![]() |
市場調査レポート
商品コード
1766043
自動車用フライホイール市場の2032年までの予測:タイプ別、材質別、車両別、トランスミッション別、販売チャネル別、地域別の世界分析Automotive Flywheel Market Forecasts to 2032 - Global Analysis By Type (Single Mass, Dual Mass and Semi-Dual Mass), Material (Steel, Cast Iron, Aluminum Alloy and Other Materials), Vehicle, Transmission, Sales Channel and By Geography |
||||||
カスタマイズ可能
|
自動車用フライホイール市場の2032年までの予測:タイプ別、材質別、車両別、トランスミッション別、販売チャネル別、地域別の世界分析 |
出版日: 2025年07月07日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 200+ Pages
納期: 2~3営業日
|
Stratistics MRCによると、自動車用フライホイールの世界市場は2025年に82億5,000万米ドルを占め、予測期間中のCAGRは6.3%で成長し、2032年には126億5,000万米ドルに達すると予測されています。
自動車用フライホイールは、内燃エンジンを搭載した自動車に見られる重要な機械部品です。フライホイールは通常、エンジンのクランクシャフトに固定される大型の回転ディスクです。その目的は、回転エネルギーを蓄え、燃焼サイクル中にエンジンを前進させ続けることです。フライホイールがエンジンストローク間の動力伝達をスムーズにすることで、運転の快適性が向上し、振動が最小限に抑えられます。フライホイールは、マニュアルギアボックス搭載車のクラッチ機構に不可欠な部品であり、エンジンからギアボックスシステムへのトルク伝達を助ける。
米国GDPの約3%を占める1,000社以上の自動車部品メーカーを代表する米国の主要業界団体である自動車機器工業会(MEMA)によると、自動車部品サプライヤーは全米で426万人以上の雇用を支えています。
マニュアルトランスミッション車への関心の高まり
マニュアルトランスミッション車は、オートマチックトランスミッション車に比べて価格が安く、燃料消費量も少なく、メンテナンスも少なくて済むため、新興国ではまだ一般的です。ブラジル、インド、東欧の一部などでは、乗用車や小型商用車のかなりの割合がマニュアル変速機です。ドライブトレインの振動を低減し、クラッチの接続をスムーズにし、エンジン動作に慣性を与えるため、自動車用フライホイールはこれらのシステムに不可欠な部品です。さらに、マニュアルトランスミッションが市場のかなりの部分を占める限り、フライホイールの需要はこれらの分野で引き続き高いです。
高度なフライホイールシステムのメンテナンスと交換にかかる高いコスト
最近のフライホイール技術の一つであるデュアルマスフライホイール(DMF)は、より優れた性能とより少ない振動を提供するが、シングルマスフライホイールよりもかなり高価です。これらのシステムは、交換やメンテナンスに特殊な工具や専門知識が必要で、より複雑で、摩耗の影響を受けやすいです。このため、価格に敏感な市場では採用が見送られ、自動車所有者の総所有コストが上昇する可能性があります。さらに、DMFの交換は高価であるため、顧客は頻繁に交換を延期したり、より安価なオプションを探したりします。
デュアルマスおよび軽量フライホイール技術の開発
市場参入企業は、フライホイールの設計革新により大きなチャンスを手にしています。カーボン複合材料や高強度アルミニウム合金などの最先端材料を使用して軽量フライホイールを作成することは、燃費向上と車両排出量の低減に貢献します。さらに、デュアルマスフライホイール(DMF)は他のフライホイールよりもトルク伝達がスムーズで振動の減衰性に優れているため、乗用車や商用車、特にディーゼルエンジンでの使用が増加しており、成長の可能性を秘めています。研究開発を通じて、企業はこれらの最先端システムの堅牢性、手頃な価格、機能性を向上させることができ、OEM市場とアフターマーケット市場の両方で競争上の優位性を得ることができます。
アフターマーケットにおける価格圧力と激しい競合
自動車アフターマーケットは、特にコストが懸念される分野で競争が激化しています。主に中国と東南アジアの低コストメーカーによって、安価なフライホイールの代用品が市場に投入されています。これによって顧客は製品をより入手しやすくなったが、価格競争も激化しています。プレミアムメーカーやミッドレンジメーカーには値下げ圧力がかかり、利益率やブランド価値に影響を及ぼす可能性があります。さらに、偽物や粗悪なフライホイールが出回ることで、アフターマーケットの信頼が悪化し、保証請求や安全上の懸念が増える可能性があります。
COVID-19の大流行は自動車用フライホイール市場に短期的に大きな影響を及ぼしたが、その主な理由は工場の閉鎖、世界のサプライチェーンの混乱、最も忙しい封鎖期間中の自動車販売と生産の急減でした。自動車メーカーが操業を縮小し、消費者が新車の購入を延期したため、フライホイールやその他のドライブトレイン部品の需要は大幅に減少しました。人手不足と原材料供給の遅れにより、製造スケジュールはさらに悪化しました。しかし、パンデミック後は、自動車製造業の回復、個人向け自動車需要の増加、自動車の整備・修理を必要とする人の増加によるアフターマーケット部門の拡大により、市場は立ち直り始めました。
予測期間中、シングルマス・セグメントが最大となる見込み
シングルマスセグメントは、小型商用車や乗用車、特に新興市場やコストに敏感な市場で幅広く使用されていることから、予測期間中に最大の市場シェアを占めると予想されます。シングルマスフライホイールは、分かりやすい設計、堅牢性、手頃な価格で有名です。一般的な走行環境下で信頼性の高い性能を発揮します。また、製造とメンテナンスが簡単なため、アフターマーケットでも好まれています。世界各地域で市場での存在感が強く、安定した需要があるのは、デュアルマスタイプほど振動を吸収しないにもかかわらず、コストが低く、マニュアルトランスミッションとの互換性があるからです。
乗用車セグメントは予測期間中最も高いCAGRが見込まれる
予測期間中、乗用車セグメントが最も高い成長率を示すと予測されます。この拡大には、特に中国、インド、東南アジアのような発展途上国で、いまだにマニュアルトランスミッションが広く使用されている乗用車の需要が世界的に高まっていることが背景にあります。また、最近の乗用車は、運転の快適性を向上させ、振動を軽減するために、デュアルマスフライホイールのようなフライホイール技術の進歩を取り入れるようになってきています。さらに、この市場における高性能フライホイールの需要は、自動車メーカーが手頃な価格のドライブトレインコンポーネント、よりスムーズな動力伝達、燃費効率を重視し続ける限り、徐々に大幅に増加すると予想されます。
予測期間中、アジア太平洋地域が最大の市場シェアを占めると予想されます。これは、乗用車および商用車の旺盛な需要、中間層の増加、広範な自動車生産基盤が背景にあります。中国、インド、日本、韓国といった国々は、自動車製造業が確立されており、フライホイールが重要な役割を果たすマニュアルトランスミッション搭載車が好まれることから、大きな貢献をしています。強力なアフターマーケット産業、合理的な価格の労働力、多数の重要なOEMと部品サプライヤーの存在も、この地域の利点です。さらに、自動車生産を支援する有利な政府政策、急速な都市化、インフラの成長によって、この地域の市場支配力はさらに強化されています。
予測期間中、中東・アフリカ地域が最も高いCAGRを示すと予測されます。この成長の主な要因は、自動車セクターの拡大、都市化の進展、マニュアルトランスミッションを搭載した手頃な価格の自動車に対する需要の増加です。フライホイールの需要は、この地域のいくつかの国がインフラストラクチャーと産業開発に投資している結果、商用車のニーズが高まっていることによっても支えられています。自動車保有台数の拡大とアフターマーケット業界の繁栄も、継続的な交換需要を支えています。さらに、同地域の長期的な市場ポテンシャルと成長軌道は、自動車製造を現地化する政府の取り組みによっても改善されています。
According to Stratistics MRC, the Global Automotive Flywheel Market is accounted for $8.25 billion in 2025 and is expected to reach $12.65 billion by 2032 growing at a CAGR of 6.3% during the forecast period. An automotive flywheel is a crucial mechanical component found in vehicles equipped with internal combustion engines. It is usually a large rotating disc that is fastened to the crankshaft of the engine. Its purpose is to store rotational energy and keep the engine moving forward during the combustion cycle. Driving comfort is improved and vibrations are minimized by the flywheel's ability to smooth out power delivery between engine strokes. The flywheel, an essential part of the clutch mechanism in vehicles with manual gearboxes, helps transfer torque from the engine to the gearbox system.
According to the Motor & Equipment Manufacturers Association (MEMA)-the leading U.S. trade body representing over 1,000 automotive parts manufacturers responsible for approximately 3 % of U.S. GDP-motor vehicle component suppliers support over 4.26 million jobs nationwide.
Growing interest in automobiles with manual transmissions
Vehicles with manual transmissions are still common in emerging economies because they are less expensive, use less fuel, and require less maintenance than vehicles with automatic transmissions. A sizable percentage of passenger cars and light commercial vehicles in nations like Brazil, India, and portions of Eastern Europe are manual gearboxes. In order to reduce drive train vibrations, facilitate smoother clutch engagement, and provide inertia for engine operation, automotive flywheels are an essential part of these systems. Moreover, flywheel demand will continue to be high in these areas as long as manual transmissions account for a sizable portion of the market.
High costs of advanced flywheel system maintenance and replacement
Dual-mass flywheels (DMFs), one of the more recent flywheel technologies, provide better performance and less vibration, but they are substantially more expensive than single-mass flywheels. These systems need specific tools and expertise for replacement and maintenance, are more complicated, and are susceptible to wear. This can discourage adoption in price-sensitive markets and raise the overall cost of ownership for car owners. Furthermore, because DMF replacements are expensive, customers frequently postpone or look for less expensive options, which affect market demand in the aftermarket.
Developments in dual-mass and lightweight flywheel technology
Market participants have a significant opportunity due to flywheel design innovation. Using cutting-edge materials like carbon composites and high-strength aluminum alloys to create lightweight flywheels contributes to increased fuel economy and lower vehicle emissions. Additionally, because dual-mass flywheels (DMFs) transmit torque more smoothly and dampen vibrations better than other flywheels, their growing use in passenger and commercial vehicles, particularly diesel engines, offers growth potential. Through research and development, businesses can enhance the robustness, affordability, and functionality of these cutting-edge systems, giving them a competitive advantage in both OEM and aftermarket markets.
Price pressure and intense competition in the aftermarket
The automotive aftermarket is becoming more and more competitive, particularly in areas where costs are a concern. Cheap flywheel substitutes have been introduced to the market by low-cost manufacturers, mostly from China and Southeast Asia. Although this makes products more accessible to customers, it also makes prices more competitive. There is pressure on premium and mid-range manufacturers to lower their prices, which may have an effect on their profit margins and brand value. Furthermore, the availability of fake or subpar flywheels worsens aftermarket confidence and may result in more warranty claims or safety concerns.
The COVID-19 pandemic had a major short-term effect on the automotive flywheel market, mostly because of factory closures, global supply chain disruptions, and a steep drop in vehicle sales and production during the busiest lockdown periods. The demand for flywheels and other drivetrain components fell significantly as automakers reduced their operations and consumers postponed buying new cars. Manufacturing schedules were further impeded by labor shortages and delays in the supply of raw materials. But in the post-pandemic period, the market started to bounce back owing to the recovery in auto manufacturing, the increase in demand for personal vehicles, and the expansion of the aftermarket sector brought on by more people needing to have their cars maintained and repaired.
The single mass segment is expected to be the largest during the forecast period
The Single Mass segment is expected to account for the largest market share during the forecast period, driven by its extensive use in light commercial vehicles and passenger cars, especially in emerging and cost-sensitive markets. Single-mass flywheels are renowned for their straightforward design, robustness, and affordability. They provide dependable performance under typical driving circumstances. They are also favored in the aftermarket because they are simpler to produce and maintain. Their strong market presence and consistent demand across multiple global regions can be attributed to their lower cost and compatibility with manual transmissions, even though they do not absorb as much vibration as dual-mass variants.
The passenger cars segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period
Over the forecast period, the passenger cars segment is predicted to witness the highest growth rate. This expansion is fueled by the growing demand for passenger cars worldwide, particularly in developing nations like China, India, and Southeast Asia, where manual transmissions are still widely used. Modern passenger cars are also increasingly incorporating flywheel technology advancements, like dual-mass flywheels, to improve driving comfort and lessen vibrations. Moreover, the demand for high-performance flywheels in this market is anticipated to increase gradually and considerably as long as automakers continue to place a high priority on affordable drivetrain components, smoother power delivery, and fuel efficiency.
During the forecast period, the Asia Pacific region is expected to hold the largest market share, driven by its robust demand for passenger and commercial vehicles, growing middle class, and extensive vehicle production base. Due to their well-established automotive manufacturing industries and preference for vehicles with manual transmissions-where flywheels are crucial-countries like China, India, Japan, and South Korea make significant contributions. A strong aftermarket industry, reasonably priced labor, and the existence of numerous important OEMs and component suppliers are additional advantages for the area. Furthermore, the region's dominance in the market is further strengthened by favorable government policies supporting automotive production, rapid urbanization, and infrastructure growth.
Over the forecast period, the Middle East & Africa region is anticipated to exhibit the highest CAGR. This growth is primarily fueled by the expanding automotive sector, rising urbanization, and increasing demand for affordable vehicles with manual transmissions. The demand for flywheels is further supported by the growing need for commercial vehicles as a result of several nations in the region making investments in infrastructure and industrial development. The expanding fleet of automobiles and a thriving aftermarket industry also support ongoing replacement requirements. Moreover, the region's long-term market potential and growth trajectory are also being improved by government initiatives to localize the manufacturing of automobiles.
Key players in the market
Some of the key players in Automotive Flywheel Market include ZF Friedrichshafen AG, Valeo SA, Schaeffler AG, Eaton Corporation, BorgWarner Inc., Aisin Seiki Co. (Aisin Corporation), Linamar Corporation, Exedy Corporation, AMS Automotive Inc, American Axle & Manufacturing (AAM), Skyway Precision, Ace Manufacturing & Parts Co Inc, Tupy, Haldex AB and Mancor Industries.
In April 2025, ZF's Commercial Vehicle Solutions (CVS) division has secured a multi-year contract from an undisclosed commercial vehicle manufacturer in India to supply several thousand units of its AxTrax 2 electric axle. The agreement will support the production of a new fleet of zero-emissions intercity buses.
In December 2024, Schaeffler industry INA-Ingenieurdienst GmbH, a subsidiary of Schaeffler AG, has signed a share purchase agreement to acquire 100% of the shares in Dhruva Automation & Controls (P) Ltd. (hereinafter referred to as "Dhruva"). Dhruva, based in Pune, India, is an engineering and service provider specialising in smart industrial automation and software solutions in the Asia/Pacific region.
In January 2024, Valeo and ZutaCore(R) are excited to announce at the Valeo press conference at CES, a 4-year commercial agreement to address the growing demand for liquid cooling in data centers to support high-density servers. Valeo plans to deliver its first data center cooling components to ZutaCore in the second half of 2024. The two partners had previously announced their collaboration at CES 2023 to research and introduce a new method of liquid cooling for data centers.