![]() |
市場調査レポート
商品コード
1679254
ヤードクレーンの2030年までの市場予測:製品、吊り上げ能力、駆動システム、ブーム長、用途、地域別の世界分析Yard Crane Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Product, Lifting Capacity, Drive System, Boom Length, Application and By Geography |
||||||
カスタマイズ可能
|
ヤードクレーンの2030年までの市場予測:製品、吊り上げ能力、駆動システム、ブーム長、用途、地域別の世界分析 |
出版日: 2025年03月03日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 200+ Pages
納期: 2~3営業日
|
Stratistics MRCによると、ヤードクレーンの世界市場は2024年に18億9,000万米ドルを占め、予測期間中のCAGRは7.6%で2030年には29億3,000万米ドルに達すると予測されています。
ヤードクレーンは、コンテナターミナル、船積みヤード、工業用倉庫などでコンテナや重量貨物のハンドリングや積み重ねに使用される大型リフティングマシンです。これらのクレーンは、スペースの利用を最適化し、ロジスティクスや輸送ハブの業務効率を向上させるように設計されています。コンテナ移動に柔軟性と精度を提供する一般的な品種は、レール搭載ガントリー(RMG)クレーンとゴムタイヤ式ガントリー(RTG)クレーンです。さらに、エネルギー効率に優れたシステム、GPS追跡、高度な自動化を備えた最新のヤードクレーンは、運転経費と環境への悪影響を抑えながら生産量を増大させる。
港湾機器製造業者協会(PEMA)によると、2014年に世界で納入されたヤードコンテナクレーンは合計790基で、507基のゴムタイヤ式ガントリークレーン(RTG)と283基のレールマウント式ガントリークレーン(RMG)で構成されています。
コンテナ化と国際貿易の成長
経済の拡大とグローバリゼーションに牽引された国際貿易の継続的な成長の結果、大陸をまたぐ物品の移動は劇的に増加しています。コンテナによる貨物輸送の標準化であるコンテナ化は、生産性の向上と経費削減を実現し、現代の海運の基盤となっています。ヤードクレーンの需要は、世界の貿易量の増加により、港湾がより重い貨物の取り扱いを余儀なくされている結果、高まっています。さらに、これらのクレーンは、港湾ターミナルにおけるコンテナの効果的な管理、積み付け、移動に不可欠であり、効率的な物流業務を保証しています。
熟練労働者へのアクセスの制限
港湾業務の自動化が進んでいるため、高度なヤードクレーンの操作、保守、トラブルシューティングに熟練した労働力が必要です。しかし、特に港湾インフラがまだ発展途上の地域では、大きな技能格差があります。多くの港湾では、予知保全、AIベースの診断、遠隔操作などの分野で、手動から自動化クレーンシステムへの移行に必要な専門訓練を提供することが困難です。さらに、資格のあるクレーンオペレーターの不足は、非効率、作業の遅延、ダウンタイムの増加を引き起こし、港湾の処理能力や物流全体の効果に悪影響を及ぼしています。
スマートポートの成長とデジタル化への取り組み
スマートポート技術の普及に伴い、ヤードクレーン市場は大きなチャンスを迎えています。生産性の向上、運営コストの削減、貨物追跡の改善のため、世界中の港湾がデジタルツイン、IoT、AI主導の自動化、ビッグデータ分析を組み合わせています。現代の港湾運営は、AIベースの予知保全、自動診断、リアルタイム監視を備えたスマート・ヤードクレーンへの依存度を高めています。上海、シンガポール、ロッテルダムなどの著名な港湾はすでに自動ヤードクレーンのデジタル制御システムを採用しており、世界の採用基準を確立しています。さらに、スマート物流インフラは政府や民間の港湾事業者によって多額の投資が行われており、ヤードクレーンメーカーに新たなビジネスチャンスをもたらしています。
厳しい環境・安全規制
世界中の政府や規制機関によって、ヤードクレーンを含む港湾機械に厳しい排出規制と労働安全要件が課せられています。欧州環境庁(EEA)、労働安全衛生局(OSHA)、国際海事機関(IMO)は、騒音公害、排出ガス、クレーン作業に関する安全上の危険を低減するための規制を設けています。さらに、これらの規制を遵守するために必要な安全で環境に優しい技術への継続的な投資の結果、メーカーのコストは上昇します。非準拠のクレーンを使用している企業にとっては、職場の安全規制や排出削減目標への不適合は、罰金、操業停止、または法的問題につながる可能性があります。
労働力不足、港湾活動の減少、世界のサプライチェーンの混乱により、COVID-19の流行はヤードクレーン市場に大きな影響を与えました。工場の操業停止や物流のボトルネックにより、施錠や制限によりヤードクレーンの生産と納入に遅れが生じました。港湾の貨物量は変動し、最初は取引量が減少し、次に需要が増加しました。港湾事業者が人的介入を減らして業務効率を高めようとしたため、危機は自動化と電化への移行も早めました。しかし、予算の制約や景気の先行き不透明感から新たなインフラ投資が先送りされ、市場の短期的な成長に影響を与えました。
ゴムタイヤ式ガントリー(RTG)クレーン部門が予測期間中最大になる見込み
ゴムタイヤ式ガントリークレーン(RTGクレーン)分野は、予測期間中、最大の市場シェアを占めると予想されています。RTGクレーンは、固定鉄道インフラを必要とせずに積み重ねられたコンテナを効率的に処理するため、物流ハブ、複合一貫輸送ヤード、コンテナターミナルで人気があります。RTGクレーンは、異なるヤード区間を移動したり、異なる港湾レイアウトに対応したりする汎用性があるため、拡張性があり効果的な荷役ソリューションを求める港湾にとって最適な選択肢となっています。さらに、電気式RTGやハイブリッドRTGの技術開発によって排出ガスが削減され、燃費が向上しているため、環境に配慮する世界中の港湾での使用が促進されています。
予測期間中、電気式セグメントのCAGRが最も高くなる見込み
予測期間中、持続可能でエネルギー効率の高い港湾運営に向けた世界のシフトに牽引され、電気セグメントが最も高い成長率を記録すると予測されます。港湾事業者は、二酸化炭素排出量の削減に対する規制圧力の高まりや燃料価格の上昇により、従来のディーゼルエンジン式モデルよりも電動クレーンやハイブリッド式クレーンを選択する傾向が強まっています。最新のコンテナ・ターミナルでは、環境にやさしく、メンテナンスが少なくて済み、運用コストが低いという理由から、電動ヤードクレーンが好まれています。さらに、エネルギー貯蔵とバッテリー技術の進歩により、完全電動ヤードクレーンの実現可能性が高まっており、市場の拡大を後押ししています。電動ヤードクレーンの世界の急速な普及は、自動化と環境に配慮した港湾インフラへの投資の増加も後押ししています。
予測期間中、アジア太平洋地域は、スマート港湾インフラへの旺盛な投資、高いコンテナ処理能力、迅速な港湾拡張により、最大の市場シェアを占めると予想されます。中国、インド、日本、韓国のような主要経済国は、効率性を高め、排出量を削減するために、自動化・電動化された港湾運営に多額の投資を行っています。特に一帯一路構想(BRI)のような構想を通じて、世界貿易と港湾活動における中国の優位性が、ヤードクレーンに対する大きな需要を煽っています。さらに、アジア太平洋地域のヤードクレーン市場における優位性は、eコマースと世界貿易の増加によってもたらされた効果的な荷役ソリューションに対する需要の高まりによって強化されています。
予測期間中、中東・アフリカ地域が最も高いCAGRを示すと予測されます。これは、物流インフラへの政府投資、貿易活動の活発化、大規模な港湾開発プロジェクトによるものです。アラブ首長国連邦、サウジアラビア、南アフリカなどの国々は、石油輸出の増加、工業化、貿易の多様化への取り組みに対応して、貨物量の増加に対応するために港湾容量を増やしています。さらに、中東・アフリカは、貿易ハブの開発と自由貿易協定の拡大により、ヤードクレーンの高成長市場として位置づけられており、これが最新の港湾荷役機器に対する需要も促進しています。
Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.
According to Stratistics MRC, the Global Yard Crane Market is accounted for $1.89 billion in 2024 and is expected to reach $2.93 billion by 2030 growing at a CAGR of 7.6% during the forecast period. A yard crane is a heavy-duty lifting machine used in container terminals, shipping yards, and industrial storage areas for handling and stacking containers or heavy cargo. These cranes are designed to optimize space utilization and improve operational efficiency in logistics and transportation hubs. Common varieties that provide flexibility and accuracy in container movement are rail-mounted gantry (RMG) cranes and rubber-tired gantry (RTG) cranes. Moreover, modern yard cranes with energy-efficient systems, GPS tracking, and sophisticated automation increase output while lowering operating expenses and their negative effects on the environment.
According to the Port Equipment Manufacturers Association (PEMA), a total of 790 yard container cranes were delivered globally in 2014, comprising 507 rubber-tyred gantry cranes (RTGs) and 283 rail-mounted gantry cranes (RMGs).
Growth in containerization and international trade
The movement of goods across continents has increased dramatically as a result of the ongoing growth of international trade, which is driven by economic expansion and globalization. Containerization, or the standardization of cargo transportation through containers, has become the foundation of contemporary shipping, increasing productivity and cutting expenses. Yard crane demand is rising as a result of ports being forced to handle heavier cargo loads due to an increase in global trade volumes. Additionally, these cranes are essential to the effective management, stacking, and moving of containers in port terminals, which guarantees efficient logistics operations.
Restricted access to skilled labor
A workforce skilled in operating, maintaining, and troubleshooting sophisticated yard cranes is necessary due to the growing automation of port operations. But there is a big skills gap, especially in areas where port infrastructure is still growing. Many ports find it difficult to offer the specialized training needed for the transition from manual to automated crane systems in areas like predictive maintenance, AI-based diagnostics, and remote operations. Furthermore, the lack of qualified crane operators causes inefficiencies, delays in operations, and increased downtime, which have a detrimental effect on port throughput and the effectiveness of logistics as a whole.
Growth of smart ports and initiatives for digitalization
The market for yard cranes has a big chance as smart port technologies become more widely used. To increase productivity, lower operating costs, and improves cargo tracking, ports all over the world are combining digital twins, IoT, AI-driven automation, and big data analytics. Modern port operations increasingly depend on smart yard cranes with AI-based predictive maintenance, automated diagnostics, and real-time monitoring. Prominent ports like Shanghai, Singapore, and Rotterdam have already adopted digital control systems for automated yard cranes, establishing a standard for adoption worldwide. Additionally, smart logistics infrastructure is being heavily invested in by governments and private port operators, opening up new business opportunities for yard crane manufacturers.
Stringent environmental and safety regulations
Strict emission limits and workplace safety requirements are being placed on port machinery, including yard cranes, by governments and regulatory agencies around the world. The European Environmental Agency (EEA), the Occupational Safety and Health Administration (OSHA), and the International Maritime Organization (IMO) have established regulations to lower noise pollution, emissions, and safety hazards related to crane operations. Furthermore, manufacturer's costs will rise as a result of the ongoing investment in safe and environmentally friendly technologies needed to comply with these regulations. For businesses using non-compliant cranes, noncompliance with workplace safety regulations and emission reduction targets may result in fines, shutdowns, or legal issues.
Due to labor shortages, decreased port activity, and worldwide supply chain disruptions, the COVID-19 pandemic had a major effect on the yard crane market. Due to factory shutdowns and logistical bottlenecks, lockdowns and restrictions caused delays in the production and delivery of yard cranes. The volume of cargo at ports fluctuated, first declining in trade and then increasing in demand, which led to congestion and put more strain on crane operations. As port operators looked to reduce human intervention and boost operational efficiency, the crisis also hastened the transition to automation and electrification. Budgetary restrictions and economic uncertainty, however, caused new infrastructure investments to be postponed, which had an effect on the market's short-term growth.
The Rubber-tired Gantry (RTG) Crane segment is expected to be the largest during the forecast period
The Rubber-tired Gantry (RTG) Crane segment is expected to account for the largest market share during the forecast period, driven by its superior cost-effectiveness, mobility, and operational flexibility over rail-mounted alternatives. RTG cranes effectively handle stacked containers without the need for fixed rail infrastructure, making them popular in logistics hubs, intermodal yards, and container terminals. They are the go-to option for ports seeking scalable and effective cargo-handling solutions because of their versatility in moving across different yard sections and accommodating different port layouts. Furthermore, developments in electric and hybrid RTG technologies are lowering emissions and increasing fuel efficiency, which is encouraging their use in ports around the world that care about the environment.
The Electric segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period
Over the forecast period, the Electric segment is predicted to witness the highest growth rate, driven by the global shift toward sustainable and energy-efficient port operations. Port operators are increasingly choosing electric and hybrid cranes over conventional diesel-powered models due to growing regulatory pressure to lower carbon emissions and rising fuel prices. Modern container terminals prefer electric yard cranes because they are more environmentally friendly, require less maintenance, and have lower operating costs. Moreover, advances in energy storage and battery technology are making fully electric yard cranes more feasible, which are propelling the market's expansion. The rapid global adoption of electric yard cranes is also being aided by rising investments in automation and green port infrastructure.
During the forecast period, the Asia-Pacific region is expected to hold the largest market share, driven by its robust investments in smart port infrastructure, high container throughput, and quick port expansions. To increase efficiency and lower emissions, major economies like China, India, Japan, and South Korea are making significant investments in automated and electrified port operations. China's dominance in global trade and port activities, particularly through initiatives like the Belt and Road Initiative (BRI), has fueled significant demand for yard cranes. Additionally, Asia-Pacific's dominance in the yard crane market is being strengthened by the growing demand for effective cargo-handling solutions brought on by increased e-commerce and global trade.
Over the forecast period, the Middle East & Africa region is anticipated to exhibit the highest CAGR, driven by government investments in logistics infrastructure, growing trade activity, and significant port development projects. In response to increasing oil exports, industrialization, and trade diversification initiatives, nations such as the United Arab Emirates, Saudi Arabia, and South Africa are increasing their port capacities to accommodate increasing cargo volumes. Furthermore, Middle East & Africa is positioned as a high-growth market for yard cranes due to the region's developing trade hubs and the growth of free trade agreements, which are also driving demand for contemporary port handling equipment.
Key players in the market
Some of the key players in Yard Crane market include Action Construction Equipment Limited (ACE), Doosan Heavy Industries & Construction, Hyundai Heavy Industries, Cargotec Corporation, JCB India Limited, Terex Corporation, Andritz Inc, Kobelco Construction Machinery Co., Ltd., Liebherr Group, XCMG Group, Toyota Industries Corporation , Mitsubishi Heavy Industries, Sumitomo Heavy Industries, Anupam Industries Limited and Tadano Ltd.
In February 2025, Andritz, has signed a cooperation agreement with the German battery recycling company Duesenfeld, which will license its patented processes, including deep discharging and low-temperature drying. Andritz will act as the engineering, procurement and construction (EPC) or the engineering, procurement and supply (EPS) contractor, responsible for delivering the recycling plant and key equipment, such as shredders and dryers.
In November 2024, Cargotec Corporation signed an agreement to sell its MacGregor business area to funds managed by Triton Investments for an enterprise value of €480 million, aiming to support Hiab's future growth. The transaction remains subject to regulatory approvals and works council consultation in relevant jurisdictions.
In July 2024, Norwalk, Conn.-based Terex Corporation has agreed to purchase Environmental Solutions Group (ESG) from Dover Corporation. The $2 billion all-cash transaction includes solid waste industry brands Heil, Marathon, Curotto-Can, and Bayne Thinline, as well as digital solutions such as 3rd Eye and Soft-Pak. The acquisition strengthens Terex's portfolio and customer base.