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市場調査レポート
商品コード
1725131
電気自動車の牽引力市場の2032年までの予測:モータタイプ、定格出力、車両タイプ、地域別の世界分析Electric Vehicle Traction Market Forecasts to 2032 - Global Analysis By Motor Type (AC Motors, DC Motors and Other Motor Types), Power Rating, Vehicle Type and By Geography |
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カスタマイズ可能
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電気自動車の牽引力市場の2032年までの予測:モータタイプ、定格出力、車両タイプ、地域別の世界分析 |
出版日: 2025年05月03日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 200+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、世界の電気自動車トラクション市場は2025年に165億米ドルを占め、予測期間中のCAGRは32.5%で成長し、2032年には1,187億米ドルに達する見込みです。
電気自動車(EV)トラクションは、電気エネルギーを電気自動車を推進するための運動に変換するシステムです。内燃エンジンに依存する従来の自動車とは異なり、EVはバッテリーや燃料電池を動力源とするトラクションモーターを利用して車輪を効率的に駆動します。これらのモーターはトルクと速度を調整し、最適な性能とエネルギー効率を保証します。回生ブレーキなどの先進技術は、運動エネルギーを回収し、後で使用するために蓄えることで、エネルギー利用をさらに高める。EVトラクションシステムは、持続可能な輸送において重要な役割を果たし、車両の信頼性を向上させ、環境への影響を低減し、現代のモビリティソリューションの進化に貢献しています。
高性能EVに対する消費者の需要の高まり
消費者は、瞬時のトルクとシームレスな電力供給を実現する高性能EVをますます求めるようになっており、メーカー各社はモーター設計とバッテリーの統合に磨きをかけています。エネルギー管理や熱制御の改善を含む技術革新は、車両効率とユーザー体験を向上させる。政府のインセンティブとインフラ開発に支えられた電動モビリティへの移行は、市場の拡大をさらに促進します。
レアアースへのサプライチェーン依存
世界の埋蔵量に限りがあること、地政学的な不確実性、貿易規制は、メーカーにとって安定供給を確保する上での課題となっています。変動する原材料コストと抽出の複雑さが生産コストの一因となり、EVの値ごろ感に影響を与えます。各社は、これらの材料への依存を減らすため、マグネットフリーや誘導システムなどの代替モーター技術を模索しています。
ビークル・ツー・グリッド(V2G)と回生ブレーキの統合
V2G機能により、電気自動車は余剰エネルギーを送電網に戻すことができ、エネルギーの最適化をサポートし、従来の電源への依存を減らすことができます。回生ブレーキは、運動エネルギーを再利用可能な電力に変換することで効率を高め、バッテリーの寿命を向上させ、全体的な電力消費を削減します。これらの技術革新は、持続可能性への取り組みに貢献するだけでなく、電力配分を最適化することで車両性能を向上させる。
代替推進システムの出現
燃料電池電気自動車(FCEV)は、バッテリーを搭載したEVに比べて航続距離が長く、燃料補給が速いため、従来の電気パワートレインと競合します。電気モーターと従来のエンジンを組み合わせたハイブリッド推進システムは、特に充電インフラが限られている地域に柔軟性を提供します。さらに、ソリッドステートバッテリー技術の進歩により、既存のトラクションモーター構成の需要が変化する可能性があります。
COVID-19の大流行は、サプライチェーンを混乱させ、EVの生産を遅らせ、経済の不確実性のために消費者の普及を遅らせた。しかし、この危機はまた、政府が持続可能な輸送イニシアチブを優先したため、電動モビリティへの投資を加速させました。EVトラクション市場のプレーヤーは、デジタル製造と自動化を活用して操業の後退を緩和し、サプライチェーンの回復力を高めました。
予測期間中、DCモーター分野が最大になる見込み
DCモーター分野は、電気自動車アプリケーションでの広範な使用により、予測期間中に最大の市場シェアを占めると予想されます。DCモーターは、高効率、正確な速度制御、安定したトルク出力を提供し、様々なEVモデルの牽引システムに最適です。バッテリー駆動アーキテクチャとの互換性により、シームレスな電力供給が可能になり、車両性能が向上します。冷却機構の改善や材料の革新など、DCモーター技術の絶え間ない進歩が、市場での優位性に寄与しています。
予測期間中、燃料電池電気自動車(FCEV)分野のCAGRが最も高くなると予想されます。
予測期間中、燃料電池電気自動車(FCEV)セグメントは最も高い成長率を示すと予測されます。 FCEVは水素燃料電池を利用して発電するため、バッテリー駆動のEVに比べて航続距離が長く、燃料補給が迅速です。特にクリーンエネルギーの導入を重視する地域では、水素インフラへの投資が増加しており、FCEV開発を後押ししています。自動車メーカー各社は、生産コストを削減し市場性を高めるため、効率改善に注力しています。
予測期間中、北米地域は、強力な政府政策、広範なEVインフラ、主要自動車メーカーの電動化に対するコミットメントに牽引され、最大の市場シェアを占めると予想されます。規制上の優遇措置、税制上の優遇措置、消費者の意識向上への取り組みが電気自動車の普及を後押しし、先進牽引システムの需要を高めています。エネルギー効率と持続可能なモビリティに焦点を当てた研究開発が市場成長を形成しています。
予測期間中、アジア太平洋地域は、急速な産業化、電気自動車の普及拡大、バッテリー技術の進歩により、最も高いCAGRを示すと予測されます。中国、日本、インドなどの国々は、政府の補助金と充電ネットワークへの投資によって支えられており、電動モビリティ拡大の最前線にあります。EV製造とバッテリー生産におけるアジア太平洋の強力なプレゼンスは、継続的な技術革新を促進し、より高いトラクション・システム統合を推進しています。
According to Stratistics MRC, the Global Electric Vehicle Traction Market is accounted for $16.5 billion in 2025 and is expected to reach $118.7 billion by 2032 growing at a CAGR of 32.5% during the forecast period. Electric vehicle (EV) traction is the system responsible for converting electrical energy into motion to propel an EV. Unlike conventional vehicles that rely on internal combustion engines, EVs utilize traction motors powered by batteries or fuel cells to drive their wheels efficiently. These motors regulate torque and speed, ensuring optimal performance and energy efficiency. Advanced technologies, such as regenerative braking, further enhance energy utilization by recovering kinetic energy and storing it for later use. EV traction systems play a vital role in sustainable transportation, improving vehicle reliability, reducing environmental impact, and contributing to the evolution of modern mobility solutions.
Rising consumer demand for high performance EVs
Consumers increasingly seek high-performance EVs that deliver instant torque and seamless power delivery, prompting manufacturers to refine motor designs and battery integration. Technological innovations, including improved energy management and thermal control, enhance vehicle efficiency and user experience. The transition toward electric mobility, supported by government incentives and infrastructure development, further fuels market expansion.
Supply chain dependency on rare earth elements
Limited global reserves, geopolitical uncertainties, and trade restrictions pose challenges for manufacturers in securing a steady supply. Fluctuating raw material costs and extraction complexities contribute to production expenses, affecting the affordability of EVs. Companies are exploring alternative motor technologies, such as magnet-free and induction systems, to reduce reliance on these materials
Vehicle-to-grid (V2G) and regenerative braking integration
V2G capabilities enable electric vehicles to feed excess energy back into the grid, supporting energy optimization and reducing dependence on conventional power sources. Regenerative braking enhances efficiency by converting kinetic energy into reusable power, improving battery longevity and reducing overall electricity consumption. These innovations not only contribute to sustainability efforts but also enhance vehicle performance by optimizing power distribution.
Emergence of alternative propulsion systems
Fuel cell electric vehicles (FCEVs) offer extended range and faster refueling compared to battery-powered EVs, posing competition to traditional electric powertrains. Hybrid propulsion systems combining electric motors with conventional engines provide flexibility, especially for regions with limited charging infrastructure. Additionally, advancements in solid-state battery technology may alter the demand for existing traction motor configurations.
The COVID-19 pandemic disrupted supply chains, delayed EV production, and slowed consumer adoption due to economic uncertainties. However, the crisis also accelerated investments in electric mobility as governments prioritized sustainable transportation initiatives. EV traction market players leveraged digital manufacturing and automation to mitigate operational setbacks, leading to a more resilient supply chain.
The DC motors segment is expected to be the largest during the forecast period
The DC motors segment is expected to account for the largest market share during the forecast period owing to its widespread usage in electric vehicle applications. DC motors offer high efficiency, precise speed control, and consistent torque output, making them ideal for traction systems in various EV models. Their compatibility with battery-driven architectures enables seamless power delivery, enhancing vehicle performance. Continuous advancements in DC motor technology, including improved cooling mechanisms and material innovations, contribute to their dominance in the market.
The fuel cell electric vehicle (FCEV) segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period
Over the forecast period, the fuel cell electric vehicle segment is predicted to witness the highest growth rate FCEVs utilize hydrogen fuel cells to generate electricity, providing an extended driving range and quicker refueling compared to battery-powered EVs. The growing investment in hydrogen infrastructure, particularly in regions emphasizing clean energy adoption, is boosting FCEV development. Automakers are focusing on efficiency improvements to reduce production costs and enhance market viability.
During the forecast period, the North America region is expected to hold the largest market share driven by strong government policies, extensive EV infrastructure, and leading automotive manufacturers' commitment to electrification. Regulatory incentives, tax benefits, and consumer awareness initiatives are propelling electric vehicle adoption, thereby increasing demand for advanced traction systems. Research and development efforts focused on energy efficiency and sustainable mobility are shaping market growth.
Over the forecast period, the Asia Pacific region is anticipated to exhibit the highest CAGR fueled by rapid industrialization, growing EV adoption, and extensive battery technology advancements. Countries such as China, Japan, and India are at the forefront of electric mobility expansion, supported by government subsidies and investments in charging networks. Asia Pacific's strong presence in EV manufacturing and battery production fosters continuous technological innovation, driving higher traction system integration.
Key players in the market
Some of the key players in Electric Vehicle Traction Market include AB SKF, ABB, CG Power and Industrial Solutions Ltd, Continental Engineering Services, General Electric Company, Hitachi, Ltd., Kirloskar Electric Company Ltd, Nidec Corporation, Parker Hannifin Corp, Robert Bosch GmbH, Siemens AG, Skoda Transportation AS, Traktionssysteme Austria (TSA) GmbH, Turntide, Valeo, YASA Limited and ZF Friedrichshafen AG.
In September 2024, Bosch and Pirelli announced a collaboration to develop "intelligent tyre" technology aimed at enhancing safety, comfort, sustainability, and driving dynamics. This innovative technology will utilize tyre-integrated sensors from Pirelli alongside Bosch's hardware and software capabilities to collect, process, and transmit real-time tyre data to the vehicle's electronic control systems.
In August 2024, Nidec Advance Technology Corporation, a subsidiary of Nidec Corporation, announced the establishment of a new subsidiary in India. This strategic move aims to strengthen Nidec's presence in the fast-growing Indian market and support the expansion of its global operations.