • Table 12 Global Automotive Air Intake Manifold Market Outlook, By Plastic (2024-2032) ($MN)
  • Table 13 Global Automotive Air Intake Manifold Market Outlook, By Composite Materials (2024-2032) ($MN)
  • Table 14 Global Automotive Air Intake Manifold Market Outlook, By Stainless Steel (2024-2032) ($MN)
  • Table 15 Global Automotive Air Intake Manifold Market Outlook, By Magnesium (2024-2032) ($MN)
  • Table 16 Global Automotive Air Intake Manifold Market Outlook, By Vehicle Type (2024-2032) ($MN)
  • Table 17 Global Automotive Air Intake Manifold Market Outlook, By Passenger Vehicles (2024-2032) ($MN)
  • Table 18 Global Automotive Air Intake Manifold Market Outlook, By Light Commercial Vehicles (2024-2032) ($MN)
  • Table 19 Global Automotive Air Intake Manifold Market Outlook, By Heavy Commercial Vehicles (2024-2032) ($MN)
  • Table 20 Global Automotive Air Intake Manifold Market Outlook, By Racing Vehicles (2024-2032) ($MN)
  • Table 21 Global Automotive Air Intake Manifold Market Outlook, By Off-road Vehicles (2024-2032) ($MN)
  • Table 22 Global Automotive Air Intake Manifold Market Outlook, By Electric Vehicles (EVs) (2024-2032) ($MN)
  • Table 23 Global Automotive Air Intake Manifold Market Outlook, By Other Vehicle Types (2024-2032) ($MN)
  • Table 24 Global Automotive Air Intake Manifold Market Outlook, By Engine Type (2024-2032) ($MN)
  • Table 25 Global Automotive Air Intake Manifold Market Outlook, By Gasoline Engines (2024-2032) ($MN)
  • Table 26 Global Automotive Air Intake Manifold Market Outlook, By Diesel Engines (2024-2032) ($MN)
  • Table 27 Global Automotive Air Intake Manifold Market Outlook, By Hybrid Engines (2024-2032) ($MN)
  • Table 28 Global Automotive Air Intake Manifold Market Outlook, By Electric Engines (2024-2032) ($MN)
  • Table 29 Global Automotive Air Intake Manifold Market Outlook, By Internal Combustion Engine (ICE) (2024-2032) ($MN)
  • Table 30 Global Automotive Air Intake Manifold Market Outlook, By Manufacturing Process (2024-2032) ($MN)
  • Table 31 Global Automotive Air Intake Manifold Market Outlook, By Injection Molding (2024-2032) ($MN)
  • Table 32 Global Automotive Air Intake Manifold Market Outlook, By Casting (2024-2032) ($MN)
  • Table 33 Global Automotive Air Intake Manifold Market Outlook, By Sales Channel (2024-2032) ($MN)
  • Table 34 Global Automotive Air Intake Manifold Market Outlook, By Original Equipment Manufacturer (OEM) (2024-2032) ($MN)
  • Table 35 Global Automotive Air Intake Manifold Market Outlook, By Aftermarket (2024-2032) ($MN)

Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.

目次
Product Code: SMRC30138

According to Stratistics MRC, the Global Automotive Air Intake Manifold Market is accounted for $36.43 billion in 2025 and is expected to reach $57.36 billion by 2032 growing at a CAGR of 6.7% during the forecast period. An Automotive Air Intake Manifold is a crucial component in an internal combustion engine that directs air from the intake system into the engine's cylinders. It ensures optimal airflow distribution, enhancing engine performance, fuel efficiency, and emissions control. Typically made from materials like plastic, aluminum, or composite, it plays a significant role in improving power output and maintaining smooth engine operation by ensuring a steady, balanced air supply.

Market Dynamics:

Driver:

Increasing demand for fuel-efficient vehicles

Stringent global emission regulations have pushed automakers to innovate engine components that optimize fuel consumption and reduce pollutants. The air intake manifold is vital to this process, delivering accurate airflow to the engine to support effective combustion. The integration of lightweight materials like aluminum and composites helps cut vehicle weight, contributing to better mileage. Moreover, the rising use of turbocharged and hybrid engines calls for specially engineered manifolds that can withstand greater thermal and pressure demands. Together, these advancements are accelerating the need for high-performance air intake systems in modern vehicles.

Restraint:

Compatibility issues with new engine technologies

As manufacturers shift toward turbocharged, hybrid, and electric powertrains, traditional manifold designs often struggle to meet the unique airflow, pressure, and thermal requirements of these systems. Integrating advanced sensors and electronics into intake manifolds adds complexity, requiring precise calibration and material innovation. Additionally, rapid changes in engine architecture demand frequent redesigns, increasing production costs and development time. These compatibility issues hinder seamless integration, limiting the adoption of new manifold solutions and slowing market growth despite rising demand for fuel-efficient and high-performance vehicles.

Opportunity:

Growing adoption of 3D printing

The increasing use of 3D printing in the automotive air intake manifold market is largely fueled by the demand for lightweight, high-performance parts that enhance fuel efficiency and optimize engine performance. 3D printing enables intricate, optimized designs that are difficult or impossible to achieve with traditional methods, resulting in better airflow and reduced weight. The technology also offers cost-effective, rapid prototyping, which shortens product development cycles and reduces material waste. Moreover, it allows for the customization of parts for specific vehicle models, catering to evolving consumer demands. Advancements in 3D printing materials, coupled with sustainability goals, further accelerate its adoption in the automotive sector.

Threat:

Supply chain disruptions

The reliance on global suppliers for raw materials and components makes the industry vulnerable to delays caused by geopolitical tensions, natural disasters, or pandemics. Shortages of critical materials, such as metals and polymers, can lead to production slowdowns and increased costs. Additionally, the complexity of managing inventories and ensuring timely deliveries to meet demand fluctuations further exacerbates these challenges. These disruptions not only impact manufacturing efficiency but also strain relationships with customers and partners, ultimately affecting market growth and profitability.

Covid-19 Impact:

The COVID-19 pandemic significantly disrupted the automotive air intake manifold market, causing factory shutdowns, supply chain interruptions, and delays in production. Reduced demand for vehicles during lockdowns led to lower orders, while raw material shortages further hindered manufacturing capabilities. As the industry gradually recovered, manufacturers shifted focus to cost-saving and efficiency-enhancing innovations, accelerating the adoption of advanced technologies like 3D printing to mitigate future disruptions.

The dual runner manifold segment is expected to be the largest during the forecast period

The dual runner manifold segment is expected to account for the largest market share during the forecast period, due to the rising demand for enhanced engine performance and fuel efficiency. These manifolds optimize airflow across varying engine speeds by using separate runners for low and high RPM ranges, improving torque and combustion. Their compatibility with modern turbocharged and hybrid engines further boosts their appeal, making them a preferred choice for manufacturers aiming to meet evolving emission standards and performance expectations.

The electric vehicles (EVs) segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period

Over the forecast period, the electric vehicles (EVs) segment is predicted to witness the highest growth rate, due to the growing demand for lightweight, efficient air intake manifolds. As EVs become more mainstream, automakers are focusing on optimizing engine components for better overall performance, durability, and energy efficiency. Air intake manifolds play a crucial role in air distribution for combustion engines, and advancements in material technology, including composites, are boosting their efficiency, therefore contributing to market growth.

Region with largest share:

During the forecast period, the Asia Pacific region is expected to hold the largest market share, driven by rapid industrialization, increasing vehicle production, and rising consumer demand for fuel-efficient vehicles. Growing awareness of environmental sustainability and stringent emission regulations are prompting automakers to adopt advanced air intake manifold technologies. Additionally, the expanding electric vehicle (EV) market, along with the rise of manufacturing hubs in countries like China and India, further fuels market growth in the region.

Region with highest CAGR:

Over the forecast period, the North America region is anticipated to exhibit the highest CAGR, fuelled by advancements in automotive technology, including the push for fuel-efficient and low-emission vehicles. Strict environmental regulations and consumer demand for improved vehicle performance are encouraging the adoption of innovative air intake manifold systems. Additionally, the growing popularity of electric and hybrid vehicles, coupled with a strong automotive manufacturing base, is boosting market growth in the region.

Key players in the market

Some of the key players in Automotive Air Intake Manifold Market include MAHLE GmbH, Plastic Omnium Auto Exteriors, AISIN Corporation, TOYOTA BOSHOKU CORPORATION, MANN+HUMMEL, Keihin Corporation, Sogefi SpA, K&N Engineering, Mikuni Corporation, Continental AG, Rochling SE & Co. KG, BorgWarner, Marelli Holdings Co., Ltd., Magna International, Tenneco Inc., Magneti Marelli S.p.A., Holley Performance Products, AEM Induction Systems, Donaldson Company, and Speedmaster.

Key Developments:

In June 2025, MAHLE Lifecycle and Mobility has entered into a partnership with TecMotive GmbH to further expand the service for its workshop equipment in Germany and Austria. By collaborating with this independent customer service provider, MAHLE is doubling the size of its service network and will therefore be able to respond even faster to customer inquiries. The partnership will focus on selected products from the MAHLE range. These include A/C service units, diagnostic systems, transmission flushing units, and equipment for calibrating ADAS systems.

In June 2025, Marelli and OLEDWorks have received the 2025 "Collaborative partnership of the year" recognition at the AutoTech Awards 2025, for the collaboration on the Audi Q6 e-tron rear light project using the digital OLED 2.0 technology. The Awards recognize the outstanding achievements of individuals and companies who are leading the charge in driving the automotive industry forward.

In April 2025, Tenneco LLC announced strategic investment into its Clean Air and Powertrain businesses from Apollo Fund X, with American Industrial Partners (AIP) investing alongside. This marks a significant milestone in Tenneco's continued transformation and positions the company for its next chapter of growth as a leading global supplier in the mobility sector.

Types Covered:

  • Single Runner Manifold
  • Dual Runner Manifold
  • Variable Length Manifold (VLM)
  • Electronic Air Intake Manifold
  • HI-Ram Manifold
  • Supercharger Intake Manifold
  • Other Types

Materials Covered:

  • Aluminum
  • Plastic
  • Composite Materials
  • Stainless Steel
  • Magnesium

Vehicle Types Covered:

  • Passenger Vehicles
  • Light Commercial Vehicles
  • Heavy Commercial Vehicles
  • Racing Vehicles
  • Off-road Vehicles
  • Electric Vehicles (EVs)
  • Other Vehicle Types

Engine Types Covered:

  • Gasoline Engines
  • Diesel Engines
  • Hybrid Engines
  • Electric Engines
  • Internal Combustion Engine (ICE)

Manufacturing Processes Covered:

  • Injection Molding
  • Casting

Sales Channels Covered:

  • Original Equipment Manufacturer (OEM)
  • Aftermarket

Regions Covered:

  • North America
    • US
    • Canada
    • Mexico
  • Europe
    • Germany
    • UK
    • Italy
    • France
    • Spain
    • Rest of Europe
  • Asia Pacific
    • Japan
    • China
    • India
    • Australia
    • New Zealand
    • South Korea
    • Rest of Asia Pacific
  • South America
    • Argentina
    • Brazil
    • Chile
    • Rest of South America
  • Middle East & Africa
    • Saudi Arabia
    • UAE
    • Qatar
    • South Africa
    • Rest of Middle East & Africa

What our report offers:

  • Market share assessments for the regional and country-level segments
  • Strategic recommendations for the new entrants
  • Covers Market data for the years 2024, 2025, 2026, 2028, and 2032
  • Market Trends (Drivers, Constraints, Opportunities, Threats, Challenges, Investment Opportunities, and recommendations)
  • Strategic recommendations in key business segments based on the market estimations
  • Competitive landscaping mapping the key common trends
  • Company profiling with detailed strategies, financials, and recent developments
  • Supply chain trends mapping the latest technological advancements

Free Customization Offerings:

All the customers of this report will be entitled to receive one of the following free customization options:

  • Company Profiling
    • Comprehensive profiling of additional market players (up to 3)
    • SWOT Analysis of key players (up to 3)
  • Regional Segmentation
    • Market estimations, Forecasts and CAGR of any prominent country as per the client's interest (Note: Depends on feasibility check)
  • Competitive Benchmarking
    • Benchmarking of key players based on product portfolio, geographical presence, and strategic alliances

Table of Contents

1 Executive Summary

2 Preface

  • 2.1 Abstract
  • 2.2 Stake Holders
  • 2.3 Research Scope
  • 2.4 Research Methodology
    • 2.4.1 Data Mining
    • 2.4.2 Data Analysis
    • 2.4.3 Data Validation
    • 2.4.4 Research Approach
  • 2.5 Research Sources
    • 2.5.1 Primary Research Sources
    • 2.5.2 Secondary Research Sources
    • 2.5.3 Assumptions

3 Market Trend Analysis

  • 3.1 Introduction
  • 3.2 Drivers
  • 3.3 Restraints
  • 3.4 Opportunities
  • 3.5 Threats
  • 3.6 Emerging Markets
  • 3.7 Impact of Covid-19

4 Porters Five Force Analysis

  • 4.1 Bargaining power of suppliers
  • 4.2 Bargaining power of buyers
  • 4.3 Threat of substitutes
  • 4.4 Threat of new entrants
  • 4.5 Competitive rivalry

5 Global Automotive Air Intake Manifold Market, By Type

  • 5.1 Introduction
  • 5.2 Single Runner Manifold
  • 5.3 Dual Runner Manifold
  • 5.4 Variable Length Manifold (VLM)
  • 5.5 Electronic Air Intake Manifold
  • 5.6 HI-Ram Manifold
  • 5.7 Supercharger Intake Manifold
  • 5.8 Other Types

6 Global Automotive Air Intake Manifold Market, By Material

  • 6.1 Introduction
  • 6.2 Aluminum
  • 6.3 Plastic
  • 6.4 Composite Materials
  • 6.5 Stainless Steel
  • 6.6 Magnesium

7 Global Automotive Air Intake Manifold Market, By Vehicle Type

  • 7.1 Introduction
  • 7.2 Passenger Vehicles
  • 7.3 Light Commercial Vehicles
  • 7.4 Heavy Commercial Vehicles
  • 7.5 Racing Vehicles
  • 7.6 Off-road Vehicles
  • 7.7 Electric Vehicles (EVs)
  • 7.8 Other Vehicle Types

8 Global Automotive Air Intake Manifold Market, By Engine Type

  • 8.1 Introduction
  • 8.2 Gasoline Engines
  • 8.3 Diesel Engines
  • 8.4 Hybrid Engines
  • 8.5 Electric Engines
  • 8.6 Internal Combustion Engine (ICE)

9 Global Automotive Air Intake Manifold Market, By Manufacturing Process

  • 9.1 Introduction
  • 9.2 Injection Molding
  • 9.3 Casting

10 Global Automotive Air Intake Manifold Market, By Sales Channel

  • 10.1 Introduction
  • 10.2 Original Equipment Manufacturer (OEM)
  • 10.3 Aftermarket

11 Global Automotive Air Intake Manifold Market, By Geography

  • 11.1 Introduction
  • 11.2 North America
    • 11.2.1 US
    • 11.2.2 Canada
    • 11.2.3 Mexico
  • 11.3 Europe
    • 11.3.1 Germany
    • 11.3.2 UK
    • 11.3.3 Italy
    • 11.3.4 France
    • 11.3.5 Spain
    • 11.3.6 Rest of Europe
  • 11.4 Asia Pacific
    • 11.4.1 Japan
    • 11.4.2 China
    • 11.4.3 India
    • 11.4.4 Australia
    • 11.4.5 New Zealand
    • 11.4.6 South Korea
    • 11.4.7 Rest of Asia Pacific
  • 11.5 South America
    • 11.5.1 Argentina
    • 11.5.2 Brazil
    • 11.5.3 Chile
    • 11.5.4 Rest of South America
  • 11.6 Middle East & Africa
    • 11.6.1 Saudi Arabia
    • 11.6.2 UAE
    • 11.6.3 Qatar
    • 11.6.4 South Africa
    • 11.6.5 Rest of Middle East & Africa

12 Key Developments

  • 12.1 Agreements, Partnerships, Collaborations and Joint Ventures
  • 12.2 Acquisitions & Mergers
  • 12.3 New Product Launch
  • 12.4 Expansions
  • 12.5 Other Key Strategies

13 Company Profiling

  • 13.1 MAHLE GmbH
  • 13.2 Plastic Omnium Auto Exteriors
  • 13.3 AISIN Corporation
  • 13.4 TOYOTA BOSHOKU CORPORATION
  • 13.5 MANN+HUMMEL
  • 13.6 Keihin Corporation
  • 13.7 Sogefi SpA
  • 13.8 K&N Engineering
  • 13.9 Mikuni Corporation
  • 13.10 Continental AG
  • 13.11 Rochling SE & Co. KG
  • 13.12 BorgWarner
  • 13.13 Marelli Holdings Co., Ltd.
  • 13.14 Magna International
  • 13.15 Tenneco Inc.
  • 13.16 Magneti Marelli S.p.A.
  • 13.17 Holley Performance Products
  • 13.18 AEM Induction Systems
  • 13.19 Donaldson Company
  • 13.20 Speedmaster