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市場調査レポート
商品コード
1438298

自動車用点火コイル:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Automotive Ignition Coil - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 110 Pages | 納期: 2~3営業日

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自動車用点火コイル:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 110 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

自動車用点火コイル市場規模は、2024年に107億9,000万米ドルと推定され、2029年までに133億3,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に4.32%のCAGRで成長します。

自動車用点火コイル- 市場

主なハイライト

  • COVID-19の発生により、いくつかの車両および部品の製造施設が一時的に閉鎖されました。しかし、いくつかの国でロックダウンが段階的に解除されるにつれ、自動車の需要は若干増加しました。多くの企業が生産活動やサプライチェーンの混乱に直面しており、自動車業界でもその影響は明らかだった。
  • しかし、2021年後半から2022年初頭にかけてパンデミックは沈静化し、自動車業界の電動化の急激な成長にも後押しされ、業界はパンデミック前の状況に這い戻りつつあります。成長にもかかわらず、電動化は点火コイルに対する潜在的な市場需要の減速の明らかな兆候であり、今後数年間で市場価値が低下する可能性があります。
  • 世界の自動車販売の増加と自動車生産台数の増加は、自動車用点火コイルの販売に好影響を与えています。最近の経済情勢は依然として不安定ですが、世界の自動車産業は満足のいく成長を遂げています。これは、先進国に比べて自動車生産が大幅に増加すると予想される新興国に特に当てはまります。これらの新興国における都市化の進行、一人当たり所得の増加、生活水準の向上も、市場の成長に重要な役割を果たしています。
  • 世界の自動車需要の高まりにより、点火システムの需要も増加すると予想されます。しかし、現在、さまざまな理由により自動車需要は緩やかな伸びで増加しています。各国の自動車販売と生産に影響を与える主な要因は米中貿易戦争であり、その影響で点火システムの成長率は近い将来鈍化すると予想されます。
  • 車両の平均寿命の延長により、点火コイルの交換などのメンテナンスや修理活動が加速しています。走行距離が増加するにつれて点火コイルの交換が増加し、アフターマーケットセグメントにおける自動車点火コイル市場の需要がさらに高まります。
  • もう1つの要因は1人当たりの収入であり、これは国によって異なり、車両の平均使用年数に影響を与える可能性があります。米国、中国、インド、およびフランスやドイツなどの一部の欧州諸国では一人当たり所得が高いにもかかわらず、車両の平均使用年数は増加しており、乗用車で約10年、商用車で約11~14年となっています。車両。

自動車用点火コイル市場動向

電気自動車の需要の増大が自動車用ギア市場の成長を妨げる

  • 持続可能な交通手段を実現する必要性は、電気自動車の需要を促進する上で重要な役割を果たしています。電気自動車(EV)市場は自動車産業にとって不可欠な部分になりつつあり、エネルギー効率の達成と汚染物質やその他の温室効果ガスの排出削減に向けた道筋となっています。
  • 環境への懸念の高まりと政府の好意的な取り組みは、電気自動車市場の成長を促進する主な要因の一部です。エネルギーコストの上昇と、新たなエネルギー効率の高い技術間の競合も市場の成長を促進すると予想されます。
  • 電気自動車の増加は依然として政策環境によって大きく左右されています。電気自動車導入の先進 10か国(中国、米国、ノルウェー、ドイツ、日本、英国、フランス、スウェーデン、カナダ、オランダ)はいずれも、電気自動車の普及を促進するためにさまざまな政策を講じています。
  • 世界中で毎年新たに登録される電気自動車の台数が大幅に増加しています。需要の急増は、新しく魅力的なモデルの組み合わせ、政府のグリーンリカバリー基金による奨励金、95gのCO2規制、入手可能性の向上、EVの大規模なプロモーションによるものでした。
  • EV Volumesによると、プラグインハイブリッド電気自動車の前年比成長率は増加傾向にあり、中国では2021年から2022年にかけて82%という大幅な成長を記録しました。同様に、北米でも成長が見られました。成長率は48%(前年比)で、欧州では2021年から2022年にかけて前年比15%の成長率を記録しました。
  • 世界中および地域の電気自動車メーカーは、新しい技術で革新し、サービスを世界中に拡大しています。例えば:
  • 中国のBYDは欧州に大規模な生産ネットワークを持っているが、2021年以降、乗用車の世界でほとんど注目されていないです。その主な理由としては、2023年後半に建設開始予定のハンガリーの新工場、フランスの計画工場、英国での電気バス製造合弁事業などが挙げられます。
  • 2021年12月、ダイムラーは中国政府と提携して、中国でのeモビリティを推進しました。電動モビリティは、ダイムラーの将来のモビリティ戦略の主要な柱の1つです。同社はこの戦略を世界的に、特に世界最大のNEV市場である中国で推進しています。
  • 点火コイルは電気自動車では使用されないため、上記の要因は、予測期間中の世界の自動車点火コイル市場の成長に大きな課題を与えると予想されます。

アジア太平洋で点火コイル市場をリード

  • アジア太平洋、中国、 ASEAN諸国などの国々での自動車需要の増加と、建設、eコマース、鉱業の増加による商用車の需要の増加により、アジア太平洋地域が自動車用点火コイル市場を独占すると予想されています。欧州と北米がそれぞれアジア太平洋地域に続きます。
  • 中国、日本、インドなどの主要な自動車市場で車両の販売が減少しており、自動車用点火コイル市場の成長にさらに影響を与えています。成長経済国の政府は、自国での自動車販売を増やすためにさまざまな措置を講じています。
  • 例えば、2020年に中国は合計130万台のプラグイン電気自動車の販売を記録し、次いで韓国がプラグインハイブリッド電気自動車の合計販売台数52万台を記録しました。電気自動車の市場は高いにもかかわらず、大きなチャンスはプラグインハイブリッド電気自動車の膨大な販売にあり、依然として自動車には点火コイルの使用が必要であり、それによってアジア太平洋地域全体で大きな市場の成長を推進しています。
  • ほとんどの高級車には、その高出力と優れた性能のため、複数の車両用点火コイルが装備されています。発展途上地域では高級車の販売が大幅に増加しています。たとえば、中国は高級車の主要な販売先として成長しています。
  • 高級車のほぼ3分の1が金額ベースで中国で販売されています。インドは世界最大の車両用点火コイル市場の一つであり、高級車は車両用点火コイルに対する高い需要を生み出しています。しかし、高級車部門と非高級車部門の両方の自動車メーカーは、この国での売上高成長の高い潜在力を予測し、この急成長する市場へのさらなる投資を求めています。

自動車用点火コイル業界の概要

自動車用点火コイル市場は、日立オートモティブシステムズ、コンチネンタルAG、ダイヤモンド電機製造、デンソー、三菱電機、ボルグワーナーなどの少数の企業によって独占されています。両社は、より技術的に進歩した点火コイルを発売し、競合に先んじて地理的なプレゼンスを拡大しています。例えば:

日立Astemoは2021年9月、点火コイルを含む各種自動車部品を製造する生産工場の労働安全性と生産能力の向上を目的に総額5,600万米ドルを投資すると発表しました。

ダイヤモンド電機製造は2021年3月、米国ウェストバージニア州に自動車用点火コイルを製造する新工場を建設すると発表しました。米国での点火コイルの生産能力は20%増強されます。米国の新工場の建築面積は12,263平方メートル。主な供給先はフォードの既存の北米生産拠点に加え、日系自動車メーカーの北米生産拠点となります。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 乗用車と商用車の需要の増加
    • その他
  • 市場抑制要因
    • 電気自動車の需要の増大が自動車用ギア市場の成長を抑制
    • その他
  • 業界の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ

第5章 市場セグメンテーション

  • タイプ
    • ブロック点火コイル
    • コイルオンプラグ
    • 点火コイルレール
  • 動作原理別
    • シングルスパークテクノロジー
    • デュアルスパークテクノロジー
  • 流通チャネル別
    • OEM
    • アフターマーケット
  • 車種別
    • 乗用車
    • 商用車
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • 北米のその他の地域
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • イタリア
      • ロシア
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域
    • 世界のその他の地域
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • 南アフリカ
      • その他の国々

第6章 競合情勢

  • ベンダーの市場シェア
  • 企業プロファイル
    • NGK SPARK PLUG Co. Ltd
    • Denso Corporation
    • Robert Bosch GmbH
    • Hitachi Ltd
    • HELLA GmbH &Co. KGaA
    • Diamond Electric Holdings Co. Ltd
    • Taiwan Ignition System Co. Ltd
    • BorgWarner Inc.
    • Eldor Corporation
    • Furuhashi Auto Electric Parts Co. Ltd

第7章 市場機会と将来の動向

目次
Product Code: 65256

The Automotive Ignition Coil Market size is estimated at USD 10.79 billion in 2024, and is expected to reach USD 13.33 billion by 2029, growing at a CAGR of 4.32% during the forecast period (2024-2029).

Automotive Ignition Coil - Market

Key Highlights

  • The outbreak of COVID-19 caused several vehicle and component manufacturing facilities to shut down temporarily. However, with the gradual removal of lockdowns in several countries, the demand for vehicles slightly increased. The impact was evident in the auto industry as many companies faced disturbances with their production activities and supply chain.
  • However, with the pandemic subsiding in the latter half of 2021 and early 2022, the industry has been crawling back up to pre-pandemic conditions, further aided by the exponentially growing electrification of the automotive industry. Despite the growth, electrification is a clear sign of a potential market demand slowdown for the ignition coils and can reduce market value in the coming years.
  • The rise in the sales of automobiles globally and an increase in vehicle production positively affect the sales of automotive ignition coils. Even though the recent economic conditions have remained unstable, the global automotive industry has witnessed satisfactory growth. This is especially true in emerging economies, where automotive production is expected to be significant compared to developed economies. Rising urbanization, per capita income growth, and a rise in the living standards in these emerging economies also play a crucial role in market growth.
  • The growing automotive demand worldwide is expected to increase the demand for ignition systems. However, at present, vehicle demand is increasing at a slow growth rate due to various reasons. The prime factor affecting vehicle sales and production in every country is the US-China trade war, owing to which the ignition system is likely to witness a slow growth rate in the near future.
  • The increase in the average life of vehicles has accelerated maintenance and repair activities, including replacing their ignition coils. As the number of miles traveled increases, the replacement of ignition coils increases, which further boosts the demand for the automotive ignition coil market in the aftermarket segment.
  • Another factor is the per capita income, which varies from country to country, and may influence the average age of vehicles. Despite the United States, China, India, and some European countries, like France, and Germany, observing high per capita incomes, the average age of vehicles has been increasing and was approximated to 10 years for passenger cars and 11-14 years for commercial vehicles.

Automotive Ignition Coil Market Trends

Growing Demand for Electric Vehicles Hindering the Automotive Gear Market Growth

  • The need to attain sustainable transportation plays a significant role in driving the demand for electric vehicles. The electric vehicle (EV) market is becoming an integral part of the automotive industry and represents a pathway toward achieving energy efficiency and reduced emissions of pollutants and other greenhouse gasses.
  • The rising number of environmental concerns and favorable government initiatives are some of the major factors driving the growth of the electric vehicle market. The increasing energy costs and competition among emerging energy-efficient technologies are also expected to fuel market growth.
  • The rise in electric vehicles is still majorly driven by the policy environment. The 10 leading countries in electric vehicle adoption (China, the United States, Norway, Germany, Japan, the United Kingdom, France, Sweden, Canada, and the Netherlands) all have a range of policies to promote the uptake of electric vehicles.
  • There has been a significant increase in the number of new electric vehicles registered every year around the world. The upsurge in demand was due to the combination of new and attractive models, incentive boosts by governments' green recovery funds, the 95g CO2 mandate, improved availability, and the extensive promotion of EVs.
  • According to EV Volumes, the year-on-year growth rate of Plug-In-Hybrid Electric Vehicles has been on an increasing trend, with China witnessing a huge 82% growth between the years 2021 and 2022. Similarly, North America witnessed a growth rate of 48% (Y-o-Y), with Europe registering a 15% Y-o-Y growth rate between 2021 and 2022.
  • The global and regional manufacturers of electric vehicles are innovating with new technologies, expanding their services across the world. For instance:
  • China's BYD has a large production network in Europe that has largely gone unnoticed since 2021 in the passenger car world. Some of the primary reasons for this are the firm's new plant in Hungary, which is scheduled to begin construction in the latter half of 2023, its planned plant in France, and its joint venture operations in the United Kingdom, manufacturing electric buses.
  • In December 2021, Daimler teamed up with the Chinese government to promote e-mobility in China. Electric mobility is one of the major pillars of Daimler's future mobility strategy. The company is bringing this strategy forward globally, especially in China, the world's largest NEV market.
  • As ignition coils are not used in electric cars, the factors mentioned above are expected to put a significant challenge to the growth of the global automotive ignition coil market over the forecast period.

Asia-Pacific Leading the Ignition Coil Market

  • Asia-Pacific is expected to dominate the automotive ignition coil market, owing to the growing vehicle demand in countries such as India, China, and ASEAN countries and increasing demand for commercial vehicles, due to the rise in construction, e-commerce, and mining activities (resulting in a rise in the logistics industry). Europe and North America, respectively, follow the Asia-Pacific region.
  • The sales of vehicles are declining in major automotive markets such as China, Japan, and India, further impacting the growth of the automotive ignition coil market. The governments of growing economies are taking various steps to increase vehicle sales in their respective countries.
  • For instance, China registered a total of 1.3 million units of plug-in electric vehicle sales in 2020, followed by South Korea, witnessing a total sales of 520,000 units of plug-in hybrid electric vehicle sales. Despite the high market for electric vehicles, the significant opportunity lies in the huge plug-in hybrid electric vehicle sales, which still require the vehicles to use ignition coils, thereby driving a major market growth across the Asia-Pacific region.
  • Most luxurious vehicles are equipped with multiple vehicle ignition coils due to their high power and excellent performance. A significant increase has been witnessed in the sales of luxury vehicles in developing regions. For example, China has grown to become a major destination for the sales of luxury vehicles.
  • Almost one-third of luxury vehicles are sold in China in terms of value. India is one of the world's largest vehicle ignition coil markets in terms of volume, with luxury cars generating high demand for vehicle ignition coils. However, vehicle manufacturers, both luxury and non-luxury segments, foresee a high potential for sales growth in the country and seek to invest further in this fast-growing market.

Automotive Ignition Coil Industry Overview

The automotive ignition coil market is dominated by a few players, such as Hitachi Automotive Systems, Continental AG, and Diamond Electric Mfg. Co. Ltd, Denso Corp., Mitsubishi Electric Corp., and BorgWarner. The companies are launching more technologically advanced ignition coils and expanding their geographical presence to be ahead of the competition. For instance:

In September 2021, Hitachi Astemo announced that it would invest a total of USD 56 million to improve the industrial safety and production capacities of its production plants that manufacture various automotive parts, including ignition coils.

In March 2021, Diamond Electric Mfg. Co. Ltd announced that it would build a new plant in West Virginia, USA, to manufacture ignition coils for automobiles. The production capacity of ignition coils in the United States will be increased by 20%. The new US plant has a building area of 12,263 square meters. In addition to Ford's existing North American production bases, the main supply destinations are the North American production bases of Japanese automobile manufacturers.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
    • 4.1.1 Increasing Demand for Passenger Cars and Commercial Vehicles
    • 4.1.2 Others
  • 4.2 Market Restraints
    • 4.2.1 Growing Demand for Electric Vehicles Hindering the Automotive Gear Market Growth
    • 4.2.2 Others
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Type
    • 5.1.1 Block Ignition Coils
    • 5.1.2 Coil on Plug
    • 5.1.3 Ignition Coil Rail
  • 5.2 By Operating Principle
    • 5.2.1 Single Spark Technology
    • 5.2.2 Dual Spark Technology
  • 5.3 By Distribution Channel
    • 5.3.1 OEM
    • 5.3.2 Aftermarket
  • 5.4 By Vehicle Type
    • 5.4.1 Passenger Cars
    • 5.4.2 Commercial Vehicles
  • 5.5 Geography
    • 5.5.1 North America
      • 5.5.1.1 United States
      • 5.5.1.2 Canada
      • 5.5.1.3 Rest of North America
    • 5.5.2 Europe
      • 5.5.2.1 Germany
      • 5.5.2.2 United Kingdom
      • 5.5.2.3 France
      • 5.5.2.4 Italy
      • 5.5.2.5 Russia
      • 5.5.2.6 Rest of Europe
    • 5.5.3 Asia-Pacific
      • 5.5.3.1 China
      • 5.5.3.2 Japan
      • 5.5.3.3 India
      • 5.5.3.4 South Korea
      • 5.5.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.5.4 Rest of the World
      • 5.5.4.1 Brazil
      • 5.5.4.2 Argentina
      • 5.5.4.3 South Africa
      • 5.5.4.4 Other Countries

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Vendor Market Share
  • 6.2 Company Profiles
    • 6.2.1 NGK SPARK PLUG Co. Ltd
    • 6.2.2 Denso Corporation
    • 6.2.3 Robert Bosch GmbH
    • 6.2.4 Hitachi Ltd
    • 6.2.5 HELLA GmbH & Co. KGaA
    • 6.2.6 Diamond Electric Holdings Co. Ltd
    • 6.2.7 Taiwan Ignition System Co. Ltd
    • 6.2.8 BorgWarner Inc.
    • 6.2.9 Eldor Corporation
    • 6.2.10 Furuhashi Auto Electric Parts Co. Ltd

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS