![]() |
市場調査レポート
商品コード
1716366
電動ユーティリティビークル市場の2032年までの予測:車両タイプ別、推進力タイプ別、バッテリータイプ別、駆動タイプ別、積載量別、一充電走行距離別、用途別、エンドユーザー別、地域別の世界分析Electric Utility Vehicle Market Forecasts to 2032 - Global Analysis By Vehicle Type, Propulsion Type, Battery Type, Drive Type, Payload, Range per Charge, Application, End User and By Geography |
||||||
カスタマイズ可能
|
電動ユーティリティビークル市場の2032年までの予測:車両タイプ別、推進力タイプ別、バッテリータイプ別、駆動タイプ別、積載量別、一充電走行距離別、用途別、エンドユーザー別、地域別の世界分析 |
出版日: 2025年04月03日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 200+ Pages
納期: 2~3営業日
|
Stratistics MRCによると、世界の電動ユーティリティビークル市場は2025年に222億米ドルを占め、2032年までには325億米ドルに達し、予測期間中のCAGRは5.6%で成長すると予測されています。
電気(通常はバッテリー)を動力源とし、一般的な旅客輸送ではなく特定のユーティリティ用途を目的とした車両は、電動ユーティリティビークル(EUV)として知られています。これらの車両は、自治体サービス、建設、農業、物流を含む様々な産業において、特定の地域内での運搬、機器の運搬、人の移動に使用されます。電動ドライブトレインの利点には、運転コストと汚染物質の削減が含まれます。
重工業省のデータによると、インドでは過去3年間に約52万台のEVが登録され、2023年のEV総販売台数ではウッタルプラデシュ州がトップで、カルナータカ州、タミルナードゥ州がこれに続きます。
運用コストの削減
電動ユーティリティビークル(EUV)の運用コストの削減は、マーケット拡大の大きな触媒です。EUVは、可動部品が少なくオイル交換が不要なため、内燃機関車(ICE)よりもメンテナンスの手間が省けます。さらに、エネルギー源としての電気は、一般的にガソリンやディーゼルよりも経済的であるため、運転経費を削減できます。この費用対効果は、車両に依存する企業や政府にとって特に魅力的であり、環境目標を遵守しながら長期的な節約を実現できます。
バッテリーの制約
現代のバッテリー技術は、走行距離の制限、長時間の充電、経時的な性能劣化などに関する制約に頻繁に遭遇します。これらの課題は、特に長時間の作業や過酷な活動を必要とする用途において、EUVの使用を妨げる可能性があります。さらに、リチウムイオンのような高度な電池に伴う多額の初期費用は、特に価格に敏感な分野では、購入希望者の意欲をそぐ可能性があります。
充電インフラの拡大
充電インフラの普及は、電動ユーティリティビークルセクターに大きなチャンスをもたらします。政府や営利団体が広範かつ効率的な充電ネットワークの開発に投資するにつれて、消費者の航続距離に対する不安は減少し、電動ユーティリティビークル(EUV)のさらなる利用が促進されます。さらに、急速充電ステーションやバッテリー交換技術などの進歩は、利便性と運用効率を向上させます。このような進歩は、現在のEUVユーザーを支援するだけでなく、EV普及の主な障害を軽減することによって、新規顧客を誘致することにもなります。
従来型自動車との競合
従来型自動車との競合は、電動ユーティリティビークル市場に脅威を与え続けています。従来型の内燃機関自動車は、一般的に初期費用が安く、燃料補給インフラが確立しているため、特定の顧客にとってより利用しやすいものとなっています。さらに、燃料効率の向上と汚染物質の低減を目的とした内燃機関技術の開発は、電動ユーティリティビークルの採用にさらなる課題をもたらす可能性があります。
COVID-19の流行は、電動ユーティリティビークル市場にさまざまな影響を与えます。短期的には、サプライチェーンの中断と消費者支出の減少により、EUVの生産と販売が世界的に減少しました。この伝染病流行は、各国政府がグリーン復興活動を優先させたため、持続可能な輸送ソリューションの重要性が浮き彫りになりました。伝染病流行後の環境面での利点に対する意識の高まりは、電動ユーティリティビークル(EUV)と充電インフラへの投資を刺激しました。経済が回復するにつれて、これらの要素が市場の持続的な拡大を促進すると予想されます。
予測期間中、バッテリー電動ユーティリティビークル(BEV)セグメントが最大になる見込み
バッテリー電動ユーティリティビークル(BEV)セグメントは、そのゼロエミッション特性と持続可能な代替手段に対する顧客の選好の高まりから、予測期間中最大の市場シェアを占めると予想されます。バッテリー技術の向上により、車両の航続距離が伸び、コストが削減されたため、BEVはより幅広い層にとって利用しやすくなりました。さらに、税額控除や補助金などの政府による優遇措置が、バッテリー式電動ユーティリティビークル(BEV)の世界の普及を著しく促進しています。充電インフラが利用しやすくなったことで、消費者の航続距離に対する不安が軽減され、この傾向はさらに強まっています。その結果、BEVは電気実用車市場で支配的な地位を維持する構えです。
予測期間中、CAGRはリチウムイオンバッテリーセグメントが最も高くなる見込み
予測期間中、リチウムイオン電池分野は、他の電池タイプに比べてエネルギー密度が高く、寿命が長く、製造コストが低いため、最も高い成長率を示すと予測されます。高い性能基準を満たし、効率を維持する能力により、これらの電池は様々な用途で幅広く使用されています。さらに、リチウムイオン技術の継続的な進歩は、安全機能を強化し、環境への影響を最小限に抑えようとするもので、電気実用車での利用を加速させています。高性能バッテリーに対する世界の需要は増加しており、この分野は大幅な拡大が見込まれています。
予測期間中、北米地域が最大の市場シェアを占めると予想されますが、これは税額控除やリベートなどのインセンティブを通じて電動モビリティを擁護する政府の強力な政策に起因します。この地域の自動車セクターは、電動ユーティリティビークルの生産とインフラ開発に多額の支出を行うことで電動化を採用しています。さらに、環境の持続可能性に関する消費者の意識の高まりが、商業部門と自治体部門の両方でEUVの需要を促進しています。電池技術の進歩は、コストの削減と性能の向上をもたらしており、北米は世界の電動ユーティリティビークル産業にとって極めて重要な位置を占めています。
予測期間中、アジア太平洋地域は最も高いCAGRを示すと予想されます。これは、補助金やインフラ支出を通じた電動ユーティリティビークル(EV)導入に対する政府の強力な支援によるものです。中国は、包括的な製造能力と排出量削減を目的とした政策指向の活動により、この拡大を先導しています。インドや日本などの国々は、国内の電動ユーティリティビークル製造を促進し、充電インフラを強化することで大きく貢献しています。この地域のバッテリー生産における優位性は、電動ユーティリティビークル開発における世界的リーダーとしての地位を高めています。このような状況が重なり、アジア太平洋は電動ユーティリティビークルの急拡大市場となっています。
Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.
According to Stratistics MRC, the Global Electric Utility Vehicle Market is accounted for $22.2 billion in 2025 and is expected to reach $32.5 billion by 2032, growing at a CAGR of 5.6% during the forecast period. A vehicle that is powered by electricity, usually from batteries, and intended for specific utility uses rather than general passenger transportation is known as an electric utility vehicle (EUV). These vehicles are used for hauling, carrying equipment, and moving people within a certain region in various industries, including municipal services, construction, agriculture, and logistics. Benefits of their electric drivetrain include fewer operating costs and pollutants.
According to data from the Ministry of Heavy Industries, around 0.52 million EVs were registered in India over the past three years, with Uttar Pradesh leading in total EV sales in 2023, followed by Karnataka and Tamil Nadu.
Lower operating costs
The reduced operational expenses of electric utility vehicles (EUVs) are a major catalyst for market expansion. These necessitate reduced maintenance relative to internal combustion engine (ICE) vehicles owing to a diminished number of moving components and the absence of oil change requirements. Moreover, electricity as an energy source is typically more economical than gasoline or diesel, thereby decreasing operational expenses. This cost-effectiveness is especially attractive to enterprises and governments that depend on fleets, allowing them to realize long-term savings while adhering to environmental objectives.
Battery limitations
Contemporary battery technologies frequently encounter constraints related to restricted driving range, protracted charge durations, and performance deterioration over time. These challenges may impede the use of EUVs, particularly in applications necessitating prolonged working hours or demanding activities. Moreover, the substantial upfront expenses associated with sophisticated batteries such as lithium-ion may dissuade prospective purchasers, especially in price-sensitive sectors.
Expansion of charging infrastructure
The proliferation of charging infrastructure presents a substantial opportunity for the electric utility vehicle sector. As governments and commercial organizations invest in the development of extensive and efficient charging networks, range anxiety among consumers decreases, promoting further use of electric utility vehicles (EUVs). Furthermore, advancements like rapid-charging stations and battery-swapping technology improve convenience and operational efficacy. This advancement not only assists current EUV users but also entices new clientele by mitigating a principal obstacle to EV adoption.
Competition from conventional vehicles
Competition from traditional vehicles continues to pose a threat to the electric utility vehicle market. Conventional internal combustion engine automobiles typically exhibit reduced initial expenses and possess a well-established refueling infrastructure, rendering them more attainable for specific clients. Moreover, developments in internal combustion engine technology designed to enhance fuel efficiency and diminish pollutants may pose additional challenges to the adoption of electric utility vehicles.
The Covid-19 epidemic has varied impacts on the electric utility vehicle market. In the short term, supply chain interruptions and diminished consumer expenditure resulted in a decline in the production and sales of EUVs worldwide. The epidemic underscored the significance of sustainable transportation solutions as governments prioritized green recovery activities. The heightened awareness of environmental advantages following the epidemic has stimulated investments in electric vehicles (EUVs) and charging infrastructure. As economies rebound, these elements are anticipated to propel sustained expansion in the market.
The battery electric vehicle (BEV) segment is expected to be the largest during the forecast period
The battery electric vehicle (BEV) segment is expected to account for the largest market share during the forecast period because of its zero-emission characteristics and the growing customer preference for sustainable alternatives. Improvements in battery technologies have increased vehicle range and reduced costs, rendering BEVs more accessible to a broader demographic. Furthermore, governmental incentives, including tax credits and subsidies, have markedly enhanced the global adoption of battery electric vehicles (BEVs). The increasing accessibility of charging infrastructure enhances this tendency by mitigating range anxiety among consumers. As a result, BEVs are poised to retain their dominant position in the electric utility vehicle market.
The lithium-ion batteries segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period
Over the forecast period, the lithium-ion batteries segment is predicted to witness the highest growth rate due to their greater energy density, extended longevity, and decreasing production costs relative to other battery types. Due to their ability to meet high performance standards and maintain efficiency, these batteries find extensive use in various applications. Moreover, continuous advancements in lithium-ion technology seek to enhance safety features and minimize environmental impact, accelerating their utilization in electric utility cars. The global demand for high-performance batteries is increasing, positioning this sector for significant expansion.
During the forecast period, the North America region is expected to hold the largest market share attributable to strong governmental policies that advocate for electric mobility via incentives like tax credits and rebates. The region's established automotive sector has adopted electrification through substantial expenditures in electric vehicle production and infrastructure development. Furthermore, increasing consumer awareness regarding environmental sustainability has propelled demand for EUVs in both commercial and municipal sectors. Advancements in battery technology are decreasing costs and enhancing performance, positioning North America as a pivotal contributor to the global electric utility vehicle industry.
Over the forecast period, the Asia Pacific region is anticipated to exhibit the highest CAGR, owing to robust governmental support for electric vehicle (EV) adoption via subsidies and infrastructure expenditures. China spearheads this expansion with its comprehensive manufacturing capabilities and policy-oriented activities designed to mitigate emissions. Countries such as India and Japan are making substantial contributions by promoting domestic electric vehicle manufacture and enhancing charging infrastructure. The region's supremacy in battery production enhances its status as a global leader in electric vehicle development. This confluence of circumstances establishes Asia Pacific as a swiftly expanding market for electric utility vehicles.
Key players in the market
Some of the key players in Electric Utility Vehicle Market include Polaris Inc., Club Car LLC, Toyota Industries Corporation, John Deere, Textron Inc., Addax Motors, Alke, BYD Company Limited, Columbia Vehicle Group Inc., HISUN Motors, Marshell Green Power, Star EV Corporation, Yamaha Motors, Hyster-Yale, Inc., and Landmaster.
In December 2024, John Deere has launched its new diesel Gator XUV 875M utility vehicle. The new Gator model's key features include a 22.8hp engine with a fuel tank volume of 42.4 litres, a seating capacity for three (suitable for off-road use), a cargo box capacity of 454kg, and fully independent suspension with 203/229mm travel (front/rear). The Gator XUV 875M builds on the reliability of previous models with an updated rear suspension design and tuned shock absorbers to enhance comfort.
In February 2024, Polaris is launching an electric version of its heavy-duty Pro XD utility vehicle for applications in construction, equipment rental and industry. The Pro XD Kinetic vehicle - a heavier duty version of its Ranger electric utility truck - uses a 14.9kWh Lithium-Ion battery to provide 140lb-ft (190Nm) of instant torque and the ability to tow up to 2,500lbs (1,133kg) and haul up to 1,250lbs (566kg). It has a range of up to 45 miles (72.4km) on a single charge. The vehicle will make its deput at the ARA Show for the rental sector in New Orleans, USA, on 19 to 21 February.
In March 2023, Club Car, a world-leading manufacturer of small-wheel, zero-emissions electric vehicles, is rolling out its latest street-legal electric vehicle, the Club Car Urban LSV and XR that are now available through our commercial distributor network in North America. The new urban platform expands Club Car's leading electric vehicle portfolio, which has been prominent in commercial markets for decades.