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市場調査レポート
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1776762

水素燃料電池自動車市場の2032年までの予測: 車両タイプ、コンポーネント、走行距離、出力、技術、用途、地域別の世界分析

Hydrogen Fuel Cell Vehicles Market Forecasts to 2032 - Global Analysis By Vehicle Type, Component, Driving Range, Power Output, Technology, Application and By Geography


出版日
ページ情報
英文 200+ Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
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価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=151.79円
水素燃料電池自動車市場の2032年までの予測: 車両タイプ、コンポーネント、走行距離、出力、技術、用途、地域別の世界分析
出版日: 2025年07月07日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 200+ Pages
納期: 2~3営業日
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  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

Stratistics MRCによると、水素燃料電池自動車の世界市場は2025年に18億3,000万米ドルを占め、2032年には206億5,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中のCAGRは41.3%です。

水素燃料電池自動車(HFCV)は、燃料電池システムを利用して水素ガスを電気に変換し、電気モーターで推進力を得る。これらの自動車は水蒸気しか排出しないため、従来の内燃エンジンに代わるゼロエミッションの自動車となっています。HFCVは、高いエネルギー効率、迅速な燃料補給、走行距離の延長を実現します。特に長距離輸送や商業輸送の用途に適しており、自動車セクターの脱炭素化とエネルギーの持続可能性を高める取り組みの一環として注目を集めています。

Renewable and Sustainable Energy Reviewsによると、水素燃料電池車は1回のタンクで500kmを超える走行距離を達成できます。同調査によれば、燃料補給にかかる時間は通常5分以内であり、従来の自動車と同様のユーザー体験を提供しています。

再生可能な水素生産が燃料電池を成長させる

各国が太陽光発電や風力発電のインフラに投資する中、余剰エネルギーは水素生成に振り向けられ、モビリティ分野全体の炭素強度を削減しています。このシフトは、特に長距離輸送や商業用途において、燃料電池システムをより持続可能かつコスト効率よく運用することを可能にしています。さらに、クリーンな水素製造を支援する政策枠組みが、化石燃料からゼロエミッション代替燃料への移行を加速させており、市場の成長を後押ししています。

まばらな燃料補給インフラ

ほとんどの地域では、水素の流通ネットワークがまだ限られており、長距離移動や車両運用を困難にしています。ステーション設置のための資本コストが高く、利用率が低いため、特に都市部以外の拠点では、民間投資の意欲を削いでいます。さらに、水素を安全に輸送・貯蔵するための物流上のハードルが、インフラ拡充を複雑にしています。政府と業界の利害関係者が協調して取り組まなければ、ネットワーク開拓のペースが自動車の普及に遅れをとり、市場の拡張性が制約される可能性があります。

貨物ルートや都市中心部での戦略的展開

交通量の多い貨物輸送ルートや都市中心部に沿って水素充填ステーションを計画的に展開することは、魅力的な成長機会を提供します。このようなゾーンは予測可能な需要パターンを提供し、インフラ投資をより経済的に実行可能なものにします。ロジスティクスフリート、公共交通システム、自治体サービスは、走行距離の長さと迅速な燃料補給能力を理由に、燃料電池車の採用を増やしています。利害関係者は、港湾、物流ハブ、大都市交通ターミナルなどの戦略的ノードに焦点を当てることで、商用と旅客の両セグメントをサポートする高密度の水素エコシステムを構築することができます。

希少材料への依存と地政学的リスク

サプライチェーンの混乱、価格変動、輸出規制は、生産コストと供給力に大きな影響を与える可能性があります。さらに、採掘事業が数カ国に集中しているため、長期的な資源の安全保障に対する懸念も生じています。水素自動車の需要が高まるにつれて、これらの重要な材料をめぐる競争が激化し、価格や拡張性に影響を及ぼす可能性があります。PGMの装填量を減らし、代替触媒を開発する努力が進められているが、普及にはこうした材料依存の克服が不可欠です。

COVID-19の影響:

COVID-19の大流行は、水素燃料電池車市場に二重の影響を与えました。一方では、世界のサプライチェーンの混乱により、特に輸入部品に依存している地域では、インフラプロジェクトと車両導入が遅れました。他方で、この危機は、強靭で低排出ガスの輸送システムの必要性を浮き彫りにし、各国政府にグリーン復興イニシアチブを優先させるよう促しました。景気刺激策や気候変動に焦点を当てた資金調達は、特に商用車や公共交通機関向けの水素技術への投資を加速させました。

予測期間中、商用車セグメントが最大になる見込み

商用車セグメントは、長距離、重い積載量、頻繁な使用が燃料電池技術の強みと合致することから、予測期間中最大の市場シェアを占めると予想されます。バッテリー電気トラックとは異なり、水素を燃料とする商用車は燃料補給が迅速で走行距離も長いため、物流、輸送、産業用途に理想的です。フリートオペレーターは、効率を損なうことなくゼロエミッションの義務に対応するため、燃料電池トラックやバスの採用を増やしています。

予測期間中、リン酸型燃料電池(PAFC)分野のCAGRが最も高くなる見込み

予測期間中、リン酸型燃料電池(PAFC)分野が最も高い成長率を示すと予測されます。安定性と不純物への耐性で知られるPAFCは、大型車や据置型車両用途で支持を集めています。高温環境で効率的に作動する能力により、バス、トラック、補助動力装置に適しています。メーカーが燃料電池プラットフォームを多様化する中、PAFCは、ニッチではあるが拡大する使用事例において、PEMFCに代わる強力な選択肢として台頭しつつあります。

最大のシェアを占める地域:

予測期間中、アジア太平洋地域は、政府の強力な支援、産業能力、インフラ整備によって最大の市場シェアを占めると予想されます。日本、中国、韓国のような国々は、水素製造、燃料補給ネットワーク、自動車製造に多額の投資を行っています。国のロードマップや補助金により、乗用車と商用車の両セグメントで導入が加速しています。都市人口が密集し、物流需要が高いこの地域は、水素モビリティを特に魅力的なものにしています。

CAGRが最も高い地域:

予測期間中、アジア太平洋地域が最も高いCAGRを示すと予想されるが、これは急速な都市化、環境規制、水素エコシステムへの戦略的投資が拡大に拍車をかけているためです。中国の積極的な脱炭素化目標、日本の水素社会ビジョン、韓国のクリーンモビリティイニシアチブは、高成長環境を生み出すために融合しつつあります。国境を越えた協力関係や輸出志向の水素戦略は、勢いをさらに加速させています。

無料カスタマイズサービス:

本レポートをご購読のお客様には、以下の無料カスタマイズオプションのいずれかをご利用いただけます。

  • 企業プロファイル
    • 追加市場企業の包括的プロファイリング(3社まで)
    • 主要企業のSWOT分析(3社まで)
  • 地域セグメンテーション
    • 顧客の関心に応じた主要国の市場推計・予測・CAGR(注:フィージビリティチェックによる)
  • 競合ベンチマーキング
    • 製品ポートフォリオ、地理的プレゼンス、戦略的提携に基づく主要企業のベンチマーキング

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 序文

  • 概要
  • ステークホルダー
  • 調査範囲
  • 調査手法
    • データマイニング
    • データ分析
    • データ検証
    • 調査アプローチ
  • 調査資料
    • 1次調査資料
    • 2次調査情報源
    • 前提条件

第3章 市場動向分析

  • 促進要因
  • 抑制要因
  • 機会
  • 脅威
  • 技術分析
  • 用途分析
  • 新興市場
  • COVID-19の影響

第4章 ポーターのファイブフォース分析

  • 供給企業の交渉力
  • 買い手の交渉力
  • 代替品の脅威
  • 新規参入業者の脅威
  • 競争企業間の敵対関係

第5章 世界の水素燃料電池自動車市場:車両タイプ別

  • 乗用車
  • 商用車
    • 小型商用車(LCV)
    • 中型・大型商用車(M&HCV)

第6章 世界の水素燃料電池自動車市場:コンポーネント別

  • 燃料電池スタック
  • 燃料処理装置
  • エアコンプレッサー
  • 加湿器
  • パワーコンディショナー/インバータ
  • 水素貯蔵タンク
  • 電気モーター
  • その他のコンポーネント

第7章 世界の水素燃料電池自動車市場:走行距離別

  • 250マイル以下
  • 251~500マイル
  • 500マイル以上

第8章 世界の水素燃料電池自動車市場:出力別

  • 100kW未満
  • 100~200kW
  • 200kW以上

第9章 世界の水素燃料電池自動車市場:技術別

  • プロトン交換膜燃料電池(PEMFC)
  • リン酸燃料電池(PAFC)
  • 固体酸化物燃料電池(SOFC)
  • 直接メタノール燃料電池(DMFC)
  • アルカリ燃料電池(AFC)
  • その他の技術

第10章 世界の水素燃料電池自動車市場:用途別

  • 公共交通機関
  • 貨物輸送
  • 個人使用
  • 企業向け車両
  • その他の用途

第11章 世界の水素燃料電池自動車市場:地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • イタリア
    • フランス
    • スペイン
    • その他欧州
  • アジア太平洋
    • 日本
    • 中国
    • インド
    • オーストラリア
    • ニュージーランド
    • 韓国
    • その他アジア太平洋地域
  • 南米
    • アルゼンチン
    • ブラジル
    • チリ
    • その他南米
  • 中東・アフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • カタール
    • 南アフリカ
    • その他中東とアフリカ

第12章 主な発展

  • 契約、パートナーシップ、コラボレーション、ジョイントベンチャー
  • 買収と合併
  • 新製品発売
  • 事業拡大
  • その他の主要戦略

第13章 企業プロファイリング

  • Toyota Motor Corporation
  • AUDI AG
  • Ballard Power Systems
  • BMW AG
  • BYD Auto Co., Ltd.
  • Cummins Inc.
  • Daimler Truck AG
  • Foton Motor Group
  • General Motors
  • Honda Motor Co., Ltd.
  • Hyundai Motor Group
  • Kenworth
  • Nikola Corporation
  • Plug Power Inc
  • Renault Group
  • Robert Bosch GmbH
  • SAIC Motor Corporation
  • Weichai Power Co., Ltd.
  • Yutong Bus Co., Ltd.
図表

List of Tables

  • Table 1 Global Hydrogen Fuel Cell Vehicles Market Outlook, By Region (2024-2032) ($MN)
  • Table 2 Global Hydrogen Fuel Cell Vehicles Market Outlook, By Vehicle Type (2024-2032) ($MN)
  • Table 3 Global Hydrogen Fuel Cell Vehicles Market Outlook, By Passenger Vehicles (2024-2032) ($MN)
  • Table 4 Global Hydrogen Fuel Cell Vehicles Market Outlook, By Commercial Vehicles (2024-2032) ($MN)
  • Table 5 Global Hydrogen Fuel Cell Vehicles Market Outlook, By Light Commercial Vehicles (LCVs) (2024-2032) ($MN)
  • Table 6 Global Hydrogen Fuel Cell Vehicles Market Outlook, By Medium & Heavy Commercial Vehicles (M&HCVs) (2024-2032) ($MN)
  • Table 7 Global Hydrogen Fuel Cell Vehicles Market Outlook, By Component (2024-2032) ($MN)
  • Table 8 Global Hydrogen Fuel Cell Vehicles Market Outlook, By Fuel Cell Stacks (2024-2032) ($MN)
  • Table 9 Global Hydrogen Fuel Cell Vehicles Market Outlook, By Fuel Processors (2024-2032) ($MN)
  • Table 10 Global Hydrogen Fuel Cell Vehicles Market Outlook, By Air Compressors (2024-2032) ($MN)
  • Table 11 Global Hydrogen Fuel Cell Vehicles Market Outlook, By Humidifiers (2024-2032) ($MN)
  • Table 12 Global Hydrogen Fuel Cell Vehicles Market Outlook, By Power Conditioners/Inverters (2024-2032) ($MN)
  • Table 13 Global Hydrogen Fuel Cell Vehicles Market Outlook, By Hydrogen Storage Tanks (2024-2032) ($MN)
  • Table 14 Global Hydrogen Fuel Cell Vehicles Market Outlook, By Electric Motors (2024-2032) ($MN)
  • Table 15 Global Hydrogen Fuel Cell Vehicles Market Outlook, By Other Components (2024-2032) ($MN)
  • Table 16 Global Hydrogen Fuel Cell Vehicles Market Outlook, By Driving Range (2024-2032) ($MN)
  • Table 17 Global Hydrogen Fuel Cell Vehicles Market Outlook, By Less than or equal to 250 Miles (2024-2032) ($MN)
  • Table 18 Global Hydrogen Fuel Cell Vehicles Market Outlook, By 251 - 500 Miles (2024-2032) ($MN)
  • Table 19 Global Hydrogen Fuel Cell Vehicles Market Outlook, By More than 500 Miles (2024-2032) ($MN)
  • Table 20 Global Hydrogen Fuel Cell Vehicles Market Outlook, By Power Output (2024-2032) ($MN)
  • Table 21 Global Hydrogen Fuel Cell Vehicles Market Outlook, By Less than 100 kW (2024-2032) ($MN)
  • Table 22 Global Hydrogen Fuel Cell Vehicles Market Outlook, By 100 - 200 kW (2024-2032) ($MN)
  • Table 23 Global Hydrogen Fuel Cell Vehicles Market Outlook, By More than 200 kW (2024-2032) ($MN)
  • Table 24 Global Hydrogen Fuel Cell Vehicles Market Outlook, By Technology (2024-2032) ($MN)
  • Table 25 Global Hydrogen Fuel Cell Vehicles Market Outlook, By Proton Exchange Membrane Fuel Cell (PEMFC) (2024-2032) ($MN)
  • Table 26 Global Hydrogen Fuel Cell Vehicles Market Outlook, By Phosphoric Acid Fuel Cell (PAFC) (2024-2032) ($MN)
  • Table 27 Global Hydrogen Fuel Cell Vehicles Market Outlook, By Solid Oxide Fuel Cell (SOFC) (2024-2032) ($MN)
  • Table 28 Global Hydrogen Fuel Cell Vehicles Market Outlook, By Direct Methanol Fuel Cells (DMFC) (2024-2032) ($MN)
  • Table 29 Global Hydrogen Fuel Cell Vehicles Market Outlook, By Alkaline Fuel Cell (AFC) (2024-2032) ($MN)
  • Table 30 Global Hydrogen Fuel Cell Vehicles Market Outlook, By Other Technologies (2024-2032) ($MN)
  • Table 31 Global Hydrogen Fuel Cell Vehicles Market Outlook, By Application (2024-2032) ($MN)
  • Table 32 Global Hydrogen Fuel Cell Vehicles Market Outlook, By Public Transportation (2024-2032) ($MN)
  • Table 33 Global Hydrogen Fuel Cell Vehicles Market Outlook, By Freight Transport (2024-2032) ($MN)
  • Table 34 Global Hydrogen Fuel Cell Vehicles Market Outlook, By Personal Use (2024-2032) ($MN)
  • Table 35 Global Hydrogen Fuel Cell Vehicles Market Outlook, By Corporate Fleets (2024-2032) ($MN)
  • Table 36 Global Hydrogen Fuel Cell Vehicles Market Outlook, By Other Applications (2024-2032) ($MN)

Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.

目次
Product Code: SMRC30093

According to Stratistics MRC, the Global Hydrogen Fuel Cell Vehicles Market is accounted for $1.83 billion in 2025 and is expected to reach $20.65 billion by 2032 growing at a CAGR of 41.3% during the forecast period. Hydrogen fuel cell vehicles (HFCVs) utilize a fuel cell system to convert hydrogen gas into electricity, which powers an electric motor for propulsion. These vehicles emit only water vapor, making them a zero-emission alternative to conventional internal combustion engines. HFCVs offer high energy efficiency, rapid refueling, and extended driving range. They are particularly suited for long-distance and commercial transport applications, and are gaining attention as part of efforts to decarbonize the automotive sector and enhance energy sustainability.

According to Renewable and Sustainable Energy Reviews, hydrogen fuel cell vehicles can achieve driving ranges exceeding 500 km on a single tank. According to the same study, refueling these vehicles typically takes less than five minutes, offering a user experience similar to conventional cars.

Market Dynamics:

Driver:

Growth in renewable hydrogen production is making fuel cells

As nations invest in solar and wind infrastructure, surplus energy is being redirected toward hydrogen generation, reducing carbon intensity across the mobility sector. This shift is enabling fuel cell systems to operate more sustainably and cost-effectively, especially in long-haul and commercial applications. Moreover, policy frameworks supporting clean hydrogen production are accelerating the transition from fossil-based fuels to zero-emission alternatives boosts the growth of the market.

Restraint:

Sparse refueling infrastructure

Most regions still have limited hydrogen distribution networks, making long-distance travel and fleet operations challenging. High capital costs for station setup and low utilization rates discourage private investment, especially outside urban hubs. Additionally, logistical hurdles in transporting and storing hydrogen safely add complexity to infrastructure expansion. Without coordinated efforts between governments and industry stakeholders, the pace of network development may lag behind vehicle adoption, constraining market scalability.

Opportunity:

Strategic deployment along freight routes and city centers

Targeted rollout of hydrogen refueling stations along high-traffic freight corridors and urban centers presents a compelling growth opportunity. These zones offer predictable demand patterns, making infrastructure investments more economically viable. Logistics fleets, public transit systems, and municipal services are increasingly adopting fuel cell vehicles for their extended range and rapid refueling capabilities. By focusing on strategic nodes such as ports, distribution hubs, and metropolitan transit depots stakeholders can create dense hydrogen ecosystems that support both commercial and passenger segments.

Threat:

Dependence on rare materials and geopolitical risks

Supply chain disruptions, price volatility, and export restrictions can significantly impact production costs and availability. Moreover, the concentration of mining operations in a few countries raises concerns about long-term resource security. As demand for hydrogen vehicles grows, competition for these critical materials may intensify, affecting affordability and scalability. Efforts to reduce PGM loading and develop alternative catalysts are underway, but widespread adoption remains contingent on overcoming these material dependencies.

Covid-19 Impact:

The COVID-19 pandemic had a dual impact on the hydrogen fuel cell vehicle market. On one hand, global supply chain disruptions delayed infrastructure projects and vehicle rollouts, particularly in regions reliant on imported components. On the other hand, the crisis underscored the need for resilient, low-emission transport systems, prompting governments to prioritize green recovery initiatives. Stimulus packages and climate-focused funding accelerated investment in hydrogen technologies, especially for commercial fleets and public transit.

The commercial vehicles segment is expected to be the largest during the forecast period

The commercial vehicles segment is expected to account for the largest market share during the forecast period attributed to long distances, heavy payloads, and frequent usage align well with the strengths of fuel cell technology. Unlike battery-electric trucks, hydrogen-powered commercial vehicles offer faster refueling and extended range, making them ideal for logistics, transit, and industrial applications. Fleet operators are increasingly adopting fuel cell trucks and buses to meet zero-emission mandates without compromising efficiency.

The phosphoric acid fuel cell (PAFC) segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period

Over the forecast period, the phosphoric acid fuel cell (PAFC) segment is predicted to witness the highest growth rate known for their stability and tolerance to impurities, PAFCs are gaining traction in heavy-duty and stationary vehicle applications. Their ability to operate efficiently in high-temperature environments makes them suitable for buses, trucks, and auxiliary power units. As manufacturers diversify fuel cell platforms, PAFCs are emerging as a robust alternative to PEMFCs in niche but expanding use cases.

Region with largest share:

During the forecast period, the Asia Pacific region is expected to hold the largest market share driven by strong government backing, industrial capacity, and infrastructure development. Countries like Japan, China, and South Korea are investing heavily in hydrogen production, refueling networks, and vehicle manufacturing. National roadmaps and subsidies are accelerating adoption across both passenger and commercial segments. The region's dense urban populations and logistics demands make hydrogen mobility particularly attractive.

Region with highest CAGR:

Over the forecast period, the Asia Pacific region is anticipated to exhibit the highest CAGR owing to rapid urbanization, environmental mandates, and strategic investments in hydrogen ecosystems are fueling expansion. China's aggressive decarbonization targets, Japan's hydrogen society vision, and South Korea's clean mobility initiatives are converging to create a high-growth environment. Cross-border collaborations and export-oriented hydrogen strategies are further amplifying momentum.

Key players in the market

Some of the key players in Hydrogen Fuel Cell Vehicles Market include Toyota Motor Corporation, AUDI AG, Ballard Power Systems, BMW AG, BYD Auto Co., Ltd., Cummins Inc., Daimler Truck AG, Foton Motor Group, General Motors, Honda Motor Co., Ltd., Hyundai Motor Group, Kenworth, Nikola Corporation, Plug Power Inc, Renault Group, Robert Bosch GmbH, SAIC Motor Corporation, Weichai Power Co., Ltd and Yutong Bus Co., Ltd.

Key Developments:

In July 2025, Toyota North America broke ground on a $50 million expansion at the Arizona Proving Grounds, adding a 5.5-mile oval track, off-road park, and new testing surfaces. This investment enhances vehicle and AV testing capacity, supporting development of future electrified and autonomous models.

In June 2025, Daimler Truck and Volvo Group launched Coretura AB, a joint venture to develop a software-defined vehicle platform for commercial fleets. Coretura aims to standardize digital applications across brands and serve additional OEMs. It marks a major step in driving digital transformation in heavy-duty trucking

In March 2025, GM announced a strategic collaboration with NVIDIA to accelerate next-gen vehicle development, factories, and robotics using AI and simulation platforms. This expands GM's use of NVIDIA chips beyond Cruise, aiming to bolster Super Cruise and factory automation.

Vehicle Types Covered:

  • Passenger Vehicles
  • Commercial Vehicles

Components Covered:

  • Fuel Cell Stacks
  • Fuel Processors
  • Air Compressors
  • Humidifiers
  • Power Conditioners/Inverters
  • Hydrogen Storage Tanks
  • Electric Motors
  • Other Components

Driving Ranges Covered:

  • Less than or equal to 250 Miles
  • 251 - 500 Miles
  • More than 500 Miles

Power Outputs Covered:

  • Less than 100 kW
  • 100 - 200 kW
  • More than 200 kW

Technologies Covered:

  • Proton Exchange Membrane Fuel Cell (PEMFC)
  • Phosphoric Acid Fuel Cell (PAFC)
  • Solid Oxide Fuel Cell (SOFC)
  • Direct Methanol Fuel Cells (DMFC)
  • Alkaline Fuel Cell (AFC)
  • Other Technologies

Applications Covered:

  • Public Transportation
  • Freight Transport
  • Personal Use
  • Corporate Fleets
  • Other Applications

Regions Covered:

  • North America
    • US
    • Canada
    • Mexico
  • Europe
    • Germany
    • UK
    • Italy
    • France
    • Spain
    • Rest of Europe
  • Asia Pacific
    • Japan
    • China
    • India
    • Australia
    • New Zealand
    • South Korea
    • Rest of Asia Pacific
  • South America
    • Argentina
    • Brazil
    • Chile
    • Rest of South America
  • Middle East & Africa
    • Saudi Arabia
    • UAE
    • Qatar
    • South Africa
    • Rest of Middle East & Africa

What our report offers:

  • Market share assessments for the regional and country-level segments
  • Strategic recommendations for the new entrants
  • Covers Market data for the years 2024, 2025, 2026, 2028, and 2032
  • Market Trends (Drivers, Constraints, Opportunities, Threats, Challenges, Investment Opportunities, and recommendations)
  • Strategic recommendations in key business segments based on the market estimations
  • Competitive landscaping mapping the key common trends
  • Company profiling with detailed strategies, financials, and recent developments
  • Supply chain trends mapping the latest technological advancements

Free Customization Offerings:

All the customers of this report will be entitled to receive one of the following free customization options:

  • Company Profiling
    • Comprehensive profiling of additional market players (up to 3)
    • SWOT Analysis of key players (up to 3)
  • Regional Segmentation
    • Market estimations, Forecasts and CAGR of any prominent country as per the client's interest (Note: Depends on feasibility check)
  • Competitive Benchmarking
    • Benchmarking of key players based on product portfolio, geographical presence, and strategic alliance

Table of Contents

1 Executive Summary

2 Preface

  • 2.1 Abstract
  • 2.2 Stake Holders
  • 2.3 Research Scope
  • 2.4 Research Methodology
    • 2.4.1 Data Mining
    • 2.4.2 Data Analysis
    • 2.4.3 Data Validation
    • 2.4.4 Research Approach
  • 2.5 Research Sources
    • 2.5.1 Primary Research Sources
    • 2.5.2 Secondary Research Sources
    • 2.5.3 Assumptions

3 Market Trend Analysis

  • 3.1 Introduction
  • 3.2 Drivers
  • 3.3 Restraints
  • 3.4 Opportunities
  • 3.5 Threats
  • 3.6 Technology Analysis
  • 3.7 Application Analysis
  • 3.8 Emerging Markets
  • 3.9 Impact of Covid-19

4 Porters Five Force Analysis

  • 4.1 Bargaining power of suppliers
  • 4.2 Bargaining power of buyers
  • 4.3 Threat of substitutes
  • 4.4 Threat of new entrants
  • 4.5 Competitive rivalry

5 Global Hydrogen Fuel Cell Vehicles Market, By Vehicle Type

  • 5.1 Introduction
  • 5.2 Passenger Vehicles
  • 5.3 Commercial Vehicles
    • 5.3.1 Light Commercial Vehicles (LCVs)
    • 5.3.2 Medium & Heavy Commercial Vehicles (M&HCVs)

6 Global Hydrogen Fuel Cell Vehicles Market, By Component

  • 6.1 Introduction
  • 6.2 Fuel Cell Stacks
  • 6.3 Fuel Processors
  • 6.4 Air Compressors
  • 6.5 Humidifiers
  • 6.6 Power Conditioners/Inverters
  • 6.7 Hydrogen Storage Tanks
  • 6.8 Electric Motors
  • 6.9 Other Components

7 Global Hydrogen Fuel Cell Vehicles Market, By Driving Range

  • 7.1 Introduction
  • 7.2 Less than or equal to 250 Miles
  • 7.3 251 - 500 Miles
  • 7.4 More than 500 Miles

8 Global Hydrogen Fuel Cell Vehicles Market, By Power Output

  • 8.1 Introduction
  • 8.2 Less than 100 kW
  • 8.3 100 - 200 kW
  • 8.4 More than 200 kW

9 Global Hydrogen Fuel Cell Vehicles Market, By Technology

  • 9.1 Introduction
  • 9.2 Proton Exchange Membrane Fuel Cell (PEMFC)
  • 9.3 Phosphoric Acid Fuel Cell (PAFC)
  • 9.4 Solid Oxide Fuel Cell (SOFC)
  • 9.5 Direct Methanol Fuel Cells (DMFC)
  • 9.6 Alkaline Fuel Cell (AFC)
  • 9.7 Other Technologies

10 Global Hydrogen Fuel Cell Vehicles Market, By Application

  • 10.1 Introduction
  • 10.2 Public Transportation
  • 10.3 Freight Transport
  • 10.4 Personal Use
  • 10.5 Corporate Fleets
  • 10.6 Other Applications

11 Global Hydrogen Fuel Cell Vehicles Market, By Geography

  • 11.1 Introduction
  • 11.2 North America
    • 11.2.1 US
    • 11.2.2 Canada
    • 11.2.3 Mexico
  • 11.3 Europe
    • 11.3.1 Germany
    • 11.3.2 UK
    • 11.3.3 Italy
    • 11.3.4 France
    • 11.3.5 Spain
    • 11.3.6 Rest of Europe
  • 11.4 Asia Pacific
    • 11.4.1 Japan
    • 11.4.2 China
    • 11.4.3 India
    • 11.4.4 Australia
    • 11.4.5 New Zealand
    • 11.4.6 South Korea
    • 11.4.7 Rest of Asia Pacific
  • 11.5 South America
    • 11.5.1 Argentina
    • 11.5.2 Brazil
    • 11.5.3 Chile
    • 11.5.4 Rest of South America
  • 11.6 Middle East & Africa
    • 11.6.1 Saudi Arabia
    • 11.6.2 UAE
    • 11.6.3 Qatar
    • 11.6.4 South Africa
    • 11.6.5 Rest of Middle East & Africa

12 Key Developments

  • 12.1 Agreements, Partnerships, Collaborations and Joint Ventures
  • 12.2 Acquisitions & Mergers
  • 12.3 New Product Launch
  • 12.4 Expansions
  • 12.5 Other Key Strategies

13 Company Profiling

  • 13.1 Toyota Motor Corporation
  • 13.2 AUDI AG
  • 13.3 Ballard Power Systems
  • 13.4 BMW AG
  • 13.5 BYD Auto Co., Ltd.
  • 13.6 Cummins Inc.
  • 13.7 Daimler Truck AG
  • 13.8 Foton Motor Group
  • 13.9 General Motors
  • 13.10 Honda Motor Co., Ltd.
  • 13.11 Hyundai Motor Group
  • 13.12 Kenworth
  • 13.13 Nikola Corporation
  • 13.14 Plug Power Inc
  • 13.15 Renault Group
  • 13.16 Robert Bosch GmbH
  • 13.17 SAIC Motor Corporation
  • 13.18 Weichai Power Co., Ltd.
  • 13.19 Yutong Bus Co., Ltd.