![]() |
市場調査レポート
商品コード
1766121
車両用イグニッションコイルの世界市場、2032年までの予測:タイプ別、車種別、販売チャネル別、エンジンタイプ別、動作原理別、アプリケーション別、地域別Vehicle Ignition Coil Market Forecasts to 2032 - Global Analysis By Type, Vehicle Type, Sales Channel, Engine Type, Operating Principle, Application, and By Geography |
||||||
カスタマイズ可能
|
車両用イグニッションコイルの世界市場、2032年までの予測:タイプ別、車種別、販売チャネル別、エンジンタイプ別、動作原理別、アプリケーション別、地域別 |
出版日: 2025年07月07日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 200+ Pages
納期: 2~3営業日
|
Stratistics MRCによると、世界の車両用イグニッションコイル市場は2025年に83億4,000万米ドルを占め、予測期間中のCAGRは5.9%で、2032年には124億7,000万米ドルに達する見込みです。
車両用イグニッションコイルは、バッテリーの低電圧をスパークプラグに電気火花を発生させるのに必要な高電圧に変換し、エンジン内の空気と燃料の混合気に点火する点火システムの重要なコンポーネントです。エンジンの効率的な始動と燃焼を保証します。イグニッションコイルはガソリンエンジンに使用され、コイルオンプラグ、ディストリビューター、ペンシルコイルなど様々なデザインがあり、エンジン性能と燃費効率に貢献しています。
コイルオンプラグ技術の採用拡大
コイルオンプラグ(COP)イグニッションシステムは、その優れた性能と効率により、ますます普及しています。スパークプラグワイヤーが不要になるため、エネルギーロスが減少し、点火タイミングが改善されます。また、COPシステムは燃料の燃焼を促進し、燃費の向上と排出ガスの低減につながります。自動車メーカーは、この技術を乗用車を中心とする新車種に広く搭載しています。よりクリーンで効率的なエンジンを求める規制圧力が高まるにつれ、COPの採用は増え続けています。
電気自動車(EV)へのシフト
EVは内燃機関なしで作動するため、点火システムは時代遅れになります。各国が電動化とゼロエミッション目標を推進する中、従来のエンジン部品は需要の減少に直面しています。自動車メーカーはEVプラットフォームに多額の投資を行っており、イグニッションシステム市場にさらなる影響を与えています。EVの採用ペースが加速しているため、このセグメントにおける長期的な機会が制約される可能性があります。このシフトは、イグニッションコイル業界の将来の拡大に構造的な足かせとなります。
低燃費車に対する需要の増加
イグニッションコイルは、タイムリーで信頼性の高い火花生成を保証することで、エンジン性能の最適化に重要な役割を果たします。点火システムの強化は、燃焼の改善、燃料消費の削減、排出ガスの低減に貢献します。メーカーは、性能を損なうことなく効率目標をサポートするために、先進のコイル技術を活用しています。特にハイブリッド車は、内燃機関と電気モビリティのギャップを埋めるため、このような改良の恩恵を受ける。この需要は、イグニッションコイル設計の革新に有望な機会をもたらします。
偽造品の品質懸念
イグニッションコイルの模倣品が出回っていることは、市場にとって大きな課題です。これらの規格外製品は信頼性に欠けることが多く、性能上の問題やエンジン損傷の原因になることさえあります。偽造部品は消費者の信頼を損ない、OEMやアフターマーケットサプライヤーのブランド評判を傷つける。純正部品と模造部品の見分けが難しいため、サプライチェーンの品質管理が複雑になります。自動車の所有者は、こうした偽造部品によるメンテナンスコストの増大と安全上のリスクに直面します。この脅威と闘うには、強固な検証、認証、一般への啓発活動が必要です。
COVID-19の影響
COVID-19パンデミックは世界の自動車製造とサプライチェーンを混乱させ、イグニッションコイルの生産に影響を与えました。操業停止や労働力の減少により、自動車の組み立てや部品調達に遅れが生じました。乗用車の需要は激減し、部品メーカーの収益に影響を与えました。しかし、回復期には旧型車の保守・修理が急増し、アフターマーケットでイグニッションコイルの需要が復活しました。業界の安定化に伴い、イグニッションコイル市場は信頼性と性能に再び焦点が当てられ、勢いを取り戻すと予想されます。
予測期間中、乗用車セグメントが最大となる見込み
乗用車セグメントは、その台数の多さと内燃エンジンの普及により、予測期間中に最大の市場シェアを占めると予想されます。これらの車両は、走行距離と排ガス規制をサポートするために高性能点火システムを必要とします。新興市場で中流階級の人口が拡大するにつれ、自動車の所有率は上昇を続けています。また、乗用車は頻繁に交換部品を必要とするため、アフターマーケット需要を牽引しています。
予測期間中、ハイブリッドエンジン分野のCAGRが最も高くなる見込み
予測期間中、ハイブリッドエンジン分野が最も高い成長率を示すと予測されます。ハイブリッドエンジンは、内燃機関と電気推進を組み合わせたもので、燃焼は依然として効率的な点火システムに依存しています。ハイブリッド車には、高性能、低燃費、耐久性を提供する高度なイグニッションコイルが必要です。環境規制の高まり、よりクリーンな自動車に対する消費者の需要、自動車メーカーのハイブリッドプラットフォームへのシフトが、このセグメントにおける信頼性の高い点火部品へのニーズを押し上げています。
予測期間中、アジア太平洋地域が最大の市場シェアを占めると予想されます。中国、インド、日本などの国々では、自動車生産と国内消費が好調です。政府の好意的な政策と中間層の増加が、自動車の所有とエンジン部品の需要を押し上げています。排ガス規制と燃費効率への投資は、高度な点火システムの採用にさらに拍車をかけています。
予測期間中、高性能車への需要の高まりにより、北米地域が最も高いCAGRを示すと予測されます。排ガス規制の強化が点火システム技術の革新を後押ししています。米国とカナダではハイブリッド車も台頭しており、先進コイルの需要を押し上げています。この地域の強力なアフターマーケット部門は、自動車のメンテナンス動向に後押しされたイグニッションコイルの販売を支えています。
Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.
According to Stratistics MRC, the Global Vehicle Ignition Coil Market is accounted for $8.34 billion in 2025 and is expected to reach $12.47 billion by 2032 growing at a CAGR of 5.9% during the forecast period. A vehicle ignition coil is an essential component of the ignition system that transforms the battery's low voltage into the high voltage needed to create an electric spark in the spark plugs, igniting the air-fuel mixture in the engine. It ensures efficient engine starting and combustion. Ignition coils are used in gasoline engines and come in various designs like coil-on-plug, distributor, and pencil coils, contributing to engine performance and fuel efficiency.
Growing adoption of coil-on-plug technology
Coil-on-plug (COP) ignition systems are becoming increasingly popular due to their superior performance and efficiency. They eliminate the need for spark plug wires, reducing energy loss and improving ignition timing. COP systems also enhance fuel combustion, leading to better mileage and lower emissions. Automotive manufacturers are widely integrating this technology in new vehicle models, particularly passenger cars. As regulatory pressure increases for cleaner and more efficient engines, COP adoption continues to rise.
Shift toward electric vehicles (EVs)
EVs operate without internal combustion engines, thus rendering ignition systems obsolete. As countries push toward electrification and zero-emission targets, traditional engine components face diminishing demand. Vehicle manufacturers are investing heavily in EV platforms, further impacting the market for ignition systems. The accelerating pace of EV adoption could constrain long-term opportunities in this segment. This shift poses a structural restraint on the ignition coil industry's future expansion.
Increasing demand for fuel-efficient vehicles
Ignition coils play a crucial role in optimizing engine performance by ensuring timely and reliable spark generation. Enhanced ignition systems contribute to better combustion, reduced fuel consumption, and lower emissions. Manufacturers are leveraging advanced coil technologies to support efficiency goals without compromising performance. Hybrid vehicles, in particular, benefit from such improvements as they bridge the gap between internal combustion and electric mobility. This demand presents a promising opportunity for innovation in ignition coil designs.
Quality concerns with counterfeit products
The availability of counterfeit ignition coils presents a significant challenge to the market. These substandard products often lack reliability and may cause performance issues or even engine damage. Counterfeit components erode consumer trust and hurt brand reputations for OEM and aftermarket suppliers. The difficulty in distinguishing genuine parts from imitations complicates supply chain quality control. Vehicle owners face increased maintenance costs and safety risks due to these fake components. Combating this threat requires robust verification, certification, and public awareness efforts.
Covid-19 Impact
The COVID-19 pandemic disrupted global automotive manufacturing and supply chains, affecting ignition coil production. Lockdowns and reduced workforce availability led to delays in vehicle assembly and part sourcing. Demand for passenger cars declined sharply, impacting component suppliers' revenues. However, the recovery phase saw a surge in maintenance and repair of older vehicles, reviving demand for ignition coils in the aftermarket. As the industry stabilizes, the ignition coil market is expected to regain momentum with renewed focus on reliability and performance.
The passenger cars segment is expected to be the largest during the forecast period
The passenger cars segment is expected to account for the largest market share during the forecast period, due to its sheer volume and widespread combustion engine usage. These vehicles require high-performance ignition systems to support mileage and emission standards. As middle-class populations expand in emerging markets, car ownership continues to rise. Passenger vehicles also frequently require replacement parts, driving aftermarket demand.
The hybrid engine segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period
Over the forecast period, the hybrid engine segment is predicted to witness the highest growth rate, as these engines combine internal combustion with electric propulsion, still relying on efficient ignition systems for combustion. Hybrid vehicles require advanced ignition coils that offer high performance, fuel efficiency, and durability. Growing environmental regulations, consumer demand for cleaner vehicles, and automakers' shift toward hybrid platforms are all boosting the need for reliable ignition components in this segment.
During the forecast period, the Asia Pacific region is expected to hold the largest market share due to driven by its massive automotive manufacturing base. Countries like China, India, and Japan are witnessing strong vehicle production and domestic consumption. Favorable government policies and a growing middle class boost car ownership and demand for engine components. Investments in emission control and fuel efficiency further fuel the adoption of advanced ignition systems.
Over the forecast period, the North America region is anticipated to exhibit the highest CAGR, owing to rising demand for high-performance vehicles. Stricter emissions regulations have encouraged innovations in ignition system technology. Hybrid vehicles are also gaining ground in the U.S. and Canada, boosting demand for advanced coils. The region's strong aftermarket sector supports ignition coil sales driven by vehicle maintenance trends.
Key players in the market
Some of the key players profiled in the Vehicle Ignition Coil Market include Robert Bosch GmbH, DENSO Corporation, Hitachi Astemo, Ltd., NGK Spark Plug Co., Ltd., Delphi Technologies, Valeo S.A., Diamond Electric Holdings Co., Ltd., HELLA GmbH & Co. KGaA, Standard Motor Products, Inc., Mitsubishi Electric Corporation, Eldor Corporation, BorgWarner Inc., Taiwan Ignition System Co. Ltd., BERU, and Remy International, Inc.
In January 2025, PHINIA, announces two partnerships with sports car and motor racing company Alpine. It is supporting Alpine in the development of its Alpenglow hydrogen-powered prototype, as well as renewing and expanding its multi-year partnership with BWT Alpine Formula Team.
In February 2025, Hitachi Astemo, continues its NTT INDYCAR SERIES partnership with Team Penske for a 14th consecutive year, as a sponsor of the No. 2 Dallara/Chevrolet driven by Josef Newgarden. A two-time series champion, Newgarden last year became the first driver in more than 20 years to score back-to-back Indianapolis 500 wins, while also giving Team Penske a record 20th Indy 500 victory.