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市場調査レポート
商品コード
1700055
自動車用バランスシャフトの2032年までの予測: エンジンタイプ別、製造プロセス別、販売チャネル別、用途別、地域別の世界分析Automotive Balance Shaft Market Forecasts to 2032 - Global Analysis By Engine Type, Manufacturing Process, Sales Channel, Application and By Geography |
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カスタマイズ可能
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自動車用バランスシャフトの2032年までの予測: エンジンタイプ別、製造プロセス別、販売チャネル別、用途別、地域別の世界分析 |
出版日: 2025年04月03日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 200+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、自動車用バランスシャフトの世界市場は2025年に176億7,000万米ドルを占め、予測期間中にCAGR 8.0%で成長し、2032年には302億9,000万米ドルに達すると予測されています。
特に直列4気筒エンジンやV6エンジンでは、振動を緩和し、内燃エンジンの滑らかさを向上させるために不可欠なエンジン部品が自動車用バランスシャフトです。エンジンの往復運動によって生じる二次的なアンバランスは、通常2本1組で反対方向に回転するこのシャフトによって相殺されます。バランスシャフトは、騒音、振動、ハーシュネス(NVH)レベルを低減し、エンジンの寿命を延ばし、過度の振動を低減して運転の快適性を向上させるのに役立ちます。最新の材料と製造工程により、強度が高く軽量なバランスシャフトが製造され、エンジン性能と効率が向上しています。
国際自動車工業会(OICA)によると、世界の自動車生産台数は2019年に実に約9,200万台に達します。
高まる低排出ガス・低燃費ニーズ
自動車メーカーは、厳しい燃費規制や排出ガス規制により、燃料の使用量や温室効果ガスの排出量が少ない低燃費の内燃機関を作る必要に迫られています。エンジンの改良はバランスシャフトに大きく依存しており、バランスシャフトによってエンジンの小型化が可能になり、スムーズな運転を維持しながら燃料効率を高めることができます。さらに、自動車メーカーは、欧州連合(EU)による2035年の内燃機関(ICE)車禁止や米国の企業平均燃費(CAFE)基準など、世界各国の政府がより厳しいCO2排出量目標を実施していることを受け、燃費を改善する軽量で摩擦を低減するバランスシャフトを組み込んでエンジン性能を高めています。
高い製造コストと設計の複雑さ
バランスシャフトは、効率と長寿命を保証するために、精密なエンジニアリングと高級材料を使用して製造されます。熱処理、バランシング技術、精密機械加工はすべて製造工程の一部であるため、製造コスト全体が高くなります。さらに、現代のエンジンにバランスシャフトを組み込むには、より複雑な設計が必要となり、自動車メーカーの製造コストが上昇します。経費を削減し利益を上げるため、一部のメーカーは、バランスシャフトを使用せずに振動を低減するデュアルマスフライホイールや優れたエンジンマウントなどの代替技術を検討しています。
高性能軽量材料の開発
バランスシャフトにおける高度な材料革新の機会は、燃費の向上と二酸化炭素排出量の削減を目的とした車両部品の軽量化の動きによって生み出されています。強度や性能を犠牲にすることなく軽量化できるため、アルミニウム、マグネシウム、複合合金が従来のスチールベースのバランスシャフトに取って代わりつつあります。効率を犠牲にすることなくさらに軽量化できる中空バランスシャフトの開発への関心も高まっています。さらに、自動車メーカーがパワートレインの効率を高めるためにこれらの最先端材料を頻繁に使用するようになり、バランスシャフトメーカーは新たな成長機会を得ています。
他のエンジン技術との競合
先進ハイブリッドシステムと水素燃料電池は、自動車技術の発展とともに普及しつつある2つの新しいパワートレインの選択肢です。バランスシャフトの必要性は、可動部品が少ない水素を動力源とする内燃エンジンや燃料電池電気自動車(FCEV)のスムーズな動作によって少なくなっています。さらに、従来のバランスシャフト市場を危うくしているのは、当然ながら振動が少ないロータリーエンジンやフリーピストンエンジンの開発です。将来の自動車モデルは、自動車メーカーがこれらの新技術を試す場合、全く異なる方法でバランスシャフトを必要とするかもしれません。
COVID-19の流行は自動車用バランスシャフト市場に大きな影響を及ぼし、そのほとんどは自動車販売の減少、工場の閉鎖、世界サプライチェーンの混乱によるものでした。パンデミックの最初の数カ月間の封鎖措置は、労働力不足、物流の困難、原材料の限られた供給がメーカーを悩ませたため、自動車生産の劇的な落ち込みを引き起こしました。いくつかの自動車メーカーが操業を一時停止した結果、バランスシャフトやその他のエンジン部品の需要が減少しました。景気の先行き不透明感による自動車購入の減少や、消費者の優先順位が生活必需品にシフトしたことが、市場拡大に悪影響を及ぼしました。
予測期間中、直列4気筒エンジン・セグメントが最大になる見込み
直列4気筒エンジンセグメントは、費用対効果、出力、燃費効率の理想的な比率のため、予測期間中に最大の市場シェアを占めると予想され、直列4気筒エンジンは様々な自動車セグメントで広く利用されています。直列4気筒エンジンの設計上、二次振動が発生するため、スムーズな運転とエンジン騒音の低減にはバランスシャフトが必要です。直列4気筒エンジンは、小型で製造が容易であり、ガソリンとディーゼルの両方のパワートレインに対応できるため、中級セダン、SUV、小型トラックによく使用されています。
小型商用車(LCV)セグメントは予測期間中最も高いCAGRが見込まれる
予測期間中、小型商用車(LCV)セグメントが最も高い成長率を示すと予測されます。LCVのニーズは、特に都市部や郊外でのラストマイル配送サービスやeコマースの利用拡大により高まっています。また、自動車メーカーは、排ガス規制や燃費規制の強化により、耐久性を向上させ、振動を軽減するために、バランスシャフトを使用した小型の高性能エンジンを開発する必要に迫られています。LCVでのバランスシャフトの使用は、ターボチャージャー付き直列4気筒エンジンなどの最先端のエンジン技術の採用によってさらに後押しされています。さらに、フリートオペレーターが信頼性と費用対効果を重視するようになったため、LCVエンジンにおけるバランスシャフトの役割は重要性を増しており、これがこのセグメントの堅調な市場拡大を後押ししています。
予測期間中、アジア太平洋地域が最大の市場シェアを占めると予想されます。特に世界最大の自動車市場である中国での乗用車と小型商用車の生産と販売が多いことが、この地域の優位性の要因となっています。バランスシャフトは、排ガス規制の強化や低燃費自動車への需要の高まりにより、性能向上や振動低減のために内燃機関に採用されるケースが増えています。さらに、この地域の市場地位は、大手自動車メーカーや部品メーカーが存在し、手頃な価格で生産できることによって強化されています。
予測期間中、北米地域はエンジン技術の向上と燃料消費量の少ない自動車への需要の高まりにより、最も高いCAGRを示すと予測されます。この地域の大手自動車メーカーやサプライヤーは、特に乗用車や小型商用車において、エンジンの振動を低減し、性能を高めることに注力しています。現代の内燃機関におけるバランスシャフトの使用は、米国環境保護庁(EPA)などの組織が定めた厳しい排出基準や、軽量で高性能なエンジンへの要望によって推進されています。
According to Stratistics MRC, the Global Automotive Balance Shaft Market is accounted for $17.67 billion in 2025 and is expected to reach $30.29 billion by 2032 growing at a CAGR of 8.0% during the forecast period. An essential engine part intended to lessen vibrations and improve internal combustion engine smoothness, especially in inline-four and V6 configurations, is an automotive balance shaft. The secondary imbalance brought about by the engine's reciprocating motion is offset by these shafts, which are usually installed in pairs and rotate in opposite directions. Balance shafts help reduce noise, vibration, and harshness (NVH) levels, increase engine longevity, and improve driving comfort by reducing excessive vibrations. Modern materials and manufacturing processes have produced balance shafts that are strong and lightweight, improving engine performance and efficiency.
According to the International Organization of Motor Vehicle Manufacturers (OICA), global vehicle production indeed reached approximately 92 million units in 2019.
Growing need for low emissions and fuel efficiency
Automakers are being forced to create fuel-efficient internal combustion engines that use less fuel and release fewer greenhouse gases due to strict fuel economy regulations and emission standards. Engine refinement relies heavily on balance shafts, which allow engines to be downsized for increased fuel efficiency while maintaining smooth operation. Additionally, automobile manufacturers are enhancing engine performance by incorporating lightweight, friction-reducing balance shafts that improve fuel economy in response to governments around the world enforcing stricter CO2 emission targets, such as the European Union's 2035 ban on internal combustion engine (ICE) vehicles and the U.S. Corporate Average Fuel Economy (CAFE) standards.
High production costs and design complexity
Balance shafts are manufactured using precise engineering and premium materials to guarantee efficiency and longevity. Heat treatment, balancing techniques, and precision machining are all part of the production process, which raises the overall cost of manufacturing. Furthermore, the incorporation of balance shafts into contemporary engines necessitates a more intricate design, raising the cost of production for automakers. In an effort to reduce expenses and boost profits, some manufacturers are looking into alternate techniques like dual-mass flywheels and better engine mounts to reduce vibration without the use of balancing shafts.
Developments in high-performance, lightweight materials
Opportunities for advanced material innovations in balancing shafts are being created by the move toward lightweight vehicle components to improve fuel efficiency and lower carbon emissions. Because they are lighter without sacrificing strength or performance, aluminum, magnesium, and composite alloys are replacing traditional steel-based balancing shafts. There is increasing interest in the development of hollow balance shafts, which further reduce weight without sacrificing efficiency. Moreover, balance shaft manufacturers now have new growth opportunities as automakers use these cutting-edge materials more frequently to increase powertrain efficiency.
Competition from other engine technologies
Advanced hybrid systems and hydrogen fuel cells are two new powertrain options that are becoming more popular as automotive technology develops. The need for balancing shafts is lessened by the smoother operation of hydrogen-powered internal combustion engines and fuel cell electric vehicles (FCEVs), which have fewer moving parts. Furthermore, endangering the conventional balance shaft market are developments in rotary and free-piston engines, which naturally produce fewer vibrations. Future car models may require balancing shafts in a very different way if automakers experiment with these new technologies.
The COVID-19 pandemic significantly affected the automotive balance shaft market, mostly as a result of decreased vehicle sales, factory closures, and disruptions in global supply chains. Lockdown measures during the first few months of the pandemic caused a dramatic drop in automobile production as labor shortages, logistical difficulties, and limited supplies of raw materials plagued manufacturers. Balance shafts and other engine parts were in lower demand as a result of the temporary suspension of operations by several automakers. Declining car purchases as a result of economic uncertainty and consumers priorities shifting toward necessities had an adverse effect on market expansion.
The inline 4-cylinder engine segment is expected to be the largest during the forecast period
The inline 4-cylinder engine segment is expected to account for the largest market share during the forecast period because of their ideal ratio of cost-effectiveness, power output, and fuel efficiency, inline 4-cylinder engines are extensively utilized in a variety of automotive segments. Balance shafts are necessary to improve smooth operation and lower engine noise because the design of these engines naturally produces secondary vibrations. Inline 4-cylinder engines are a popular option for mid-range sedans, SUVs, and small trucks because of their small size, ease of manufacturing, and ability to work with both gasoline and diesel powertrains.
The light commercial vehicles (LCVs) segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period
Over the forecast period, the light commercial vehicles (LCVs) segment is predicted to witness the highest growth rate. The need for LCVs has increased due to the growing use of last-mile delivery services and e-commerce, especially in urban and suburban areas. Automakers are also being pushed to create smaller, high-performance engines with balancing shafts in order to improve durability and lessen vibrations due to tighter emission standards and fuel efficiency laws. The use of balancing shafts in LCVs is further supported by the incorporation of cutting-edge engine technologies, such as turbocharged inline 4-cylinder engines. Additionally, the role of balance shafts in LCV engines is growing in importance as fleet operators place a higher priority on dependability and cost-effectiveness, which is bolstering the segment's robust market expansion.
During the forecast period, the Asia Pacific region is expected to hold the largest market share. The high production and sales of passenger cars and light commercial vehicles, especially in China, the largest automobile market in the world, are responsible for the region's dominance. Balance shafts are increasingly being used in internal combustion engines to improve performance and lessen vibrations as a result of stricter emission regulations and rising demand for fuel-efficient automobiles. Furthermore, the region's market position is strengthened by the presence of significant automakers and component manufacturers as well as affordable production capabilities.
Over the forecast period, the North America region is anticipated to exhibit the highest CAGR driven by improvements in engine technology and the growing demand for cars that use less fuel. Leading automakers and suppliers in the area concentrate on lowering engine vibrations and enhancing performance, especially in passenger cars and light commercial vehicles. The use of balancing shafts in contemporary internal combustion engines is being propelled by strict emission standards established by organizations such as the U.S. Environmental Protection Agency (EPA) and the desire for lightweight, high-performance engines.
Key players in the market
Some of the key players in Automotive Balance Shaft Market include Linamar Corporation, ZF Friedrichshafen AG, Bharat Forge Limited, Schaeffler AG, Musashi Seimitsu Industry Co., Ltd., TFO Corporation, Hirschvogel Holding GmbH, Mitec-Jensen Automotive Systems (Dalian) Co Ltd, American Axle & Manufacturing, Inc., SAC Engine Components Pvt. Ltd., Engine Power Components, Inc., MAT Foundry Group Ltd., Otics Corporation, Thyssenkrupp AG and Sansera Engineering Limited.
In January 2025, Linamar Corporation has announced an investment of over $1 billion to advance automotive technology in the province. This significant investment focuses on developing cutting-edge vehicle powertrain solutions and green automotive technologies, including components for electric vehicles (EVs) and hybrid systems.
In December 2024, Industriewerk Schaeffler INA-Ingenieurdienst GmbH has signed a share purchase agreement to acquire 100 percent of the shares in Dhruva Automation & Controls (P) Ltd. (hereinafter referred to as "Dhruva"). Dhruva, based in Pune, India, is an engineering and service provider specializing in smart industrial automation and software solutions in the Asia/Pacific region.
In May 2024, ZF Friedrichshafen AG and Hon Hai Technology Group (Foxconn) have officially completed their joint venture, establishing a new entity known as ZF Foxconn Chassis Modules. The joint venture officially commenced with Foxconn acquiring a 50% stake in ZF Chassis Modules GmbH.